handdator

Visa fullständig version : Om ni hade en önskning


HenrY
2006-01-10, 15:29
Vad hade ni önskat er?

Själv vet jag faktiskt inte.... Utan får återkomma!

Men 2 alternativ jag har är antingen Krig, eller sjukdomar. Svårt val detta...

MilkmaN
2006-01-10, 15:30
Jag hade önskat mig en hel massa nya önskningar :D

HenrY
2006-01-10, 15:31
Jag hade önskat mig en hel massa nya önskningar :D

Joo, men detta får man inte önska sig...glömde skriva det!;)

Utan man har 1 önskning, inga fler.

Jazen
2006-01-10, 15:32
jag skulle önska mig miljoner nya önskningar :)

HenrY
2006-01-10, 15:32
jag skulle önska mig miljoner nya önskningar :)

....

fat_joe
2006-01-10, 15:33
Att styra och kunna manipulera samt läsa andra människors tankar.

JJ
2006-01-10, 15:33
Vad hade ni önskat er?

Själv vet jag faktiskt inte.... Utan får återkomma!

Men 2 alternativ jag har är antingen Krig, eller sjukdomar. Svårt val detta...


Du önskar dig krig? Jag önskar mig total makt över allt.

Kwon
2006-01-10, 15:34
Att styra och kunna manipulera samt läsa andra människors tankar.

Styra andras tankar måste vara det cheezigaste förmåga man kan ha.

Tråkigt liv imho!

Eftersom du kan styra vem som helst så blir det ju inga utmaningar längre och man sitter till slut o ruttnar av tristess på nån tron...

Kwon
2006-01-10, 15:35
Du önskar dig krig? Jag önskar mig total makt över allt.

Också ett tråkigt val.

Inga utmaningar där heller och det som en gång i livet kändes spännande och intressant blir nu ett sömnpiller efter ett par år.

adde
2006-01-10, 15:35
Vad hade ni önskat er?

Själv vet jag faktiskt inte.... Utan får återkomma!

Men 2 alternativ jag har är antingen Krig, eller sjukdomar. Svårt val detta...

Jag tycker det är lätt, hade önskat mig sjukdomar!

/adde

JJ
2006-01-10, 15:37
Också ett tråkigt val.

Inga utmaningar där heller och det som en gång i livet kändes spännande och intressant blir nu ett sömnpiller efter ett par år.

Ok, då önskar jag mig röntgensyn (men bara på måndagar så att det inte blir för tråkigt).

HenrY
2006-01-10, 15:37
Jahupp, för att styra upp denna tråd (då några pungskallar ivrigt försöker lägga lama skämt även fast dom förstår vad jag menade) så vill jag INTE HA krig eller sjukdomar, utan jag skulle önska så att det försvann!

Tack!

Kwon
2006-01-10, 15:38
Ok, då önskar jag mig röntgensyn (men bara på måndagar så att det inte blir för tråkigt).

Där har vi lite mer challenge. Mkt bra!

Hade du haft den hela veckan hade ju folk börjat skrika overpowered och det kan vi ju inte ha! :thumbup:

fat_joe
2006-01-10, 15:39
Styra andras tankar måste vara det cheezigaste förmåga man kan ha.

Tråkigt liv imho!

Eftersom du kan styra vem som helst så blir det ju inga utmaningar längre och man sitter till slut o ruttnar av tristess på nån tron...

Nej varför skulle man göra det ? bara för att du kan styra folks tankar betyder inte att du automatiskt måste göra det på alla.

MilkmaN
2006-01-10, 15:39
Möjligheten att läsa tankar, inte påverka dock.

jwzrd
2006-01-10, 15:40
Ok, då önskar jag mig röntgensyn (men bara på måndagar så att det inte blir för tråkigt).

För att titta på skaparns njurar? *rolleyes*

mystic[-_-]
2006-01-10, 15:41
Ett stabilt jobb med bra lön

HenrY
2006-01-10, 15:42
Jag förstår inte riktigt er som tar typ röntgen syn och sådana saker, tycker ni inte det är bättre att ta chansen att stoppa något riktigt ont, som krig eller svält för att ta exempel!

MilkmaN
2006-01-10, 15:43
Jag förstår inte riktigt er som tar typ röntgen syn och sådana saker, tycker ni inte det är bättre att ta chansen att stoppa något riktigt ont, som krig eller svält för att ta exempel!

Vi är egoister. Ärligt talat så tänkte jag inte ens tanken. Då borde det väl vara tillräckligt med resurser åt alla. Dvs ingen fattigdom. Det skulle även innebära att resuserna aldrig skulle ta slut.

Nismo
2006-01-10, 15:43
Att för resten av livet må bra

jwzrd
2006-01-10, 15:43
Jag förstår inte riktigt er som tar typ röntgen syn och sådana saker, tycker ni inte det är bättre att ta chansen att stoppa något riktigt ont, som krig eller svält för att ta exempel!

Nej vi är varken fröken sverige-kandidater eller tonåringar. Önskningen måste ju vara realistisk (om än science fiction) för att det ska kännas intressant. Att utplåna krig är helt orealistiskt, det är som att utplåna skratt eller pissnödighet.

JJ
2006-01-10, 15:44
Jag förstår inte riktigt er som tar typ röntgen syn och sådana saker, tycker ni inte det är bättre att ta chansen att stoppa något riktigt ont, som krig eller svält för att ta exempel!
Men Kwon klagade ju. Med absolut makt hade jag ju stoppat all ondska, men nej då, då var man minsann tråkig. Nu skiter jag i det här *cry*

MilkmaN
2006-01-10, 15:45
Nej vi är varken fröken sverige-kandidater eller tonåringar. Önskningen måste ju vara realistisk (om än science fiction) för att det ska kännas intressant. Att utplåna krig är helt orealistiskt, det är som att utplåna skratt eller pissnödighet.

En önskning är ju aldrig orealistisk. Oavsett vad som händer så faller den ju in och kan ju inte vara oromlig.

Micke A
2006-01-10, 15:46
Också ett tråkigt val.

Inga utmaningar där heller och det som en gång i livet kändes spännande och intressant blir nu ett sömnpiller efter ett par år.

Varför skulle detta vara tråkigt? Det hade varit mitt val utan tvekan! Jag kan kalla det för att kunna "trolla" för enkelhetens skull.

Jag hade sen trollat följande:
1. En värld med de utmaningar och det flyt jag vill ha (och vissa osäkerheter efter önskemål)
2. Bestämt en tid eller ett villkor för när punkt 3 ska upphöra och jag kommer vidare till punkt 4
3. Antingen att mitt minne av att vara allsmäktig försvinner tills villkoret i 2 infaller eller att min allsmakt försvinner till dess
4. Jag återgår till det allsmäktiga tillståndet och går tillbaka till 1 med nya idéer.

Bara fantasin sätter gränser men man bör vara försiktig med formuleringen i 2 så man inte "fastnar" för all framtid.

Stoltz
2006-01-10, 15:46
En liten klocka som man stannar tiden med, ge alla ledare som gör dåliga beslut åt sina land en spark i skrevet, sen när man startar tiden igen ahr de jätteont och får gå till farbror doktor och ångrar sig och väljer ett bättre beslut! :thumbup:

Kwon
2006-01-10, 15:47
Nej varför skulle man göra det ? bara för att du kan styra folks tankar betyder inte att du automatiskt måste göra det på alla.

Men har du möjligheten att påverka alla människors tankar finns det ju inga mer utmaningar i livet.

Exempel. Du vill ha ett toppjobb. No problems, eftersom du kan kontrollera tankarna hos vem som helst.

Du kan ju tex kontrollera en armé och skapa en helt egen stat var du vill.

Alla accepterar ju det.

Du kan kontrollera 4 av världens starkaste strongmen att vara dina bärare som kan bära omkring dig på en egengjord tron! :)

När det är parad tvingar du alla att knäböja , Kejsarens storhet och makt! Du får dom att gilla det, vare sig dom vill det eller ej! :)

Dom gör det med glädje och sprider blommor där du går.

Du har din egen TV-serie och planscher eller varför inte gigantiska neon-skyltar med dig på pryder alla världens städer etc.

Fantasin din är det enda som begränsar.

Ingen vill kriga med dig heller, eftersom du kontrollerar deras tankegångar.

Squatinator
2006-01-10, 15:48
Ökad proteinsyntes så jag kan träna varje dag.

jwzrd
2006-01-10, 15:48
En önskning är ju aldrig orealistisk. Oavsett vad som händer så faller den ju in och kan ju inte vara oromlig.

Inte önskningen nej, men att önska sig den typen av saker (visst, det blir flummigt) kommer att påverka andra aspekter av livet, universum och allting för att "gå ihop".

Att ta bort krig innebär krasst och taget till sin spets att inga konflikter kan finnas eller ens vilja skapas av någon. Alla är överrens om allting plötsligt? Betyder det att alla har exakt samma åsikt om allting, att ingen har en "fri" vilja på det viset vi menar idag osv?

Röntgensyn, om än science fiction och totalt overkligt, påverkar ingen/inget annan på samma sätt.

jwzrd
2006-01-10, 15:50
Ökad proteinsyntes så jag kan träna varje dag.

Sedär, nu börjar vi närma oss nånting. Jag skulle isf önska bort inflammationer skapade av för hård/ensidig/slitsam/ellervaffandetnuär!

hangatyr
2006-01-10, 15:52
jag skulle vilja kunna göra tidsresor. kunde vara kul.

mini_Arnold
2006-01-10, 15:52
Jag önskar mig en "träff" med Arnold Schwarzenegger.
Om det inte är genomförtbart så räcker det om jag får ta på hans högra biceps.

HenrY
2006-01-10, 15:53
Inte önskningen nej, men att önska sig den typen av saker (visst, det blir flummigt) kommer att påverka andra aspekter av livet, universum och allting för att "gå ihop".

Att ta bort krig innebär krasst och taget till sin spets att inga konflikter kan finnas eller ens vilja skapas av någon. Alla är överrens om allting plötsligt? Betyder det att alla har exakt samma åsikt om allting, att ingen har en "fri" vilja på det viset vi menar idag osv?

Röntgensyn, om än science fiction och totalt overkligt, påverkar ingen/inget annan på samma sätt.

Nejmen röntgensyn skulle ju kunna användas fel också...om det hamnar i fel händer så att säga!

Osten80
2006-01-10, 15:54
Jag skulle önska mig en normal sömn så att jag kan träna så mycket som jag vill göra.
Frustrerande när huvudet vill träna jämt, men kroppen inte vill lika ofta.

nirre
2006-01-10, 15:56
skulle inte banga å få bo i playboy-grundarens hus hos alla playboy-flickor och få hmm ****** med vem jag vill där :)

jwzrd
2006-01-10, 15:56
Nejmen röntgensyn skulle ju kunna användas fel också...om det hamnar i fel händer så att säga!

Jag tycker att det blir på ett annat plan hur som helst. Nej då, en sann röntgenkille skulle aldrig missbruka sin kraft11 :D

Kwon
2006-01-10, 15:56
Att göra så att ALLA människor är överens och undviker konflikter (kanske en illamående känsla dyker upp vid en konflikt?) hade väl varit enormt tråkigt?

Inga fria viljor? Alla tycker samma sak?

Det kan vara kul/intressant med konflikter!!!!

Visst alla lever i fred, men vilken hjärntvätt. Till vilket pris? Vill man leva i en sådan värld?

Squatinator
2006-01-10, 15:56
Sedär, nu börjar vi närma oss nånting. Jag skulle isf önska bort inflammationer skapade av för hård/ensidig/slitsam/ellervaffandetnuär!

Bra val... tror du man kan kombinera det med ett "samt" eller och? Formuleringen blir ju lite svårare...

"Jag önskar mig ökad proteinsyntes samtidigt som min kropp eller själ inte kan skadas av träning"

tinkerbell
2006-01-10, 15:57
Att alla "godsaker" innehåller 0kcal

fat_joe
2006-01-10, 15:58
Men har du möjligheten att påverka alla människors tankar finns det ju inga mer utmaningar i livet.

Exempel. Du vill ha ett toppjobb. No problems, eftersom du kan kontrollera tankarna hos vem som helst.

Du kan ju tex kontrollera en armé och skapa en helt egen stat var du vill.

Alla accepterar ju det.

Du kan kontrollera 4 av världens starkaste strongmen att vara dina bärare som kan bära omkring dig på en egengjord tron! :)

När det är parad tvingar du alla att knäböja , Kejsarens storhet och makt! Du får dom att gilla det, vare sig dom vill det eller ej! :)

Dom gör det med glädje och sprider blommor där du går.

Du har din egen TV-serie och planscher eller varför inte gigantiska neon-skyltar med dig på pryder alla världens städer etc.

Fantasin din är det enda som begränsar.

Ingen vill kriga med dig heller, eftersom du kontrollerar deras tankegångar.

Och när skulle det där börja bli tråkigt säger du ? :confused:

jwzrd
2006-01-10, 15:58
Bra val... tror du man kan kombinera det med ett "samt" eller och? Formuleringen blir ju lite svårare...

"Jag önskar mig ökad proteinsyntes samtidigt som min kropp eller själ inte kan skadas av träning"

...samtidigt som mina favoritjeans blir av senaste guldbyxesnitt samtidigt som... (osv)

Kwon
2006-01-10, 16:00
Och när skulle det där börja bli tråkigt säger du ? :confused:

Det finns ju som helst inga utmaningar alls i det hela.

Inga risker.

Det kanske är kul först, men blir nog tradigt efter några år.

Finns ingenting du kan jaga efter eller söka efter.

Allt är tillgängligt med en tanke.

Du behöver aldrig kämpa för någonting.

Arnesson
2006-01-10, 16:03
Jag skulle vilja ha onödigt mycket massor mer med pengar. Det skulle va kul.

wintersnowdrift
2006-01-10, 16:03
Jag tjatar vidare med min väder-fetischism. Men just precis i den här sekunden önskar jag mig strålande vinterväder fram till sportlovet (med kulmen den 26:e februari då de yttre förhållandena ska vara perfekta för längdskidåkning).

//Kristin

skaparn
2006-01-10, 16:06
Förutom alla önskningar redan tagna av kandidaterna till miss universum, så skulle jag vilja veta var alla borttappade saker hamnat. Det finns (eller finns dom inte?) några ting vars öde lämnat ett nyfikenhetens brännmärke i mitt medvetande.

fat_joe
2006-01-10, 16:10
Det finns ju som helst inga utmaningar alls i det hela.

Inga risker.

Det kanske är kul först, men blir nog tradigt efter några år.

Finns ingenting du kan jaga efter eller söka efter.

Allt är tillgängligt med en tanke.

Du behöver aldrig kämpa för någonting.


Finns så mycket i världen att upptäcka så inte kommer jag bli utråkad på en livstid då den endå är relativt kort, + att jag är ju fortfarande dödlig så risker finns alltid.

Laan
2006-01-10, 16:15
Att vara lycklig resten av livet!

(nu menar jag inte glad hela tiden, då man kanske inte skulle uppskatta det lika mycket då, utan mer i snitt... att ingen rejäl skit händer, typ att jag får spetälska eller liknande)

ps. över 8000 meter för egen ,maskin vore grymmt. alltså helt egenhändig transport från havsnivå tills över 8000 meter. typ cykla från havet till Cho Oyu och sedan klättra det.. vore riktigt grymt.


Har en kompis som cyklade från kina förbi himalaya den vägen för ngn månad sedan.. ingen toppbestigning av ngt slag dock, utan bara njuta av utsikten typ. vore inte helt fel det heller!

Piranha
2006-01-10, 16:16
Jag som är en väldigt generös och mogen person hadde önskat nåt av föjande.



1. Att Herkis vann Mr:0 2008
2. Att Jense får en hoj.
3. Att J.Saarela aldrig mer behöver jobba
4. Att Jet flyttar ihop å får kids.
5. Att Alquis får ligga.

emmzan
2006-01-10, 16:21
Önskar väl egentligen bara att de närmast runt omkring mig ska må bra och fortsätta göra det.

Jense
2006-01-10, 16:23
skulle önska mig en laptop

Maskinisten
2006-01-10, 16:25
En önskning, låt oss säga 100 miljarder.
För dessa pengar skulle jag;

50 av dessa skulle jag sätta in på ett antal konton som får pengarna att växa.

10 skulle på studs gå till forskning inom sjukdomsområdet där cancerfonden skulle på en stor del av summan.

Ett stycke miljard skulle gå in på mitt konto som "fickpengar" där dem förmodligen skulle växa så pass mycket att jag aldrig skulle behöva nalla från det resterande miljarderna.

utan de 49 som återstår skulle betalas ut till svältoffer och deras länder. tyvärr skulle nog en stor del av detta användas till andra saker än vad jag avsett dem för därför behåller jag 50 och "pyttsar" ut dessa lite då och då, när behovet finns. dessa, om placeringen är den rätta (bolagsuppköp osv) skulle dessa förmodligen räcka ganska länge för att få bukt med svälten under lååååång tid.

Jense
2006-01-10, 16:30
En önskning, låt oss säga 100 miljarder.
För dessa pengar skulle jag;

50 av dessa skulle jag sätta in på ett antal konton som får pengarna att växa.

10 skulle på studs gå till forskning inom sjukdomsområdet där cancerfonden skulle på en stor del av summan.

Ett stycke miljard skulle gå in på mitt konto som "fickpengar" där dem förmodligen skulle växa så pass mycket att jag aldrig skulle behöva nalla från det resterande miljarderna.

utan de 49 som återstår skulle betalas ut till svältoffer och deras länder. tyvärr skulle nog en stor del av detta användas till andra saker än vad jag avsett dem för därför behåller jag 50 och "pyttsar" ut dessa lite då och då, när behovet finns. dessa, om placeringen är den rätta (bolagsuppköp osv) skulle dessa förmodligen räcka ganska länge för att få bukt med svälten under lååååång tid.


borde önska dig matte A kunskap istället. 50+10+1 =61, 39 miljarder till negerbarnen

Lallle
2006-01-10, 16:35
Kunna flyga. Alternativ bli osynlig när jag ville.

egge
2006-01-10, 16:37
En liten klocka som man stannar tiden med....

Wörd. :hbang:
Fatta vilka möjligheter.

Har för mig att det gick ett barnprogram när man var liten där en kille hade en sån klocka. Har velat ha den ända sen dess.

Maskinisten
2006-01-10, 16:45
borde önska dig matte A kunskap istället. 50+10+1 =61, 39 miljarder till negerbarnen


Hehe, är ju skönt å se att det finns folk med hjärna :booty:

Fagen
2006-01-10, 16:47
Att kunna sjunga riktigt bra.

ArnoldOnLehmä
2006-01-10, 17:22
Har fått nog av all idiotisk kriminalitet så önskar få bort det. Tänk om man det värsta man kunde läsa i aftonhoran var typ "Sven-Bertil cyklade mot rött" istället för "22-åring brutalt mördad","12-åring gruppvåldtagen","Anders internetkonto tömdes av internationel liga". Det vore skönt!

Nina L
2006-01-10, 17:26
Evig lycka åt alla. Tjalalal la la!

viktor88
2006-01-10, 17:35
Joo, men detta får man inte önska sig...glömde skriva det!;)

Utan man har 1 önskning, inga fler.
får man önska sig 2stora biceps då :)

High1ander
2006-01-10, 17:38
Har inga direkta "önskemål", vill uppnå saker själv, kämpa för det och därmed förtjäna det.

Men om jag skulle bli av med en arm så skulle jag önska mig en arm igen...

fintelligens
2006-01-10, 17:59
Att kunna dra ner i spagat, så himla sexigt. Kunna gå runt och bara spagata hela dagen.

MilkmaN
2006-01-10, 18:02
Återhämtning på 6 timmar, aldrig kunna bli övertränad. Aldrig ha ont/bli skadad någonsin. Fan vad fint det hade vart.

HookersUnited
2006-01-10, 18:13
Att jag fick Brad Pitts utseende från Fight Club med en styrka som hade fått Big Kaz att lipa av avund. Sen hade jag åkte ner till Löddeköpinge och kört ett pass med Arne P.

RassK
2006-01-10, 18:23
I Hope You Die.

Micke A
2006-01-12, 08:14
Wörd. :hbang:
Fatta vilka möjligheter.

Har för mig att det gick ett barnprogram när man var liten där en kille hade en sån klocka. Har velat ha den ända sen dess.

Kanske bra om klockan hade en "groundhog day"-funktion också så att man kunde "spola tillbaka" till valfri tidpunkt när man ville göra nåt annorlunda och ta med sig vad man ville tillbaks (som sitt minne, en hårddisk el liknande).

grisbil3n
2006-01-12, 08:44
Evigt liv, och i detta ingår att jag slutar åldras från och med nu :P

Löjtnant Blank
2006-01-12, 09:14
If I had one wish
I would ask for a big enough ass
For the whole world to kiss

If I had a million dollars
I'd buy a damn brewery
And turn the planet into alcoholics

If I had a magic wand
I'd make the world suck my dick
Without a condom on
While I'm on the John

If I had a million bucks
It wouldn't be enough
'Cause I'd still be out
Robbin' armored trucks

Eminem - If I Had