handdator

Visa fullständig version : Smärta!


wintzell
2006-01-11, 12:37
Jag tränade vader i förrgår, och igår körde jag badminton i 1½ timme. Jag kan inte gå över huvud taget, enda sättet att ta sig någonstans är att gå på tå vilket gör sjukt ont p.g.a. mitt livs träningsvärk. Om jag sätter mig och stretchar (sanslöst plågsamt) i 2 min kan jag stå rakt upp med viss smärta. Sätter jag mig sedan igen så skiter sig vaderna direkt igen.

Vilken värktablett skall jag ta?






Edit: Ja, detta är en wajntråd.

polaren
2006-01-11, 12:50
Hade likadan värk första gången jag tränade, kunde också bara gå på tå.
Och jag var ute och sprang på skolidrotten dagen efter, det gick inte så jävla bra även om man blev lite smidigare efter ett tag.

Du ska inte ta nån tablett, det går över på några dagar ;)

wintzell
2006-01-11, 12:55
Klippt från "Hur man blir stor..."
"Så här är det:
- För att kunna bli grov måste man träna tungt. Tyngre än många tror är möjligt. Man måste slita med vikterna, fuska, ha assistans, bli örfilad i ansiktet och ladda kroppen full med Treo för att orka med träningsvärken."

Är det treo som gäller?

Jman
2006-01-11, 13:09
Vaderna behöver vila! Det gör väl inte ont när du sitter stilla? Iaf du måste gå någonstans så kan du väl trycka i dig en värktablett, alvedon är min favorit. Det är ingen ide att strectcha. Värme och lätta rörelser är bättre. Det kan ta upp till en vecka innan vaderna är helt återställda. Men redan efter någon dag så ska det kännas lite bättre iaf.
Att du inte ens kan stå utan att få ont verkar tyda på korta vadmuskler. Stretchar du inte i vanliga fall?

wintzell
2006-01-11, 13:45
Vaderna behöver vila! Det gör väl inte ont när du sitter stilla? Iaf du måste gå någonstans så kan du väl trycka i dig en värktablett, alvedon är min favorit. Det är ingen ide att strectcha. Värme och lätta rörelser är bättre. Det kan ta upp till en vecka innan vaderna är helt återställda. Men redan efter någon dag så ska det kännas lite bättre iaf.
Att du inte ens kan stå utan att få ont verkar tyda på korta vadmuskler. Stretchar du inte i vanliga fall?

Stretchar nästan alltid efter ett vadpass, men inte efter att jag sprungit eller spelat badminton. Men mina vader kan vara något korta ja...

hahavaffan
2006-01-11, 13:54
Hade samma skit i förra veckan... och jag jobbar i butik. Gissa om kunderna glodde skumt på mig ;)

Dav0d
2006-01-11, 17:24
Har haft samma värk för 2 år sedan. Måste vara bästa träningsvärken i mitt liv att jag var tvungen att sjukskriva mig från skolan, så pass underbar var den. För jag omöjligen kunde gå rakt trots extrem stretch. :hbang:

Fullt allvarlig är jag också.

polaren
2006-01-11, 17:45
Stretchar nästan alltid efter ett vadpass, men inte efter att jag sprungit eller spelat badminton. Men mina vader kan vara något korta ja...

Är det inte bättre att stretcha när muskeln är "kall"? :) Eller är det bara något jag fått för mig kanske :D

Lepras
2006-01-11, 17:50
Är det inte bättre att stretcha när muskeln är "kall"? :) Eller är det bara något jag fått för mig kanske :D

kanske har helt fel nu,
har för mig att jag läst på forumet att stretching och träningsvärk inte "hör ihop", alltså att stretching inte kan förebygga träningsvärk, utan bara tänjer ut lederna och musklerna för att dom inte ska bli för korta?

nån som vet något om det,, skriv gärna... ;)

polaren
2006-01-11, 17:57
kanske har helt fel nu,
har för mig att jag läst på forumet att stretching och träningsvärk inte "hör ihop", alltså att stretching inte kan förebygga träningsvärk, utan bara tänjer ut lederna och musklerna för att dom inte ska bli för korta?

nån som vet något om det,, skriv gärna... ;)

Jo tycker mig också ha läst det, att stretching lindrar inte träningsvärk och är helt onödigt om man inte är ute efter att bli smidigare (vigare).

Keit
2006-01-11, 19:06
Fick så också första gången jag tränade vader, kändes så sjukt nästan som att det var inflammerat, vilket det inte var men. Du kan ju alltid gå omkring i högklackat? :D

Att gå utan skor var inget alternativ för mig, gick endast att gå med skorna på :P