handdator

Visa fullständig version : Målmedveten träning!


Sidor : [1] 2

X-Change
2006-01-10, 10:46
Drar igång en ny journal.

Lite snabb info först:

Namn: Martin
Ålder: 18
Tränat: 3 år (periodvis seriöst och en del osäriöst)
Vikt: 80 kg (morgon)
Längd: 185 cm

Kör just nu efter bänkpress-programet MM2K, som jag modifierat lite.
Har lagt till fler set på alla muskelgrupper och tagit bort axelpressarna för
att inte belasta axlarna för mycket.

Det här programet startar nästa vecka och håller på i 7 veckor.
Den här veckan kör jag samma program, som en inkörningsperiod.

Målsättning kommer senare.

nottis
2006-01-10, 12:44
Ska givetvis följas, kör hårt! :thumbup:

biffsson
2006-01-10, 13:33
Faan vad skoj :bow:

Även jag ska följa det.

Hur mycket tar du i bänkpress nu? Vilken vikt ska du utgå från?
Ska du köra det gamla eller det nya MM2K-programmet?

Jag gissar att du ska köra det gamla programmet eftersom du skriver att du ska ta bort axelpressarna (som inte finns med i det nya).

Annars kan du köra enligt det gamla programmet, men ändå köra kroppsuppdelningen enligt det nya (men då kör man bara ben en gång i veckan):

Monday
Chest
Bench Press (Workouts #1, 3, 5, 7, 9, 11, 13)

Dumbbell Bench-Press 3 sets of 8 reps

Shoulders
Dumbbell Side Raise 3 sets of 8 reps

Triceps
Lying Triceps Extension 3 sets of 8 reps

Tuesday
Off

Wednesday
Back
Narrow-Grip Pulldown

Barbell Row

Biceps
Barbell Curl

Thursday
Off

Friday
Shoulders
Rotator-Cuff Exercise 3 sets of 12-15 reps

Chest
Bench Press (Workouts #2, 4, 6, 8, 10, 12, 14)

Triceps
Weighted Dips 3 sets of 6 reps

Saturday
Legs
Squat 3 sets of 6 reps

Leg Press 3 sets of 8 reps

Leg Curl 3 sets of 8 reps

Back
Reverse-Grip Pulldowns 3 sets of 8 reps

One-Arm Dumbbell Rows 3 sets of 8 reps

Biceps
Incline Dumbbell Curls 3 sets of 8 reps

Sunday
Off

fintelligens
2006-01-10, 15:06
yay, :D bra att du kommer igen nu, du har varit saknad :P Gått ner i vikt?

X-Change
2006-01-11, 09:08
yay, bra att du kommer igen nu, du har varit saknad Gått ner i vikt?

Hehe tack fintie! Har inte tappat vikt faktiskt.

Ska givetvis följas, kör hårt!

Tack och bock!

Faan vad skoj

Även jag ska följa det.

Hur mycket tar du i bänkpress nu? Vilken vikt ska du utgå från?
Ska du köra det gamla eller det nya MM2K-programmet?

Jag gissar att du ska köra det gamla programmet eftersom du skriver att du ska ta bort axelpressarna (som inte finns med i det nya).

Annars kan du köra enligt det gamla programmet, men ändå köra kroppsuppdelningen enligt det nya (men då kör man bara ben en gång i veckan)


Kul att höra, Biffsson.

Jag kör efter den gamla versionen av MM2K (tycker den passar mig bäst).
Modifieringarna jag har gjort är i princip att lägga till mer set. Blev aldrig seriös träning på axlar, triceps och rygg.

Det senaste bröst (överkroppspasset) jag körde såg ut så här:

Bänkpress: 4 set
Sneda hantelpressar: 3 set
Framåtlutande sidolyft: 5 set
Sidolyft: 3 set
Dips: 3 set
Push-downs: 3 set
Pull-over övn. 3 set
Sit-ups: 3 set
Benlyft: 3 set
Annan magövn. 3 set

Tot. 33 set.

Det här är inte MM2K egentligen (som är få set, hög intensitet).
Men det här passet tog för mig 60 min (räknar bort 10 uppvärmning och stretching).
Risken för överträning finns, men jag vill testa det här upplägget.

I princip blir de alla set förutom bänken till failure, jag matar ut så mycket det bara går. Vikterna sjunker därför rätt snabbt.

Eftersom jag lider av extrem stelhet i knänen kör jag rehabträning på benen (förutom vader). Gjort det sen jag besökte en sjukgymnast.
Det hela fungerar så att jag stretchar benen 3-4 gånger/dag (tar 5 min per/gång), morgon, middag, kväll.
Själva styrketräningen är 6 set framsida och 3 set baksida, med 20-25 reps i varje.


Min målsättning med träningen är:

* Bli rörligare i benen och tillslut kunna köra riktiga knäböjar.
* Öka styrkan, men inte vikten.

När det gäller övningar siktar jag på att klara av det här till våren (9 Juni senast).

* 15-20 Dips
* 15 chins
* 1RM @ 90 kg i Bänkpress
* 100 kg * 10 i Rak skivstångsrodd.
* 165 kg * 3-5 i Marklyft.

Just nu tränar jag 4 ggr/vecka. Med den här fördelningen.

Mån. On
Tis. On
Ons. Vila
Tors. On
Fre. On. Lör. Vila
Sön. Vila

Har inget internet hemma så passen uppdateras dagen efter från skolan.

X-Change
2006-01-11, 09:16
Gårdagens pass

Chins: 3 set
5,3,2
Kom. 3 veckor sen jag sist körde chins. Tar tillbaka det snabbt.

Rak skivstångsrodd: 5 set
75 kg * 8,10,12,12,10
Kom. Inkörning innan vi börjar ro på allvar. Haft en skada förut så jag är försiktig.

Donkey-raises "åsnan".
5 set @ 70 kg kompis på ryggen * 10-20 reps.
Kom. Härlig kontakt. Rekommenderar den här övningen starkt!

Hantel-shrughs: 3 set
35 kg * 6 (massa fusk så jag sänkte vikten)
30 kg * 8,8

Hantelcurl: 3 set
15 kg * 10,8,7

Lårcurl: 3 set @ 25 reps
45 grader benpress: 3 set @ 25 reps

Marklyft: 3 set
100 kg * 8
120 kg * 5,5
Kom. inkörning här med.

Skönt pass. Känns skitbra att komma igång igen.
Nästa pass blir imorgon.

Big_Vik
2006-01-11, 09:33
Tiderna förändras i en ständigt eskalerande takt. Under en bussaresa med lackande reslutat för inte alltför länge sedan blev detta plågsamma faktum uppenbart för Vik, när denne vaknade ur sin slöa sinnesslummer. Farväl X:et, men välkommen mordiske Martin! *yourock* Få se på lite säriös träning nu då! :D

Vi får banne mig höras oftare. Kanske en gheysession med lite nya mått vore på sin plats (eftersom alla andra försvunnit va) ? :booty:

biffsson
2006-01-11, 11:59
Hehe tack fintie! Har inte tappat vikt faktiskt.



Tack och bock!



Kul att höra, Biffsson.

Jag kör efter den gamla versionen av MM2K (tycker den passar mig bäst).
Modifieringarna jag har gjort är i princip att lägga till mer set. Blev aldrig seriös träning på axlar, triceps och rygg.

Det senaste bröst (överkroppspasset) jag körde såg ut så här:

Bänkpress: 4 set
Sneda hantelpressar: 3 set
Framåtlutande sidolyft: 5 set
Sidolyft: 3 set
Dips: 3 set
Push-downs: 3 set
Pull-over övn. 3 set
Sit-ups: 3 set
Benlyft: 3 set
Annan magövn. 3 set

Tot. 33 set.

Det här är inte MM2K egentligen (som är få set, hög intensitet).
Men det här passet tog för mig 60 min (räknar bort 10 uppvärmning och stretching).
Risken för överträning finns, men jag vill testa det här upplägget.

I princip blir de alla set förutom bänken till failure, jag matar ut så mycket det bara går. Vikterna sjunker därför rätt snabbt.

Eftersom jag lider av extrem stelhet i knänen kör jag rehabträning på benen (förutom vader). Gjort det sen jag besökte en sjukgymnast.
Det hela fungerar så att jag stretchar benen 3-4 gånger/dag (tar 5 min per/gång), morgon, middag, kväll.
Själva styrketräningen är 6 set framsida och 3 set baksida, med 20-25 reps i varje.


Min målsättning med träningen är:

* Bli rörligare i benen och tillslut kunna köra riktiga knäböjar.
* Öka styrkan, men inte vikten.

När det gäller övningar siktar jag på att klara av det här till våren (9 Juni senast).

* 15-20 Dips
* 15 chins
* 1RM @ 90 kg i Bänkpress
* 100 kg * 10 i Rak skivstångsrodd.
* 165 kg * 3-5 i Marklyft.

Just nu tränar jag 4 ggr/vecka. Med den här fördelningen.

Mån. On
Tis. On
Ons. Vila
Tors. On
Fre. On. Lör. Vila
Sön. Vila

Har inget internet hemma så passen uppdateras dagen efter från skolan.

Det var verkligen ett bra och utförligt svar :thumbup:
Jag tycker att ditt upplägg ser mycket bra ut. Tycker inte att det ser ut som någon risk för överträning.

Målen kommer du att klara :whipped:

tp_88
2006-01-11, 14:52
Du e tillbaka! Nice! :)

EDIT: Lycka till såklart!

crux
2006-01-11, 17:19
härligt att ha dig tillbaks!
ser bra ut :thumbup:

Oskis
2006-01-11, 17:22
Gött att du är tillbaka, jag följer dig :)

X-Change
2006-01-13, 09:44
Tack, grabbar! Har dock inte tid för historiberättande. Inget internet hemma och för tillfället är jag underkänd i Fysik B och Ma D, vilket tvingar mig till ett extra år ifall jag inte börjar piska migsjälv hårt med en purjolök!

Crux, såg dina, catar och vad den andra svettponken nu hette träningsbilder! Bra skit var det! :thumbup:

Gårdagens pass

Bänkpress: 5 set
52,5 kg * 12
60 kg * 10
62,5 kg * 5,3
60 kg * 3,2+1
Kom. Härlig intensitet!

Sneda hantelpressar: 3 set
20 kg * 8,7,5

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 5 kg * 12

Sidolyft: 3 set
6 kg * 8,8,8

Bänkdips: 6 set (supersetades med pull-over övn.)
30 kg * +10
25 kg * +10
35 kg * +10,8,7
25 kg * 7

Pull-over övn. (liggande tric. press med 2 hantlar)
12,5 kg * 6
10 kg * 8,7

Crunches: 3 set
15,15,13+2

Fällkniven: 3 set
15,15,15

Hockeybögs-övn: 3 set
20,10, 7

Alla magövn. supersetades med varandra. Det var jobbigt.

Min motivation är riktigt bra nu. Inte ens Peter Jöback och lugna favoriter kunde röra den igår..

Nytt pass idag (fredag)

aliquis
2006-01-13, 12:39
10 reps på 100kg skivstångsrodd? Det är ju toktungt, beroende på hur man utför dem.

X-Change
2006-01-13, 13:21
10 reps på 100kg skivstångsrodd? Det är ju toktungt, beroende på hur man utför dem.

Jag kör inte paraellt med golvet! Får för mycket statisk belastning, vilket ger redigt med värk i korsryggen.
Det ska nog gå.

crux
2006-01-13, 19:16
tack mannen :)
bra pass där fan :hbang:

X-Change
2006-01-16, 12:25
Fredagens pass

Chins: 3 set
7,5,3
Kom. Styrkan börjar komma igen.

Sittande vadpress: 5 set
45 kg * 10 (PB)
40 kg * 12,10,8,7
Kom. Brännande kontakt.

Rak skivstångsrodd: 5 set
80 kg * 12,8,8,7,5+1

Conc. cablecurl (i CC): 3 set
30 * 12
40 * 12
45 * 8

Rehabträning (25 reps i varje set)
Framsida lår i kabelhiss: 3 set
Benspark: 3 set
Sittande lårcurl: 3 set

Marklyft: 3 set (alternerat med Latsdrag)
120 kg * 8
125 kg * 8
130 kg * 8
Kom. Inspirerad av Fatalist. Ska bara köra 3 set mark, eftersom jag tränar rygg 2 ggr/vecka.

Latsdrag: 3 set (Dropset till failure)
50 kg
45 kg
40 kg


Idag är det måndag och jag är jävligt less. Har hunnit med att försova mig, missa bussen, letat hemnycklarna i 1 h (hittade dem inte) och insett att jag har så jäkla mycket skit att ta hand om.

Har under helgen uppsnappat en ny världsanning:
"- 47 år och låta sådär! Han låter ju som en kastrerad get!" - Min mor om Per Gessle.

Träning idag, uppdateringen kommer imorgon.

Karl_alfred
2006-01-16, 14:32
Har det hänt något med benen med tanke på träningen där? Väldigt fina marklyft :thumbup:

Mago
2006-01-16, 16:40
Ryggen verkar vara din starka sida va. :) Lite fetare bänk så piskar du snart Vikajn.
Blir lite rädd av dina "Kom." Låter som det blir kladdigt i kallingarna. *slap*

X-Change
2006-01-17, 09:00
Har det hänt något med benen med tanke på träningen där? Väldigt fina marklyft

Nix! Har bara bestämt mig att en gång för alla fixa knänen! Tackar kompis! Allt bra med dig? Long time, no sea.

Ryggen verkar vara din starka sida va. Lite fetare bänk så piskar du snart Vikajn.
Blir lite rädd av dina "Kom." Låter som det blir kladdigt i kallingarna.

Ryggen är allt som räknas! Hehe, nja. Krävs nog en hel del till, men klart man ska sikta dit.
"Kom." står för 'kommentar', men du har rätt! Det är ändå kladdigt som bara den! :naughty:

Workout #1/14

Igår (Mån) var det dags att köra igång med MM2K. Ett 7 veckor långt program för att öka styrka i bänkpress.

Bänkpress: 5 set
1 set @ 55 kg * 8
1 set @ 60 kg * 6
3 set @ 62,5 kg * 5
Kom. Lätt! La på 2,5 kg mer än vad programet sa i 1.a och 2.a set.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * 6,6,3 (PB)

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 5 kg * 12

Sidolyft: 3 set (Robotstrikt)
7 kg * 12,8,7

Efter axlar supersetar jag alltid 2 tricepsövn. med 1 magövning. Oftast blir det dips först, direkt vidare med push-downs och sen 1 set mage innan jag börjar om.

Dips: 3 set
15 (+3! PB)
5
4
Kom. Jäkligt najs! Målsättningen till våren redan avklarad. Siktar på 20 dips nu.

Push-Downs: 3 set
30 kg * 9
25 kg * 8,5

Tränar helst magen utan extra vikt för att den inte ska växa.

Sneda sit-ups:
3 set @ 10 reps.

Benlyft: 3 set (hockey-bögsövn.)
3 set @ 20,20,13

Rep-crunches: 3 set
20 kg * 12
25 kg * 5
20 kg * 8

Bra pass! Nöjd med dipsen!

Rygg, Ben, Vader och Biceps idag efter skolan.

X-Change
2006-01-17, 09:01
Lägger upp 2 latsspreads! Har inte växt, men siktar bara på styrka och hårdhet nu.

myggan
2006-01-17, 13:47
kul journal, har inte följt dig innan så jag vet inte vad för problem med benen du har och så, men jag väntar med spänning på ett fläskigt benpass i alla fall! :thumbup:

crux
2006-01-17, 15:26
ser mkt bra ut :thumbup:

fintelligens
2006-01-17, 15:41
fett, du har faktiskt växt, eller blivit rakare i ryggen, mindre huvud har di iallafall fått :D

fet mark!

nottis
2006-01-17, 19:14
Grymma dips, och den ryggen har blivit klart bättre tycker jag :thumbup:

Karl_alfred
2006-01-17, 19:36
OKej, drygt med knäna! jo allt e bra! heheheh Har du slutat med MSN? Hoppas träningen fortsätter gå bra! Ser ut att ha fixat på dig en del muskler sen man såg bilder på dig senast! :thumbup: *yourock*

Fatalist
2006-01-17, 22:04
Jävlans feta markar.. Kör hårt! :whipped:

Jompi
2006-01-18, 00:43
Xet my man:D trodde inte du levde, kul med ny journal, men du skriver aldrig till mig numera, saknar dina rim :naughty:

Fortsätt träna och lägg mkt av träningen i bänken så jäklar snart :hbang:

Big_Vik
2006-01-18, 07:36
Ser bra ut Martin, inget att klaga på, gäller bara att hålla det uppe nu, regelbundet and shit, cöm öön! :thumbup:

Kom. Lätt! La på 2,5 kg mer än vad programet sa i 1.a och 2.a set. Nu kommer du knappast till byggarhimlen polarn! ;)

Jompi: Man brukar vad gäller denne störste av de stora konstnärer inom disco dela in Martin i två perioder, före och efter busslackandet. Även om denna resa kom att ske under 18 års ålder brukar man göra det lätt för sig och säga år 1-17= X-perioden, och 18+ den brutala Martin-perioden. ;)

Fint:
Ja huvudoperationen gick finemang till slut, men vi var lite rädda att förlora honom ett tag, eftersom huvudet började svälla helt utan vidare.

Mago:
Det har varit föremål för diskussioner många gånger men har att göra med att Martin har förvånansvärt lätt att komma efter ett bra set när pumpen tar vid. Kommentarer som "bättre än sex" "pumpen var så bra att jag fick stånd" etc. är när allt kommer omkring faktiskt ingen ovanlig företeelse.

/X och Martin-expertern (Oj var det inte min journal? :angel: )

Big_Vik
2006-01-18, 07:44
Tyckte mig läsa någonstans att du tränade för styrka och hårdhet just nu, vad ska man dra för slutsatser av det då? 1) Du förnekar sambandet mellan styrka och massa? 2) du försöker bygga och deffa samtidigt? 3) Istället för bulk eller deff ligger du liksom jag i ett mittemellanläge som inte är till gang för varken hårdhet eller styrka? ( :D) 4) TP vill ha besök i ändtarmsmynningen?

Ska mna gå efter sannolikhet verkar 4an som troligast! :thumbup:

X-Change
2006-01-18, 13:47
kul journal, har inte följt dig innan så jag vet inte vad för problem med benen du har och så, men jag väntar med spänning på ett fläskigt benpass i alla fall!

Tackar, myggan! Väldigt stel i knänen och benen rent allmänt. Benpassen blir tyvärr inte fläskiga pga det. men i framtiden så!

OKej, drygt med knäna! jo allt e bra! heheheh Har du slutat med MSN? Hoppas träningen fortsätter gå bra! Ser ut att ha fixat på dig en del muskler sen man såg bilder på dig senast!

Har inte internet hemma, idolen! Kan bara surfa på skolan tyvärr! Man bugar och bockar för berömmet! Det värmer!

Tyckte mig läsa någonstans att du tränade för styrka och hårdhet just nu, vad ska man dra för slutsatser av det då? 1) Du förnekar sambandet mellan styrka och massa? 2) du försöker bygga och deffa samtidigt? 3) Istället för bulk eller deff ligger du liksom jag i ett mittemellanläge som inte är till gang för varken hårdhet eller styrka? ( :D) 4) TP vill ha besök i ändtarmsmynningen?

Ska mna gå efter sannolikhet verkar 4an som troligast!

Ingen aning vad du pratar om men jag håller med och försöker se glad ut! Kan dock bli svårt..

Men snälla Viktor sluta dra upp busshistorien! Det enda jag ville vad att bli kallad Martin utanför gymlokalen. Det låter faktiskt inte så respektingivande eller på något plan mentalt nyttigt att bli kallad X bland friska människor.
Om herrn inte kan tillgodose min förfrågan kan han väl åtminstone vänligen uppgradera mitt nick till "Dr. Doom".


Gårdagens pass!

Chins: 3 set
6,2,2 (Bredare grepp)
Kom. Direkt in i väggen.

Rak skivstångsrodd: 5 set
80 kg * 12,12,10+2,10,8+2

Donkey-raises (åsnan): 4 set
70 kilo Karl på ryggen * 30,45,32,25 reps
Kom. Brännande kontakt.

EZ-Curl: 3 set
38 kg * 8,8,8

Marklyft: 3 set
130 kg * 5
135 kg * 5
140 kg * 5

Rehabträning för benen (3 set @ 25 reps på varje övn.)
Sittande lårcurl
45 grader benpress

Och sen buss hem! Najs!

Karl_alfred
2006-01-18, 14:04
"Har inte internet hemma, idolen! Kan bara surfa på skolan tyvärr! Man bugar och bockar för berömmet! Det värmer!"

Tråkigt att det blivit så :( Saknar dig ska du veta! Kul med donkey inte ofta man ser någon köra dem direkt! Körs de någon form av helkroppsbass numera? :)

crux
2006-01-18, 17:50
marken dude! marken! :thumbup:

Big_Vik
2006-01-18, 20:45
Det har aldrig varit min avsikt att såra någon homie som jag hyser respekt för, vilket jag hoppas att du kan förstå, det blev bara en sån chock för mig att du under hela tiden avskytt ditt ök-namn, utan säga något eller ge minsta möjliga vink. (detta rättfärdigar ju dock inte det jag gjort!) Som du sett har jag inga som helst problem att sluta använda X heller. Det jag först och främst vänder mig emot handlar inte om dig utan snarare om din kompis/dina kompisar(Du sa att det rörde sig om ett flertal men jag har bara fått reda på ett namn), om han nu stört sig så pass mycket som han säger på själva uttrycket, varför tar han inte upp det med mig, eller åtminstonne i ett tidigare avseende, istället för att lida stora kval i tysthet under en längre period? Jag vill därför kalla hans ord för en överdrift och jag tycker inte heller att jag blivit bemött med den respekt jag förtjänar. Skälig respekt vore enligt vad jag avser att kväva det hela i sin linda (nu kännes det som att jag gått omkring och gjort bort mig under en längre tid) eller ta upp det med mig. (istället för att man ska få höra det "fel väg")

Jag gillar inte att du använder termen faktiskt, emedan jag har svårt att se att det finns några helt faktiska saker i ditt och andras liv och i min existensform (jag har ju som bevisats inget liv), men såklart kan vi anta att ingen vill bli kallad X om det är så du menar? T.o.m. Ouzoish uttryckte ju att "jag skulle bli mäkta förbannad om jag blev kallad för X:et" eller något liknande, och det var väl då det gick upp för mig kan man säga....

Jag är osäker på vad du hänsyftar med "mentalt nyttigt" och "friska människor" men man kan inte härleda den minsta mentalsjukdom eller annan pyskologisk störning av något som helt mått ur ett påstående, vilket det än är, inte ens om det så vore att man kallade någon olycklig stackare för X:et. Men du kanske avser någon annan psykisk påverkan av att bli kallad för det sista man vill, någon typ av mobbing-effekt? Allt hänger ju på hur individen uppfattar orden som han får höra. Nu har jag lärt min läxa så det lär knappast upprepa


Ingen aning vad du pratar om men jag håller med och försöker se glad ut! Kan dock bli svårt..
:confused: ?

Men snälla Viktor sluta dra upp busshistorien!
Det kan jag däremot ta och göra, eftersom den inte fyller något direkt syfte fr.o.m. nu.

Ang. sista raden så måste du ha glömt smilien. ;) Ursäkt har jag väl redan bett om, men om det inte är din upfattning så gör jag det utan problem återigen.

Sen tror jag att jag skrev en massa annat ofarligt också?

Big_Vik
2006-01-18, 20:51
GRATTIS TILL KÖRKORTET FÖR I HELVETE MARTIN!!! :D :hbang:

fintelligens
2006-01-18, 20:58
YAY!! GRATTIS XET! :thumbup:

Jompi
2006-01-18, 22:52
GRATTIS XET:D Nu är det drivebyes på g? :hbang:

Fintie och Janne är redan här i boden, vi sitter här med varsin uzi och väntar på att en svart pickup ska komma och sladda utanför huset:)

Sen är det bara ner i södern och ta itu med DVC :naughty:

tp_88
2006-01-18, 23:04
Sen är det bara ner i södern och ta itu med DVC :naughty:
Hahaha DVC, va fan länge sedan jag läste om det! :D


Grattis för fan Martin! :thumbup: Snart ska jag börja också ( fyller om 11 dagar )

X-Change
2006-01-19, 10:22
Vik: Jag avskydde det inte! Du har inte gjort bort dig! Du får kalla mig X:et hur mycket du vill på kolo eller när vi är på gymmet!
Vad jag inte vill är att behöva förklara varför jag kallas X.et, vad kolozzeum är och hela skiten runt omkring (styrketräning/bodybuilder) är lite gaystämplat av feta svenssons ibland!

Sen missar du helt min ironi över "mentalt nyttigt" (var inte seriös där! eller sista delen texten!). Jag tycker jag har respekterat dig? Har aldrig tyckt illa om dig för att du kallat mig X:et! Man! Det är ju så många snorroliga internskämt runt alltihopa och dem vill jag gärna ha kvar.

Jag har slutat gilla smilisar! Därför missade du min ironi.

Snälla! Kan vi lägga ner alla historiar runt det här och låta det vara som det vara back-in-the-days!

X-Change
2006-01-19, 10:30
GRATTIS XET! Nu är det drivebyes på g?
Fintie och Janne är redan här i boden, vi sitter här med varsin uzi och väntar på att en svart pickup ska komma och sladda utanför huset!

Sen är det bara ner i södern och ta itu med DVC!

Hehe! No comments, jompi! Var dock fyllechaffis på annandag jul.
Vilket slutade med 4 rejäla moaningar i stan.
Kompisen som satt i framsätet tryckte ut asset genom rutan, med en kille ibaksätet sträckte sig ut genom rutan, spankade min kompis och skrek "suck on this!" till alla som passerade!
Kompisen tog inte ens in asses när vi fick stanna för rött.

Höjdpunkten var ändå sist på kvällen när vi kom körandes i en rondell. Får syn på en het tjej. Min kompis trycker igen ut asset och en annan kompis spankar honom HÅRT och skriker till tjejen:
- Vill du ha glass??
och tjejen bara skriker:
- VA FAN??

Det var underbart!

Big_Vik
2006-01-19, 16:08
Vik: Jag avskydde det inte! Du har inte gjort bort dig! Du får kalla mig X:et hur mycket du vill på kolo eller när vi är på gymmet!
Vad jag inte vill är att behöva förklara varför jag kallas X.et, vad kolozzeum är och hela skiten runt omkring (styrketräning/bodybuilder) är lite gaystämplat av feta svenssons ibland!

Sen missar du helt min ironi över "mentalt nyttigt" (var inte seriös där! eller sista delen texten!). Jag tycker jag har respekterat dig? Har aldrig tyckt illa om dig för att du kallat mig X:et! Man! Det är ju så många snorroliga internskämt runt alltihopa och dem vill jag gärna ha kvar.

Jag har slutat gilla smilisar! Därför missade du min ironi.

Snälla! Kan vi lägga ner alla historiar runt det här och låta det vara som det vara back-in-the-days!

Jag förstår precis hur det ligger till, drog alldeles för stora växlar av lacket. Sa aldrig att jag HAR gjort bort mig, dock får jag en känsla av det i efterhand vad gäller din kompis agerande. Har inte det minsta behov av att kalla dig X något mer (sorry! ;)), för då hade jag gjort det. Jag menar mer att det finns ingen som helst anledning att sluta kalla dig X, bara för att någon kompis stör sig, det är deras eget (jävla) problem! (Om du själv inte vill så är det för mig en helt annan sak)

Vad andra tycker har väl varken du eller jag brytt oss om tidigare, men jag kan inte sluta fundera på vilka fler som surat över detta, så korten på bordet? Hinken? Kan faktiskt inte tänka mig någon annan (men han verkar ju så glad och skämtsam av sig), "de andra" var det bara något du hittade på? (Det gör ingenting)

Får man fråga varför du lagt ner smilisar? *popcorn* Lite mycket begärt kanske att man hela tiden ska se när du växlar fram och tillbaka mellan ironi och allvar, men jag tycker att jag trots allt prickade in det mesta rätt, då det är lite svårt att utläsa vad som är och inte är ironi när man börjar och avslutar med denna sarkasm, men det är ingen fara! Jag menar och skrev att din kompis ensam (bara han- inte du) inte respekterat mig, icke något annat, då har du läst heltokigt. Har ingen som helst anledning att vara sur på dig då lacket ju faktiskt är en nödvändighet- man kan inte gå runt med ett leende på läpparna hela livet. Kanske var du lite för snäll som inte sa till mig tidigare?

Förstod du inte att det var mina intentioner? :love:

X-Change
2006-01-20, 10:58
Vi lägger ner diskutionen.
Du förstorar upp och tar allt på blodigt allvar ibland, Viktor! Du skriver A4-inlägg om en sån här skitsak!
För att jag inte vill bli kallad X på stan, betyder det inte att du inte får använda det på kolo. Här känner ingen "Martin", utan "X".
"De andra", var AK och Katta (när jag lackade på bussen!), som jag fick förklara mig för.
Precis som du vill jag inte ha mycket personer från Övik här. Kolozzeum vill jag ha för migsjälv. Jag tänker inte dela med mig, förklara eller begära respekt från andra som anser att bodybuilding är "bögigt". Jag skiter i dem och lättaste sättet att skita i dem är att inte låta dem veta nåt.

Det här ska vara en seriös journal. Jag vill inte se den överspammad av smilisar, inlägg osv. Den här gången vill jag kunna se minst 3 pass/sida.
Därför gillar jag inte smilisar.

Diskutionen är slut. Jag vill inte se ett till inlägg om det här och när du ser mig på bussen är vi fortfarande vänner (som alltid!) och du behöver inte förklara dig eller dra upp det här då heller.

Workout #2/14

Bänkpress: 5 set
2 set @ 55 kg * 8
2 set @ 70 kg * 3
1 set @ 72,5 kg * 1
Kom. Ökade vikterna ytterligare. Lätt pass.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * x,x,4
Kom. Körde med för lite lutning i de 2 första seten.

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 6 kg * 10-12

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,5
6 kg * 8

Bänkdips: 5 set
50 kg * 29,+12,9,7,10 (PB)

Push-Downs: 3 set
20 kg * 12,12,8

Benlyft: 3 set
3 set @ 5 kg * 15

Crunches: 3 set
10/10/10

Hockey-övn. 3 set

Idag ska jag jobba på tryckeriet jag fick sparken från i somras. Jobbar dock på accord nu (säkerhetslina för chefen antar jag).

Sen blir det pass efter jobbet med. Det kommer på mån.

Grisen
2006-01-20, 12:22
Workout #2/14

Bänkpress: 5 set
2 set @ 55 kg * 8
2 set @ 70 kg * 3
1 set @ 72,5 kg * 1
Kom. Ökade vikterna ytterligare. Lätt pass.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * x,x,4
Kom. Körde med för lite lutning i de 2 första seten.

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 6 kg * 10-12

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,5
6 kg * 8

Bänkdips: 5 set
50 kg * 29,+12,9,7,10 (PB)

Push-Downs: 3 set
20 kg * 12,12,8

Benlyft: 3 set
3 set @ 5 kg * 15

Crunches: 3 set
10/10/10

Hockey-övn. 3 set

Idag ska jag jobba på tryckeriet jag fick sparken från i somras. Jobbar dock på accord nu (säkerhetslina för chefen antar jag).

Sen blir det pass efter jobbet med. Det kommer på mån.

Bra pass! Är du på bruket ikväll? Jag är förmodligen där vid fyra snåret.

Men varför fick du sparken?

Big_Vik
2006-01-22, 01:12
Det här påminner mig om fight club: "This conversation....is over" :D Jag tycker dina något syrliga svar till trots att man kan reda ut saker så slipper man ta upp dessa för all framtid.

Det låter götta med en seriös journal, jag får helt enkelt lägga all min skit i Tommys istället isåfall :D men det blir säkert något litet seriöst inlägg över till dig också ;) Har faktiskt funderat på något liknande om jag ska vara ärlig.

Jag VEEET att jag får kalla dig X, men jag ser uppriktigt sagt inte den minsta mening i det längre. X och kanske även Vik Da Sick tillhör de förgångna, men ack så glamorösa spam och skitsnackardagarna där smilien var symbolen för oansvar och skojigheter, som vi dock inte för all Gainomax på bruket skulle vilja ha ogjorda, eller hur?

Men att smilisar skulle ha med antalet pass/sida att göra, det får du nog utveckla lite närmare? Innebär smilieavbrottet även att du ska sluta skriva med ironi? det var ju just det man älskade med dina sköna sick-ass-posts, men för all del, man skriver ju inte för någon annan än sig själv. Det är heller inte samma sak som Sathlberg för han har inte samma seriösa framtoning som dig, man VET när han skriver att det är 100% uppdiktat/bullshit som man kommer att få läsa. ;)

Diana
2006-01-22, 01:31
starkt jobbat!! congrats till körkortet oxå :hbang: *avis som tusan* snart kan du och vik sitta o tjaffsa i bilen istället för på bussen då :D som ett gammalt pensionärspar :laugh: *kissass*
daymn, smileysar som positivitet åt inläggen imo.. =)

crux
2006-01-22, 21:56
bra där :thumbup:

Fatalist
2006-01-22, 22:56
Bra bänkdips, du gjorde alltså 29st i första set?! Där har vi något jag ska prova på så fort jag är tillbaka.

X-Change
2006-01-23, 10:48
Bra pass! Är du på bruket ikväll? Jag är förmodligen där vid fyra snåret.

Men varför fick du sparken?

Nope! Körde på Nola pga jobbet. Men vi kanske ses på brux i veckan?
Presterade för dåligt helt enkelt, tyvärr.

Bra bänkdips, du gjorde alltså 29st i första set?! Där har vi något jag ska prova på så fort jag är tillbaka.

Jag tränade solo och då blir avståndet mellan de två bänkarna man använder kortare (går inte att lasta på och av vikter annars), så det kanske blir lättare så! Gör det så battlar vi där med!

Fredagens pass

Chins: 3 set
6,4,3
Kom. Snuskstrikta. Tekniken kändes klockren.

Rak skivstångsrodd: 5 set
82,5 kg * 10,8,8,8,8

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 8,8,5

Latsdrag: 3 set
12,12,8 (teknikträn.)

Rehabträning för benen
3 set Sittande lårcurl
3 set Benpress

Vaderpress: 3 set

Marklyft: 3 set
3 set @ 135 kg * 5

Skönt pass! Har haft fullt upp i helgen. Mycket jobb, men har tjänat omkring 800 spänn! Najs!

Idag blir det 3:e passet i MM2K-programmet.

Big_Vik
2006-01-23, 11:53
Grisen: Det har egentligen inte med dålig prestation att göra utan snarare är hans chef körd i huvet plus att denne dessutom inte vet det minsta lilla om arbetsrätt. Själva sättet man meddelar avskedet på (på telefon via en kompis) kan även det understryka mitt första påstående. Har lust att bjuda Martins chef på en bussresa och skälla ut honom rejält! ;)

Martin: Bra pass. Ursäkta off-topic ovan.

Grisen
2006-01-23, 12:00
Grisen: Det har egentligen inte med dålig prestation att göra utan snarare är hans chef körd i huvet plus att denne dessutom inte vet det minsta lilla om arbetsrätt. Själva sättet man meddelar avskedet på (på telefon via en kompis) kan även det understryka mitt första påstående. Har lust att bjuda Martins chef på en bussresa och skälla ut honom rejält! ;)

Martin: Bra pass. Ursäkta off-topic ovan.


Tråkigt =/ Vilken arbetsplats jobbade han på? Varför pratar jag genom dig för? :D

X-Change
2006-01-23, 13:48
Viktor! Lägg ner nu! Det är inte din journal! Hade jag velat dra hela i historien hade jag gjort det!
Grisen frågade mig, svara inte i mitt ställe är du snäll.

crux
2006-01-23, 15:08
fan, ser ju riktigt bra ut! starka curls och chins :thumbup:

Big_Vik
2006-01-23, 18:26
Viktor! Lägg ner nu! Det är inte din journal! Hade jag velat dra hela i historien hade jag gjort det!
Grisen frågade mig, svara inte i mitt ställe är du snäll.

jaja, men jag pratar i mitt ställe, förlåt(ish). Att jag föresten skulle lära upp honom inom arbetsrätt var för fasen ett skämt se denna------> ;)

Tack för passet idag :)

X-Change
2006-01-24, 08:39
Gårdagens pass! (Mån)

Workout #3/14

Vik halkade in på gymmet! Blev ett skoj pass, med den obligatoriska 400 sprint till bussen, just like back in the days. Nåja förutom att en uteliggare på bussen skitit på sig så var det back in the days.

Bänkpress: 5 set
1 set @ 52,5 kg * 8
1 set @ 57,5 kg * 6
3 set @ 62,5 kg * 5
Kom. Lätt som en plätt.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * 8,7,5 (PB)

Sidolyft: 3 set (Robotstylish)
9 kg * 8,6
6 kg * 8

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 5 kg * 12

Hockey-övning: 3 set (Ligga på ryggen och pendla upp benen så långt det går)
20/20/20

Crunches
20,20,18

Benlyft: 3 set
5 kg * 15,15,15

Alternerade axel och magträningen nu och kunde träna magen bättre. Annars har jag supersettat alla magövningar tidigare.

Bänkdips: 5 set
55 kg * 20,16,13,12,11 (PB)

Liggande pull-over med 2 hantlar: 3 set
10 kg * 10,7,4

Push-downs: 3 set
20 kg * 12,12,20
Kom. Glömde bort 3:e set först så det blev mycket vila där.

Passet tog 75 min, vilket är 15 min för mycket. Blev en del snack med Vik från början. Jobbade dock jäkligt hårt på slutet i stället.

Idag är det Rygg, Biceps, Ben och Vader (Donkies!) på tapeten. Jag är laddad!

X-Change
2006-01-25, 12:07
Gårdagens pass (Tisdag)

Chins: 4 set
6,4,1,4
Kom. Lite vila mellan 2.a och 3.e set. Tappade i styrka pga det.

Rak skivstångsrodd: 5 set
82,5 kg * 10,10,8,8,9

Latsdrag: 3 set
- För att mata ut den sista orken.

Rehabträning för benen.
Benpress: 2 set
Sittande lårcurl: 3 set

Marklyft: 3 set
137,5 kg * 5,5,5

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 8,8,7

Vader:
Donkey-raises ("åsnan"): 5 set
70 kg kompis * 30,30,30,30,10 (superstrika och negativa reps i sista set)

Bra pass. Vadträningen med en kompis segade ner passet, som tog 80 min.

Har fått en excel-version av MM2K av Biffsson som är bra mycket hårdare än den jag kör nu.
Ska därför börja om programet med start imorgon.

biffsson
2006-01-25, 14:56
Har fått en excel-version av MM2K av Biffsson som är bra mycket hårdare än den jag kör nu.
Ska därför börja om programet med start imorgon.

Faan vad skoj :thumbup:

Jag kör också det nya MM2K-programmet nu. Det är tyngre än den gamla versionen. :whipped:

Idag eller imorgon ska jag köra failuretest för första gången, det blir skoj :D

X-Change
2006-01-27, 07:56
Biffsson: Yep! It is! Känns bättre med hårt från början istället för en sömning start och sprint-VM i slutet.

Gårdagens pass (Torsdag)

Bänkpress: 5 set
1 set @ 65 kg * 6
2 set @ 67,5 kg * 5
2 set @ 70 kg * 3
Kom. Gick bra! Lade på för mycket vikt i första set. Enligt programmet skulle jag kört på 62,5 kg och inte 65. Hade jag gjort det hade jag nog klarat 2 set @ 70 kg * 4, blev 3: or nu istället.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * 7,5
20 kg * 4

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 5 kg * 12

Sidolyft: 3 set
9 kg * 6
6 kg * 10,8

Crunches: 3 set
15/11+4/15

Benlyft: 3 set
20/20/20

Bålrotationsövn. 3 set
10/10/10

Bänkdips: 5 set
50 kg * 23,18,16,9,8
Kom. Satt konstigt och placerade händerna skev. Gick inte så bra.

Push-Downs: 3 set
20 kg * 12,12,8

Bra pass! Borde haft med mig mat innan passet. Kände mig lite slö, därför blev intensiteten inte lika bra som förut! Skärpning!

Big_Vik
2006-01-27, 13:49
Bra pass.

Spec. bänken, blir nästan lite rädd :thumbup: :bpump:

crux
2006-01-27, 18:26
fyfan vad frammåt det går !

X-Change
2006-01-30, 08:19
Tackar grabbar!

Fredagens pass

Chins: 3 set
6
6 (+2)
5 (+1)
Kom. Kändes bra.

Rak skivstångsrodd: 5 set
82,5 kg * 8,8,10,10,12

Latsdrag: 3 set
3 set @ 12 reps

Marklyft: 3 set
3 set @ 137,5 kg * 5

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 11,8,7 (PB!)
Kom. Riktigt nöjd!

Rehab för benen:
3 set Benpress
3 set Lårcurl

Jäkligt skönt pass! Men segt pga dålig självdisciplin och för mycket snack med andra. Orkade inte med vadträningen.
Har ätit bra i helgen så jag känner mig laddad inför veckan!

X-Change
2006-01-30, 08:22
Edit:
Förut körde jag tunga axelpressar tillsammans med MM2K, vilket gjorde axlarna stela. Därför tog jag bort dem den här gången. Tyvärr håller de på att hamna efter så jag ska börja köra 3 lätta set miitärpressar på bröst-passen.

X-Change
2006-01-31, 09:35
Måndagens pass

Bänkpress: 5 set
2 set @ 67,5 kg * 3
2 set @ 75 kg * 2
1 set @ 80 kg * 0,5 (Negativ rep)
Kom. Gick som planerat. Men lyckades läsa fel. Skulle kört på 85 och inte 80 kg.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * 8,7,4

Benlyft: 3 set
25/20/12

Crunches: 3 set
15/15/15

Bålrotation övn. 3 set
12/12/12

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,5

Baksida axlar:
5 set @ 12 reps
Kom. Börjat köra en arm i taget för bättre kontakt. Vänstern får inte lika bra träning annars.

Bänkdips: 5 set
55 kg * 18,9,11,10,10

Push-downs: 3 set
25 kg * 12,8
20 kg * 12

Bestämt mig för att köra lätta pressar för axlarna, annars halkar de efter. Ska vara noga med att inte köra för tungt då axlarna blir stela av det.

Militärpress: 3 set
30 kg * 8,5,5
Kom. Pump! och riktigt tungt efter bröst och triceps.

Bra pass! La till 3 set och passet tog bara 5 min extra (65 min tot.) hade ätit rätt bra med, men sovit för lite. För seg kämparinstikt, måste ändra på det.

biffsson
2006-01-31, 10:32
Hur mycket var det du maxade före du satt igång med programmet?

X-Change
2006-01-31, 13:51
Hur mycket var det du maxade före du satt igång med programmet?

80 kg

crux
2006-01-31, 14:43
du ökar ju ständigt :thumbup:

X-Change
2006-02-01, 13:16
du ökar ju ständigt!

Nja! Det här är bara början, crux! But tnx!

Tisdagens pass

Chins: 3 set
6,4,4

Rak skivstångsrodd: 5 set
85 kg * 8,10,9,7,7
Kom. Kändes riktigt bra.

Latsdrag: 3 set
3 set @ 35 kg * 8
Kom. Draghissen på gymmet är defekt och olika tung vid vissa delar av rörelsebanan

Chins: 3 set
3 set @ 1 negativ reps (hålla emot så länge som möjligt)

Rehabträning för benen:
3 set - Lårcurl
3 set - Benpress

Rak skivstångscurl: 3 set
(- Hade extrem pump här. Underarmarna var stenhårda och kunde från början inte ens rubba stången. Fick lov att vila i 5 min.)
40 kg * 8,5,5

Marklyft: 3 set
3 set @ 140 kg * 5

Donkey-raises ("Åsnan"): 5 set
5 set @ 70 kg kompis på ryggen * +15 reps

Karl_alfred
2006-02-01, 13:36
Jävla stark i biceps o marklyft broder! Hade det där problemet med underarmar o bicepsträning förr med! De är väll för svaga i förhållande eller nått?

Big_Vik
2006-02-01, 15:10
Kom att tänka på bruden jag träffade för någon helg sen nu ;)

- Ska vi dra hem till mig och ha sex?
- Aldrig i livet
- Gärna för mig, (det var inte heller meningen så)

:D :angel:

crux
2006-02-01, 15:45
rodden och curlsen!! :bow:

X-Change
2006-02-02, 08:56
Kom att tänka på bruden jag träffade för någon helg sen nu

- Ska vi dra hem till mig och ha sex?
- Aldrig i livet
- Gärna för mig, (det var inte heller meningen så)



Fattar inte! Vem sa vad?

Satt på bussen på väg hem igår och helt plötsligt blir jag så träningskåt att det inte finns!
Det bästa av allt är att motivationen håller i sig i dag med! Kryddar den lite extra med "LOK - Ensam Gud"! Yeah!

lauria
2006-02-02, 09:47
Nja! Det här är bara början, crux! But tnx!

Tisdagens pass

Chins: 3 set
6,4,4

Rak skivstångsrodd: 5 set
85 kg * 8,10,9,7,7
Kom. Kändes riktigt bra.

Latsdrag: 3 set
3 set @ 35 kg * 8
Kom. Draghissen på gymmet är defekt och olika tung vid vissa delar av rörelsebanan

Chins: 3 set
3 set @ 1 negativ reps (hålla emot så länge som möjligt)

Rehabträning för benen:
3 set - Lårcurl
3 set - Benpress

Rak skivstångscurl: 3 set
(- Hade extrem pump här. Underarmarna var stenhårda och kunde från början inte ens rubba stången. Fick lov att vila i 5 min.)
40 kg * 8,5,5

Marklyft: 3 set
3 set @ 140 kg * 5

Donkey-raises ("Åsnan"): 5 set
5 set @ 70 kg kompis på ryggen * +15 reps

Bra stångroddar och marklyft :thumbup:
Vilket gym tränar du på i övik?

X-Change
2006-02-03, 09:44
Jävla stark i biceps o marklyft broder! Hade det där problemet med underarmar o bicepsträning förr med! De är väll för svaga i förhållande eller nått?

Hehe! Heder och bock, kompanjon! Tycker det inte är nåt problem. Snarare riktigt tufft att underarmarna kan förvandlas till betong! Men du har nog rätt, vågar inte träna dem separat, eftersom jag lätt övertränar dem då.

Bra stångroddar och marklyft
Vilket gym tränar du på i övik?

Nola-gymmet! Mitt i stan, vid Nolaskolan. Tränade förut på Brux tills de anmärkte på att mitt gymkort tagit slut och att jag skulle behöva betala för ett nytt! ;)

Gårdagens pass (Torsdag)

Bänkpress: 5 set
1 set @ 62,5 kg * 6
2 set @ 67,5 kg * 5
2 set @ 72,5 kg * 4,3 (PB)
Kom. Skulle klarat 2 st 4:or på 72,5 kg, men är ändå skitnöjd! Det går framåt.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * 8,7,5-6 (PB)
Kom. Strikt! Kändes riktigt bra.

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,5
6 kg * 10

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 12 reps

Benlyft: 3 set
25,20,18+2

Bålrotation övning: 3 set
12/12/12

Crunches: 3 set
15/15/11+4

Bänkdips: 3 set
55 kg * 18
15 kg * 20,12 (Pump!)
Kom. Går inte att köra den här själv. Vikterna pressas för mycket mot magen och pressar luften ur lungorna. Blir lättare belastning eller så byter jag ut övningen.

Liggande pullover med 2 hantlar: 3 set
10 kg * 8,7,5

Pushdowns: 3 set
25 kg * 12,8
20 kg * 8

Stående militärpress bakom nacken: 3 set
20 kg * 8,8,8 (Pump!)
Kom. Körde slut på den lilla ork som fortfarande var kvar.

Mycket bra pass! Laddade med grillad kyckling i omklädingsrummet. Bra tryck och ork. Måste dock vila mer i bänken när vikterna ökar och det sänker intensiteten.

Sen på kvällen gick jag en promenad: 3 km @ 30 min.

Big_Vik
2006-02-03, 10:44
Fattar inte! Vem sa vad?

Satt på bussen på väg hem igår och helt plötsligt blir jag så träningskåt att det inte finns!
Det bästa av allt är att motivationen håller i sig i dag med! Kryddar den lite extra med "LOK - Ensam Gud"! Yeah!

alltså. När hon "svarade aldrig i livet" accepterade jag det och slog så till vida ihjäl henne....ett SKÄMT ;)

Bra att du har hittat mer harmoniska bussbeteenden numera! :D Det vinner alla på i längden. Råkade dessutom se att du talade med någon av det motsatta könet/raggade på bussen i morse. Hon verkade gilla ditt sällskap. :) Söveräänt Martin!Så ska det se ut. Mer sånt tack! :hbang:

crux
2006-02-03, 17:19
fyfan, ökar ju i bänken varje pass juh!

fintelligens
2006-02-03, 17:29
bra bra, här ökas det i bänken varje vecka, cepefetvik får något att kämpa mot :D

X-Change
2006-02-04, 15:26
Ni andra (Crux och Vik): Tack! :cheers:

bra bra, här ökas det i bänken varje vecka, cepefetvik får något att kämpa mot!

Haha! Om ett tag så kanske!

Fredagens pass

Chins: 4 set
7,6,5,3 (PB!)
Kom. Gick jävligt bra!

Rak skivstångsrodd: 5 set
85 kg * 8,8,8,8,11
Kom. Okej!

Rehabträning för benen
Sittande lårcurl: 3 set
Benpress: 3 set

Latsdrag: 3 set
35 kg * 8,8,8
Kom. Som sagt, Hissen är skev, men fick bra kontakt.

Neg. Chins: 3 set
1,1,1

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 8,8,5

Marklyft: 3 set
3 set @ 140 kg * 5
Kom. Satans tungt idag(?). Gick bättre förra passet. Blir antagligen en vecka till med 140 kg innan jag höjer vikten.

Bra och skönt pass! Chinsen var strikta och kände verkligen kontakten. Äter bra och har börjat dricka mer vatten istället för läsk och mjölk. Dels för att behålla vikten men även för att det sägs minska acne.

Jan
2006-02-04, 15:29
Bra jobbat Xet och bättre chins är Vik som vanligt :hbang:

Big_Vik
2006-02-04, 16:34
Bra högrepsrodd, men biceps står ständigt i en klass för sig. Fler chins än mig som vanligt. kämpa på så är du förbi badkarspojken! :hbang:

Kan man få en kommentar till raggandet igår? *popcorn*

Fatalist
2006-02-04, 20:08
Fan va starka roddar, hur fan pallar du så mycket? *grr* :hbang:

fintelligens
2006-02-04, 21:55
marken är nog det som du är starkast i, du kommer säkert ta över 200

Jompi
2006-02-05, 00:29
marken är nog det som du är starkast i, du kommer säkert ta över 200


Hell yeah:)

X-Change
2006-02-06, 11:57
Bra högrepsrodd, men biceps står ständigt i en klass för sig. Fler chins än mig som vanligt. kämpa på så är du förbi badkarspojken!

Kan man få en kommentar till raggandet igår?

Tackar! Haha! Näe hon har kille (ovanligt eller vadå?), men hon är ruskigt smart och sen är hon söt med. Går att prata hur bra som helst med henne, men raggandet det ligger på is.

Fan va starka roddar, hur fan pallar du så mycket?

Du kör helt paraellt. Blir mycket tyngre då. Min rygg pallar inte den vinkeln så jag måste köra med lite böjd rygg. That's the secret!

marken är nog det som du är starkast i, du kommer säkert ta över 200

Tveksamt! Problemen med knänen och fotlederna gör att jag får kasst med kraft från bottenläget, men jag kämpar vidare.

Måndagens pass

Körde ett förmiddagspass, eftersom jag har bad på idrotten efter lunch. Skulle aldrig orkat träna efter badet.
Tog passet på Brux för att kunna få pass i bänken (och köra vanliga dips).

Bänkpress: 5 set
2 set @ 72,5 kg * 3
2 set @ 75 kg * 2
1 set @ 87,5 kg * 0,5 (En negativ rep med passning)
Kom. Gick bra.

Sneda hantelpressar: 3 set
22,5 kg * 8,8,8
Kom. Har glömt bort att jag brukar träna på 25 istället för 22,5 kg. Men bästa resultatet hitentills efter tunga bänkpressar.

Benlyft: 3 set
25,20,13+7

Bålrotation övn. 3 set
12/12/12

Crunches: 3 set
x/x/x (kommer inte ihåg antal)

Sidolyft: 3 set
7 kg * 8,8
8 kg * 8

Baksida axlar övn. 5 set
5 set @ 12 reps
kom. Vet inte exakt vad övningen heter. Skriver inte vikten när jag bara fokuserar på kontakt.

Dips: 3 set
13/9/2+1 (Supersettade andra och tredje set med push-downs)
kom. Första set var svinlätt till 10:e repen, sen tog det slut.

Push-downs: 3 set
30 kg * 6
25 kg * 8,6

Edit: Glömde de lätta axelpressarna!

Okej pass! Är alldeles för trött på morgonen och fick aldrig upp någon riktig intensitet. Vikterna och kontakten räddade passet.

crux
2006-02-06, 16:04
fyfan :hbang:

fintelligens
2006-02-06, 18:51
Men skit i fotlederna, drar du med lederna eller?haha jag pratar så mycket skit :D

Men, jag vill se dig ta 200 det här året

Big_Vik
2006-02-06, 19:51
Visste inte att hon var smart? :) Men upptagen? säger som Metallica där, so fucking what? Lånar Kalles resonemang, och frågar om du är svartsjuk av dig? :D Det jag tänkte på var väl snarare att all mannens kontakt med kvinnan oavkortat härrör från sexualdriften och syftar helt och rent omedvetet till raggande.

Bänken närmar sig :bpump:

Fatalist
2006-02-06, 20:24
Ok! Bänkarna verkar gå helt rätt för dig nu, men tyngre pass nästa gång för fan


Mvh Fatalist, ohälsosamt träningssugen

X-Change
2006-02-08, 12:17
Vik: Applicera dina teorier på din 92:a, kompis!

Men skit i fotlederna, drar du med lederna eller?haha jag pratar så mycket skit! Men, jag vill se dig ta 200 det här året

Hehe! X knows the way! Vi får väl se. 200 vore najs iaf!

Ok! Bänkarna verkar gå helt rätt för dig nu, men tyngre pass nästa gång för fan

Mvh Fatalist, ohälsosamt träningssugen

Fan du klagar! Helvete nu måste jag piska migsjälv hårdare! Näe men kul att få höra lite jävla-anamma med!

Gårdagens pass (Tisdag)

Chins: 4 set
7,4,5,2
Kom. Förbannad för att jag mesade i andra set.

Rak skivstångsrodd: 5 set
85 kg * 10,(8+2),8,8,8

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8
35 kg * 4+(30 kg * 3)
30 kg * 8

Rehab för benen:
3 set Sittande lårcurl
3 set Benpress

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 11,7,5

Marklyft: 3 set
3 set @ 142,5 kg * 5
Kom. Orkade inte köra en vecka till på 140..

Donkey-raises ("Åsnan"): 5 set
5 set @ 70 kompis på ryggen * X reps
Kom. Kör varje set blandat, negativa och explosiva reps tills jag inte kan röra vaderna mer.

Inget bra tryck i chinsen. Måste ta med mat på tisdagarna. Blir jäkligt seg på eftermiddagen.
Det andra gick rätt bra. Några pass till på 85 kg och jag kan högrepsa 85 kg strikt!

X-Change
2006-02-10, 10:00
Torsdagens pass

Bänkpress: 4 set
1 set @ 65 kg * 6
2 set @ 67,5 kg * 5
1 set @ 72,5 kg * 4 (Failureset)
Kom. Klarade allt enligt MM2K

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 4
22,5 kg * 5
20 kg * 4

Benlyft: 3 set
25/25/25 (PB)

Crunches: 3 set
15/15/15

Bålrotationsövning: 3 set
12/12/12

Sidolyft: 3 set
6 kg * 10,8,8

Baksida axlar: 5 set

Provade olika tricepsövningar:

1 set liggande tricepspress (32,5 kg * 8) - får för ont.
1 set hantel-extention (20 kg * 8) - utan ryggstöd går det inte

Push-downs: 3 set
25 kg * 8
20 kg * 8,8

Liggande pull-over med 2 hantlar: 2 set
10 kg * 8,8

Fick ett råd av en SL:are att sluta helt med studs i bänkpress. Därför ska jag (IGEN) börja om med Bänkpressprogrammet MM2K (Som varar i 7 veckor). För mig bir det totalt 12 veckor (3:e cyklen jag kör).
Det känns surt, eftersom vikterna kommer ryka osv.

Tappade fokus efter bänken pga det. Blev inte ett bra pass.

Har ingen motivation till att träna triceps heller.
* Dips/Bänkdips fungerar inte
* Tricepspress fungerar inte
* Hantel extention fungerar inte heller.

Jag ska börja tokmata med Pull-over övningar och pushdowns.

Förutom bänkpressen är även vikten åt helvete. Jag väger 85,9 kg kvällsvikt (82,3 morgon). jag äter mer (och bättre på vintern), vilket gör att jag går upp. Formen är även bättre än tidigare vintrar. "Kärlekshandtaget" är mindre än tidigare. Trots det är jag missnöjd över att inte klarat av 80 kilosgränsen.

Grisen
2006-02-10, 11:07
Lär dig svanka lite så blir det lättare att sluta studsa.

Har du provat "inneövningen" Dave Tate press, riktigt bra triceps övning!

Tigerkotten
2006-02-10, 11:15
Lär dig svanka lite så blir det lättare att sluta studsa.

Har du provat "inneövningen" Dave Tate press, riktigt bra triceps övning!


man ska inte svanka i mm2k vad jag läst, kan ha inbillat mig bara... :D


Annars tycker jag det ser bra ut x-change i helthet och e nyfiken hur du ser ut nuförtiden :D

Karl_alfred
2006-02-10, 11:27
Tråkigt att börja om med bänken! Men tror du kommer öka bättre sen när du börjar köra striktare! Även om du säkert får plocka av 10kg iaf till att börja med. Sen kommer nog pecsen växa mer dessutom :naughty: Hur är det med de secialschemat du kör? Är allt med övningar o så redan bestämt? eller kör du bara bänken efter de o allt annat på känn? Lite vikt i magträningen kasnke? Ta en scott/preatcher bräda o sätt dig med ryggen mot när du kör hantelextention!

Grisen
2006-02-10, 11:40
man ska inte svanka i mm2k vad jag läst, kan ha inbillat mig bara... :D

Skämtar du?

crux
2006-02-10, 14:54
bänkarna går ju läskit bra nu :thumbup:

Tigerkotten
2006-02-10, 21:47
Skämtar du?

nej varför skulle jag göra det?

Scratch89
2006-02-12, 13:05
Denna journal har jag missat! Jag gillar att du har tagit en seriösare roll, och håller träningen i träningsjournalen!
Det ser bra ut! Ruskiga marklyft! :thumbup:

Big_Vik
2006-02-12, 14:24
Denna journal har jag missat! Jag gillar att du har tagit en seriösare roll, och håller träningen i träningsjournalen!
Det ser bra ut! Ruskiga marklyft! :thumbup:

Skämtar du?

X-Change
2006-02-13, 12:10
Tråkigt att börja om med bänken! Men tror du kommer öka bättre sen när du börjar köra striktare! Även om du säkert får plocka av 10kg iaf till att börja med. Sen kommer nog pecsen växa mer dessutom! Hur är det med de secialschemat du kör? Är allt med övningar o så redan bestämt? eller kör du bara bänken efter de o allt annat på känn? Lite vikt i magträningen kasnke? Ta en scott/preatcher bräda o sätt dig med ryggen mot när du kör hantelextention!

Äh! Ny vecka, ny tag, idolen! Nej, bara antal set. Fast där har jag lagt på och ändrat så det passar migsjälv. Ang. magträningen så vill jag bara öka uthålligheten och rörligheten i bålen. Jag har putmage pga stora magmuskler (+lovehandles utanpå :angel: ). Vill inte att de ska växa mer.
Har ingen sån bräda på Viks gym, tyvärr!

man ska inte svanka i mm2k vad jag läst, kan ha inbillat mig bara...
Annars tycker jag det ser bra ut x-change i helthet och e nyfiken hur du ser ut nuförtiden

Min rygg pallar inte att svanka i bänk. Då kan jag inte träna ryggen riktigt senare. Dessutom gillar jag inte att svanka i bänkpress heller.
Bilder? Kolla några sidor bakåt! Tackar föresten.

Fredagens pass

Chins: 4 set
7,6,5,3
Kom. Bra!

Rak skivstångsrodd: 5 set
85 kg * 8,8,8,8,12

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,8,8 (PB!)

Rehabträning för benen:
3 set Benpress
3 set Sittande lårcurl

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 8,8,5

Marklyft: 3 set
3 set @ 142,5 kg * 5

Helt okej pass! Tror det är dags att öka vikterna lite. Har investerat i ett hopprep och använder det som upp- och nervärmning. Fungerar riktigt bra.

crux
2006-02-13, 17:37
roddarna!! sen var marken också bra :thumbup:

X-Change
2006-02-14, 12:49
Denna journal har jag missat! Jag gillar att du har tagit en seriösare roll, och håller träningen i träningsjournalen!
Det ser bra ut! Ruskiga marklyft!

Bara tacka och ta emot! Jag känner att jag lättare håller motivationen uppe genom att vara seriös här. Marken ska bli värre!

Gårdagens pass (Måndag)

Hade "gympa" på idrotten. Liknande aerobics. Det var löjligt hur dåligt tränad man är, flåsade som en gris. Tjejen som höll i det däremot var inte berörd för 5 öre. Blev inspirerad!

Hade bestämt att jag skulle ta ut nytt max i bänken, strikt med stopp
Bänkpress: (pyramid från 60-75 kg)
1RM @ 75 kg. (Har ändå blivit starkare sen förut)

Sen körde jag 3 set med stopp.
55 kg * 8,6,6 (pump!)

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 4
20 kg * 8,7

Sidolyft: 3 set
6 kg * 10,10,10

Baksida axlar: 5 set

Stående militärpress: 3 set
30 kg * 8,8,6 (Enorm pump!)

Push Downs: 3 set
25 kg * 8,8,8

Pull-over med 2 hantlar: 3 set
10 kg * 8,8,8

Magträningen räknade jag in i "gympa"-passet.

Ok pass! Förkyld, ont i halsen och hostar ibland. Sen är jag riktigt hängig i kroppen med. Kör så hårt det bara går ändå.

X-Change
2006-02-15, 12:07
Tisdagens pass

Chins: 6 set
6,4,5,5,5,2
Kom. Supersetade med andra övningar! Fick mer vila mellan seten.

Donkey-raises ("åsnan")
70 kg kompis * 5 set * +25 reps

Rak skivstångsrodd: 5 set
87,5 kg * 8,8,8,8,8
Kom. gick bra..

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,8,8

Rak skivstångscurl: 3 set
42,5 kg * 6,6,6

Rehab för benen:
3 set framsida
3 set baksida

Marklyft: 3 set
145 kg * 5,5,5
Kom. Gick fint.

Seg som fan pga förkylningen. Passet tog 100 min, istället för 60-80 min. Det roligaste var upp- och nervärmningen med hopprep.
Dock upptäckte jag i spegeln när jag spände låret blev det tecken på seperation vid "dropp"-muskeln och upp längs med låret. Det var najs.

crux
2006-02-15, 16:57
starkt pass!

Scratch89
2006-02-16, 00:23
Det är härligt när man i spegeln märker saker man aldrig sett förut. Skönt pass, läskiga roddar! :thumbup:

X-Change
2006-02-17, 09:34
Gårdagens pass (Torsdag)

Bänkpress: 5 set
57,5 kg * 6
62,5 kg * 5,5
65 kg * 4,4
Kom. Första passet utan studs i bänken. Kändes bra. Fin kontakt.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 7,6,5 (PB)

Sidolyft: 3 set (Robot-style)
9 kg * 8,6
6 kg * 8

Baksida axlar: 5 set

Benlyft: 3 set
25,25,25

Bålrotations övn. 3 set
12/12/12

Crunches: 3 set
15/15/15

Pushdowns: 5 set
25 kg * 8,8,8,8,6
Kom. Halvtaskigt utförande på vissa av repsen.

Pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,5,5

Måste börja få upp tempot på passen igen. Har börjat slöa alldeles för mycket.
Annars var det ett skönt pass.

X-Change
2006-02-20, 10:07
Fredagens pass

Chins: 4 set
6,6,5,3

Rak Skivstångsrodd: 5 set
87,5 kg * 8,8,8,8,8
Kom. Tungt idag..

Latsdrag: 3 set
35 kg * 8,8,8

Rehab för benen:
3 set framsida
3 set baksida

Rak skivstångscurl: 3 set
42,5 kg * 6,6,6

Marklyft: 3 set
145 kg * 5,5,5
Kom. Är aldrig laddad för marken eftersom det är sist i passet.

Roligaste med passen är numera uppvärmningen och hopprepet. Riktigt snuskskoj är det!
Har gått en promenda i lördags (3 km) sen så har jag ätit riktigt bra med. Inga kakor eller läsk alls i helgen. Känner mig lite trött men ändå laddad. Kan nog bli en bra träningsvecka.

Scratch89
2006-02-20, 10:42
Du ror ju snusktungt fortfarande!
Dock gör du sämre chins. Väger du mycket eller är du bara klen? :D

X-Change
2006-02-20, 14:57
Du ror ju snusktungt fortfarande!
Dock gör du sämre chins. Väger du mycket eller är du bara klen?

Äh! (tack!) "Väger du för mycket?" Skärpning scratch! Det där lät bögigt! En norrlänning (läs. man) säger: "Är du fet, bög?" Och tyvärr väger jag för mycket.. eh jag är för fet (..för ett fuck). Men jag jobbar på styrkan i chinsen. Mitt problem brukar vara att jag inte fått tillräckligt med mat innan passen, eller är allmänt trött och less.

Dagens pass (Måndag)

Körde på idrottslektionen

Bänkpress: 5 set
2 set @ 65 kg * 3
2 set @ 70 kg * 2
1 set @ 80 kg * 0,5 (Negativ rep, ca 10 s)
Kom. Stabilt.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 8,8,7 (PB!)
Kom. Hantlarna var udda. istället för att väga 25 kg + "stången" (ca 26 kg). Vägde den 25 kg tot. därför gick det så bra.

Sidolyft: 3 set
8 kg * 8,8,8

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 12 reps

Benlyft: 3 set
25/25/21+2

Crunches: 3 set
15/15/9+6

Bålrotationsövning: 3 set
12/12/12

Liggande pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,8,8 (PB)

Push-downs i CC: 5 set
55 * 12,8,8,8,8

Bra pass! Men nervärmning med hopprep varade i ca 1 min. Var helt död i kroppen. Känner mig riktigt avslappnad nu.

Cypher
2006-02-20, 16:42
Du har rätt, vi har rätt lika stats! Jag ska hålla ögonen på dig och spana i journalen. :whipped: . Har du några pics förresten?

Scratch89
2006-02-20, 16:44
Det är du o Stallone som kör med hopprep! :thumbup:

Big_Vik
2006-02-20, 22:02
Tänkte hänga mer här nu då jag som du vet kört igång igen, men frukta icke, det skojiga spammet tar vi mest födelaktigt i scratchs journal.

Ang. träningen ser det välan fett grymt ut som vanligt, men jag skulle vilja att du ,om Super Ultra Special MegaMAss2k tillåter vill säga, la teknik-latsdragen först, som en naturlig del i uppvärmningen, så kan du kanske bibehålla intensiteten bättre under passet. (inte för att det är något problem alls med den nu, vad jag sett, men det gäller att vara OPTIMAAAAL? :D) Men annars ser det bara bra ut, bra jobbat i bänken, du kommer nog öka runt 10-20 kg på nolltid nu.

Det är du o Stallone som kör med hopprep! :thumbup:
Gör du?

Scratch89
2006-02-20, 22:20
Gör du?
I knew you had it coming...

Big_Vik
2006-02-20, 22:26
I knew you had it coming...
Ville inte såra dig genom att INTE nämna det tuffing :love: ;)

X-Change
2006-02-22, 10:21
Du har rätt, vi har rätt lika stats! Jag ska hålla ögonen på dig och spana i journalen. :whipped: . Har du några pics förresten?

Hehe! Kolla längre bak i tråden så finns det två rätt nytagna bilder.

Det är du o Stallone som kör med hopprep!

Och det är skitskoj! Du borde testa, Scratchs!

Gårdagens pass (Tisdag)

Ändrade lite i passet och började med Marklyft och Vader

Chins: 4 set
(6+1),(5+1),5,3 (PB)
Kom. Kändes riktigt bra.

Marklyft: 3 set
3 set @ 147,5 kg * 5 (PB)
Kom. Nu börjar PB:na att komma!

Donkey-raises: 4 set
4 set @ 70 kg * +20 reps

Rak skivstångsrodd: 5 set
87,5 kg * 8,8,8,8,6+2
Kom. Styrkan tog slut snabbare nu.

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,8,8

Rak skivstångscurl: 3 set
42,5 kg * (7+1), (7+1),6 (PB)

Rehab för benen:
3 set framsida lår
3 set baksida

Bra pass! Hade laddat riktigt bra med mat. Frukost, 2 st luncher och ett mellanmål före passet.
Passet tog lika lång tid som annars, men jag var fokuserad under hela passet och tappade inte suget på slutet.
Om jag supersettar rodden och marken med något kan jag nog sänka tiden rejält.

Cypher
2006-02-24, 00:07
Helt sjukt bra skivstångsrodd! :hbang:

Big_Vik
2006-02-24, 08:43
En annan var ju med och såg till att du skötte dig. Såg jävligt bra ut, men så är det ju dina 100kg-kött-muskelgrupper (rygg och bicce) också förstås...2 luncher äger.

X-Change
2006-02-24, 09:42
En annan var ju med och såg till att du skötte dig. Såg jävligt bra ut, men så är det ju dina 100kg-kött-muskelgrupper (rygg och bicce) också förstås...2 luncher äger.

Haha! 2 Luncher är het skit!

Gårdagens pass (Torsdag)

Kändes länge sen jag tränade sist. Märkligt då det var i förrgår.

Workout #3 - Bänkpress: 5 set
1 set @ 60 kg * 6
2 set @ 65 kg * 5
2 set @ 67,5 kg * 4
Kom. Trodde jag inte skulle klara det. Men 5:e setet blev både det lättaste och striktaste. Skönt!

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 4,4,5

Benlyft: 3 set
25/23+2/25

Crunches: 3 set
15/15/15

Bålrotationsövning: 3 set
12/12/12

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,8
Kom. Strikt.

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 12 reps

Push-Downs: 5 set
25 kg * 8,8,8,6
20 kg * 8

Pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,5,6

Bra pass! Kändes skönt att vara helt slut i överkroppen. Passet tog 70 min, men det är godkänt.

Lepras
2006-02-25, 00:38
många övningar,, bra mark,,mina suger,,eller dom jag inte kör hehe,, :thumbup:

X-Change
2006-02-25, 19:54
Fredagens pass

Chins: 4 set
8,6,5,3 (PB!)

Marklyft: 3 set
3 set @ 147,5 kg * 5

Rak skivstångsrodd: 5 set
5 set @ 87,5 kg * 8

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,8,5

Rehab för benen:
3 set framsida lår
3 set baksida

Rak skivstångscurl: 3 set
42,5 kg * 8,7+1,5 (PB)

Skönt pass! Lärde mig även att korsa händerna när jag hoppar hopprep! Skitsköj! Passet tog 70 min.

Scratch89
2006-02-27, 17:14
Du drar otäcka mark!

Kör du fortfarande efter det dära populära bänkprogrammet? Är det endast gjort för att bli stark i bänken, eller har jag misstagit mig?

fintelligens
2006-02-27, 18:45
MARKEN!!! Du fattar inte hur du drar :thumbup:

Vågar inte skriva det här men gör det ändå, vik är gh*y :D puss på vik

X-Change
2006-03-01, 12:07
Du drar otäcka mark!

Kör du fortfarande efter det dära populära bänkprogrammet? Är det endast gjort för att bli stark i bänken, eller har jag misstagit mig?
Ta dig en titt längre ner så blir det läskigare! ;)

MM2K? Yes! 3:e cykeln jag är inne på (har tagit bort studsen helt så jag sänkte vikten och började om). Blir 5/14-passet på torsdag. Enligt programet ska jag som max klara av att maxa 87,5 kg när det är över.
Yes! Programmet är enbart för styrka i bänkpress! Men har ändrat om lite själv så jag ska kunna träna resten av kroppne tungt med.

Har averkat 2 pass. Här kommer dem

Pass i Måndags:

Bänkpress: 5 set
2 set @ 67,5 kg * 3
2 set @ 70 kg * 2
1 set @ 82,5 kg * 0,5 (Negativ rep)
Kom. Hitentills allt enligt programet.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 5,5,4

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,8

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 12 reps

Pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,6,5

Jäkligt less. Blev ett kasst pass med värdelös intensitet. Hade cirkelträning (styrka och kondition) på idrotten precis innan passet. Jag var slut redan där.

Tisdagens pass

Chins: 5 set
7,6,6,5,4
Kom. Första gången på länge jag orkade med 5 set. Hyfsat antal reps med.

Marklyft: 3 set
3 set @ 150 kg * 5 (PB!)
Kom. Tidigare PB:et var (1 set @ 150 kg * 3). Bra ökning med andra ord.

Rehab för benen:
3 set framsida lår
3 set baksida

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,8,6

Rak skivstångsrodd: 5 set
87,5 kg * 8,8,8,6+1,5+1
Kom. Var närmast död i korsryggen efter marken. Mesta energin gick att hålla upp ryggen.

Rak skivstångscurl: 3 set
42,5 kg * 8,5,5
Kom. Supersettade rodd och curlen. Därför sjönk repsantalet snabbt.

Bra pass! Tog ordentligt!

Scratch89
2006-03-01, 12:11
Okay, du hade rätt. Marken blev läskigare. :D

X-Change
2006-03-03, 09:31
Torsdagens pass (Workout #5/14)

Bänkpress: 4 set
60 kg * 6
65 kg * 5,5
70 kg * 3 (Failure set!)
Kom. Skulle klara mellan 2-4 reps på 70 kg och jag var snornära att ta en 4.an. Kom precis tills där man bara ska låsa ut armarna. Triceps bara skakade och jag kom inte en milimeter! Förbannat!

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 6,4,3

Benlyft: 3 set
25,(13+4),20

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 12 reps

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,6,8

Bålrotation övning: 3 set
12/12/12

"Fällkniven": 3 set
20/20/20

Pushdowns: 5 set
25 kg * 8,8,8,8,8

Liggande pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,5,5

Bra pass! Var riktigt slut i kroppen efteråt.

Mago
2006-03-03, 14:26
Buhu. Nu är du förbi mig i marken. *cry* :thumbup:

Gött att bänkarna börjar ta sig också!

myggan
2006-03-03, 15:57
sjuukt bra mark du drar alså..

la märke till att du har ökat en hel del i bänken men står ganska still i lutande hantelpressen eller har jag fel ?

Tycker ändå du är riktigt stark i hantelpressen fast nu känns det som att bänken är ikapp va ?


dina stångroddar är sjuka med.. din rygg måste vara ett monster :)

Big_Vik
2006-03-03, 17:28
aldrig har väl citatet SHUT UP YOU FREAK! från apornas planet varit mer passande? Grattis till 7an på 150 i marken, i tredje set ditt jävla as! :hbang:

Tigerkotten
2006-03-03, 19:13
Stabilt mannen.

myggan
2006-03-07, 00:10
dags att träna nu :whipped:

X-Change
2006-03-13, 09:58
sjuukt bra mark du drar alså..

la märke till att du har ökat en hel del i bänken men står ganska still i lutande hantelpressen eller har jag fel ?

Tycker ändå du är riktigt stark i hantelpressen fast nu känns det som att bänken är ikapp va ?

dina stångroddar är sjuka med.. din rygg måste vara ett monster

Tack, myggan! (och ni andra såklart! :love: ) Du har rätt min uthållighet är kass! Antar därför det står still i hantelpressarna, men så länge bänken funkar är jag nöjd!
Hehe! Min rygg är inget monster, men den ska bli!

Har inget internet internet hemma därför sammanfattar jag alla pass under sportlovsveckan.

Bänkpress
- Torsdagen innan jag fick lov var det "Workout #5/14" som såg ut så här:
60 kg * 6
65 kg * 5,5
70 kg * 3+1 (Failure set)
- I Torsdags (en vecka senare) var det "Workout #7/14"
65 kg * 5,5
70 kg * 3,3
70 kg * 5+1 (Failure set) (PB!)
Kom. En jäkligt skön ökning! Enligt programmet ska man öka vikten med 2,5 kg ifall man klarar fler än 4 reps på failuresetet! Najs!

Körde på gamla gymmet. Jag kunde alltså köra dips för en gångs skull.

Dips: 5 set
10 kg * 7,4,4 (PB)
Utan vikt * 6,6

Chins: 5 set
10 kg * 4,4,3 (PB)
Utan vikt * 7,5+1
Kom. Chinställningen här är jäkligt mycket bättre/skönare och hej vad lätt chinsen gick.

Marklyft: 3 set
152,5 kg * 5,5,8 (PB!)
Kom. Kändes jäkligt bra! 155 kg nästa!

Det här var höjdpunkterna ur de 4a pass jag kört under sportlovet. Förutom styrketräningen har jag:
- Åkt längdskidor 2 ggr (7 km och 10 km)! Var jäkligt skönt att jobba upp flåset litegrann.

Dessutom har jag köpt ett riktigt hopprep med kullager a la boxare. Ska testa det för första gången idag.

Big_Vik
2006-03-14, 00:08
Gratulerar till åttan på 152,5, du avancerar, it's getting closer. :thumbup: och: SHADAPP YOU FREAK :D

fintelligens
2006-03-14, 09:15
marken :bow:

Oskis
2006-03-14, 09:22
Fan 8 reppare i marken låter hemsk :D, grymma mark du kommer dra 200 på nolltid.

nottis
2006-03-14, 10:04
Grymma mark, lite lågreppare på det här så är du som sagt på 200 inom en snar framtid. :thumbup:

Damien Thorne
2006-03-14, 11:59
70 kg * 5+1 (Failure set) (PB!)
Kom. En jäkligt skön ökning! Enligt programmet ska man öka vikten med 2,5 kg ifall man klarar fler än 4 reps på failuresetet! Najs!

Bra :thumbup:

X-Change
2006-03-14, 12:43
Bra!

Tackar! Hoppas det fortsätter flyta på, men annars känns det som jag måste börja trolla med röven för att det här ska gå vägen!

Gårdagens pass - Workout #8/14

Bänkpress:
2 set @ 72,5 kg * 3
2 set @ 77,5 kg * 1,1
1 set @ 90 kg * 0,5 (Negativ rep)
Kom. När jag skulle maxa 77,5 kg för andra gången tappade jag fokus och studsade stången. Insåg det när jag pressat ca 1,5 dm så jag sänkte stången och förökte göra om lyftet. Det gick åt skogen och jag fastnade. Blev förbannad och vilade nån minut innan jag maxade samma vikt igen utan studs!

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 6,5,4

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 12 reps

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,8

Benlyft: 3 set
25/25/25

Bålrotationsövning: 3 set
12/12/12

"Fällkniven": 3 set
(16+4),(13+5),(11+3)

Pushdowns: 5 set
25 kg * 8,8,8,6,5

Liggande pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,6,5

Bra pass!

nottis
2006-03-14, 13:11
Hur länge tar ett sådant pass? Det kryllar av set :)

Cypher
2006-03-14, 16:03
Grymma marklyft du drar upp. :thumbup:

Big_Vik
2006-03-14, 16:45
Jävla grymma ökningar! :thumbup: Trodde aldrig jag skulle säga det men mirakelbajsprogrammet funkar. Och jag har börjat fundera på att köra det! :eek: :hbang:

och det icke-träningsrelateratade tar vi inte här... ;)

X-Change
2006-03-15, 09:25
Hur länge tar ett sådant pass? Det kryllar av set
Mellan 70-80 min vanligast. Om jag löper mellan varje övning kan Bänkpassen ta ca 60 min, men jag har blivit lite lat på sistonde.

Grymma marklyft du drar upp!
Bugar och bockar! Dina går inte av för hackor heller, Cypher!

Jävla grymma ökningar! Trodde aldrig jag skulle säga det men mirakelbajsprogrammet funkar. Och jag har börjat fundera på att köra det!

och det icke-träningsrelateratade tar vi inte här...
Haha! Tackar, kompis! Det är ett riktigt roligt program faktiskt. Värt att ta sig en titt på!

Tisdagens pass

Var tillbaka på Nolaskolans ghettogym och sunkiga chinställning. Det var Rygg, Ben, Vader och Biceps som gällde.

Chins: 5 set
10 kg * (3+1),3,2
Utan extravikt * 6,3
Kom. Lika kul när man tar bort vikten och de fria repsen går snusklätt.

Marklyft: 3 set
155 kg * 5,5,8 (PB!)
Kom. Den 8:de repsen var tung som satan! Går fint i marken nu.

Rak skivstångsrodd: 5 set
87,5 kg * 8,(7+1),8,8,8
Kom. Körde gigantset och blandade fler övningar, vilket gav bättre återhämtning mellan seten.

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,9,6

Rehab för benen:
3 set framsida lår
3 set baksida

Donkey-raises "Åsnan": 5 set (Vaderna)
5 set @ ca 70 kg * +20 reps

Rak skivstångscurl: 3 set
42,5 kg * 6,2
40 kg * 6

Jäkligt skönt och hyfsat intensivt pass. Tänkte bara dra en 3.e femma i marken, men träningskompisen pushade mig till en 8.a!

Karl_alfred
2006-03-15, 09:55
Wow! Shit vad stark du börjar bli kompis! Marklyfteb o chinsen är ju hur bra som helst :) :bow:

Damien Thorne
2006-03-15, 10:16
Jävla grymma ökningar! :thumbup: Trodde aldrig jag skulle säga det men mirakelbajsprogrammet funkar. Och jag har börjat fundera på att köra det! :eek: :hbang:

och det icke-träningsrelateratade tar vi inte här... ;)

Hehe.. Så kan man också kalla det :laugh:

Cypher
2006-03-15, 15:01
Nu har jag börjat köra chins så nu satsar jag på att komma ikapp dig!
:whipped:

Förbannat vad folk klagar på många set, många set is the shit. *flex*
Kör hårt nu!

X-Change
2006-03-17, 12:10
Nu har jag börjat köra chins så nu satsar jag på att komma ikapp dig!

Förbannat vad folk klagar på många set, många set is the shit. Kör hårt nu!

Damm! Då måste jag lägga på ett kol då! Håller med många set är het skit!

Workout #9/14 (Torsdag)

Bänkpress: 5 set
2 set @ 67,5 kg * 5
2 set @ 72,5 kg * 3
1 set @ 75 kg * 3 (Failureset!)
Kom. Trodde jag skulle booma här, men ickesannicke! Nästa pass blir dock som att bestiga mount everest. Klarar jag det innebär det 2 stycken PB! Stay Tuned!

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 8,5,5

Benlyft: 3 set
25/20+2/18+2

Bålrotationsövning: 3 set
12/12/12

Fällkniven: 3 set
20/16+3/13+5

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,8

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 12 reps

Bänkdips: 5 set
50 kg * 15,13,12,9,8

Pushdowns: 5 set
5 set @ 25 kg * 8

Bra vikter, men värdelös intensitet! Sen öppnade kompisen dörren till omklädningsrummet och hans tjej (har aldrig pratat med henne) stod där och såg rätt in där jag stod med enbart en handuk virad runt mig.
Mötte henne i korridoren i skolan idag - hon gav mig en konstig blick.. Nuff said!

Big_Vik
2006-03-17, 13:49
Bra tränat, och bra läge när dörren öppnades. :hbang: Nu har du Emmish som i en liten ask :thumbup: :D men det är åt helvete att du försöker locka ÄNNU fler kristna djävlar till gymmet, "fajta shaitan?", vadfan, jag menar vadfan lixom. :devil:

Du ska inte gnälla så mycket över att Kalless brud såg dig posande naken känner jag spontant, för du har inget att skämmas över. Min skönsång innan var ju däremot inte direkt något att hurra för :angel:

Scratch89
2006-03-17, 15:22
Hey, om hon inte sa något och gav dig en konstig blick är det ju bara att håva in fisken! :thumbup:

Jompi
2006-03-17, 15:40
bra att du krigarpå me träningen:D

crux
2006-03-17, 15:43
bra att du krigarpå me träningen:D
håller med.


ser bra ut :thumbup:

Cypher
2006-03-18, 01:37
Haha blottaren från Ö-vik! ;)

Cypher
2006-03-18, 01:39
Vart i Ö-vik tränar du?

Big_Vik
2006-03-18, 12:54
Vart i Ö-vik tränar du?

Eftersom Martin tagit ledigt från kolo över helgen som vanligt, kan jag svara på den. Han tränar mestadels på Brux, och ibland med mig på atletklubben (ÖAK). Han bor på Karl Johans väg. 23 i Domsjö och har skostorlek 42, något mer? ;)

Själv då? *popcorn*

Cypher
2006-03-18, 16:08
Eftersom Martin tagit ledigt från kolo över helgen som vanligt, kan jag svara på den. Han tränar mestadels på Brux, och ibland med mig på atletklubben (ÖAK). Han bor på Karl Johans väg. 23 i Domsjö och har skostorlek 42, något mer? ;)

Själv då? *popcorn*

Haha tack för den förstklassiga infon big_vik. Nja jag bor i dalarna så jag tränar inte altför ofta i ö-vik. ;)

X-Change
2006-03-19, 15:10
Haha tack för den förstklassiga infon big_vik. Nja jag bor i dalarna så jag tränar inte altför ofta i ö-vik.

Säg till om du har vägarna förbi så drar vi ett pass! :bpump:

Fredagens pass

Chins: 6 set
10 kg * 4+1,3,2 (PB)
utan vikt * 7,5,2

Marklyft: 3 set
155 kg * 5,5,9 (PB!!)
Kom. 9.an var tung som satan!

Rak skivstångsrodd: 5 set
87,5 kg * 8,8,8,8,8
Kom. Kändes fint! Ska öka till 90 kg.

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,8,6

Rehab för benen:
3 set framsida lår
3 set baksida

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 8,5,3

Skönt pass att avsluta veckan med. Allting utom skivstångscurlen gick fint (väldigt slut i biceps efter ryggen) och jag höll hyfsad intensitet.

Scratch89
2006-03-19, 20:30
Oj oj, marken är riktigt bra. Vad tror du att du maxar? 180 minst?

nottis
2006-03-19, 20:50
Dina mark utvecklas riktigt bra! 200 kan inte vara långt borta om du skulle få för dig att köra lågreppare ett tag :thumbup:

Big_Vik
2006-03-19, 22:35
9 jävla reps

Oj oj, marken är riktigt bra. Vad tror du att du maxar? 180 minst?

Är du cäpo eller? :D Jag gjorde en trea på 160 innan jag tog 200. Det här mina damer och fjortisar handlar om ett 1RM långt över 200!

X-Change
2006-03-20, 12:05
Oj oj, marken är riktigt bra. Vad tror du att du maxar? 180 minst?

Tack! Ingen aning. Vågar inte maxa heller. Ska bara fortsätta på 5 repsare så långt det bara går så får vi se vad som händer sen!

Förra MM2K-cykeln jag körde gjorde jag felet att inte tänka ut ett nytt schema i tid, utan istället blev det ett träningsuppehåll på totalt 2 veckor!
Den här gången är det andra bullar. Snickrade ihop det här på en datalektion i morse:

Program efter MM2K

4 pass/vecka

- Varannat pass tungt/lätt
--------------------------
Dag 1 (5-8 reps) - Tungt!

Chins: 3 set
Marklyft: 3 set

*Framsida lår: 3 set
*Baksida lår: 3 set

Bänkpress: 3 set

Axelpress: 3 set
Baksida axlar: 3 set

Pull-over: 3 set
-------------------------
Dag 2 (10-15 reps) förutom ryggen. - Lätt!

Pull-ups: 3 set
Skivstångsrodd: 3 set

*Framsida lår: 3 set
*Baksida lår: 3 set

Bänkpress: 3 set

Axelpress: 3 set
Baksida axlar: 3 set

pull-over: 3 set
-------------------------
Och så här kommer det se ut:

Mån: Dag1
Tis: Dag2
Ons: Vila
Tors: Dag1
Fre: Dag2
Lör: Vila
Sön: Vila

Programmet ska köras i 2 veckor och sen kör jag MM2K igen! :D

sohlin
2006-03-20, 13:12
Schysst pass och bra mark.. men vad heter du i efternamn, är också från övik

crux
2006-03-20, 14:51
grymma mark och curls mannen :hbang:

Cypher
2006-03-20, 15:35
Lätt att jag hör av mig om jag ska till ö-vik, det är ingen direkt omöjlighet eftersom jag flyttar hem till norrland 15april (7mil från ö-vik)

X-Change
2006-03-21, 08:44
Schysst pass och bra mark.. men vad heter du i efternamn, är också från övik
Vi brukar passera varandra i D-korridoren, Sohlin! Är 1 år äldre än dig! ;)

Lätt att jag hör av mig om jag ska till ö-vik, det är ingen direkt omöjlighet eftersom jag flyttar hem till norrland 15april (7mil från ö-vik)

Fan! Det låter skitskoj ifall det skulle bli av nåt!

Gårdagens pass (Måndag) - Workout #10/14
MM2K-programmet sa att jag skulle klara det här:
2 set @ 72,5 kg * 3
2 set @ 82,5 kg * 2
1 set @ 87,5 kg * 1RM

Men det slog slint! Och resultatet blev.
2 set @ 72,5 kg * 3
2 set @ 82,5 kg * 1RM (PB)

Kom. Jag hade inte en suck! Stod klart redan innan passet att det skulle skita sig! Har trots allt på 5 veckor ökat 7,5 kg i bänken. Förra cykeln ökade jag 5 kg på 5 veckor så det är en förbättring iaf. Men inte fan är jag nöjd!

Jag vilade maximalt i bänken för så bra resultat som möjligt. Därför tog 4 set 25 min och efteråt var jag jäkligt förbannad, deppig och omotiverad till att fortsätta passet. Men jag insåg att om jag inte fortsätter kämpa kommer jag ALDRIG att öka och därav körde jag 18 set på en halvtimme och höll på att spy. Jag gigantsetade hela passet förutom triceps där började det gå segt igen! (Blir bara pump om jag supersettar där).

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 6,5,4
Kom. Som vanligt! Alltid 6,5,4!

Benlyft: 3 set
25/25/25

Bålrotationövning: 3 set
12/12/12

Fällkniven: 3 set
20/13+7,11+9

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 12 reps

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,8

Stående militärpress: 3 set
40 kg * 6,4,4
Kom. Fick fint tryck i axlarna.

Pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,8,8

Pushdowns: 5 set
25 kg * 8,8,8,6,6

Kände mig nöjd efter det här! Blev 37 set totalt och jag lyckades resa mig från missen i bänkpressen, vilket var värdefullt. Sen hade jag spelat innebandy i 1 h på idrotten med direkt innan så kroppen kändes väldigt tung..

Blir nya tag nu!

Cypher
2006-03-21, 17:30
37set, imponerande minst sagt! Gnäll inte över militärpressen, du körde den på slutet och jag körde den som första övning. Ta nya tag med bänkpressen nu, kör hårt!

fintelligens
2006-03-21, 18:20
! Blev rädd för din bänk. Du ökat bera i den?

sohlin
2006-03-21, 19:24
Vi brukar passera varandra i D-korridoren, Sohlin! Är 1 år äldre än dig! ;)


Ok då vet jag vem det är =)

myggan
2006-03-22, 01:03
din rygg är ju helt jäkla galen alså.. man blir rädd av att läsa dina pass :)

kan du inte fixa bild på den så man får se hur en sån stark rygg ser ut.

Cypher
2006-03-22, 01:10
din rygg är ju helt jäkla galen alså.. man blir rädd av att läsa dina pass :)

kan du inte fixa bild på den så man får se hur en sån stark rygg ser ut.

Det finns en bild på ryggen nånstans längre bak i tråden.

X-Change
2006-03-22, 13:47
din rygg är ju helt jäkla galen alså.. man blir rädd av att läsa dina pass

kan du inte fixa bild på den så man får se hur en sån stark rygg ser ut.

Tack, myggan! Det värmer! Längre bak i journalen finns det en kass latspread! lovar att lägga upp en dubbelbiceps senare, då syns det lite iaf!

Gårdagens pass (Tisdag)

Prövade en maxning på 200 kg i marklyft. Jag insåg snabbt att jag inte använder/kan använda benen i lyften och 200 med enbart ryggen, nja!
Blev jäkligt less, eftersom jag borde ta vikten ifall jag bara hade benstyrkan. Dessutom var det här den andra maxningen jag boomade.
Men jag har insett att när det går åt helvete så finns det inget annat än att bara öka tempot på passet och köra hårdare än tidigare.

Chins: 5 set
10 kg * 4,3,2+1
utan vikt * 5+1,3

Marklyft: 3 set
157,5 kg * 5,5,5 (PB!)
Kom. Benen finns liksom bara där för att jag ska stå. Använder dem inte alls under lyftet! Åt helvete!

Rak skivstångsrodd: 5 set
90 kg * 8,8,7+1,6+2,5

Latsdrag: 3 set
40 kg * 8,7,2
Kom. Ingen vila alls vid 3:e set.

Rehab för benen:
3 set framsida lår
3 set baksida lår

Donkey-raises: 5 set
5 set @ 70 kg * +20 reps

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 8,5,3

Det här var snabbaste passet jag kört när det gäller ben och rygg. Passet tog 70 min. På senare tid har 80-90 min snittiden.

Fick ett råd av han som visade mig MM2K-programmet att ta en vilovecka pga att jag kan vara övertränad när det gäller bröstet. Och när jag tagit mig tid att känan efter känns kroppen tung och sliten.
Jag kör trots allt 4 pass/vecka med ca 30 set i varje.

Har tidigare skitit i råd, gått min egna väg och fått göra om pga av mitt sätt fått det att skita sig ännu mer. Jag chansar på att det här kommer att hjälpa mig framåt i bänken och om det inte gör det så vet jag det till nästa gång.
Förhoppningsvis kommer jag känna min kropp bättre efter det här.

Däremot har jag tänkt ta in konditionsträning under viloveckan. Jag planerar att pröva dessa det här:

* Badminton
* Löpning
* Längdskidor
* Simmning

och kanske trycka in någon prommenad med. Kommer nog inte köra allt. Ska vara helledig idag (ons) göra dessa grejor från torsag till måndag och sen bara vila fram till torsdag då jag kör igång igen.
Ska ta hand om kroppen under den här veckan när det gäller mat osv. Är så jäkla trött på att min kropp motarbetar mig när det gäller saker jag vill göra. Vill kunna köra brutala mark och dö i en alldeles för djup knäböj! Nästan i alla fall!

Blev mycket text nu, sorry!

Karl_alfred
2006-03-22, 13:59
Shit vad stark i ryggen! vad väger du gosse? Kör du med nå protein o grejer efter träningen eller åker de fortfarande ned i toan? :D

Cypher
2006-03-22, 15:24
Jag känner igen det där med marklyften, jag drar också bara med ryggen känns det som. Hade varit roligt om man hade fått till lite hjälp med benen också. Nu ska jag sluta kladda ner din journal.

ÄT! :eating: (Pizza och kebab är gott)

Fatalist
2006-03-22, 16:10
Fy helvete vilken korsrygg du besitter! :eek: :kickass:

Några mark-tips till en vekling på väg uppåt?

X-Change
2006-03-23, 08:20
Shit vad stark i ryggen! vad väger du gosse? Kör du med nå protein o grejer efter träningen eller åker de fortfarande ned i toan?

Haha! Tackar, idolen! Väger 85 (kvällsvikt) och 83 kg på morgonen. Kör med billigast möjligt - Whey 80. Fungerar bra för mig, eftersom jag inte tränar på elitnivå och lever på studentbudget! ;)

Jag känner igen det där med marklyften, jag drar också bara med ryggen känns det som. Hade varit roligt om man hade fått till lite hjälp med benen också. Nu ska jag sluta kladda ner din journal.

ÄT! (Pizza och kebab är gott)

Jo jag menar det! Det är inte ens kul att bara slita med ryggen. Var och åt pizza igår, eller mina kompisar åt pizza medan jag beställde kycklingsallad! De störde sig rätt bra på det..

Fy helvete vilken korsrygg du besitter! Några mark-tips till en vekling på väg uppåt?

Haha! Har en "livboj" (lovehandles) som ser till att dölja den fint. Satsa på rätt teknik. Vet att du kan piska mig i Marken om du bara ser till att använda benen explosivt. Det ska nog inte vara några problem eftersom du sysslar med thai-boxning (förutsätter att du är rätt vig).

Vill du ha riktigt tips så ska du PM:a stahlberg, ett levande marklexikon!

Idag ska jag iväg och simma. Siktar på 1000 meter (40 längder), eller så ska jag köra på så länge det bara går. Har inte bestämt mig än!

Skepp och hoj!

Karl_alfred
2006-03-23, 10:41
Haha! Tackar, idolen! Väger 85 (kvällsvikt) och 83 kg på morgonen. Kör med billigast möjligt - Whey 80. Fungerar bra för mig, eftersom jag inte tränar på elitnivå och lever på studentbudget!

Ofan då väger du inte så mycket heller, mycket imponerande marklyft *cry* :thumbup: Kör med whey 80. Men inga snabba kolhydrater efter?:)

Tänkte på om hela ditt schema är efter det där bänkprogramet du kör efter? MM2K eller vad du skriver :D Varför tränas ben så mesigt? Hur mycket har du ökat i bänken med detta program? Tycker du borde ta mycke t mer i bänk om man ser till din ryggstrka, men du o viktor verkar va födda med den hahaha;)

nottis
2006-03-23, 12:48
Fina mark, var sista femman till failure? DU brukar ju köra ett all-out set på slutet? 200 kommer snart ska du se, bra att fundera över tekniken, den kan alltid bli bättre. :thumbup:

Cypher
2006-03-23, 15:24
Nu blir jag besviken på dig! Äta sallad på pizzerian? :MrT:
Nämen seriöst nu, går du på diet?

X-Change
2006-03-24, 11:20
Ofan då väger du inte så mycket heller, mycket imponerande marklyft! Kör med whey 80. Men inga snabba kolhydrater efter?

Tänkte på om hela ditt schema är efter det där bänkprogramet du kör efter? MM2K eller vad du skriver! Varför tränas ben så mesigt? Hur mycket har du ökat i bänken med detta program? Tycker du borde ta mycke t mer i bänk om man ser till din ryggstrka, men du o viktor verkar va födda med den hahaha
Jo, blandar whey-80 med socker och sen brukar jag ta en banan till!
Jag "rehab"-tränar benen pga knänen och fotlederna. Kortfattat går det ut på att bygga mer uthålliga än explosiva benmuskler som avbelastar trycket på knänen.
Har alltid varit vek i bänken, men det kommer ska du se. Förra MM2K-cykeln jag körde ökade jag 5 kg upp till 80 kg (men det var med studs). Nu utan studs och med stopp var mitt max 75 kg. Har hitentills ökat 7,5 kg (82,5 kg nu)

Fina mark, var sista femman till failure? Du brukar ju köra ett all-out set på slutet? 200 kommer snart ska du se, bra att fundera över tekniken, den kan alltid bli bättre.
Nix! Brukar köra till fail på fredagspassen, men har i slutet varit så laddad så jag gjort det på måndagarna med. Körde intensivare nu och var omotiverad så jag gjorde bara 3 st 5or.

Nu blir jag besviken på dig! Äta sallad på pizzerian? :MrT:
Nämen seriöst nu, går du på diet?

Seriöst går jag inte på diet. Men jag tror jag håller på att bli träningsberoende (seriöst). För ett år sen slutade jag först med att äta chips, lite senare godis, för ett tag sen fikabröd (äter bara ibland) och jag har bytt ut mjölken mot vatten i några måltider.
Orsaken: Jag känner mig jäkligt fresh och mår kanon, men suget efter socker kan var jäkligt jobbigt ibland.

X-Change
2006-03-24, 11:44
Träningsnack - (No shit, sherlock)

Var och simmade igår. Blev 1000 meter totallt. Nöjde mig med det eftersom jag har "vilovecka" plus att jag var jäkligt pissnödig.

Började fundera igår och jag tror jag måste dra ner på både set och träning till failure. Men öka repsantalet och variationen mellan hög och lågreps.
Fick en tankeställare av att läsa senaste body. Vanliga symtom för de som tränar till fail är omotiverad och det brukar vara mitt största problem.

Funderar litegrann på en 3-split med.

Typ:

- Bröst och Axlar, vader
- Ben och rygg, mage
- Tricpes, Biceps och (lite traps kanske)

Endera 3 pass/vecka + ett cardiopass eller 4 pass/vecka.

För övrigt letar jag böcker om tai-chi, qi-gong och yoga. Alla konstiga meditationstilar som kan hjälpa mig bli rörligare. Är desperat!

I helgen ska jag läsa en Yoga- och en "mental prestations"-bok.

Martin - Peace out, whiggers!

Big_Vik
2006-03-24, 13:33
Bara en banan i omklädningsrummet numera? Du har åtminstonne blivit dubbelt så strejt då med andra ord? :D (jävla fintelligens-humor =) )

Kul också att höra att du är örnsköldsviks representant till Mr Opti. :thumbup: Själv klämmer man tredje kexchockladen nu :eating: :em: *cry*

Cypher
2006-03-24, 16:05
Det viktigaste är ju bara att göra det man mår bra av. Starkt av dig att avstå från skräpmaten. Själv ska man äta en pizza ikväll efter benpasset. :D

Fatalist
2006-03-24, 16:33
Respekt till dig som orkar simma, jag klarar nog inte mer än 200m innan disciplinen sätter stopp för tristessen (jag kan emellertid inte crawla, det kanske förenklar det lite?)

Scratch89
2006-03-26, 16:13
Schysst med en som håller på o distanserar sig och letar efter andra sätt att må bra på än att faila i bänken en gång i veckan! :)

X-Change
2006-03-27, 09:36
Med min nyvunna respekt som opti och simmare begav jag mig till stat i fredags för att se Takida (bra band), men utan avsikter att dricka (I'm opti ffs!)
Det var ett helt galet fylleslag med mestadels 20-åriga hockey-brats och pumor i samma ålder.
Det var slagsmål, folk som blev nertrampade en tjej som fick pmsdamp osv osv.
Men tror du att det gneds välskapta kvinnobröst mot en! ..Eller tighta asses för den delen! Nate Doggs line "..and I get more ass than a toiletseat" i shake that med Eminem var ingenting i jämförelse.

Sen kom det fram nån 20-årig brud och fråga om jag var stark.. "nja" svarade jag (idiot ja jag vet!).. hon ville bli upplyft på nån jäkla pelare eller så. Jag greppade henne om låren (de var fasta) och hivade upp henne.
Senare försökte hon tacka mig och jag stod där som en idiot (igen) med öronproppar och försökte mumla nåt svar som inte var helt åt helvete... jag misslyckades! (fuck!) och jag stod kvar som ett fån med 2 ton självförakt..

Blev inte färdig med nån av böckerna men den mentalträning är skitintressant och är skriven av en SL-are! Ska bli färdig med den innan bänkpasset på torsdag!

på myggans begäran slänger jag upp två dubbelbiceps bakifrån! tagna i lördags! :devil:

Var även ute på vårens första löprunda. 5 km gick fint och jag rände fram och tillbaka som ett mongolit cp-barn i ren glädje i väntan på min kompis som inte orkade lite mycket som mig! Det var sköj! :hbang:

X-Change
2006-03-27, 09:51
Bilderna kommer sen, måste edita dem i photoshop!

Det viktigaste är ju bara att göra det man mår bra av. Starkt av dig att avstå från skräpmaten. Själv ska man äta en pizza ikväll efter benpasset!
Familjen hade köpt en fet påse tortilia-chips i helgen och jag hade fan svårt att begränsa spasmerna i händerna och samtidigt torka bort dreglet runt munnen. och i morse luktade schampot jag använde så mycket godis att jag övervägde att provsmaka... opti is though!

Respekt till dig som orkar simma, jag klarar nog inte mer än 200m innan disciplinen sätter stopp för tristessen (jag kan emellertid inte crawla, det kanske förenklar det lite?)
Sorry,mate! Men jag kan i crawla heller! hehe!

Schysst med en som håller på o distanserar sig och letar efter andra sätt att må bra på än att faila i bänken en gång i veckan!
Tack, Scratch! Jo det får mig att må skitbra!

X-Change
2006-03-27, 10:15
1.a bilden

X-Change
2006-03-27, 10:16
2.a bilden

Karl_alfred
2006-03-27, 11:06
Shit vad du växt sen senaste bilderna man såg på dig :bow: :thumbup: Rygg biceps ser ju bra ut! lite mer triceps skulle jag vilja se :naughty:

Fatalist
2006-03-27, 12:14
Du har verkligen växt!

Ryggen ser köttig ut, men lite mer lats skulle inte skada :whipped:

Cypher
2006-03-27, 13:18
Tycker att du ser ut att ha växt samtidigt som du har droppat fettprocenten, lär mig det knepet!

Scratch89
2006-03-27, 14:39
Jag trodde du var fet!

X-Change
2006-03-27, 14:51
Shit vad du växt sen senaste bilderna man såg på dig! Rygg biceps ser ju bra ut! lite mer triceps skulle jag vilja se!
Mer triceps! Yes! Dem vägrar växa än hur jävligt jag behandlar dem! Men det kommer! Promise, Coachen!

Du har verkligen växt! Ryggen ser köttig ut, men lite mer lats skulle inte skada!
Tackar ödmjukast! Vet! Mina lats är bottenapp! Fast kör både chins och latsdrag nu så nåt ska väl hända!

Tycker att du ser ut att ha växt samtidigt som du har droppat fettprocenten, lär mig det knepet!
"Sluta jiddra! Börja trolla!" :D

Jag trodde du var fet!
:love:

Idag hade jag gympa! När resten av klassen gått för att byta om stannade jag kvar blickade nyfiket mot repen som hängde från taget. Närmade mig sakta, greppade repet och dröm om mina jäkla förvåning när jag klättrar repet med BARA ARMARNA!

Äntligen ett riktigt mått på att kroppen börjar besitta äkta styrka! Det komiska är att jag inte kan klättra en dm om jag "försöker" använda benen och korsa dem runt repet, men med bara biceps går det tydligen fina fisken! :hbang:

Scratch89
2006-03-27, 17:08
Idag hade jag gympa! När resten av klassen gått för att byta om stannade jag kvar blickade nyfiket mot repen som hängde från taget. Närmade mig sakta, greppade repet och dröm om mina jäkla förvåning när jag klättrar repet med BARA ARMARNA!

Äntligen ett riktigt mått på att kroppen börjar besitta äkta styrka! Det komiska är att jag inte kan klättra en dm om jag "försöker" använda benen och korsa dem runt repet, men med bara biceps går det tydligen fina fisken! :hbang:
Fan vad disco du är!
Men det är skönt, jag gillar också sådana där "bevis" utanför gymet att man faktiskt blivit starkare.

Big_Vik
2006-03-27, 18:14
Imponerande som någon sa att du har kunnat bygga och bli tokdeffad samtidigt. :thumbup: Ska sluta önska att jag också var opti och istället försöka ta tag i det- the Martin way all the way! :bow: Och såna där repgrejer kan man själv bara drömma om! :hbang: Vem löpte du med förresten?

Vad fan, var det 18 på Statt? Jaja skaru med på Dismember den 22:a då? men jag måste varna dig, det är inte direkt någon fajta-shaitan-musik ;)

Fast kör både chins och latsdrag nu så nåt ska väl hända!

Du inser inte själv vilken efterblivenhet som den där meningen utstrålar? (och nu är jag INTE ironisk)

Tycker du för övrigt kan fråga Matte Maiden om relationen mellan alkohol och optimalitet. ;)

fintelligens
2006-03-27, 18:29
Mycket bra, påminner mig om mystic fast med stort huvud ;)

Ja som sagt, marken och bänken har exploderat som masken i viks byxa när han ser en fin tjej.(kille). nu vill jag int se 200 eller 100 i någon, om du gör det så blir jag sur och hämtar joppe :P

Damien Thorne
2006-03-27, 18:33
Idag hade jag gympa! När resten av klassen gått för att byta om stannade jag kvar blickade nyfiket mot repen som hängde från taget. Närmade mig sakta, greppade repet och dröm om mina jäkla förvåning när jag klättrar repet med BARA ARMARNA!

Du är stark :bow:

sohlin
2006-03-28, 14:32
Idag hade jag gympa! När resten av klassen gått för att byta om stannade jag kvar blickade nyfiket mot repen som hängde från taket. Närmade mig sakta, greppade repet och dröm om mina jäkla förvåning när jag klättrar repet med BARA ARMARNA!

Äntligen ett riktigt mått på att kroppen börjar besitta äkta styrka! Det komiska är att jag inte kan klättra en dm om jag "försöker" använda benen och korsa dem runt repet, men med bara biceps går det tydligen fina fisken! :hbang:


Det klarar jag också :D

X-Change
2006-03-31, 10:16
Det klarar jag också!
Men ärligt, Sohlin! Du är stark som en oxe det är fan inte konstigt! :D

Ni andra som kommenterat: Stort tack! Uppskattar det verkligen och det motiverar mig till att fortsätta nöta!

Körde äntligen igång efter en vilovecka. Var så motiverad att det var tragiskt! Har verkligen fått en slags skön distans men även stark längtan till träningen under den här veckan.

Workout #9/14

Bänkpress: 5 set
2 set @ 67,5 kg * 5 (lätt)
2 set @ 72,5 kg * 3
1 set @ 75 kg * 2
kom. Innan viloveckan körde jag workout 9 (samma vikter som dessa) och då klarade jag en 3.a i 5.e set. Tappade alltså 1 rep, men sen vilade jag mer förra gången mer och om det varit som det brukat borde jag tappat ännu mer under viloveckan. Skriver mer i slutet av passet.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 6,4,4

Benlyft: 3 set
25/25/25

Bålrotationövning: 3 set
12/12/12

"Fällkniven": 3 set
12+8, 10+10, 9+11

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,8

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 9 kg * 12 reps
kom. gick bättre än vanligt här. Höll bra fokus och det kände lättare än tidigare.

Pushdowns: 5 set
25 kg * 8,8,8,8,8

Pullover med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,6
10 kg * 8,8,8

Stående militärpress: 3 set
30 kg * 6,4,6
kom. Haha! Sån jäkla pump.

Ovan över tempot sög intensiteten och passet tog 40 min längre än vanligt. Jag har inte tappat typ nåt under viloveckan och det känns bra. Tror viloveckan inte gjorde någon skillnad på kort tid, men i det längre loppet var det bra för kroppen med vila.
Jag ska sänka vikten i bänkpressen med 2,5 kg till nästa pass (måndag), som kommer bli stenhårt, men jag har en bra chans att klara det med.

Ska köra de sista 3 veckorna av MM2K och sen byter jag till en 3-split med mindre volym (set) och konstant variation av repsantalet.
Är less på MM2K nu och känner jag verkligen behöver ombyte. Funderar på mer teknikträning i marklyften, mer prio på roddövningarna och axelpressarna etc etc.

Anyway! It's damm good to be back! Här ska tränas! :hbang:

Cypher
2006-03-31, 10:25
Kört hårt X-Change, jag håller ögonen på dig. :whipped:

Karl_alfred
2006-03-31, 10:55
Hmmm tycker din bröststyrka ligger rejält på efterkälke :MrT: Det är inte så att du krånglar till det med detta "fantastiska" program? Skulle istället föreslå att du gör de enkelt typ:
4 set bänk
4 set snedbänk/plan hantelpress
4 set annan pressövning

Kanske rent generellt att all din pressstyrka behöver åka upp en del. 3 set press axlar är ju ingenting! :MrT: Sen klagade du på triceps, samma sak där. Vart är de riktiga övningarna?
Nåja mycket gnäll, men jag är inte snäll, snart får du en smäll;) Nejdå skoja men de var bara lite konstruktiv kritik, du vet ju att din ryggstyrka är inte av denna värld :thumbup:

X-Change
2006-03-31, 11:53
Hmmm tycker din bröststyrka ligger rejält på efterkälke! Det är inte så att du krånglar till det med detta "fantastiska" program? Skulle istället föreslå att du gör de enkelt typ:
4 set bänk
4 set snedbänk/plan hantelpress
4 set annan pressövning

Kanske rent generellt att all din pressstyrka behöver åka upp en del. 3 set press axlar är ju ingenting! Sen klagade du på triceps, samma sak där. Vart är de riktiga övningarna?
Nåja mycket gnäll, men jag är inte snäll, snart får du en smäll Nejdå skoja men de var bara lite konstruktiv kritik, du vet ju att din ryggstyrka är inte av denna värld!

Kalle! Det är lugnt! Jag pallar kritik!
Du kan ha rätt att jag borde köra traditionellt. Jag har dålig teknik i bänkpress och den hämmar mig när det blir tungt.
Enligt programmet ska man köra lågvolym, intensivt och det gör jag inte nu. Jag har lagt till mer volym för att det känns roligare (därför jag tränar först och främst) och rygg är roligast så den får mest utrymme såklart.

Sen har jag svårt att träna triceps pga. tricepspress ger mig ont i armbågarna och vänster axel, dips måste jag ha spec. hantag till annars värker underarmarn, bänkdipsen går inte pga vikterna pressar ihop lungorna och jag får ingen luft.

Men jag ska köra färdig dessa 3 veckor och sen blir det som du säger. Håll ut!

X-Change
2006-03-31, 11:57
Lystring! Lystring!

Kanske dyker jag upp i Göteborg runt den 14:e augusti ifall nån är tänd på att dra ett pass med en norrlänning! :hbang: men inget är bestämt än!

Cypher
2006-04-03, 08:15
Yo X, Big Chocko in da house yo. Hade varit roligt om du slängde upp några fler pics på dagsformen. *popcorn*

X-Change
2006-04-03, 09:13
Yo X, Big Chocko in da house yo. Hade varit roligt om du slängde upp några fler pics på dagsformen. *popcorn*

Yo Yo Yo! What's da deal, baby? Jo kanske dyker upp några senare!

Fredagens pass

Chins: 5 set
10 kg * 4,3,2
utan extravikt * 5+1,3
Kom. Tungt idag.

Marklyft: 3 set
157,5 kg * 5,5,5
kom. Inte till fail. Ska nog stanna på 157 kg ett tag innan jag ökar.

Rak skivstångsrodd: 5 set
90 kg * 8,8,7+1,6,5

Latsdrag: 3 set
- kommer inte ihåg vikt eller reps

Rehab för benen
- 3 set framsida lår
- 3 set baksida lår

Körde färdigt passet på 63 min, vilket är en bra tid. Men jag glömde träna biceps.

X-Change
2006-04-03, 09:23
Min söndag var den mest optimala i världshistorien. När det gäller mat i alla fall.

12:00 - 1 port. havregrynsgröt m. mjölk + 2 mackor och 1 glas juice.

14:00 - 2 fläskottletter och 3 hasselbackspotatisar, 4 dl vatten, 1 banan och lite vindruvor

16:00 - 3 dl fil, 0,5 dl yoghurt, 0,5 banan

17:30 - 2 köttfärsbiffar, 2 potatisar, sallad, 2 mackor och vatten till.

20:00 - En halv port. Havregrynsgröt med mjölk.

22:00 - Lite sallad, 2 limpmackor med solrosfrön, vatten och 1 äpple.

Jag var konstant mätt den dagen! Var riktigt skoj att prova att äta noggrannt även om det inte går att efterfölja på vardagarna.

Han även med att ta en 3 km prommenad mellan måltiderna.

X-Change
2006-04-03, 09:25
Har just beställt bredband. Om 2-4 veckor blir det mer regelbundna uppdateringar här! Stay tuned, gott folk!

Cypher
2006-04-03, 09:26
Härligt med bredband!

Scratch89
2006-04-03, 09:46
Skönt pass. Marken är ju läskiga, fortfarande. Jag känner också att biceps kan glömmas ibland efter ryggpassen, men känns det bra, så gör det det.

Kommer du till Göteborg, kommer jag o träffar dig. Det tar ju bara 1,5 timma med tåg... ;)

Cypher
2006-04-04, 10:33
Det kanske står tidigare i tråden men varför tränar du inte benen hårt?

X-Change
2006-04-04, 11:04
Skönt pass. Marken är ju läskiga, fortfarande. Jag känner också att biceps kan glömmas ibland efter ryggpassen, men känns det bra, så gör det det.

Kommer du till Göteborg, kommer jag o träffar dig. Det tar ju bara 1,5 timma med tåg...
Hehe tackar! Jo förhoppningsvis kan det bli något. Skulle vara kul att dra ett pass med dig, fintie och oskar typ! :bpump:

Det kanske står tidigare i tråden men varför tränar du inte benen hårt?
Problem med knän och fotleder så jag tränar benen för att bli enbart uthålliga och stretchar dem ordentligt. Det kommer antagligen räta ut sig på "några" år enligt sjukgymnasten. Det suger såklart, men är det nåt jag inte vill är det att bli ett orörligt kylskåp så jag kommer köra rehabträning ett bra tag..

Måndagens pass (Workout #10/14)

Bänkpress: 5 set
2 set @ 70 kg * 3
2 set @ 80 kg * 2 (PB!!)
1 set @ 85 kg * 0 (sug)
kom. Hade riktigt bra fokus i de två första seten. Bästa lyften jag någonsin gjort kanske. Fick dock kriga som satan på 80 kg och hade inga krafter kvar till maxningen av 85 kg. Passaren sa att han nog bara hjälpte till med 1 kg så 85 ska tas snart.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 8,6,6 (PB!)
Kom. Skönt att det händer något här.

Benlyft: 3 set
25/25/21

Bålrotationövning: 3 set
12/12/12

"Fällkniven": 3 set
14+6,12+8,11+6

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,8,8

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 9 kg * 12

Pushdowns: 5 set
30 kg * 6
25 kg * 8,12,8,8

Liggande pull-over med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,8,8

Hade högsta prio på bänken så det blev mycket vila från början. Passet tog 90 min (enligt MM2K ska det max ta 60). Men det kändes jäkligt bra i alla fall.

Ryggpass och chins i eftermiddag och jag känner mig som en fet degklump som bara kommer sprattla i chinsräcket men men..

Sen blir det inget pass på fredagen eftersom jag fått jobb som scenarbetare på folkan theater. Evententuellt kan det bli ett "lek"-pass med bara några set chins, rodd och biceps bara för skojs skull!

Cypher
2006-04-04, 12:19
Fina vikter i bänken, snart går du om mig! :whipped:

Fatalist
2006-04-04, 13:56
Gutt med bredband, dina bänkar är ju inte långt bakom! :thumbup:

Scratch89
2006-04-04, 14:56
Oof, bänken tar sig.

Ang benen, hur tränar du dem?
Man kan ju få stora ben utan böj och benpress. Titta bara på Robban här på forumet, han kör endast benspark för framsida lår.

fintelligens
2006-04-04, 18:29
åh, men vem orkar träna 16 augusti, åh :( Då går jag i gymnasiet :(


Men bänken kommer nu, mycket bra eller som fintie säger "Du kommer i bänken" :D

X-Change
2006-04-05, 12:59
Cypher: Jomen du överdriv inte, va? Du kör ju stenhårt och ökar ju avståndet nu!

Fatalist: Yes! Ska bli riktigt najs!
Oof, bänken tar sig.

Ang benen, hur tränar du dem?
Man kan ju få stora ben utan böj och benpress. Titta bara på Robban här på forumet, han kör endast benspark för framsida lår.

Jag kör benspark i kabelhiss och tränar baksidan i sittande lårcurl. Det blir 3 set @ 25 reps på de övningarna. Tänker inte ett dugg på volym nu, utan allt handlar om förbättrad rörlighet. Volym blir ett senare kapitel.

Vilken robban? robbilerobban?

åh, men vem orkar träna 16 augusti, åh! Då går jag i gymnasiet!
Men bänken kommer nu, mycket bra eller som fintie säger "Du kommer i bänken"

Skärpt dig för fan! Om jag kör ett drivebye i Gbg så hänger du på, niggah! Om det så innebär skolk din hobby terrorist! :devil:
Jag har insett att jag gillar dig allt mer, finti! För du snackar om digsjälv som "tredje"-person och det är lagomt schizo och väldigt roligt! :D

Tisdagens pass

Ändrade i schemat och tog marken först..

Marklyft: 3 set
157,5 kg * 5,5,8 (PB)

Chins: 5 set
10 kg * 4,3,2
utan vikt * 6,5
kom. No change..

Rehab för benen:
- 3 set framsida
- 3 set baksida

Rak skivstångsrodd: 5 set
90 kg * 8,8,7,6+2,5

Latsdrag: 3 set
3 set @ fjantig vikt * 8

Hammercurl: 3 set
15 kg * 8,8,8

Ett okej pass..

Cypher
2006-04-05, 13:41
Nja min bänkpress går åt pipan just nu, har en axel som krånglar mer och mer.
Fina marklyft!

Cypher
2006-04-05, 13:41
Dags att höja till 160 i marken nästa pass?

Fatalist
2006-04-05, 15:04
Marklyften är som vanligt :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Scratch89
2006-04-05, 15:23
Vilken robban? robbilerobban?
Nej, han heter endast Robban. Han har ett rött linne på sig på avataren. ;)
Bra mark, höj till 160 nu.

X-Change
2006-04-07, 10:33
Dags att höja till 160 i marken nästa pass?
Yep Yep!

Torsdagens pass (Workout #11/14)

Bänkpress: 5 set
2 set @ 67,5 kg * 5
2 set @ 72,5 kg * 3
1 set @ 72,5 kg * 3 (failure)
kom. Fick till det i sista set. Ökade farten på repsen utan att studsa. Hade jag bara inte slöat seten innan hade jag tagit en 4 med.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 6,3,3

Sidolyft: 3 set
9 kg * 8,10,8

Baksida axlar: 5 set
5 set @ 9 kg * 12 reps.

Benlyft: 3 set
25/25/18+7

Bålrotationövning: 3 set
12/12/12

Crunches: 3 set
16+4,8+12,14+2

Pushdowns: 5 set
27,5 kg * 8,8,8,6 (PB)
25 kg * 8

Pullover med 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8
10 kg * 8,8

Bra pass! Hade bra intensitet ända fram till triceps då jag blev helslö. Bara 3 pass kvar av MM2K och det känns jäkligt skönt.
Idag ska jag jobba så ingen träning..

So long!

X-Change
2006-04-10, 10:38
Hade tänkt klämma in ett snabbpass på fredagen (trots jobb), men jag var för seg och det var snålt om tid. Tänkte därför köra på lördagen, men orkade inte ta bussen till stan så jag körde ett lekpass hemma.

Pull-ups: 5 set
8,6,6,5,5
Kom. Striktheten varierade mellan seten..

Växlande hantelcurl: 4 set
17 kg * 8,8,8,8

Och idag ska jag köra bänk! Hell ja!

Cypher
2006-04-10, 10:55
Fina hantelcurls mannen!

X-Change
2006-04-11, 07:24
Cyp: Tack och bock! Men vikten är inräknad "pinnen" man håller i så det är inte som 17,5 kilos hantlarna på gymmet!

Måndagens pass (Workout #11/14)

Bänkpress: 5 set
2 set @ 72,5 kg * 3
2 set @ 80 kg * 2
1 set @ 85 kg * 0 (1 cm från att klara det!)
Kom. Förra måndagen körde jag:
2 set @ 70 kg * 3
2 set @ 80 kg * 2
1 set @ 85 kg * 0 och boomade ordentligt. Fick inte ens upp stången från bröstet på 85 kg. Men nu hade jag höjt vikten i de 2 första seten och orkade ändå mer..
Lyften var betydligt snabbare nu och det gjorde att jag orkade mer. Nöjd!

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 8,7,6 (PB)

Benlyft: 3 set
25/23/16

"Fällkniven": 3 set
14+6,11+5,17+4

Bålrotationövning: 3 set
12/12/12

Fråtlutandde sidolyft: 5 set
5 set @ 9 kg * 12

Sidolyft: 3 set
9 kg * 10,10,8 (PB)

Pushdowns: 5 set
5 set @ 27,5 kg * 8

Liggande pullover (m. 2 hantlar): 5 set
5 set @ 12,5 kg * 8

Bra pass! Kändes riktigt bra i hela kroppen.

Cypher
2006-04-11, 07:27
Bänkpressen går framåt ser jag, keep up the good work!

X-Change
2006-04-11, 07:39
Igår var jag på återbesök hos sjukgymnasten för att mäta rörligheten i benen, som ökat ordentligt i baksida lår och även framsida. Mina fotleder "var normala" när det gällde rörlighet så de ska jag inte skylla nånting mer på.

Jag berättade för henne om mina problem med Marklyften och att jag inte får med benen. Hon trodde det berodde på att jag inte tränat benen på ca 1 år och därför inte hade styrkan.
Därför rekommenderade hon att jag ska även börja köra 10-15 reps i benpressen.

Min benträning kommer därför se ut så här framöver:

Benpress: 3 set @ 10-15 reps
Sittande lårcurl: 3 set @ 15 reps
Benspark i kabelhiss: 3 set @ 25 reps (för att öka blodgenomströmning och att musklerna inte ska dra ihop sig för mycket)
Sittande lårcurl: 3 set @ 25 reps (samma anledning som för bensparken)

Det upplägget kombinerat med samma dos stretching ska öka styrkan samt behålla (helst öka rörligheten ytterligare).

Med tanke på allt som hänt har jag tänkt lista framgångarna med träningen so far:

Sen i höst har jag:
+ Ökat rörligheten i kroppen.
+ Ökat styrkan
+ Sänkt mängde bf (är i min bästa form hitentills)
+ Behållit vikten. Väger konstant 83 (morgon), 85 (kväll).

Förutom det har jag slutat med chips, godis och begränsat sockerintaget rent allmänt. Sen har jag börjat värma upp riktigt och uppnåt en bra balans mellan psykiskt och fysikst välmående.

Kort sagt har allt gått förjävligt bra!! :hbang:

(Nu ska jag snickra ihop ett nytt schema som passar benträninge! tjohoj!)

X-Change
2006-04-11, 07:50
Måste tillägga några saker.

Efter gårdagens pass sprang jag till bussen (cardioträning som Vik och jag kallar det) och jag hinner i tid. Där vid hållplatsen står en tjej som måste vara yngre än mig och hon säger "hej". Förvirrat hejar jag tillbaka såklart, men ändå var jag totalförvånad.. Jag menar vi svenskar ska ju vara skitsura och inte heja på nån annan än de vi låg på BB samtidigt med!? *flex*

Det var en kul grej och sen schema ändringen för dagens pass:

Rygg, Ben och Vader:

Chins: 3 set
Skivstångsrodd: 3 set
Marklyft: 3 set
Bencurl: 6 set
Benpress: 3 set
Benspark i kabel: 3 set

Donkey-raises: 5 set

Det här gäller bara 1 v tills jag slutar med MM2K sen får jag göra något nytt. Men som ni ser har jag minskat på seten i chins, rodd och latsdragen har åkt helt.

Cypher
2006-04-11, 07:55
Du har halva inne X;) Riktigt kul att höra att du verkar må riktigt riktigt gött!
Bra att du kan börja träna benen igen, kriga på.

Scratch89
2006-04-11, 11:09
Ooohm jag har sagt det förut, men jag tycker verkligen om att du inte har som enda mål att bli "GROFV" utan att faktiskt må bra, både psykiskt och fysiskt. :thumbup:

X-Change
2006-04-12, 11:08
Ooohm jag har sagt det förut, men jag tycker verkligen om att du inte har som enda mål att bli "GROFV" utan att faktiskt må bra, både psykiskt och fysiskt.

Tnx, dude! :cheers:

Gårdagens pass (Tisdag)

pga att jag ska börja träna benen mer riktigt har jag minskat antal set i ryggövningarna.

Chins: 3 set
8,7,6 (PB?)
Kom. Tror det är PB. Var riktigt strikt i alla fall.

Benpress: 3 set
100 kg * 15
90 kg * 15,15
Kom. Maxdjup går inte. Hoppas det löser så småningom.

Sittande lårcurl: 3 set
40 kg * 15,15,15

Benspark i kabel: 3 set
5 kg * 25,25,25
Sittande lårcurl: 3 set
30 kg * 25,25,25

Rak skivstångsrodd: 3 set
90 kg * 8,8,12

Sen är man så jäkla hjärndöd att man lägger Marklyften sist.

Marklyft: 3 set
160 kg * 5,5,5 (PB!)
Kom. Målsättningen om att klara 160-165 kg * 3-5 reps är fixad! Hell Yeah!

Hammercurl: 3 set
17,5 kg * 8,8,3 (PB)
kom. sista set blev bara bajs!

Skönt pass med lite mindre set, lite seriösare benträning. Stretchade som vanligt efteråt och gick även en promend (3 km) för att transportera bort slaggprodukter och minska träningsvärken. Ändå värker baksida lår och röven ordentligt.

Nu går jag på lov och bredbandet har inte kommit än så no more updates, folks!

Martin med värkande röv!

Big_Vik
2006-04-12, 11:13
Otroliga mark, men även snygga chins. Ser dock inte ett ord om Mr. Vik någonstans i texten? :( :D

Fatalist
2006-04-12, 12:40
Marken är så brutala! :bow:

Skönt att träna ben igen va?

Cypher
2006-04-12, 12:52
Förbannat grymma marklyft, nu slutar jag träna. Hejdå!












Seriöst, grymt imponerad! *yourock*

Scratch89
2006-04-12, 13:23
Chinsen och marken har tagit sig ordentligt.
Skönt att du kan träna ben ordentligt igen!

X-Change
2006-04-24, 10:29
Guess who's back! Back again..

Yes yes, yo! Efter 1 veckas lov ska journalen äntligen rulla igång igen! Blir en del uppdateringar från passen under veckan! Håll till godo!

Torsdag (Work-out #13/14)

Bänkpress: 5 set
1 set @ 70 kg * 5
2 set @ 75 kg * 3 (PB)
82,5 kg * 1,0,0
Kom. Skulle klarat 2 set @ 82,5 kg * 2, vilket stöp i graven genast. Dagens lärdom blev istället att jag tar stången för långt upp och involverar axlarna för mycket (ökad skaderisk). Men på måndag är sista passet av MM2K och sen börjar jag teknikträning på bänken.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 6,5,5
Kom. Minskade lutningen och kändes att det tog mer på bröstet.

Sidolyft: 3 set
9 kg * 12,10,8 (PB)

”Fällkniven”: 3 set
Benlyft: 3 set
Bålrotationövning: 3 set
Framåtlutande sidolyft: 5 set
Pushdowns: 5 set
Pullover m. 2 hantlar: 5 set

Ett rent skitpass, som öppnade mina ögon för min teknik bänkpresslyften.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Fredagens pass (Långfredag)

Tillsammans med Bigus Vikus och en till upplevedes århundradets kanonpass!

Marklyft: 3 set
160 kg * 5,5,8 (PB!)

Chins: 4 set
8,5,3,6
Kom. Blev längre vila inför 4.e set.

Rak skivstångsrodd: 3 set
100 kg * 5,(3+2)
90 kg * 7+1
Kom. Länge sen jag prövade 100 sist. Vikten var tung, men på 90 var tekniken finfin.

Benpress: 3 set
95 kg * 15,15,15
Kom. Helt otroligt! Lutningen ställdes till ca 40 grader (aldrig kört så mycket förut) och pressarna var typ de djupaste jag gjort med! Med hälarna mot plattan! Och det knakade inte ens i knänen! Inte en enda gång!! Big Vik var lika förvånad som mig för denna händelse kan endast uttryckas med ”Nu jävlar blommar asfalten!”. Äntligen är det svart på vitt – STRETCHINGEN HAR GETT RESULTAT! Överlägset bästa framgången någonsin sedan jag började träna!

Sittande lårcurl: 3 set
45 kg * 15,15,15 (PB)

Benspark i kabel:
3 set @ 5 kg * 25 reps
Sittande lårcurl:
3 set @ 30 kg * 25 reps
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Måndagens pass (Workout #14/14)

Idag var det dags. Dagen D i och maxning i bänkpress, vilket slutade med:

85 kg * 1RM (PB!)
Kom. Under 8 veckor (viloveckan inräknad) med MM2K har jag ökat 10 kg i bänken! Enligt programmet skulle jag klarat 87,5 kg, men det boomade jag 2 ggr på.

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 7,6,5

Framåtlutande sidolyft: 3 set
3 set @ 10 kg * 12 (PB)

Sidolyft: 3 set

Dips: 3 set
9,7,7

Pushdowns: 5 set
30 kg * 6
25 kg * 8,8,8,8

Ett bra pass att avsluta MM2K-cykeln med. Jag länkar till en tråd där jag utvärderar MM2K helt om ni vill läsa mer:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=1496654#post1496654

Sen på tisdagen blev det ben. Inget märkvärdigt pass så jag skriver inte upp det. Och på torsdagen blev det rygg

Torsdag 20/4 - Rygg!

Chins: 5 set
12,5 kg * 3 (PB)
10 kg * 3,2
5,6

Marklyft: 3 set
162,5 kg * 5,5,5 (PB!)

Latsdrag: 3 set

Sittande rodd: 5 set
75 kg * 8,8,8,8,8

Sen firade jag 50-dagar till studenten på fredagen och tränade därför inte! :cheers:

Karl_alfred
2006-04-24, 11:33
Grattis till personbästa i både marken och bänken! Även skoj med benpressen där naturligtvis! Men saknar dig på msn *cry*

Fatalist
2006-04-24, 16:25
Grattis till bänken! 100kg är inte långt borta för dig heller!

Scratch89
2006-04-24, 16:36
Kul att Martin är tillbaka! :cheers:

crux
2006-04-24, 16:37
grym bänk samt grymma mark!! :thumbup:

X-Change
2006-04-25, 09:44
Grattis till personbästa i både marken och bänken! Även skoj med benpressen där naturligtvis! Men saknar dig på msn

Tackar, idolen! Jo framgångarna fortsätter att komma och det är jäkligt kul! Ja, men bubben jag saknar ju dig med! Enligt glocalnet ska mitt bredband komma snart, fast det är väl bull och lär såklart blir försent med min vanliga tur! Men när det väl kommer ska vi ta igen förlorad tid! :cheers:

Och alla ni andra får självklart även en del icke-homosexuell kärlek för era comments! :love:

Igår började jag köra mitt nya schema på allvar. Det ser föresten ut såhär:

Mån: Bröst, Axlar och Traps
Tis: Ben, Vader och Mage
Ons: Vila
Tors: Rygg!
Fre: Biceps och Triceps

Och då blev det såklart: Axlar, Bröst och Traps (fast jag glömde trapsen)

Bänkpress: 5 set
70 kg * 5,5,5,4,3 (PB)
Kom. Oh yeah!

Sneda hantelpressar: 3 set
25 kg * 4
22,5 kg * 5
20 kg * 8
Kom. Grönjävlig pump efter bänken!

Framåtlutande sidolyft: 5 set
5 set @ 9 kg * 12

Stående militärpress: 3 set
40 kg * 3 (?)
30 kg * 6,6
Kom. Pumpen var sjuk! 40 kg kändes som 100. Hur kan jag få pump så jäkla lätt i axlarna som?

Sidolyft: 3 set
6 kg * 6,8,8

Kul pass med riktigt fin pump. Börjar ana misstankar om att "kalsong"-musklen börjar visa sig lite. "kalsong"-muskeln är den brad pitt har i fightclub btw.

Scratch89
2006-04-25, 21:22
Bra nytt schema, med optimal discoträning på fredagarna!

Kalsongmuskeln? :laugh:
Du menar obliquen, eller vad det heter? Den som sticker ut på sidan av magen? Jag har också några såna i låg BF%, rätt snyggt. :thumbup:

Fatalist
2006-04-25, 21:58
"Kom. Oh yeah!" :laugh:

Fick du torka med toalettpapper då eller? :D (tråkigt jag vet)

Häärligt vad mycket du ökat i bänken! Kör hårt!

X-Change
2006-04-26, 12:56
Bra nytt schema, med optimal discoträning på fredagarna!
Kalsongmuskeln? Du menar obliquen, eller vad det heter? Den som sticker ut på sidan av magen? Jag har också några såna i låg BF%, rätt snyggt. That's the one! Jo den skiljer av bålen från benen på ett snyggt sätt. Discoupplägget på fredagen är för att mina triceps släpar så mycket och jag har snackat länge om att lägga prio har hänt, men det har bara blivit mycket snack och lite verkstad av det. Men nu :devil:-ar!

"Kom. Oh yeah!" Fick du torka med toalettpapper då eller? (tråkigt jag vet) Häärligt vad mycket du ökat i bänken! Kör hårt!
Fnys! Renlighet är en dygd, kära fatalist! Tack! Det rullar på nu! Men måste snabba mig till 90 innan skolan slutar!

Gårdagens pass (Tisdag)

Benpress: 3 set
105 kg * 15,15,15

Sittande lårcurl: 3 set
45 kg * 15,15,15

Benspark i kabelhiss: 3 set
5 kg * 25,25,25

Sittande lårcurl: 3 set
30 kg * 25,25,25

Benlyft: 3 set
25,25,25

Bålrotationsövning: 3 set
12,12,12

Crunches: 3 set
20,x,12+8

Bra pass!

X-Change
2006-04-28, 09:33
Gårdagen var en jävulskt underbar dag. Listar allt som hände.

- Träffade och pratade med en söt tjej som jag inte sett på länge 2 ggr.
- Fick 2 st jobb under sommarlovet.
- Bredbandsmodemet kom på posten (fast det börjar fungera först 5 maj)
- Fick totalt 300 kr av släktingar.
- Fick lönebesked på 1000 spänn.
- Farmor gav oss jumbopack av fläskottletter, som jag åt som mellanmål.
- Vi åt pizza till middag.
- När jag skulle fara och träna regnade det. Och jag får alltid grym motivation av regn.
- Jag fick reda på att jag har huset för migsjälv i helgen plus att bilen kommer vara hemma!

Marklyft: 3 set
162,5 kg * 5,5,8 (PB)
Kom. Drop fel på 8:e repsen så idag är det första gången på länge korsryggen värker. Dagens lärdom är att vi ska sluta att köra till failure i marken. Annars var tekiken på repsen bland de bästa jag någonsin gjort.

Chins: 5 set
10 kg * 4,3,2
5,4

Rak skivstångsrodd: 5 set
92,5 kg * 8,8,8,8,6 (PB)

Latsdrag: 5 set
40 kg * 8,8,8,8,8 (PB)
kom. PB är bara på nolagymmet, eftersom den hissen är skev och är 20 kg tyngre om du jämför med en annan maskin.

Bra pass! Hade fint tryck och bra motivation passet igenom. Uppvärmningen med hopprep gick bättre än vanligt med.
Dock var det sista gången jag tränade efter att ha ätit pizza innan passet. Blev jäkligt illamående och det sabbade intensiteten rejält.

Dagens bakläxor:
- Ingen pizza innan träning.
- Inte köra till failure i marklyft längre.

Martin - klad trots ryggvärk!

Scratch89
2006-04-28, 13:16
Det måste vara rätt så skönt att ägna en hel dag åt ryggen va?

Bra pass för fan! Marken kan du köra mycket hårdare! :thumbup:

Oskis
2006-04-28, 13:33
Fint pass riktigt stark rygg, du gör nog 200 i marken snart. :thumbup:

Du har inte funderat på att träna lite lägre reps i marken, min egna erfarenhet är att när man kör högre reps på en ganska tung vikt finns det ofta tendenser att man tappa formen på de sista repsen med ryggont som följd. Men vet i och för sig inte om du tränar för maxstryrka i marken. I alla fall är det nog en bra ide att göra som du tänkt och sluta marka till fail.

crux
2006-04-28, 14:15
grymma mark!!

Karl_alfred
2006-04-28, 18:01
Failure till mark lär ju inte vare en höjdare? Ska iaf jag göra det kommer jag ju tappa formen på dem sjukt mkt på sista 2-3 repsen. Verkar som du fick en fin dag och markyften var ju som vanligt jävlans bra! :thumbup: Vore skoj om du gick upp lite o körde lite lägre reps några veckor jag tror du har 200 inom 2-3 månader :thumbup: Fina chins med naturligtvis! Nu vill vi se samma sak med bänkpressen :naughty:

nottis
2006-04-28, 19:03
Fina mark och chins men jag är som vanligt mest imponerad av roddarna :thumbup:

X-Change
2006-05-02, 10:43
Det måste vara rätt så skönt att ägna en hel dag åt ryggen va?

Bra pass för fan! Marken kan du köra mycket hårdare!
Det är jäkligt skönt! Ryggen kräver mycket energi och fokus så ett helt pass åt den känns riktigt bra.

Fint pass riktigt stark rygg, du gör nog 200 i marken snart.

Du har inte funderat på att träna lite lägre reps i marken, min egna erfarenhet är att när man kör högre reps på en ganska tung vikt finns det ofta tendenser att man tappa formen på de sista repsen med ryggont som följd. Men vet i och för sig inte om du tränar för maxstryrka i marken. I alla fall är det nog en bra ide att göra som du tänkt och sluta marka till fail.

Tackar, Oskis! Kul att höra det från dig! Jag tränar inte för maxstyrka i marken. Har inte känt något behov av maxstyrka i marken. Det grundar sig på att jag har inte tillräckligt bra teknik för att chansa och riskera att skada mig.
Tidigare sket jag i vad kroppen gav för signaler, men efter senaste markpasset så är det tydligt att något måste förändras - ingen mer träning till fail.

Failure till mark lär ju inte vare en höjdare? Ska iaf jag göra det kommer jag ju tappa formen på dem sjukt mkt på sista 2-3 repsen. Verkar som du fick en fin dag och markyften var ju som vanligt jävlans bra! Vore skoj om du gick upp lite o körde lite lägre reps några veckor jag tror du har 200 inom 2-3 månader! Fina chins med naturligtvis! Nu vill vi se samma sak med bänkpressen!

Upplägget till marklyften har sett ut så här:
* Bara öka med 2,5 kg. Det ger att jag får öka under en längre period och bättre viktvana än om ökningarna blir 5-10 kg.
* Köra 2 pass på varje vikt.
- 1.a passet består av 3 set @ 5 reps (lagomt med set och reps för att hålla fokus övningen igenom och inte tappa formen).
- 2.a passet är att upprepa det första (3 set @ 5 reps) fast till failure på 3.e setet. Det har jag gjort för att det ökar självförtroendet tills man ska öka vikten ett snäpp.

Jag kommer inte sänka repsen i marken, utan 200 tas när det tas helt enkelt. Har ingen brådska alls. Bänken däremot! Det är en annan femma! :angel:

Fredagens pass: - Armar

Dips: 6 set
6 set @ 6 reps (PB)

Rak skivstångscurl: 3 set
40 kg * 8,8,8
Kom. Strikt!

Pullover m. 2 hantlar: 5 set
12,5 kg * 8,8,8,8,8

Hammercurl: 3 set
17,5 kg * 8,8,8 (PB!)

Pushdowns: 3 set
20 kg * 10,10,10

Skönt pass! Gav bra pump i armarna.

Sen kunde jag inte träna igår (måndag - 1 maj) pga alla gym var stängda och idag ska jag bort så nästa pass blir rygg på torsdag.

X-Change
2006-05-02, 10:55
En liten historia med!

Jag blev inte själv hemma i helgen, utan en kompis kom och både från lör-mån. Under dessa dagar åt vi bara kött! Kött till frukost, lunch och middag! Fläskottletter och flintastek konstant! Middagen på söndagen bestod av 800-900 g flintastek var!
Det var lite "hackstait" över matvanorna (ni som kommer ihåg back in the days - "Jag vill ha kött! 100 kg kött!")

Sen fick jag rycka ut som chaffis på söndagkvällen med när en kompis minderåriga brosa snott bilen och min kompis och hans föräldrar hade druckit så de kunde inte köra nån stans.
Min kompis, dalmasen! Var efter en halvsunkig dag och sprit i kroppen ingen trevlig kombination (det närmaste IRL-roidrage man kan komma).. för brosan vill säga.
Innan vi fick tag på lillbrosan och bilen han den fruktade dalmasen slita av en 40 kilos tjej från sin väspa (efter jag tvärnitat med bilen och antagligen skrämt skiten ur henne) och skrika så hon tydligen senare brytit ihop och gråtit som fan.
Vidare hotade han en annan fjortis med styrk och skrek upprepade gånger sofistikera uttryck som "era jävla fitthoror" till en grupp andra fjortisar innan vi fick tag på brosan, som dalmasen då flög på och halvt slogs och brottades med!

Det var kul!

crux
2006-05-02, 16:20
passet >> :thumbup:

historian>> :D

Fatalist
2006-05-02, 18:04
Sjuka marklyft.. usch *grr*

Hur gör du? :D

Karl_alfred
2006-05-02, 23:21
Sjussta jäkla stångcurl x! Du kasnke har rätt ang marken, rätt smart upplägg körde liknande i bänk själv förr o rent stryrkemässigt så är de sjukt bra. Du kanske ska börja med det i bänken med? :) Jag ska nog börja med det i mark o böj iaf :thumbup:

Scratch89
2006-05-03, 08:32
...
Vidare hotade han en annan fjortis med styrk och skrek upprepade gånger sofistikera uttryck som "era jävla fitthoror" till en grupp andra fjortisar innan vi fick tag på brosan, som dalmasen då flög på och halvt slogs och brottades med!
Haha, fan vad kul. Händer det alltså saker i Norrland? :thumbup:

X-Change
2006-05-05, 11:30
Sjuka marklyft.. usch

Hur gör du?
Äh! Inte är dem märkvärdiga! Du kan lätt jobba dig upp på den vikten med!

Sjussta jäkla stångcurl x! Du kasnke har rätt ang marken, rätt smart upplägg körde liknande i bänk själv förr o rent stryrkemässigt så är de sjukt bra. Du kanske ska börja med det i bänken med? Jag ska nog börja med det i mark o böj iaf

Hehe tack som fasisken, coachen! Rätt vet jag inte, men det fungerar bra för mig.. Att jag skulle köra det i bänken skulle inte gå. Jag är en slow-gainer och min tekik i bänkpress är knappast nåt att skryta med! :em:
Haha låter bra! Hoppas det fungerar bra! :thumbup:

Haha, fan vad kul. Händer det alltså saker i Norrland?
Hmm.. Bara när vi inte kan hitta några älgjävlar att vålda i rectum! Annars lägger vi väl mest pastiens och virkar grytunderlägg.

Skitsnack..

Idag känner jag mig jäkligt less! Jag har inte tränat på länge och jag känner mig småhängig! Tunga ögonlock, småsnorig ja ni fattar.
Sen har jag redan i maj gått in i sommarfasen! Sommarfasen är då jag äter typ 2 ggr/dag och klockan börjar sitta löst på handleden. Det värsta är att jag äter 4-5 ggr/dag, men nyttigt! Jag verkar tappat en del fett, men nu är klockan börjar glida fram och tillbaka börjar jag känna mig så jäkla liten och vek!

Näe i morgon ska jag äntligen få träna och då blir det rygg! Och då ska jag ha skakat av mig den här skiten! :hbang:

Det där skulle postats förrgår ifall kolo inte varit nere. Men det sket sig och jag fick ännu ondare i halsen och blev för första gången på typ ett år sjuk! Ingen ryggträning och ingen träning idag, fredag.

Nix pix päronfix! utan istället ska jag igen jobba som scenarbetare imorgon! cashera in minst 500 spänn! That's tight! :naughty: Fast jäklar vad träningsugen jag är!

Tack och bock, getsnopp!

Karl_alfred
2006-05-05, 11:55
Har du testat upplägget i bänk då? Om du gör precis säg 5*5 på 70 säger vi så börjar du på 65 och ökar 2,5 kg varje vecka. Men jag skulle varmt rekomendera 3*3 i bänken just och samma metod, ökade 15 kg på 6 veckor med 3*3 o denna metod förr !