handdator

Visa fullständig version : Tillskott morgon,efterträning,kväll?


Erkan
2006-01-11, 13:02
Hej, jag har länge funderat på att ha proteintillskott både morgon,efter träning och kväll.. Morgon (Triple whey fuel) efter träning (Gainers fuel) och precis innan jag går och lägger mig (PM anticatabolic fuel) Jag skulle gärna vilja åka ner till stan och köpa de här tillskotten redan idag, men de finns saker jag oroar mig över.. Finns de något ämne jag inte kan äta av då jag dricker någon av de ytterligare tillskotten morgon och kväll, och.. de borde
väl inte vara hälsosamt för levern att utsättas för insulin höjningar 3 gr om dagen? :confused: Jag vet ju folk som äter så här, men de kanske bara gör de under sin deffperiod? *screwy* Nåja, Tacksam för svar.. skulle gärna vilja ha en klargörelse vad som händer i kroppen, och vad som kan hända ifall jag tar så många tillskott varje dag :confused:

MVH Erik

King Grub
2006-01-11, 13:06
Levern och insulinhöjningar?

Insulinfrisättningen är energimängdsrelaterad. 120 gram pasta ger större insulinfrisättning än 30 gram vassle. Det finns inga biverkningar med vassleprotein vid fler mål än ett om dagen, men dina förslag till val av proteinpulver låter... väldigt kostsamma, utan extra "effekt".

Erkan
2006-01-11, 13:12
okej tack King Grub! :) Hmm, *flex* jo jag vet att de är höga kostnader, men jag vet inte var jag ska köpa annars, för dem har bara twinlab istan :( Och den där anticatabolic var ju gjord på kaseinprotein gjord till att ta på natten, finns den i en billigare verison oxå?

Pepz
2006-01-11, 13:23
www.kolozzeum.com levererar hem till dig ;)