handdator

Visa fullständig version : Bröd med pålägg


tobbe88
2006-01-10, 16:30
Jag funderar på om det är bra att äta bröd med pålägg typ ost om man vill gå ner i fett, men ändså gå upp muskler.
Nu snackar jag om bröden av den grövre sorten och inte så feta oster.
Sånt bör ju innehålla mer fett än det innehåller protein, alltså mer negativt än positivt.

Vad säger ni?

King Grub
2006-01-10, 16:44
Gå ner i fettvikt och upp i muskelvikt samtidigt gör du inte genom något speciellt livsmedel, och inte är det lätt heller.

Bröd är en bra kolhydratbas i en måltid, oavsett vad målet med träningen är.

Antn
2006-01-10, 22:36
Ja, ett tips på ost är i sådana fall Västan med endast 5% fett. ;) Den är rik på protein och relativt fettsnål, och en utav de bästa ostarna näringsmässigt. :thumbup:

Shent
2006-01-11, 10:30
Jag funderar på om det är bra att äta bröd med pålägg typ ost om man vill gå ner i fett, men ändså gå upp muskler.
Nu snackar jag om bröden av den grövre sorten och inte så feta oster.
Sånt bör ju innehålla mer fett än det innehåller protein, alltså mer negativt än positivt.

Vad säger ni?

Låter lite som du har fett nojja. Visst ska man akta sig för större mängder mättat fett men du måste fortfarande få i dig fett ( ca 25% av ditt dagsintag ) för att fungera väl. Risken är annars att du får motsatt effekt när du undviker fett överdrivet mkt.

Vilket fall som helst så har King grub rätt (som alltid? ). Det finns inga speciella livsmedel som ger dig mera muskler och mindre fett.

Men vill du få i dig "bra" kolisar och lite extra protte så testa något mörkt bröd utan mkt socker ( mindre än 10% sockerarter av totala mängden kolisar ) och kesella med några skivor banan. Är fettmängden för liten i din måltid så komplettera med lite nötter eller varför inte en avocadoskiva?

tobbe88
2006-01-11, 22:45
Tack för alla tips!