handdator

Visa fullständig version : Hockeyröv


rockdemon
2006-01-10, 01:34
Tja, jag har ett litet annorlunda problem faktiskt...
Jag vill ha tips om övningar för att få bort hockeyröven. Det var 5 år sen jag slutade men den vägrar försvinna...
visst går det säkert att börja motioneraen hel del och på det sättet bygga om strukturen, för det måste väl vara nån slags lågintensiv träning om man ill ha bort en stor muskel och få den att forma till sig...
Det jag söker är övningar at utföra på gymmet som kan vara till hjälp.
tack på förhand

Jman
2006-01-10, 01:44
Jag har cykelröv. Men det är helt okej eftersom benen är proportioneliga. Bara överkroppen kvar ... *flex*
Träna resten av kroppen, även benen. Men skippa övningar som aktiverar gluteus alltför mycket. Av de motionsformer som finns är väl simmning en av de mindre rövalstrande övningarna tror jag.

Bönne
2006-01-10, 02:37
Min kompis var hockeymålvakt som yngre, han har fortfarande sjukt grova vader, trotts att han inte tränar dem. Lösningen är alltså att träna upp resten av kroppen så musklerna hamnar i proportion till varandra.

Snake
2006-01-10, 10:02
Tja, jag har ett litet annorlunda problem faktiskt...
Jag vill ha tips om övningar för att få bort hockeyröven. Det var 5 år sen jag slutade men den vägrar försvinna...
visst går det säkert att börja motioneraen hel del och på det sättet bygga om strukturen, för det måste väl vara nån slags lågintensiv träning om man ill ha bort en stor muskel och få den att forma till sig...
Det jag söker är övningar at utföra på gymmet som kan vara till hjälp.
tack på förhand

Jag har lirat hockey i många många år också och har också en redig booty. Det finns inget du kan göra förutom att inte träna den, dvs. håll dig borta från övningar såsom knäböj, benpress, osv. och kör isolationsövningar för benen istället (även om det är jävligt dumt).
Jag har fått mycket cred för min putstjärt från det motsatta könet så jag ser inte vad ditt problem är, är den i vägen på ditt jobb eller nått? :)

Lindberg
2006-01-10, 17:12
Du ska vara nöjd med en hockeyröv! Brudar gillar det :)

Lalla
2006-01-10, 17:13
Jag har lirat hockey i många många år också och har också en redig booty. Det finns inget du kan göra förutom att inte träna den, dvs. håll dig borta från övningar såsom knäböj, benpress, osv. och kör isolationsövningar för benen istället (även om det är jävligt dumt).
Jag har fått mycket cred för min putstjärt från det motsatta könet så jag ser inte vad ditt problem är, är den i vägen på ditt jobb eller nått? :)

:D
Så länge man inte kliver över en viss fett%, då blire inte lika sexigt längre... *grr27*

Lindberg
2006-01-10, 17:21
:D
Så länge man inte kliver över en viss fett%, då blire inte lika sexigt längre... *grr27*


Men det heter ju inte hockeyröv då *rolleyes*
Fettröv kanske? :D

coolboynesko
2011-02-02, 21:26
bump


Istället för att starta en ny tråd så tänkte jag skriva i den här. Jag har aldrig spelat hockey men jag har tyvärr också hockeyröv :(
Dock har jag inte så bra hållning(har kyfos) så jag antar att de har något med de o göra. Så om jag får bort kyfosen(vilket går?) så borde min röv se normal/normalare ut? Så hur ska jag göra?

Donkey Kong
2011-06-14, 10:42
Jag känner mig lite dum... Men kan inte sluta fundera på vad exakt är hockeyröv? Är det bara stjärten, eller jag misstänker det har med låren att göra också? Jag misstänker att jag har nåt liknande (samt gorillamage och framåtroterade apaxlar, men ändå...). Är denna hockeyröv något positivt? Jag bara undrar?

sp123ltd1
2011-06-14, 10:52
Varför vill ni bli av med hockeyröven? Dom tjejer som jag snackar med tycker det är skitsnyggt ju!

rooz
2011-06-14, 10:55
Varför vill ni bli av med hockeyröven? Dom tjejer som jag snackar med tycker det är skitsnyggt ju!

+1

Mycket underskattat attribut hos en man.

Pretorian
2011-06-14, 11:18
Ni som har hockeyröv... hur gör man för att få en sån?

Mitosis
2011-06-14, 11:22
Ni som har hockeyröv... hur gör man för att få en sån?

Knäböj, marklyft och varianter på dessa har gett mig min hockey/böj/bandyröv.

J.V
2011-06-14, 11:22
Ni som har hockeyröv... hur gör man för att få en sån?Spelar hockey.

Dels mycket rövmuskler, men också att många som spelar hockey får korta höftböjare och därmed sämre hållning vilket gör att röven ser ännu större ut.

Sniggel
2011-06-14, 11:46
Ni som har hockeyröv... hur gör man för att få en sån?

Djupa knäböj är svaret. Förmodligen det mest effektiva.

Pretorian
2011-06-14, 11:52
Djupa knäböj är svaret. Förmodligen det mest effektiva.

Bra... då behöver jag inte köpa skridskor.

Sniggel
2011-06-14, 12:01
Bra... då behöver jag inte köpa skridskor.

Vet inte om du var sarkastisk. Jag förstår att det heter "hockeyröv" det finns dock även något som heter "böjröv" vilket är samma sak, en välutvecklad gluteus maximus. Muskler byggs effektivast av styrketräning så varför slösa år på hockeyträning när man kan uppnå resultatet snabbare med styrketräning?

exnm
2011-06-14, 12:15
Jag också en jävla hockeyröv + svankar väldigt mycket hela tiden.
Jag ska försöka jobba bort det nu då jag har fobi för att gå med bar överkropp då min röv "sticker ut" så jävla mycket!!

Det jag tror förhoppningsvis löser detta är
Stretcha höftböjaren Stärka bålen Stretcha quadratus lumborum


Kan detta vara ett vettigt sätt att attackera problemet? :)

Pretorian
2011-06-14, 12:51
Vet inte om du var sarkastisk. Jag förstår att det heter "hockeyröv" det finns dock även något som heter "böjröv" vilket är samma sak, en välutvecklad gluteus maximus. Muskler byggs effektivast av styrketräning så varför slösa år på hockeyträning när man kan uppnå resultatet snabbare med styrketräning?

Nja... jag hade inte tänkt köpa skridskor men jag är intresserad av att träna upp stussen mer.