handdator

Visa fullständig version : latsdrag + baksida axlar


keffat_liv
2006-01-09, 21:22
Får baksida axlar bra med stryk från latsdrag? Tänkte på om en som jag, som kör helkroppspass, bara behöver köra latsdrag för baksida axlar den ena dagen i veckan.

Sen undrar jag om skivstångsrodd kan vara bra att köra istället för marklyft den dagen jag inte kör marklyft?

rockdemon
2006-01-10, 01:39
Ja det beror på hur du kör latsdragen. lutar du mkt bakåt när du drar så aktiveras baksidan av axlarna ordentligt.

rockdemon
2006-01-10, 01:41
apropå skivstångsrodd så är det ju ganska långt ifrån marklyft. fast det beror ju också såklart på hur du kör. om du rör mkt på ryggen när du kör rodden så använder du ju korsryggen, har du ryggen låst och stilla så ger det inte så mkt träning därbak....

Pez
2006-01-10, 02:04
Får baksida axlar bra med stryk från latsdrag? Tänkte på om en som jag, som kör helkroppspass, bara behöver köra latsdrag för baksida axlar den ena dagen i veckan.

Sen undrar jag om skivstångsrodd kan vara bra att köra istället för marklyft den dagen jag inte kör marklyft?
Baksida axlar får mer stryk i roddövningar än i latsdrag.. men visst får dom sig en rundsmörjning av latsdrag också.

Det där om mark.. tänkte du köra mark 2 dar i veckan annars eller?