handdator

Visa fullständig version : Gainer och Diabetes


Lindstein
2006-01-10, 22:37
Diabetes är ju inget man drömmer om att få...

Att gainern efter träningen tas upp direkt och inte är speciellt insulin beroende, och därmed inte någon fara för att utvecka diabetes är jag med på.

Men Gainern innan träning?
Blir ju ca 5 gainers i veckan som tas innan träning, kroppen kan ju inte veta att man strax ska träna...så, det kan ju inte vara speciellt bra om man är rädd för att få diabetes? Kanske har fel, hur fungerar det?

King Grub
2006-01-10, 22:40
kroppen kan ju inte veta att man strax ska träna.

Ta den direkt innan. När den lämnat magsäcken har du redan börjat träna. Att tillföra glukossnabba kolhydrater under träning har gjorts av konditionstränande i evigheter utan negativa effekter (tänder undantaget).

hultman
2006-01-12, 15:31
Sedan är ju illamående en baksida av det. Jag personligen brukar må skit om jag äter en någorlunda stor måltid innan träning, exempelvis gainer.

z_bumbi
2006-01-12, 15:52
Jag personligen brukar må skit om jag äter en någorlunda stor måltid innan träning, exempelvis gainer.

Jag också.

Därför dricker jag gainern under träningen istället, det funkar för mig i alla fall. Största anledningen är nog att jag inte vill svepa en hel gainer direkt efter träningen då jag brukar må ännu mer illa av det.

hultman
2006-01-12, 16:32
Samma här.

Davil
2006-01-12, 20:23
Diabetes är ju inget man drömmer om att få...

Att gainern efter träningen tas upp direkt och inte är speciellt insulin beroende, och därmed inte någon fara för att utvecka diabetes är jag med på.

Men Gainern innan träning?
Blir ju ca 5 gainers i veckan som tas innan träning, kroppen kan ju inte veta att man strax ska träna...så, det kan ju inte vara speciellt bra om man är rädd för att få diabetes? Kanske har fel, hur fungerar det?
Om du tar din gainer i samband med träning och inte vid andra tidpunkter så är diabetes en väldigt liten risk.
En person som tränar och äter bra kost svarar bättre på insulinet än en person som inte rör på sig och äter dålig kost.