handdator

Visa fullständig version : Polisens fystester...


Malmö_tjej
2006-01-10, 10:48
någon som gjort doM??

ska göra dem nästa vecka...

goda råd emottages gärna...

hoppet tex...ska man hoppa på nått speciell sätt över hindret?

//Tess

Kwon
2006-01-10, 10:51
Peter-N1 borde veta detta 100 %! :thumbup:

Dissector
2006-01-10, 10:53
Läs på www.polisman.se, de har en del info om testerna vill jag minnas. Har för mig att de inte var alltför extrema iallafall.

Hades
2006-01-10, 11:05
Gäller väl mest att hoppa över så att man kan landa och vända fort, om jag inte minns fel.

z_bumbi
2006-01-10, 11:05
Det finns en tråd om polistesterna i träningsdelen.

Krampus
2006-01-10, 15:11
någon som gjort doM??

ska göra dem nästa vecka...

goda råd emottages gärna...

hoppet tex...ska man hoppa på nått speciell sätt över hindret?

//Tess


Spring snabbt, hoppa högt, ha rätt bågar.

HenrY
2006-01-10, 15:24
Varför läser jag "polisen fyllefester"? :MrT:

grisbil3n
2006-01-10, 18:35
Varför läser jag "polisen fyllefester"? :MrT:

Hehe samma här, va ju nån härva förr där dom söp upp beslagtagen öl i bastun.

Hursomhelst så ska det nog gå kalasbra om du är lika vältränad som gemene man och kvinna här på kollo. Bassängtestet eller vad fan de kallas, livräddningsaspekten kan väl vara lite knivig men är man lite bitig så.

Malmö_tjej
2006-01-12, 15:07
Spring snabbt, hoppa högt, ha rätt bågar.

mmm..var ju jättelätt...njaeee...tränade idag gick sådär...e lite rädd för hoppen... *grr27* ..jaja bara o öva på... *popcorn*

aliquis
2006-01-12, 15:21
Inte Ska Du Bli Gris!?

hampaN
2006-01-12, 15:22
Inte Ska Du Bli Gris!?

Nej men polis din jävla fjant

Dumleman
2006-01-12, 15:29
Inte Ska Du Bli Gris!?
Fy :nono: det är ju faktiskt de som håller ordning och reda i samhället.

Krampus
2006-01-12, 15:32
mmm..var ju jättelätt...njaeee...tränade idag gick sådär...e lite rädd för hoppen... *grr27* ..jaja bara o öva på... *popcorn*

Men det var ett bra tips annars, eller hur? :)

Ironbabe
2006-01-12, 15:34
Har hört att de kör Harres testet..AKTA dig bara säger jag, det var när jag gjorde ett sånt som jag slet sönder min axel *grr*

Angel
2006-01-12, 15:39
jag e också nervös för hoppen, det är liksom det värsta, hur ska man hoppa? saxa över lr? slänga sig me huvudet före göra en volt kanske. Tänk om man snubblar lr nått. Dessutom har ja dåliga minnen från höjdhoppen i skolan då ja började gråta inför hela klassen när ja ej ville hoppa o läraren tvingade mig....

Krampus
2006-01-12, 15:41
jag e också nervös för hoppen, det är liksom det värsta, hur ska man hoppa? saxa över lr? slänga sig me huvudet före göra en volt kanske. Tänk om man snubblar lr nått. Dessutom har ja dåliga minnen från höjdhoppen i skolan då ja började gråta inför hela klassen när ja ej ville hoppa o läraren tvingade mig....

Tuff luck...
Prova att fråga om du kan få slippa för att du har dåliga minnen ifrån skol-gympan.
Test är ju till för en orsak: Att gallara ut dem som inte är lämpliga.

Trident
2006-01-12, 16:45
Gjorde testerna i höstas/vintras.

Så gott som alla (80%) klarade testerna. Tycker personligen att de borde ha något hårdare gallring, sålla bort lite av konkurrensen..

Spiffy
2006-01-12, 17:05
Är man rädd för att hoppa lite i ett fystest, så kanske inte polis är rätt yrke :confused:

mendezzz
2006-01-12, 19:36
Är man rädd för att hoppa lite i ett fystest, så kanske inte polis är rätt yrke :confused:

Nej, jag håller med.
Hellre hoppa över nån stång än att brottas med pundare på plattan och slåss med hulliganer.

ErikWrestlingFreaket
2006-01-12, 19:38
Har hört att de kör Harres testet..AKTA dig bara säger jag, det var när jag gjorde ett sånt som jag slet sönder min axel *grr*

Vad är Harres test?

mendezzz
2006-01-12, 19:39
Vad är Harres test?

Det finns en sida som heter www.google.com , jättebra.
http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=Harres+test&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Björn_Olsson
2006-01-12, 20:05
Det finns en sida som heter www.google.com , jättebra.
http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=Harres+test&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Dö din jävel, dö.

mendezzz
2006-01-12, 20:07
Dö din jävel, dö.

För att?

shibi
2006-01-12, 20:16
Det finns en sida som heter www.google.com , jättebra.
http://www.google.se/search?num=20&hl=sv&q=Bj%C3%B6rn_Olsson+vill+ha+gosig+j%C3%A4ttenalle&btnG=S%C3%B6k&meta=
Dö din jävel, dö.
För att?
Kanske ska kolla din google-sökning länk igen?

























:D

mendezzz
2006-01-12, 20:18
Kanske ska kolla din google-sökning länk igen?

He he, jo!

Peter-N1
2006-01-13, 08:59
någon som gjort doM??

ska göra dem nästa vecka...

goda råd emottages gärna...

hoppet tex...ska man hoppa på nått speciell sätt över hindret?

//Tess

Det har kanske ändrats lite sedan jag gjorde dem.

Dag 1.

Först är det Harrestest. Du börjar banan med att göra en kullerbytta sedan springer du in i centum på banan, ändrar riktning och ut till ett hinder som du hoppar över. Sedan snabbt under det, in i mitten på banan igen och sedan ut till nästa hinder osv. Du får inte saxa över hindren.

När det är klart så ska du lyfta en docka som väger 80 kg och släpa den 15 meter.

Efter det tror jag det var ett IQ test. Sedan på eftermiddagen så är det dax för coopertestet, löpning i 2 km.

Sedan gjorde vi något sorts bläckplumpstest.

Dagen avslutas med en uppsatsskrivning.

Dag 2

Psykologsamtal. Tar ca 1-1,5 timme.

ISOKAI - ett styrkeprov.

Sedan är det läkarundersökning

och sen avslutas det med en kortare intervju med en polis.

Tips:
Lite sent att ge nu. Men förbered dig genom att träna i god tid innan testerna. Testerna är inte svåra, utan det är egentligen bara en lägsta nivå som man måste uppnå. Det är alltså inte till för att få in idrottseliten på skolan, utan mer för att se till att alla som kommer in åtminstonde har en hyfsad lägsta nivå.
Det är en hel del som misslyckas med fysen. Varför vet jag inte. Alla vet ju redan innan vilka tider som gäller och hur tung dockan är m.m.
Det är bara att träna och se till att man grejar det.

Är du normalt tränad med hyfsad rörlighet i kroppen ska du inte behöva oroa dig.

Det är värre med slutintervjun som kommer i sista gallringen :D

Lycka till!

Angel
2006-01-13, 13:41
ja brottas hellre med en pudare än hoppar över en stång när massa pers glor på mig.

och just de...ja kan inte göra kullerbyttor heller,


låter bra de här va...

Dumleman
2006-01-13, 13:56
ja brottas hellre med en pudare än hoppar över en stång när massa pers glor på mig.

och just de...ja kan inte göra kullerbyttor heller,


låter bra de här va...
Du skulle bli en bra polis! :D

JJ
2006-01-13, 14:01
ja brottas hellre med en pudare än hoppar över en stång när massa pers glor på mig.

och just de...ja kan inte göra kullerbyttor heller,


låter bra de här va...

Du kommer aldrig komma in och det säger jag inte för att vara taskig utan för att det är så.

Sve
2006-01-13, 14:03
men herregud om du inte kan göra kullerbyttor så får du väl se till att lära dig. Hur svårt kan det vara?

z_bumbi
2006-01-13, 14:19
Det är en hel del som misslyckas med fysen. Varför vet jag inte. Alla vet ju redan innan vilka tider som gäller och hur tung dockan är m.m.
Det är bara att träna och se till att man grejar det.

Se det som en del av utgallringsprovet, de som inte kan ta reda på vad som ingår i provet och förbereda sig på det kanske ska syssla med något annat.

JJ
2006-01-13, 14:40
Se det som en del av utgallringsprovet, de som inte kan ta reda på vad som ingår i provet och förbereda sig på det kanske ska syssla med något annat.
:thumbup:

denny
2006-01-13, 15:31
Det har kanske ändrats lite sedan jag gjorde dem.

Dag 1.

Först är det Harrestest. Du börjar banan med att göra en kullerbytta sedan springer du in i centum på banan, ändrar riktning och ut till ett hinder som du hoppar över. Sedan snabbt under det, in i mitten på banan igen och sedan ut till nästa hinder osv. Du får inte saxa över hindren.

När det är klart så ska du lyfta en docka som väger 80 kg och släpa den 15 meter.

Efter det tror jag det var ett IQ test. Sedan på eftermiddagen så är det dax för coopertestet, löpning i 2 km.

Sedan gjorde vi något sorts bläckplumpstest.

Dagen avslutas med en uppsatsskrivning.

Dag 2

Psykologsamtal. Tar ca 1-1,5 timme.

ISOKAI - ett styrkeprov.

Sedan är det läkarundersökning

och sen avslutas det med en kortare intervju med en polis.

Tips:
Lite sent att ge nu. Men förbered dig genom att träna i god tid innan testerna. Testerna är inte svåra, utan det är egentligen bara en lägsta nivå som man måste uppnå. Det är alltså inte till för att få in idrottseliten på skolan, utan mer för att se till att alla som kommer in åtminstonde har en hyfsad lägsta nivå.
Det är en hel del som misslyckas med fysen. Varför vet jag inte. Alla vet ju redan innan vilka tider som gäller och hur tung dockan är m.m.
Det är bara att träna och se till att man grejar det.

Är du normalt tränad med hyfsad rörlighet i kroppen ska du inte behöva oroa dig.

Det är värre med slutintervjun som kommer i sista gallringen :D

Lycka till!
Hela intagningsprocessen är ändrad, så det du skrivit gäller inte riktigt längre.

Lycka till! :thumbup:

Peter-N1
2006-01-15, 07:57
Hela intagningsprocessen är ändrad, så det du skrivit gäller inte riktigt längre.

Lycka till! :thumbup:

Jasså, oj då. Där ser man.

Vad är det som gäller nu för tiden då?

denny
2006-01-16, 18:20
Jasså, oj då. Där ser man.

Vad är det som gäller nu för tiden då?Efter att man varit och gjort svenska prov och inledande intervju gallras det bland dom sökande.

Förhoppningsvis blir man då kallad till fystester.

Det delprovet består nu endast av Harres test, coppers test och släpa docka. Efter det gallras det igen, och förhoppningsvis blir man kallad till sista delprovet.

Två dagar bestående av polisintervju, psykologintervju, isokai styrketest, iq test, läkarundersökning samt uppsatsskrivning.

Antar att man ändrade intagninsprocessen för att inte kalla personer till
dom sista två dagarna, som sen inte klarar fystesterna(det är så få sökande kvar då, och antagligen är dom två testdagarna ganska kostsamma).

ps, jag kom in börjar nu den 23 :) *flex*

stefannn
2006-01-16, 18:29
skrämmande utveckling när samma personer söker till big brother som polisen ,,,

denny
2006-01-16, 20:51
skrämmande utveckling när samma personer söker till big brother som polisen ,,,?? :confused:

GymTT
2006-01-16, 20:54
skrämmande utveckling när samma personer söker till big brother som polisen ,,,


denna får du tala om, lät intressant.

Angel
2006-01-16, 20:54
skrämmande utveckling när samma personer söker till big brother som polisen ,,,


1, jag sökte inte, jag blev uppringd och gick på casting, där ja fort blev ratad, me andra ord va ja rätt normal.

2. Ma måste va öppen för alla erfarenheter vettu.

3. hur länge kommer ma få äta upp det där....

Yankeee
2006-01-16, 20:55
3. hur länge kommer ma få äta upp det där....

Kolo glömmer aldrig.

Diana
2006-01-16, 21:02
fan, gick oxå in i tråden i tron de va fyllefester de handlade om :MrT: :D

z_bumbi
2006-01-16, 21:09
3. hur länge kommer ma få äta upp det där....

Tills du får ut tjänstevapnet. :D

Angel
2006-01-16, 21:11
Tills du får ut tjänstevapnet. :D


ja jobbar på det,...det e därför ja började träna från början...

Tomten
2006-01-16, 21:25
Lite fundersam varför jag hela tiden läser den här rubriken som "Polisens fyllefester" :confused:

Grisen
2006-01-16, 22:18
ja jobbar på det,...det e därför ja började träna från början...

Av vilken anledning vill du egentligen bli polis?

Grisen
2006-01-16, 22:19
ja jobbar på det,...det e därför ja började träna från början...


För att du vill jobba som polis?

Angel
2006-01-17, 10:01
Av vilken anledning vill du egentligen bli polis?


För att jag vill jobba med människor, något ja gjort hela mitt liv geom olika yrken, tycker om att hjälpa andra. Sen verkar det spännande, intressant, och omväxlande. Att inte veta exakt hur dagen kommer se ut, osv...

Peter-N1
2006-01-17, 14:30
För att jag vill jobba med människor, något ja gjort hela mitt liv geom olika yrken, tycker om att hjälpa andra....

SOC? :D

hangatyr
2006-01-17, 14:47
SOC? :D

soctanter får inte bära pistol.

Maggie
2006-01-17, 15:44
Se det som en del av utgallringsprovet, de som inte kan ta reda på vad som ingår i provet och förbereda sig på det kanske ska syssla med något annat.

Kunde inte sagt det bättre själv. :thumbup:

Maggie
2006-01-17, 15:45
För att jag vill jobba med människor, något ja gjort hela mitt liv geom olika yrken, tycker om att hjälpa andra. Sen verkar det spännande, intressant, och omväxlande. Att inte veta exakt hur dagen kommer se ut, osv...

Svarar du det när de frågar dig varför du vill bli polis kommer du garanterat inte in. Sorry.

*Flash*
2006-01-17, 18:10
Svarar du det när de frågar dig varför du vill bli polis kommer du garanterat inte in. Sorry.
Vad vill dom höra då egentligen?

stefannn
2006-01-17, 18:33
Svarar du det när de frågar dig varför du vill bli polis kommer du garanterat inte in. Sorry.
nej det var ju som taget från deras beskrivning om jobbet . ....
gym tt .. jhag menar att det är idoter som är med i big brother.. och jag skulle helst se att inga idioter tas med i poliskåren..

melancoolio
2006-01-17, 18:36
Haha...tyckte det stod "polisens fyllefester"!

Yankeee
2006-01-17, 18:49
Haha...tyckte det stod "polisens fyllefester"!

Snabbt.

Angel
2006-01-17, 20:30
Svarar du det när de frågar dig varför du vill bli polis kommer du garanterat inte in. Sorry.


Jag tänker inte ljuga om varför ja vill bli det. Enligt rekryterarna så ser dom det med en gång. Men kan vi sluta disskutera saken nu och klanka ner på någonting jag vill bli. Jag har väl rätt att vilja bli precis vad jag vill eller.

PePPinO
2006-01-17, 20:41
Många har problem med den kåren, och det får ju stå för dom!
Känner du att det yrket är något för dig så satsa på det, vill själv bli polis en dag.
Btw får man fråga vad du har för högskolepoäng?=)

Sve
2006-01-17, 20:43
Jag tänker inte ljuga om varför ja vill bli det. Enligt rekryterarna så ser dom det med en gång. Men kan vi sluta disskutera saken nu och klanka ner på någonting jag vill bli. Jag har väl rätt att vilja bli precis vad jag vill eller.

Tycker vissa har en riktigt dålig inställning. Vill du söka så gör du ju det! Sen är det ju upp till testledarna att ge dig ett omdöme huruvida du passar eller inte. Inte en massa förståsigpåare på kolozzeum.

Maggie
2006-01-17, 23:16
Jag tänker inte ljuga om varför ja vill bli det. Enligt rekryterarna så ser dom det med en gång. Men kan vi sluta disskutera saken nu och klanka ner på någonting jag vill bli. Jag har väl rätt att vilja bli precis vad jag vill eller.

Jag klagar inte på ditt val av yrke, jobbar själv inom polisen (är ej polis)
Jag menar bara att man skall svara ärligt och inte samma klyscha som alla andra använder typ, "jag vill träffa och hjälpa andra människor".
De går inte på det.
Lycka till.

Peter-N1
2006-01-19, 11:12
Jag tänker inte ljuga om varför ja vill bli det. Enligt rekryterarna så ser dom det med en gång. Men kan vi sluta disskutera saken nu och klanka ner på någonting jag vill bli. Jag har väl rätt att vilja bli precis vad jag vill eller.

du har rätt att söka precis vad du vill. Och det finns inga färdiga svar som intagningsnämnden "vill höra". Dom vill ha sanningen.

Om man på jobbet pratar om intagningen någon gån så är det knappt någon av oss som svarat lika.

Om du vill bli polis ska du satsa på det. Jag trivs kanon med mitt jobb och jag har aldrig ångrat mig. Men tänkt på att vara polis skiljer sig en hel del från andra jobb.

denny
2006-01-19, 13:45
Svarar du det när de frågar dig varför du vill bli polis kommer du garanterat inte in. Sorry.Jobbar du på rekryteringen eller? *bs*

Kwon
2006-01-19, 14:04
Jag klagar inte på ditt val av yrke, jobbar själv inom polisen (är ej polis)
Jag menar bara att man skall svara ärligt och inte samma klyscha som alla andra använder typ, "jag vill träffa och hjälpa andra människor".
De går inte på det.
Lycka till.

Maggie, jag tror faktiskt Angel är ärlig när hon säger detta! :D

Hon VILL faktiskt träffa och hjälpa andra människor! Inte slå dom med batong som jag vill! :laugh:

Dissector
2006-01-19, 14:34
du har rätt att söka precis vad du vill. Och det finns inga färdiga svar som intagningsnämnden "vill höra". Dom vill ha sanningen.

Om man på jobbet pratar om intagningen någon gån så är det knappt någon av oss som svarat lika.

Om du vill bli polis ska du satsa på det. Jag trivs kanon med mitt jobb och jag har aldrig ångrat mig. Men tänkt på att vara polis skiljer sig en hel del från andra jobb.

Men det måste väl finnas några riktningar för vilka som är lämpligast även om alla talar sanning. Om jag söker in och säger i intervjun, fullt ärligt att jag vill slåss med fyllehundar och skjuta på folk med pistolen och köra bil jävligt fort och skrämma mopedister så lär jag väl inte vara ett hett tips?

Jag funderar själv faktiskt på att söka till PHS senare, och som skäl för att jag skulle vilja bli polis är att jag vill ha ett yrke som påverkar och spelar roll, och få vara med om mycket spännande och omväxlande saker. Personligen tror jag dom isåfall kommer tycka att jag verkar för äventyrslysten eller liknande, och att jag kanske inte riktigt är den dom vill ha. Så även om man säger sanningen torde det väl finnas saker dom söker efter?

denny
2006-01-19, 18:28
Men det måste väl finnas några riktningar för vilka som är lämpligast även om alla talar sanning. Om jag söker in och säger i intervjun, fullt ärligt att jag vill slåss med fyllehundar och skjuta på folk med pistolen och köra bil jävligt fort och skrämma mopedister så lär jag väl inte vara ett hett tips?

Jag funderar själv faktiskt på att söka till PHS senare, och som skäl för att jag skulle vilja bli polis är att jag vill ha ett yrke som påverkar och spelar roll, och få vara med om mycket spännande och omväxlande saker. Personligen tror jag dom isåfall kommer tycka att jag verkar för äventyrslysten eller liknande, och att jag kanske inte riktigt är den dom vill ha. Så även om man säger sanningen torde det väl finnas saker dom söker efter?Klart det finns egenskaper dom söker, men har du dom inte kan du inte sitta och ljuga för att komma in. Då är du ej rätt person för polisen.
Dina skäl att bli polis tycker jag verkar vettiga, ungefär samma som jag själv.
Så dom behöver du inte hymla med. :thumbup:

Angel
2006-01-19, 18:43
jaha då ska ja va ärlig och bara säga att ja vill komma in för ja vill ha pistol och ligga med polischefer...

denny
2006-01-19, 19:32
jaha då ska ja va ärlig och bara säga att ja vill komma in för ja vill ha pistol och ligga med polischefer...Låter som en bra ide. :thumbup:

Cilia
2006-01-19, 19:34
jaha då ska ja va ärlig och bara säga att ja vill komma in för ja vill ha pistol och ligga med polischefer...
det kan du nog uppnå ändå
köp en pistol svart och sen när du blir häktad flörtar du med polischefen
hörde på ekot att vissa poliser gör personliga besök i cellerna för att se till så de kvinnliga "gästerna" tas om hand ordentligt.

melancoolio
2006-01-19, 19:52
Snabbt.

Såg nu att nån mer hade läst det.

Har jag någonsin sagt att jag är snabb? :D

(orkar inte lusläsa trådarna dessutom) :smokin:

GymTT
2006-01-20, 09:03
nej det var ju som taget från deras beskrivning om jobbet . ....
gym tt .. jhag menar att det är idoter som är med i big brother.. och jag skulle helst se att inga idioter tas med i poliskåren..


Vad menar du med mig i ditt svar...

Peter-N1
2006-01-20, 09:20
Klart det finns egenskaper dom söker, men har du dom inte kan du inte sitta och ljuga för att komma in. Då är du ej rätt person för polisen.
Dina skäl att bli polis tycker jag verkar vettiga, ungefär samma som jag själv.
Så dom behöver du inte hymla med. :thumbup:

Självklart vill man ha personer som är ärliga, pålitliga, har hög moral och etik och ett civilkurage. Som är bestämda, men ändå ödmjuka och som det går att lita på när det hettar till. Man ska även vara lugn och trygg i sig själv.

Man letar efter en persons egenskaper, inte efter vissa förutbestämda svar på vissa frågor.

Att det är kul att träffa människor och man vill hjälpa till i samhället är inte fel svar. Men jag tror inte att det är just därför man söker polisen.
Det finns så många andra yrken man kan välja istället. Där man inte riskerar att bli knivskuren, skjuten, behöva skjuta någon, bli nerspydd, nerblodad, hotat, anmäld m.m. m.m.

Det som är synd är att det finns de som söker och som inte riktigt vet vad yrket innebär. Det är inte en dans på rosor där alla gör som du säger.

Mycket handlar om att ta blixtsnabba beslut och att kunns agera under rädsla.

80% av jobbet är väldigt lugnt, men det är de resterande 20% som du måste träna och förbereda dig för.

Vad gör du tex om du och din kollega kommer fram till 3 killar på 100-120 kg. Dom är stökiga och påtända på kola. Du ber dem visa händerna. Dom gör inte det, istället så går en av dom fram till dig och knuffar dig i bröstet och säger
- Vad ska du göra snutfitta?

Eller du stannar en bil mitt i natten. Det sitter 5 personer i bilen. Bilen förekommer i registrena. Ägaren till bilen är dömd för flera värdetransportrån och är markerad som farlig. Känd att ofta bära vapen.
När du stoppar dem så beordrar du dem att sitta kvar i bilen, men 3st av dem kliver ur och har händerna i fickorna. Det ska bara stoppa dem och kontrollera dem. Du har inget brott på dem. Hur agerar du?

Man ställs inför många situationer där man inte har kontroll till en början, men där man måste ta kontroll.

Yrket är så mycket mer än att bara glida runt i uniform.

Angel
2006-01-20, 09:44
Det finns så många andra yrken man kan välja istället. Där man inte riskerar att bli knivskuren, skjuten, behöva skjuta någon, bli nerspydd, nerblodad, hotat, anmäld m.m. m.m.


Aldrig jobbat i vården va....hehe..

Peter-N1
2006-01-20, 09:52
Det finns så många andra yrken man kan välja istället. Där man inte riskerar att bli knivskuren, skjuten, behöva skjuta någon, bli nerspydd, nerblodad, hotat, anmäld m.m. m.m.


Aldrig jobbat i vården va....hehe..

Nej faktiskt inte. ;)

Angel
2006-01-20, 10:41
Nej faktiskt inte. ;)


Hehe...nerblodad har ja blivit på 2 sätt men det värsta va helt klart någons mens som rann ner över min arm....ja mår fortfarande illa....

Peter-N1
2006-01-20, 10:44
Hehe...nerblodad har ja blivit på 2 sätt men det värsta va helt klart någons mens som rann ner över min arm....ja mår fortfarande illa....

Nerblodad har jag blivit många gånger, men mens....nej fy fan. *spy*

Cilia
2006-01-20, 11:06
Nerblodad har jag blivit många gånger, men mens....nej fy fan. *spy*
har du aldrig haft sex när tjejen har haft mens?

Peter-N1
2006-01-20, 11:14
har du aldrig haft sex när tjejen har haft mens?

Inte med en vilt främmande kvinna så att det har runnit blod från min arm.

Sve
2006-01-20, 18:43
Inte med en vilt främmande kvinna så att det har runnit blod från min arm.

haha :)

denny
2006-01-20, 23:37
Självklart vill man ha personer som är ärliga, pålitliga, har hög moral och etik och ett civilkurage. Som är bestämda, men ändå ödmjuka och som det går att lita på när det hettar till. Man ska även vara lugn och trygg i sig själv.

Man letar efter en persons egenskaper, inte efter vissa förutbestämda svar på vissa frågor.

Att det är kul att träffa människor och man vill hjälpa till i samhället är inte fel svar. Men jag tror inte att det är just därför man söker polisen.
Det finns så många andra yrken man kan välja istället. Där man inte riskerar att bli knivskuren, skjuten, behöva skjuta någon, bli nerspydd, nerblodad, hotat, anmäld m.m. m.m.

Det som är synd är att det finns de som söker och som inte riktigt vet vad yrket innebär. Det är inte en dans på rosor där alla gör som du säger.

Mycket handlar om att ta blixtsnabba beslut och att kunns agera under rädsla.

80% av jobbet är väldigt lugnt, men det är de resterande 20% som du måste träna och förbereda dig för.

Vad gör du tex om du och din kollega kommer fram till 3 killar på 100-120 kg. Dom är stökiga och påtända på kola. Du ber dem visa händerna. Dom gör inte det, istället så går en av dom fram till dig och knuffar dig i bröstet och säger
- Vad ska du göra snutfitta?

Eller du stannar en bil mitt i natten. Det sitter 5 personer i bilen. Bilen förekommer i registrena. Ägaren till bilen är dömd för flera värdetransportrån och är markerad som farlig. Känd att ofta bära vapen.
När du stoppar dem så beordrar du dem att sitta kvar i bilen, men 3st av dem kliver ur och har händerna i fickorna. Det ska bara stoppa dem och kontrollera dem. Du har inget brott på dem. Hur agerar du?

Man ställs inför många situationer där man inte har kontroll till en början, men där man måste ta kontroll.

Yrket är så mycket mer än att bara glida runt i uniform.Att veta exakt vad jobbet innebär är väl omöjligt innan man har provat på det, själv har jag varit inne och "nosat" lite på jobbet som odningsvakt under ganska många år.
Är dock övertygad om att jag kommer hammna i situationer som kommer vara både svåra och obehagliga, det har jag gjort som ordningsvakt och det lär väl knappast bli bättre som polis.
Har dock förtroende för att rekryteringen gör bra val i dom allra flesta fallen. :thumbup:

Maggie
2006-01-25, 00:56
Jobbar du på rekryteringen eller? *bs*

Nope.

Maggie
2006-01-25, 00:57
[QUOTE=Kwon]Maggie, jag tror faktiskt Angel är ärlig när hon säger detta! :D



Typiskt. *whatever*

Kwon
2006-01-25, 01:16
[QUOTE=Kwon]Maggie, jag tror faktiskt Angel är ärlig när hon säger detta! :D



Typiskt. *whatever*

:D :thumbup: