handdator

Visa fullständig version : Dokumentär om feta personer i USA


mendezzz
2006-01-10, 22:01
Går på femman nu,
Diane har ett BMI på över 100!!!

mystic[-_-]
2006-01-10, 22:02
Tack för tipset :) Har sett denna dokumentär förut

tenchi
2006-01-10, 22:28
perfekt å kolla på å käka lite chilinötter ;)

Wennerberg
2006-01-10, 22:39
Alltså jag är själv mcyket fet, men när jag ser feta som hon nu innan reklamen som säger till andra att ändra attityd. Jag vill bara att hon skall dö. Som sagt, jag är själv fet, och är medveten om det, men jag har lagt märke hos många feta att de har ett hat utåt, det är antagligen för de vill se ut som omvärlden men inte orkar göra något åt det.

Det låter dumt när det kommer från ett fetto, men det känns som om såna människor ger oss andra feta människor dåligt rykte eller vad man skall säga.

Officer
2006-01-10, 22:42
Alltså jag är själv mcyket fet, men när jag ser feta som hon nu innan reklamen som säger till andra att ändra attityd. Jag vill bara att hon skall dö. Som sagt, jag är själv fet, och är medveten om det, men jag har lagt märke hos många feta att de har ett hat utåt, det är antagligen för de vill se ut som omvärlden men inte orkar göra något åt det.

Det låter dumt när det kommer från ett fetto, men det känns som om såna människor ger oss andra feta människor dåligt rykte eller vad man skall säga.



Jag respekterar att du ärligt och rakt beskriver dig som fet, men OM jag får fråga - varför är du fet? Och försöker du göra något åt det? Eller trivs du med att vara fet helt enkelt?

/Murat

Axon
2006-01-10, 22:44
Hon som vägde 150 kilo eller vad det var? Hur reagerade ni när hon sa att det inte var nåt fel på hennes utsende?

Do u agree with her? :)

wreka
2006-01-10, 22:51
Blev lite chockad när dom sa att det var 600 kcal i en super size pommes (i USA), och att det var 200kcal på 70-talet. Lite mindre chockad blev jag när jag kollade på hemsidan och det visade sig att en stor i Sverige var 423kcal. Måste betyda att vi snart är lika feta som amerikaner.

Catstyle
2006-01-10, 22:52
Härlig hamburgare, 680g kött 450g bacon, 5000kcal totalt i hela burgaren.

:eating:

victor_n
2006-01-10, 22:53
sitter och glor! kul att se eftersom jag själv var raka motsatsen för 2 år sen!

victor_n
2006-01-10, 22:54
Härlig hamburgare, 680g kött 450g bacon, 5000kcal totalt i hela burgaren.

:eating:


finns den i super meny tro? :cool:

Wennerberg
2006-01-10, 23:00
Jag respekterar att du ärligt och rakt beskriver dig som fet, men OM jag får fråga - varför är du fet? Och försöker du göra något åt det? Eller trivs du med att vara fet helt enkelt?

/Murat

Just nu, så kör jag styrkelyftträning, och vill bli stark. Det prioriteras just nu. Jag är nitton, har bara tränat ett år. Om något år kanske jag lägger in en deff, men just nu trivs jag bra.

internethjälten
2006-01-10, 23:07
Härlig hamburgare, 680g kött 450g bacon, 5000kcal totalt i hela burgaren.

:eating:


Yeeaaa -let's get supersize on that :P

Jazen
2006-01-11, 11:34
snubben svettades då han åt hambrugaren på 5000kcal , då är nått fel :P

Metal_boy_
2006-01-11, 11:37
Ja det är tydligen gott att va fet hehe.

sissa
2006-01-11, 11:58
Hon som vägde 150 kilo eller vad det var? Hur reagerade ni när hon sa att det inte var nåt fel på hennes utsende?

Do u agree with her? :)


har inte sett programmet, men om hon inte tycker det är nåt fel på sitt utseende så får hon väl tycka det. skulle hon gå ner för att få "rätt" utseende eller vadå?

grejen är väl att det inte är farligt och ej hälsosamt att vara överviktig?

carloskar
2006-01-11, 12:51
Såg det också. Jag älskar sånna program, känner mig så smal och fin då jag tittar... :devil: :D

Har själv varit fet, och jag hörde inte till dom som mår dåligt över fettman.. Jag mådde bra och trivdes med mig själv, MEN det är ändå ingen ursäkt för att vara fet. Hur bra man än mår som tjockis, så mår man ändå bättre utan allt extra fett. Så är det. Skönt att inte behöva gömma sig i förstora kläder osv.

Denstillasittande
2006-01-11, 13:43
Jag har alltid varit smal och har väldigt svårt att förstå hur man kan trivas med att vara så extremt överviktig som den kvinnan var. Bara att inte kunna gå själv låter som en anledning att vilja gå ner i vikt.

Joppe
2006-01-11, 13:53
Bara att inte kunna gå själv låter som en anledning att vilja gå ner i vikt.
Ja man kan tycka det.

Dissector
2006-01-11, 15:27
Blev lite chockad när dom sa att det var 600 kcal i en super size pommes (i USA), och att det var 200kcal på 70-talet. Lite mindre chockad blev jag när jag kollade på hemsidan och det visade sig att en stor i Sverige var 423kcal. Måste betyda att vi snart är lika feta som amerikaner.

Tror snarare det handlar om vanor.. Men iofs, det är möjligt att svenskar blir alltmer som amerikanare på den biten också. Men å andra sidan har vi ju inte så enormt stora städer som där, där man tydligen ofta är rent ut sagt tvungen att äta snabbmat för att få nåt i sig, samt att USA har mycket tätare med McDonaldsararar än här.

Yankeee
2006-01-11, 16:05
Hon som vägde 150 kilo eller vad det var? Hur reagerade ni när hon sa att det inte var nåt fel på hennes utsende?

Do u agree with her? :)

Vad spelar det för roll vad VI tycker om hennes utseende?

Ralle
2006-01-11, 17:08
Jag har alltid varit smal och har väldigt svårt att förstå hur man kan trivas med att vara så extremt överviktig som den kvinnan var. Bara att inte kunna gå själv låter som en anledning att vilja gå ner i vikt.

Du tror inte att det redan gått aningen för långt då hon inte kan gå?

Metal_boy_
2006-01-11, 18:19
Det där är väl överdrivet, men annars så är det väl kanske överdrivet när det gäller vad som är farligt också. Varenda(många, typ ungefär, ca...Käft din jävla besserwisser!!) gammal kärring är ju för fan fet och likförbannat blir dom gamla som gatan.

sissa
2006-01-11, 18:26
har inte sett programmet, men om hon inte tycker det är nåt fel på sitt utseende så får hon väl tycka det. skulle hon gå ner för att få "rätt" utseende eller vadå?

grejen är väl att det inte är farligt och ej hälsosamt att vara överviktig?


ojdå. "inte" skulle inte vara med.
men det fattade man nog.