handdator

Visa fullständig version : Försvinner hundbajs i snön?


Nitrometan
2006-01-11, 12:39
Eller är det bara som folk tror?
Har jag missat nåt?

I området där jag bor finns rätt många hundägare. De brukar vara duktiga på att plocka upp efter hundarna. Men nu när vi har snö härnere så verkar de tro att bajset bara försvinner.

Ligger massor med bajs i snön runt och på stigarna.

PLOCKA UPP ÄVEN I SNÖN!

hahavaffan
2006-01-11, 12:40
Hehe. Jag har aldrig plockat upp efter våra hundar... iofs bor jag inte i en stad direkt. Grusvägar och mycket skog, så det gör inget om det ligger lite skit här och där.

Nitrometan
2006-01-11, 12:45
Bajsar björnen i skogen?

Klart man inte behöver plocka upp i skogen.

Jag pratar om ett bostadsområde med hyreshus och lekparker för barnen och sånt.

carloskar
2006-01-11, 12:54
Samma här! Ser hundskit hela tiden!!

Jävligt jobbigt, vart nära att trampa i det flera gånger... Och det värsta måste ju varit i morse då en bil kört i hundskit i en korsning och på så sätt skapat en linje av hundbajs tvärs över gatan...

polaren
2006-01-11, 12:57
Det värsta är väl när våren kommer och snön smälter, allt det bruna kommer upp till ytan... Brukar lukta ganska gott! :thumbup:

Jman
2006-01-11, 12:57
Lika äckligt i snön som annars. I kallt väder så är det väl inte lika klibbigt men desto färskare eftersom det kylförvaras :) . På vintern leker barn i snön och på marken på ett sätt de kanske inte gör annars.

Sheogorath
2006-01-11, 13:08
Hundbajs försvinner i snön. Hunden bajsar på snön, snön smälter, och hundbajset är borta. Hur svårt kan det vara?

Jesper
2006-01-11, 13:09
jag brukar aldrig plocka upp skit efter våran hund. det är ju äckligt. iof går jag aldrig utanför våran tomt när jag rastarn.

Fartman
2006-01-11, 15:52
Jag plockar heller aldrig upp någon skit, däremot ser jag givetvis till att hunden inte skiter där det är direkt olämpligt.. men typ på sidan av gångstigar som går genom mindre skogspartier, det är hundarnas bajsparadis det!

Pez
2006-01-11, 16:15
"..Thats the circle, the circle of poooooooooooo..." :D
http://www.stlyrics.com/songs/s/southpark9849/circleofpoo565730.html

Errko
2006-01-11, 16:29
Kika på filmen Envy med Jack Black och Ben Stiller, de uppfinner Vapoorize som är en spray som man sprutar på hundbajset vilket gör att det försvinner. Affärsidé kanske? ;)

Gandalf
2006-01-11, 16:33
Hundägare som inte plockar upp bajs i bostadsområden borde ställas upp emot vägen så att ungarna i området kan kasta hundbajs på dom.
Det är härligt då ungarna går ut och vill göra snögubbar och leka i snön och dom kommer in med hundbajs på kläderna, :furious:

Kaboffastar
2006-01-11, 16:40
Samma här! Ser hundskit hela tiden!!

Jävligt jobbigt, vart nära att trampa i det flera gånger... Och det värsta måste ju varit i morse då en bil kört i hundskit i en korsning och på så sätt skapat en linje av hundbajs tvärs över gatan...

Det måste vart en jäääääävla stor hög det.. ja menar.. vad är omkretsen på ett bildäck ? 1,5 meter.. jävlar, plz, ta kort på den höger ja skulle vilja se.

EDIT : ojoj sarkasm-varning OBS OBS

aliquis
2006-01-11, 17:16
Det måste vart en jäääääävla stor hög det.. ja menar.. vad är omkretsen på ett bildäck ? 1,5 meter.. jävlar, plz, ta kort på den höger ja skulle vilja se.

EDIT : ojoj sarkasm-varning OBS OBSÅk lite på sidan av högen och den skvätter, konstigt?

Kaboffastar
2006-01-11, 19:02
Åk lite på sidan av högen och den skvätter, konstigt?

Ja, högst otroligt att det skulla skvätta. Det skulle jag sätt amin femma på i alla fall men jag kan ju ha fel, jag vet inte allt om hundbajskonsistens men de jag sett ser inte ut att kunna skvätta nånstans.

Fartman
2006-01-11, 19:08
Hundägare som inte plockar upp bajs i bostadsområden borde ställas upp emot vägen så att ungarna i området kan kasta hundbajs på dom.
Det är härligt då ungarna går ut och vill göra snögubbar och leka i snön och dom kommer in med hundbajs på kläderna, :furious:
Konstigt det där, tror att jag ALDRIG haft hundbajs någon annanstans än under skorna när jag var liten. Och ändå lekte vi fan ÖVERALLT och det var minst lika mycket hundbajs då som nu.. Jag var nog helt enkelt en naturbegåvning på att dodga bajs.

Kwon
2006-01-11, 20:21
Jag gillar inte bajs, därför har jag ingen hund.

Cilia
2006-01-11, 20:36
Eller är det bara som folk tror?
Har jag missat nåt?

I området där jag bor finns rätt många hundägare. De brukar vara duktiga på att plocka upp efter hundarna. Men nu när vi har snö härnere så verkar de tro att bajset bara försvinner.

Ligger massor med bajs i snön runt och på stigarna.

PLOCKA UPP ÄVEN I SNÖN!
äntligen en till som filosoferar kring det här.
jag skrev om det i min journal ngn dag.
värst är det när det har smetats ut i snön så det täcker minst en kvadratmeter.
då är det svårt att undvika att trampa i det.

Jag gillar hundar men är nära att starta ett enfrågesparti
# ut med hundarna ur innerstan

emmzan
2006-01-11, 20:37
Eller är det bara som folk tror?
Har jag missat nåt?

I området där jag bor finns rätt många hundägare. De brukar vara duktiga på att plocka upp efter hundarna. Men nu när vi har snö härnere så verkar de tro att bajset bara försvinner.

Ligger massor med bajs i snön runt och på stigarna.

PLOCKA UPP ÄVEN I SNÖN!

Självklart försvinner den i snön. Precis samma mekanism som gör att hunden faktiskte inte HAR bajsat om man tittar bort när den gjorde det :D

Diana
2006-01-11, 21:29
.
Jag gillar hundar men är nära att starta ett enfrågesparti
# ut med hundarna ur innerstan
hahaha im in :D
tycker hela stan vimmlar av äldre damer som verkar va för 'fina' för att plocka upp efter sin hund *screwy* livet lär kännas smått fulländat den dag man får bevittna en av dessa minkdamer klampa ner med en elegant stövel i en saftig skithög :naughty: :D

Nitrometan
2006-01-11, 22:12
Självklart försvinner den i snön. Precis samma mekanism som gör att hunden faktiskte inte HAR bajsat om man tittar bort när den gjorde det :D
Ja, just det. Den varianten har jag också sett. :)

aliquis
2006-01-13, 16:29
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11536407.asp

Stoltz
2006-01-13, 16:38
Har man hund ska man plocka upp efter den. Skogen är ju okay, men vid gångstigar och allt, där vill man ju inte se en kringla!

Rockhard
2006-01-13, 16:50
inför dödstraff på hundbajs, tack.

christian
2006-01-13, 17:21
Jag har fler än en gång tänkt följa efter hunden och dess ägare till deras bostad och göra liknande konster som hunden precis gjorde och ägaren inte plockade upp. Det vore något, det.

hahavaffan
2006-01-13, 18:00
Självklart försvinner den i snön. Precis samma mekanism som gör att hunden faktiskte inte HAR bajsat om man tittar bort när den gjorde det :DHaha, den kör jag alltid på :D En gång kom ägare, till tomten bredvid där min hund sket, ut och frågade "om jag tänkte plocka upp det där"... jag svarade att det blir nog lite svårt. Då undrade han mycket uppretat varför. Jag svarade med frågan "Hur vill du att jag ska plocka upp min hunds kiss från bajset på gräset där? Ska jag lägga en tuss papper över det, och låta det sugas upp i den?" Gubben gick tillbaks in i sitt hus.
Min hund sket alltså på en ödetomt bredvid gubbens hus, så han hade väldigt lite med saken att göra tyckte jag.

Nitrometan
2010-03-03, 10:56
Det har inte blivit bättre. Folk är fortfarande lika dumma.

hahavaffan
2010-03-03, 11:00
Sjukt hur man kan komma ihåg denna tråden som om det vore igår. För helvetet fyra år sedan.

Nitrometan
2010-03-03, 11:06
Sjukt hur man kan komma ihåg denna tråden som om det vore igår. För helvetet fyra år sedan.
Ja, det där med minne är lustigt. Man kan liksom komma ihåg saker som inte händer just nu. ;)

:thumbup:

Lallle
2010-03-03, 11:20
Man skulle behöva en vapoorizer där jag bor.

mangs
2010-03-03, 11:29
Är det inte så att vi som reagerar på bajs i snön gör det för att den är mer synlig jämfört med om bajset legat på gräsmattan eller i sand/jord? Lite grann samma känsla som man alltid tycker att man spiller på sig när man bär vitt, vilket ju inte är fallet utan det är bara det att fläcken blir mer synlig.

Vidare vill jag tvångsmata ägarna med hundens avföring varje gång de inte plockar upp efter den mitt inne i bebyggt område. Har själv haft hund och alltid plockat upp efter mig, så jävla svårt är det inte.

Nelson81
2010-03-03, 11:30
ägare som tittar bort medans deras hundar bajsar är jävligt roligt att se, antingen står dom och låtsas vänta på någon tillräckligt länge tills alla som sett det har gått vidare eller så står dom och låtsas messa med telefonen så folk ska tro att dom inte ser va hunden gör.

fiskebulle
2010-03-03, 11:46
Älskar att bo på landet <3

Yes
2010-03-03, 12:22
Det har inte blivit bättre. Folk är fortfarande lika dumma.
http://forum.i3d.net/attachments/main-cup/943176855d1246189634t-source-cup-bump.jpg

mattilainen
2010-03-03, 12:34
samma sak när idioter tror att fimbar "försvinner" om man kastar iväg dom.

spoonchest
2010-03-03, 12:51
ägare som tittar bort medans deras hundar bajsar är jävligt roligt att se, antingen står dom och låtsas vänta på någon tillräckligt länge tills alla som sett det har gått vidare eller så står dom och låtsas messa med telefonen så folk ska tro att dom inte ser va hunden gör.

Lol. Det har hänt mig ett par gånger.
När hunden är på väg att sätta sig och man känner efter i fickorna, och så går det upp för en att påsarna ligger hemma.
Kommer det nån gåendes efter vägen, så står man och känner efter i alla fickor ett otal gånger, som om man visar personen man möter att man iaf tänkte plocka upp efter hunden.
Är det ingen i närheten för tillfället så låtsas man inte om det. (låtsas-SMS:ar)

Men ibland har skammen blivit för mycket. Helst då man stått framför nåns bostad eller liknande där man vet att man kommer att gå förbi igen. Då har det hänt att jag efter promenaden tar med mig påsar och går tillbaka.

stevebc
2010-03-03, 13:11
Flytta till Toulouse Nitro, sen kommer du njuta av den svenska renheten. Jag håller på att gå postal på folk här, det är som att de förväntar sig att någon osynlig butler går efter dom och plockar upp deras skit. Vem annars? Hur många gånger har man inte trampat i någon annan skit, och det ligger ofta kvar och blir utsmetad på gatan. Jag snackar inte om en skit här och där utan ett fält av utsmetad hundskit ungefär var 5:e, var 10:e meter. Min kroppshållning har inte direkt förbättrats av att konstant gå med huvudet nedlåtutat mot marken.

Brukar ställa mig och bara stirra på hundägare som inte plockar upp sin skit. Alltid lika kul att se deras spelat oskyldiga anleten.

Osten80
2010-03-03, 13:13
Flytta till Toulouse Nitro, sen kommer du njuta av den svenska renheten. Jag håller på att gå postal på folk här, det är som att de förväntar sig att någon osynlig butler går efter dom och plockar upp deras skit. Vem annars?

Frankrike överlag är jävligt smutsigt. Paris! *spy*

emi23j
2010-03-03, 13:15
Så länge hunden bajsar ute i snön så är det skit samma enligt mig. Bajsar dock hunden mitt på vägen kan man ju kanske plocka upp det eller skicka upp det i snödrivan.

Nitro, glömde du pollen idag eller?=)

Nitrometan
2010-03-03, 13:16
Flytta till Toulouse Nitro, sen kommer du njuta av den svenska renheten.
I Paris har de gatsopare som städar upp. Har de inte det i Toulouse?

Spännande.

stevebc
2010-03-03, 13:42
I Paris har de gatsopare som städar upp. Har de inte det i Toulouse?

Spännande.Jo. En gång om dagen duschas gatorna ner. Detta sker ungefär kl 5 på morgonen. Därefter går hundägarna ut 06-08 och sölar ner gatorna innan gemene man hinner vakna och ta sig till jobbet/skolan.

Har för mig att det gick 3 människor per hund i snitt i den här staden. Det är nästan sjukt. Dessutom har alla hemlösa hundar, och de hemlösa är rätt många.

Nitrometan
2010-03-03, 13:43
Jo. En gång om dagen duschas gatorna ner. Detta sker ungefär kl 5 på morgonen. Därefter går hundägarna ut 06-08 och sölar ner gatorna innan gemene man hinner vakna och ta sig till jobbet/skolan.

Epic win. :thumbup:

stevebc
2010-03-03, 13:44
Det är fan en konspiration!

spoonchest
2010-03-03, 14:00
Det är fan en konspiration!

http://www.waswatching.com/archives/CancerMan.jpg

:)

Berguven
2010-03-03, 15:30
Är det inte så att vi som reagerar på bajs i snön gör det för att den är mer synlig jämfört med om bajset legat på gräsmattan eller i sand/jord? Lite grann samma känsla som man alltid tycker att man spiller på sig när man bär vitt, vilket ju inte är fallet utan det är bara det att fläcken blir mer synlig.


Är det inte istället så att nedbrytningen minskar medan tillförseln är konstant? Jag har själv reagerat på att det varit ovanligt tätt med skit nu när det töat här.

mangs
2010-03-03, 15:41
Jo, nedbrytningen är säkert mindre när det är minusgrader ute och ett is-skikt mellan skiten och jord. Ett rejält regnväder brukar ju om inte annat gödsla ner mycket näring i gräsmattorna. :)

Fördelen med hundskit i snön är ju att man ser den tydligare om det inte är så att det snöat 1cm pudersnö över en färsk skit.

Rockhard
2010-03-03, 16:46
inför dödstraff på hundbajs, tack.

I dagsläget är jag betydligt mer positivt inställd till hundbajs, än jag var när jag skrev den kommentaren.

mangs
2010-03-03, 18:41
I dagsläget är jag betydligt mer positivt inställd till hundbajs, än jag var när jag skrev den kommentaren.

Berätta mera!*popcorn*

Jagärsvag
2010-03-03, 18:44
Idag såg jag ett gäng bajspåsar under lite is.
Är det rebeller som inte har stake nog att lämna bajset helt utan dom tar först upp bajset och sedan dumpar påsen?

krellik
2010-03-03, 18:49
Det som göms i snö... Och så vidare..

Är själv hundägare och plockar alltid sålänge det inte är ute i en buske (som inte är på någons tomt eller vid en lekplats, osv), dock är hunden tränad på att just bajsa i buskar så det minskar bajsplockandet rätt markant...

Scar
2010-03-03, 19:02
http://www.youtube.com/watch?v=HiVgSe4g2AM&feature=related

Tycker fler borde ha stake nog att säga till som Måns här. Kolla från 3.20 ungefär.

Nitrometan
2011-01-21, 12:56
HiVgSe4g2AM

Tycker fler borde ha stake nog att säga till som Måns här. Kolla från 3.20 ungefär.

Fixade videon.

Yes
2011-01-21, 13:00
Enda anledning till att skaffa hund är ju för att de ska bajsa på folks gräsmattor.

Nitrometan
2011-01-21, 13:04
Enda anledning till att skaffa hund är ju för att de ska bajsa på folks gräsmattor.

Ahahahahahaha!! Självklart. Mycket bra. ;)

Det var nog så Sparven från Minsk tänkte... :thumbup:

stevebc
2011-01-21, 13:17
Den torkas ut, men den bryts inte ner biologiskt. Bakterier har väl ingen ämnesomsättning under fryspunkten?

Mekanisk nedbrytning, vittring osv borde ju ske som vanligt dock. Om man ser på det som en klick jord.

Nitrometan
2011-01-21, 13:22
Den torkas ut, men den bryts inte ner biologiskt. Bakterier har väl ingen ämnesomsättning under fryspunkten?

Mekanisk nedbrytning, vittring osv borde ju ske som vanligt dock. Om man ser på det som en klick jord.

Japp. Och då är bajset förberett för en extra snabb nedbrytning med medföljande doftsensationer när våren kommer och snön försvinner.

Inte bra.

Tricce
2011-01-21, 13:36
Enda anledning till att skaffa hund är ju för att de ska bajsa på folks gräsmattor.

Funkar även med katter, grannens katt har skitit i snön på både fram och baksida här. Ska jag skotta över skiten till henne? :)

C.E.J.
2011-01-21, 14:54
Finns det någon statistik över hur stor andel av hushåll som har minst en hund?

Min granne har en hund som hon låter skita på gården. Torkar upp efter den, men bajsfragment finns ju fortfarande kvar. Nåt att anmäla till hyrsvärden, om jag dokumenterar?

Yes
2011-01-21, 14:55
Funkar även med katter, grannens katt har skitit i snön på både fram och baksida här. Ska jag skotta över skiten till henne? :)
Skicka blommor och ett fint kort där du tackar för alla presenter.

stevebc
2011-01-21, 15:04
Funkar även med katter, grannens katt har skitit i snön på både fram och baksida här. Ska jag skotta över skiten till henne? :)http://1.bp.blogspot.com/_IoU3bEFUwWc/SQrr6HK0vgI/AAAAAAAADIM/tJ4zo1ielmg/s400/Trebuchet.jpg

BigSpawn
2011-01-21, 15:06
Funkar även med katter, grannens katt har skitit i snön på både fram och baksida här. Ska jag skotta över skiten till henne? :)

Skulle lätt skottat över det om jag var säker på att det kom från hennes katt:P
vet inte hur många gånger jag jagat bort grannarnas katter från våran rabatt, som tur var har iaf sandlådan ett lock.
Vet inte riktig vad nästa steg är för att få kattfan att fatta att vår rabatt inte är en toalett, provat att skrämmas, kasta vatten osv(tyvärr svårare än man tror att pricka, de är riktigt snabba) men lika förbannat är den tillbaka igen.