handdator

Visa fullständig version : Motivation!


lindieweb
2006-01-09, 22:27
vad har ni "pepp" tänk i skallen när ni tränar?
Själv brukar jag tänka att " jaa, jag ska ha den där snygga bruden ;) "

Wennerberg
2006-01-09, 22:30
Brukar tänka i stil med att det bara är mig det handlar om, egotankar, jag klarar detta, jag skall bli bäst, osv.

Power
2006-01-09, 22:33
För mig gäller:
"Jag SKA vara starkare än den där bruden"! (Alltså Cinna) ;-)

vad har ni "pepp" tänk i skallen när ni tränar?
Själv brukar jag tänka att " jaa, jag ska ha den där snygga bruden ;) "

Bönne
2006-01-09, 22:33
Tanken brukar vara; Detta lyftet leder fram till mycket tyngre och roligare lyft i morgon.

Jman
2006-01-09, 22:41
Jag tänker inte ... jag vacklar från övning till övning i ganska högt tempo ... Jag blir tillfreds, lycklig rentav när jag tränar. Det frigörs väl en massa endorfiner i kroppen.

Jense
2006-01-09, 22:43
Brukar tänka i stil med att det bara är mig det handlar om, egotankar, jag klarar detta, jag skall bli bäst, osv.


brukar köra tvärtom, psyka ner mig själv helt och sen överträffa mig. känns jävligt bra och fungerar bra

Helena B
2006-01-09, 22:43
vad har ni "pepp" tänk i skallen när ni tränar?
Själv brukar jag tänka att " jaa, jag ska ha den där snygga bruden ;) "

Ja för det är bara utsidan som räknas...

H.Emanuel
2006-01-09, 22:46
Det kanske blir bättre, men bra lär det aldrig bli. Typ så tänker jag

m0gh
2006-01-09, 23:15
Motivation för att träna?:D Behöver väl inget motivation för att göra ngt roligt. Eller de är klart, för att komma igång o träna behövs de lite motivation kanske.. för mig var de att se resultaten.. när man kom hem och speglade sig en stund.. så tänkte man "Ah.. måste träna mer mer mer mer *flex*" :P

Fast när jag var nybörjare (är fortfarande nybörjare.. eller ingen elit direkt) Så använde jag typ bara maskiner.. "vågade" inte bege mig bort mot hantlarna bland alla dom biffiga killarna.. sen hittade jag kollo och lärde mig alla övningar och en dag satte jag mig bland hantlarna och sen dess har gymmandet varit himmelskt :D

Dissector
2006-01-09, 23:16
Jag tänker "Hooyaa.. Här kämpar vi, och tillslut bli betraktade som Gymmets biff"

grisbil3n
2006-01-09, 23:33
Brukar bara tänka att nu jävlar kör vi, bästa är väl tagga till som fan o bara fokusera på vikten. Inte för att jag är sådär jättebra på detta men...

jakke
2006-01-10, 00:21
One more for the Mass /yates polare i "blod and guts"

tossefar
2006-01-10, 00:33
Ja för det är bara utsidan som räknas...

Haha sessan, du är så tjej!

Helena B
2006-01-10, 00:36
Haha sessan, du är så tjej!

:D Förlåt lovar att vara mer manlig i mina inlägg...

BajareN
2006-01-10, 00:40
:D Förlåt lovar att vara mer manlig i mina inlägg...

Jag har en lång penis, vill du ha mig??

Helena B
2006-01-10, 00:44
Jag har en lång penis, vill du ha mig??

Har inte du lärt dig att det inte är storleken som har betydelse utan hur man bemästrar det man har.

Dumleman
2006-01-10, 00:48
Har inte du lärt dig att det inte är storleken som har betydelse utan hur man bemästrar det man har.
Sådär säger du bara för att du har en liten penis.

Helena B
2006-01-10, 00:49
Sådär säger du bara för att du har en liten penis.

*busted*

BajareN
2006-01-10, 00:52
Har inte du lärt dig att det inte är storleken som har betydelse utan hur man bemästrar det man har.

Sådär säger bara en kvinna som gått på för många nitlotter! :booty:

BajareN
2006-01-10, 00:53
Oj här var man efter, men jag lovar att Dumleman har en liten penis och försöker hävda sig mot oss grövre!

Garnax
2006-01-10, 02:48
Min motivation ligger i att se polaren jag är där med lyfta sina vikter.

450 i benpress (träningsvikt)
140 i bänk (träningsvikt)

osv

och maxar hälften av alla maskiner i gymmet. (träningsvikt)

Diana
2006-01-10, 03:49
helena: har ja mött min överman i av moralkärringstendenser :laugh:

min motivation har allti vart när ja ökade som bäst, att ja skulle kunna spöa min far en vecker dag, sad to say inte i övningar utan på ett mer traditionellt vis

osar det smått av rebellisk tonåring?

jamenvisst

High1ander
2006-01-10, 03:59
Säger till mig själv nått i stil med:
"Det finns inget val, du ska vara det bästa du kan vara"

-

"Jag vill inte ha en tjej som vill ha en svag kille" :)

Kwon
2006-01-10, 04:13
Musik (som ger PUMPISH) kan motivera mig jäkligt bra.

Oftast någon hård metallåt eller någon fet Trancelåt.

Kan även vara Klassisk som tex Carmina Burana.

Där snackar vi motivation.

Yes
2006-01-10, 04:24
Jag visualiserar olika ideal/saker jag vill uppnå och försöker lura hjärnan(som inte brukar vara särskilt smart när allt syre går till musklerna) att jag måste träna hårdare/klara fler reps för att nå dit. I svårövertalade fall blir det också något mantra som mumlas(förhoppningsvis så ingen annan hör det...), typ; "Bli miljonär! Bli miljonär!" (bara som ett exempel, tror aldrig jag provat just den :D ). Skitlarvigt, men det funkar.

Det här går ju också att vända på. Övertygar man t.ex. hjärnan om att att man kommer få skura golv på McDonalds resten av livet, om man inte klarar dom där sista repsen, då jävlar flyger vikterna upp.

Annars är ju ett beprövat knep att fokusera på någon man vill slå in skallen på. Funkar alltid.

o.z.z
2006-01-10, 11:27
för mig räcker det med att dra på motörhead på hög volym :hbang:

jwzrd
2006-01-10, 11:32
Do it. Do it now!

viktor88
2006-01-10, 11:33
nu ska ja bli en viking =)
jag är en äcklig bög om jag inte klarar fler än 10rep nu.
kämpa kämpa :)

mini_Arnold
2006-01-10, 11:35
vad har ni "pepp" tänk i skallen när ni tränar?
Själv brukar jag tänka att " jaa, jag ska ha den där snygga bruden ;) "
haha

oftast tänker jag bara "ARNOLD!!!!!!!!!"
nä seriöst så är jag bara trött på att vara liten o klen så jag gör så gott jag kan för att ändra på det.

swarre
2006-01-10, 11:45
Ja för det är bara utsidan som räknas...

Jag tror faktiskt du menar precis det... ;)



Brukar vara lite olika, "kom igen nu jacob för i helvet" :whipped: brukar räcka ganska långt, för det mesta behöver jag ingen direkt motivation, går det bra så är det så otroligt roligt att det är all motivation som krävs. Går det mindre bra blir jag förbannad och tar till det första där uppe. Nån gång ibland kan det dock behövas att man ser sig själv om 10 år, när man ser ut som någon av dom stora pojkarna, vunnit sm och är på väg mot olympia :)

hahavaffan
2006-01-10, 12:47
Musik. Rammstein, Clawfinger, Nightwish funkar bra. Hög volym ska det vara också.
Sen brukar jag visualisera lyftet framför mig, det funkar bra.

stahlberg
2006-01-10, 14:04
Jag tycker det är en svaghet att behöva peppa sig när man tränar. Motivationen, och peppningen, finns ju där hela tiden (även om man inte alltid tänker på det). När man ska utföra sin serie ska man inte behöva tänka alls, man har kommit till träningssalen för att göra serien. Att behöva peppa sig är bara ett tecken på dåliga nerver.

Då min relativt nya senioradept inte tränat med mig från början, och inte haft samma grundinställning som jag från början, kan han ibland ha lite svårt med nerverna, framförallt i tyngre marklyftserier. Peppningen (som tyvärr behövs) går till såhär.

Efter sista uppvärmningslyftet vilar adepten, varvar ner psykiskt, kanske talar med någon annan i träningslokalen. Själv lastar jag på vikter för dagens målserie (oftast 30-40 kg mer än sista uppvärmningsserien). Efter att ha lastat räknar jag att stången är rätt lastad, kollar att den är rak på plattformen, att allt är som det ska före lyftet. När jag märker att adepten börjar ladda för lyftet - han ska just lyfta - går jag nära honom, säger ungefär såhär : "Vi har höga mål. Men de är ändå realistiska. Varje serie leder fram till målen. Vi vet att du har styrka också för dagens mål. Det är en fråga om VILJA, MOD, MÅLMEDVETENHET, ENVISHET, BESLUTSAMHET. Du har styrka för denhär vikten, du har viljan, du klarar den....När du går fram till stången så VET du att du har styrkan, när du lyfter så KÄNNER du hur du kontrollerar stången...Vilja-beslutsamhet-mod-självsäkerhet-envishet ; du VET att du har styrkan, när du går fram till skivtången VET du det, när du lyfter så KÄNNER du hur du kontrollerar stången". Under detta peptalk har adepten och jag skiljts åt, han närmar sig skivstången. Min ljudvolym har ökat under tiden vi gått ifrån varandra, men inte så den blir till ett desperat skrik. Han går fram till stången, jag ropar mina vanliga instruktioner : "Håll huvudet kallt, fullständig kontroll, fötterna passligt, ett smalt men bra grepp, axlarna lösa, magen och korsryggen spända, huvudet uppåt, höfterna nära stången, kroppen ganska rak". Under själva serien är det bara att hålla ljudvolym (gärna med hjälp av andra), och ropa korrigeringar om detta behövs.

Ungefär så. Har dock en ungdomsadept vilken bara går fram till stången och lyfter, vilket är det bästa. Går man fram till en skivstång lastad med realistiska vikter, så är det för att lyfta upp den - andra alternativ finns inte.

jwzrd
2006-01-10, 14:09
Jag tycker det är en svaghet att behöva peppa sig när man tränar. Motivationen, och peppningen, finns ju där hela tiden (även om man inte alltid tänker på det). När man ska utföra sin serie ska man inte behöva tänka alls, man har kommit till träningssalen för att göra serien. Att behöva peppa sig är bara ett tecken på dåliga nerver.

Då min relativt nya senioradept inte tränat med mig från början, och inte haft samma grundinställning som jag från början, kan han ibland ha lite svårt med nerverna, framförallt i tyngre marklyftserier. Peppningen (som tyvärr behövs) går till såhär.

Efter sista uppvärmningslyftet vilar adepten, varvar ner psykiskt, kanske talar med någon annan i träningslokalen. Själv lastar jag på vikter för dagens målserie (oftast 30-40 kg mer än sista uppvärmningsserien). Efter att ha lastat räknar jag att stången är rätt lastad, kollar att den är rak på plattformen, att allt är som det ska före lyftet. När jag märker att adepten börjar ladda för lyftet - han ska just lyfta - går jag nära honom, säger ungefär såhär : "Vi har höga mål. Men de är ändå realistiska. Varje serie leder fram till målen. Vi vet att du har styrka också för dagens mål. Det är en fråga om VILJA, MOD, MÅLMEDVETENHET, ENVISHET, BESLUTSAMHET. Du har styrka för denhär vikten, du har viljan, du klarar den....När du går fram till stången så VET du att du har styrkan, när du lyfter så KÄNNER du hur du kontrollerar stången...Vilja-beslutsamhet-mod-självsäkerhet-envishet ; du VET att du har styrkan, när du går fram till skivtången VET du det, när du lyfter så KÄNNER du hur du kontrollerar stången". Under detta peptalk har adepten och jag skiljts åt, han närmar sig skivstången. Min ljudvolym har ökat under tiden vi gått ifrån varandra, men inte så den blir till ett desperat skrik. Han går fram till stången, jag ropar mina vanliga instruktioner : "Håll huvudet kallt, fullständig kontroll, fötterna passligt, ett smalt men bra grepp, axlarna lösa, magen och korsryggen spända, huvudet uppåt, höfterna nära stången, kroppen ganska rak". Under själva serien är det bara att hålla ljudvolym (gärna med hjälp av andra), och ropa korrigeringar om detta behövs.

Ungefär så. Har dock en ungdomsadept vilken bara går fram till stången och lyfter, vilket är det bästa. Går man fram till en skivstång lastad med realistiska vikter, så är det för att lyfta upp den - andra alternativ finns inte.

Men vi som tränar själva gör det du just berättade att du själv gjorde för din adept, för oss själva. Det kallar vi att peppa oss.

Kebab-Arne
2006-01-10, 14:11
Jag får numera "Lightweigt" jämt i huvudet när jag ska lyfta. Är faktist pinsamt. :em: Tur jag inte skriker det.

Cinna
2006-01-10, 14:13
För mig gäller:
"Jag SKA vara starkare än den där bruden"! (Alltså Cinna) ;-)

Då gäller det att ligga i ... inte långt kvar nu :booty:

Stoltz
2006-01-10, 15:00
Brukar stöna och frusta mig själv i nacken, bildligt talat då.
"Ta in din jävla fjolla! Ditt förbannade rötägg, vad fan gör du med ditt liv!" och dylikt.


Men på ett mer seriöst plan, jag vet inte riktigt vad jag har som peppar mig - Det ligger i min natur att alltid göra mitt allra bästa, vad som än sker. (Därför blir det extra jobbigt när en polare skriker "EN TILL" under övningen, som om jag inte drog till med allt jag hade till att börja med :cryout: )

Metal_boy_
2006-01-10, 15:04
Har inte du lärt dig att det inte är storleken som har betydelse utan hur man bemästrar det man har.


Hur bemästrar man ett ventilgummi?

fintelligens
2006-01-10, 15:12
Drar ett par snygga moves på dansgolvet.

Johan86
2006-01-10, 17:36
jag som är en sån biff ska väl för fan klara dom här kärringvikterna :devil: klockrent :hbang:

Yes
2006-01-10, 19:10
Går man fram till en skivstång lastad med realistiska vikter, så är det för att lyfta upp den - andra alternativ finns inte.
Problemet brukar vara att fortsätta lyfta den trots att musklerna smärtar och börjar strejka. Det handlar snarare om styrka och jävlar anama att kunna fortsätta. Prova köra intensivare med adepterna så hittar du nog flera du måste skrika till. ;)

Rock'nRoll
2006-01-10, 19:14
Jag kör Aura Noirs - Hell fire på repeat i huvudet innan varje set, funkar ganska bra.