handdator

Visa fullständig version : Mct


Danne
2002-08-23, 06:33
Hur använder man sig av MCT vid deff resp bulk ? i villka doser resp tillfällen ?

Sverker
2002-08-23, 09:38
MCT är snabb energi. Jag skulle använda det direkt efter träningen.

Doser är lite beroende på kalorierna in och ut. Kan tänka mig att 5 - 10 g är rimligt vilket borde vara 50 - 100 kcal. Nackdelen är att äter man för mycket MCT kan det vara laxerande men då är doserna uppe i 50 g / gång ! . Börja med 5 g och öka allt eftersom.

Läste en intressant artikel B&K att man skulle använda MCT och variera intaget i perioder för att hålla förbränningen igång vid diet. Läs den.

Fairing
2002-08-24, 10:07
MCT som under bulk har jag ingen erfarenhet av, det skulle möjligen kunna vara effektivt för att höja upp kalotiintaget .

MCT 100G/ 830KCAL

Under deff vet jag att om du tar största delen av ditt fettintag från MCT så ger det mycket bra fettförbrännande effekt .

Mycket effektivt är att ta 30-50% av ditt energibehovet från MCT (om magen pallar).Du bör ej ligga på mer än 90-100g dag under max 14 dagar ( risk finns för förhöjda blodfetts halter)

Just nu håller Fairing på och utvärderar en återhämtningsdryck för uthållighetsidrottare baserad på 15g MCT 15g Hydrolyserat vassle och 50g kolhydrat (energy-booster) och jag kan berätta att den fungerar över förväntan enligt testpanelen.
Mycket snabb återhämtning , massor av energi samt mindre träningsvärk!!??

/Lasse

-squat-
2002-08-24, 22:26
Fairing: låter intressant.
det kommer ingen liknande produkt för gymfolket?
fast med lite mera protein i.vitaminer/mineraler, glutamin och ALA i skulle inte skada heller. :D
:muscle:

Fairing
2002-08-26, 15:18
-squat- det är bara att köpa MCT Whey-Hydro och Energy Booster och blanda efter behag:)

-squat-
2002-08-26, 15:26
haha sant.. men är man lat så ;)

The Dwag
2002-08-27, 09:07
Originally posted by Fairing
-squat- det är bara att köpa MCT Whey-Hydro och Energy Booster och blanda efter behag:)

Bra att du förklarade så slapp jag ! ;)

Vart är nya Complete ? Jag var och spana på Hälsa&Tradition fanns dock bara MCT och Glutamin samt Complete II.

Varförbi ditt gym i Söndags men vit skjorta och fin byxor ansåg jag inte det var läge att åka dit i :nono:

Då jag är i Stockholm minst 2 helger per månad så skall jag försöka svänga in där ;) om jag får tid :thumbup:

Fairing
2002-08-27, 09:16
Tjena Dwagen!

Fransoserna missade vår beställning av Protein som vi gjorde i Juni därför är allt försenat.

Skit i vilka kläder du kan väl komma förbi och snacka lite skit om du vill.

Självklart bjuder vi på trängspassen.

/Lasse