handdator

Visa fullständig version : Gym i sthlm - problem att välja/hitta


jontahontas
2006-01-11, 11:39
Hej! Jag postar sällan här men jag läser väl desto mer, visste inte riktigt var tråden passar att läggas in så jag valde här :)

Nu är det så att jag ännu en gång hamnat i en jobbig sits. Jag styrketränar cirka ~4 gånger i veckan som komplement till friidrotten jag tränar. Det enda jag behöver för att träna på gym är en skivstång, vikter samt en miljö där man utan problem kan köra frivändningar med press och därefter typ släppa stången på backen.

Detta finns, på SATS vid Medis. Fast det kostar 450 i månaden. Och då betalar man ju för massa olika klasser, instruktörer, tonvis med maskiner och andra tjänster jag absolut inte behöver.

Jag vet att jag troligtvis frågar efter något som inte finns, men jag har väl nåt barnsligt hopp om att någon ska dyka upp å säga att "jarå, jag har ett källargym för 1200/år där du kan kasta vikterna i väggen om du vill!". :)

Hare bra! /Jonatan

tinus
2006-01-11, 11:45
Det beror väl lite på vart du bor,men om du sysslar med friidrott borde du vistas en del ute på Bosön..? Där har de ett helt ok gym,billigt är det också :thumbup:

jontahontas
2006-01-11, 11:51
Jo d e sant, Bosön e grymt :). Jag kör mina banpass där nu under vinterhalvåret, onsdagar och lördagar. Fast det e lite krångligt att ta sig dit för mig utan bil, jag hade hoppats på något närmare, hehe.

Fan va snobbig jag låter, skäms över mig själv, hoppas du har överseende med mig :)

Tillägg: Jag bor på St:Eriksplan förresten

z_bumbi
2006-01-11, 12:27
Här finns några förslag, exakt vilka som ligger var får du lista ut själv då alla verkar ha olika syn på vad som ligger i Stockholm.

http://www.tyngdlyftning.com/forbund/klubb_al.html

http://www.styrkelyft.se/
Den här länken funkade inte så bra så jag får ändra instruktionerna.
Gå till distrikt och föreningar.
Välj östra svealands.
Sen har du alla klubbar i rutan.

Pellefant
2006-01-11, 13:22
Jarå, jag har ett källargym för 1200/år där du kan kasta vikterna i väggen om du vill!

Pez
2006-01-11, 14:31
Tillägg: Jag bor på St:Eriksplan förresten
Vasastan/norrmalm är ju gymmecka i sthlm.. frågan är hur du kan bo där utan att hitta ett gym..

Finns fler trådar om samma ämne - sök. Jag har själv skrivit en kort genomgång av de alternativ som jag vet/tycker är ok i området i nån diskussion runt gym i sthlm för inte så länge sedan.

Dock är 1200:- / år inte kompatibelt med innerstan. Möjligtvis studentpris med kapade tider. ett billigt och prisvärt alternativ är frescati - om du är avtalsstudent.