handdator

Visa fullständig version : Går det att träna sig till snygg peak på biceps?


Cerberus
2006-01-09, 17:12
topic, är det ens möjligt eller ska jag sluta hoppas? :cryout:

rQx
2006-01-09, 17:13
Borde väl gå hur skulle det annars se ut :D

Officer
2006-01-09, 17:15
Bara att bygga me massa så blir den peak du redan har större och tydligare tillsammans med hela bicepsmuskulaturen.

pragmatist
2006-01-09, 17:31
Den övergripande formen på musklerna är genetisk. Om du inte har anlag för "peak" lär du aldrig kunna få någon heller.

rQx
2006-01-09, 17:42
Den övergripande formen på musklerna är genetisk. Om du inte har anlag för "peak" lär du aldrig kunna få någon heller.
Man lär ju för högre peak ju större volymen blir på biceps i alla fall. Hur skulle den annars växa? Helt på bredden som en platt muskel?

pragmatist
2006-01-09, 17:51
Det är klart muskeln blir tjockare och därmed högre när den växer, men hur "spetsig" den blir bestäms främst av genetiska faktorer. Vi kan ta Sergio Olivia som exempel, massiva biccar men ingen "peak" att tala om (inte jämfört med t.ex. Arnold i alla fall).

arnold2k5
2006-01-09, 19:07
ähh orka me en peak! snyggare med mer runda biceps :P

Dissector
2006-01-09, 19:24
Man hör ju lite olika. Vissa säger att det har helt och hållet med genetik att göra, vissa säger att det går att påverka med vissa övningar som angriper biceps långa huvud o.s.v. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till, men kanske så att man kan påverka till viss del, men inte i någon stor skala...

rQx
2006-01-09, 19:47
Det är klart muskeln blir tjockare och därmed högre när den växer, men hur "spetsig" den blir bestäms främst av genetiska faktorer. Vi kan ta Sergio Olivia som exempel, massiva biccar men ingen "peak" att tala om (inte jämfört med t.ex. Arnold i alla fall).
Saken är ju den att man kan räna till sig bättre peak, för att svara på frågan =)

Beast
2006-01-09, 20:03
Kolla på Arnold o kolla på Lou.... Gener.

Jacksatan
2006-01-09, 20:16
Kolla på Arnold o kolla på Lou.... Gener.

Lou har ju iofs ingen peak på muskeln direkt. Det är mer att hans biceps är stor.

Johan86
2006-01-09, 21:15
enligt ove rytter så är det koncentrationscurl som gäller för peaken

Allan
2006-01-09, 21:16
enligt ove rytter så är det koncentrationscurl som gäller för peaken

Skitprat! AP har helt rätt. Sök på biceps och peak så ska ni se att ämnet behandlats förr.


allan

keffat_liv
2006-01-09, 21:18
Den övergripande formen på musklerna är genetisk. Om du inte har anlag för "peak" lär du aldrig kunna få någon heller.

men är det möjligt att bara ha peak på ena armen? jag har endast peak på höger biceps. Vänster e helt jäkla plan när man kör en dubbel biceps pose framför spegeln. Så i'm fucked? Det ser för jjävligt ut... Inte för att man brukar stå och göra biceps poser överallt men ändå...

nudi
2006-01-09, 21:40
Bara jag som tycker att biceps med (stor)peak är det fulaste som finns tydligen ;)

keffat_liv
2006-01-09, 21:45
Bara jag som tycker att biceps med (stor)peak är det fulaste som finns tydligen ;)

nej, absolut inte. Kort muskelfäste t.ex. är absolut inte snyggt och inte arnold peak heller, men annars så är en nätt och fin peak snyggt.

rQx
2006-01-09, 21:50
Om AP hade rätt så hade ju jag indirekt rätt, så duktig jag är!!

Beast
2006-01-09, 23:56
Lou har ju iofs ingen peak på muskeln direkt. Det är mer att hans biceps är stor.

Och det var just detta jag ville poängtera.

Pez
2006-01-10, 02:08
men är det möjligt att bara ha peak på ena armen? jag har endast peak på höger biceps. Vänster e helt jäkla plan när man kör en dubbel biceps pose framför spegeln. Så i'm fucked? Det ser för jjävligt ut... Inte för att man brukar stå och göra biceps poser överallt men ändå...
Ja det är fullt möjligt, för att inte säga troligt.. ingen människa har två identiska kroppshalvor, det blir bara mer uppenbart när man börjar träna och faktiskt intresserar sig för det hela.

Yes
2006-01-10, 09:12
Det är klart muskeln blir tjockare och därmed högre när den växer, men hur "spetsig" den blir bestäms främst av genetiska faktorer. Vi kan ta Sergio Olivia som exempel, massiva biccar men ingen "peak" att tala om (inte jämfört med t.ex. Arnold i alla fall).
En stor skillnad mellan Olivia och Arnold är längden på deras biceps. Är det vad som avgör "peaken"? Dvs. långa muskler måhända ha goda förutsättningar att bli stora, men får inte alls samma "peak" som en kortare?

Fast iof kanske inte det stämmer om man kollar på exempelvis Casey Viator, som iaf jag tycker har rätt bra "peak".
http://digilander.libero.it/iompao/cv6.jpg

Don_Kocke
2006-01-10, 12:42
jag har oxå bättre peak på högra medans vänstra är bulligare och starkare :confused: