handdator

Visa fullständig version : Hur hög musik vill du ha när du tränar?


swarre
2006-01-09, 16:39
Försöker att inte störa mig på folk som envisas med att sänka musiken så fort dom kommer in i träningslokalen, men det är svårt. Herregud, vi ska lyfta vikter, inte ha cocktailparty! Jag kräver inte rammstein på högsta volym varje pass, men någon halvtaskig svensk popstjärna på i bakgrunden slipper jag gärna...

MilkmaN
2006-01-09, 16:41
Jag hatar att ha lugna favoriter eller darin eller något på i bakgrunden, motivationen ligger på noll...

High1ander
2006-01-09, 16:42
lagom <-> hög

jwzrd
2006-01-09, 16:44
Antingen knäpptyst eller rätt musik på rätt volym.

Frippe_L
2006-01-09, 16:45
lagom <-> hög

Instämmer, och inte lugna favoriter oavsett hur högt de spelar det :-)

Hades
2006-01-09, 16:45
Vad som är lagom är ju subjektivt. Lagom för en person kan vara högt för de flesta andra. Och eftersom jag gillar att ha hög musik på, så är ju det lagom för mig. Jag svarade "högt".

Larsson
2006-01-09, 16:45
Bra musik på lagom volym i lurarna.

High1ander
2006-01-09, 16:46
Instämmer, och inte lugna favoriter oavsett hur högt de spelar det :-)
Sant.

Behöver inte vara högt tempo, bara det har "tyngd".

m0gh
2006-01-09, 16:47
Hårdrock.. Black sabbath, judas priest, white snake, rainbow, Dio, metallica.. bara de inte är ngn smörja så får de gjärna vara hur högt som helst *flex*
Annars presterar man ju bara sämre när darin spelas t.ex.

mini_Arnold
2006-01-09, 16:51
Bryr mig inte om vilket
hör ändå bara musiken när jag vilar och det blir det inte mycket av..

Jense
2006-01-09, 16:52
metal uppskruvat så jag inte hör NÅGOT annat än musiken

swarre
2006-01-09, 17:10
metal uppskruvat så jag inte hör NÅGOT annat än musiken


:thumbup: :)

mela
2006-01-09, 17:11
hög musik.. metal ska det vara :hbang:

Kryss
2006-01-09, 17:12
Med tanke på att de oftast har någon tragiskt dålig hiphopradio på så har jag det helst knäpptyst på mitt gym :(

Nina L
2006-01-09, 17:12
De har så låg volym på mitt gym att jag tvingas ta med portabel musik. Det skulle jag aldrig ha gjort annars. Högt skall det vara! Det blir mycket trevligare stämning då.

Cilia
2006-01-09, 17:14
De har så låg volym på mitt gym att jag tvingas ta med portabel musik. Det skulle jag aldrig ha gjort annars. Högt skall det vara! Det blir mycket trevligare stämning då.
hur trivs du med ditt gym Nina?
dom öppnar 2 sånna i Stockholm i slutet av månaden men jag är lite tveksam

rQx
2006-01-09, 17:15
Kvittar mig, jag behöver ingen musik för att träna. Är det musik på som det alltid är så hör jag inte den när jag tränar för man är helt inne i sina lyft.

Fartman
2006-01-09, 17:15
Högt, ej att förväxla med "audiofil-högt" som vissa vill ha..
Som det är nu har vi dock en spärr på förstärkaren, om man har på det högsta som går nu är det perfekt. Högre är bara jobbigt plus att klubben hotas av vräkning ifall det blir mycket mer klagomål på volymen på musiken (ligger i källaren till ett hyreshus)

Rock'nRoll
2006-01-09, 17:19
Precis så högt att det överöstar musiken gymmet kör i sina högtalare.

Nina L
2006-01-09, 17:25
hur trivs du med ditt gym Nina?
dom öppnar 2 sånna i Stockholm i slutet av månaden men jag är lite tveksamDet var som fasiken. De öppnar hur många gym som helst, verkar det som! Jag trivs bra. Snackar vi kvalitet per krona så vinner de lätt. Men mycket ligger också i att det ligger så sjukt nära. Du får ta dig en provträning. Sen gör ju mp3-spelaren att man blir totalt asocial så någon familjekänsla lär det aldrig bli. ;)

Alexlindgren
2006-01-09, 17:53
lagom, inte för högt, inte för lågt.

kan berätta en sak som hände på gymmet en gång. min polare gick till receptionen för att säga att dom skulle byta till nrj, då helt plötsligt slogs typ en sexnovell på. med massa roliga ord osv, vart lite tyst på gymmet ett tag då.

Pingu
2006-01-09, 18:05
Högt, gärna så högt att det inte går att prata så att man slipper stå och vänta på alla snakisar

Officer
2006-01-09, 18:09
lagom, inte för högt, inte för lågt.

kan berätta en sak som hände på gymmet en gång. min polare gick till receptionen för att säga att dom skulle byta till nrj, då helt plötsligt slogs typ en sexnovell på. med massa roliga ord osv, vart lite tyst på gymmet ett tag då.


Måtte vart kul för jag har råkat ut för samma sak då jag stod i receptionen på gymet förut och agerade DJ lite :D




OnT: Lagom är bäst. Att träna intensivt och hårt under 70-80 minuter tar redan kål på psyket, och övervolym på musiken gör inte saken bättre.

Metal_boy_
2006-01-09, 18:14
Högt om det hade varit bra musik. Dom spelar ju nått som borde kallas Gay Fm.

Jman
2006-01-09, 18:42
Jag vill höra när jag klonkar med vikter och kör med maskinerna. Jag vill höra gnisslet från metallen innan det brister :D ... Eller ungefär så att jag slipper höra skitsnacket 2 övningstationer bort. Med andra ord inte för högt. Lagom om det är bra musik annars lägre.

mangemani
2006-01-09, 18:54
jag har på HÖG musik,dels för att det är ett gym och för att musiken har en psykisk effekt på en.
men det ska alltid vara nån nisse som hela tiden ska sänka,dom vill ha lugn och ro när dom sitter på motions cykeln medans dom lyssnar på mp3 :laugh:

iof så kan jag ju förstå dom nu nu när vi har byggt om i gymmet...motions cyklarna står i ett litet mindre rum där det är 2 högtalare,grejjen är det att inne i själva gym lokalen så låter det medelhögt medans inne i det lilla rummet så låter det fruktansvärt högt,så jag förstår dom nu,att dom inte vill ha på så högt,men förut när cyklarna stog i gym lokalen,så kunde man bli smått irriterad på folket som hela tiden skulle sänka.

jag kan ju iof ta bort volym knappen på cd spelaren så dom ej kan sänka,men det vore ju lite fräckt=P

Jorgen
2006-01-09, 19:00
Lagom. För högt är bara störigt.

Spinkot
2006-01-09, 19:25
Antingen knäpptyst eller rätt musik på rätt volym.

Jawohl!

blasr
2006-01-09, 19:27
Musik med fart i, hög volym och dånande bas.

hangatyr
2006-01-09, 19:29
spelar ingen större roll. givetvis är det trevligt med lite bra musik, tyvärr envisas tränaren med att enbart spela gangsta-musik på träningarna. suck.

polaren
2006-01-09, 19:34
Jag stönar inte alltför högt när jag tränar, så musiken behöver inte vara så hög :) Jag vill gärna kunna samtala under passet utan att behöva höja rösten!

Ryska_raketen
2006-01-09, 20:14
Hög volym, så man slipper höra dom andra som pratar :)

Gärna hårdrock eller "tempo" musik!

Helena B
2006-01-09, 20:36
I min mp3 spelar jag så pass högt att jag inte hör andra eller mig själv stöna, det är lagom...Behöver jag inte skämmas för att jag låter heller eftersom jag inte hör det. Jag är så omtänksam...

victor_n
2006-01-09, 20:38
Vill personligen ha jävligt hög techno,hardstyle/hardtrance eller rock av någon tung genre! men tyvär gymmar man på ett ställe där desibell-nivån ligger på 2 och det är lugna favoriter som spelas hela dagen eller 105,9 *suck*

Jay-Z
2006-01-09, 20:54
Mellan seten kan det gärna vara lite lugnare, men under setet ska nästan öronen sprängas av hårdrock eller tung rap/hip-hop.

Mighty
2006-01-09, 20:59
Lyssnar gärna på musik i uppladdningsfasen, men när jag väl skall köra mina repetitioner vore det idealiskt om det var tyst. Får in absolut bäst andning när jag hör mig själv andas och presterar bättre då.

GymTT
2006-01-09, 21:18
Jag hatar att ha lugna favoriter eller darin eller något på i bakgrunden, motivationen ligger på noll...


Wörd.

keffat_liv
2006-01-09, 21:52
Vi har rix fm på vårt gym på väldigt låg volym!!! och väsnas man i lokalen blir man tillsagd! bästa gymet ever. aight.

victor_n
2006-01-09, 22:00
Vi har rix fm på vårt gym på väldigt låg volym!!! och väsnas man i lokalen blir man tillsagd! bästa gymet ever. aight.

shit låter nästan som ett rehabcenter? :confused: man får faktiskt skrika när man tar i på gymmet.. men om man får upp vikten oxå titter alla äldre på en som om man vore "helt från vettet" *screwy*

hum
2006-01-09, 22:24
Eftersom mitt ena öra är halvkasst och börjar spraka efter ca halva passet föredrag jag hyfsat låg volym och hatar idioter som höjer utan hänsyn till andra. Vill man ha hög volym kan man ha det i lurarna.

Hnke
2006-01-09, 22:26
Under seten vill jag ha så högt som möjligt.. annars "normalt".

keffat_liv
2006-01-09, 22:28
shit låter nästan som ett rehabcenter? :confused: man får faktiskt skrika när man tar i på gymmet.. men om man får upp vikten oxå titter alla äldre på en som om man vore "helt från vettet" *screwy*

DET E REHAB :laugh: :laugh: Folks we have a winner.

Diana
2006-01-10, 04:38
kan berätta en sak som hände på gymmet en gång. min polare gick till receptionen för att säga att dom skulle byta till nrj, då helt plötsligt slogs typ en sexnovell på. med massa roliga ord osv, vart lite tyst på gymmet ett tag då.
:laugh:


tränar ja med kompisar är de bäst me medelhög musik så man kan snacka

kör ja själv däremot blir motivationen allra bäst av riktigt HÖG musik :bow: finns ett undantag och de är om ja ska maxa på nån vikt ja är lite skrajj för :em: :D då kan för hög musik helt klart störa koncentrationen

mangs
2006-01-10, 08:59
Lagom är bäst. När det är bra låtar kan det vara lite högre och tvärtom. Tur att man styr och ställer över sådant här själv. Både musikval och volym.

swarre
2006-01-10, 11:36
DET E REHAB :laugh: :laugh: Folks we have a winner.

:thumbup:

Gick på rehab för något år sedan pga mitt stackars knä. Det var jag och ett gäng pensionärer med brutna lårbenshalsar och taskiga ryggar, men min sjukgymnast var riktigt skön. Hon ledde även en del body-pump och aerobics pass på fritiden och tyckte att vi skulle rehaba till hennes träningsskivor :hbang:

hahavaffan
2006-01-10, 12:49
Vidrigt högt funkar bäst... men då gnäller kärringarna på gymmet, så högt brukar få fungera.

Pudzianovski
2006-01-10, 13:03
Jag vill gärna ha rätt låg volym. Tycker det är skönt. Men om jag har mp3 spelare och de spelar någon jävla skitmusik vilket de oftast gör så måste man ju höja mp3 spelarens volym en del. Sånt kan jag störa mig på som fan. Känner att jag vill döda någon hela passet. Fan, det är det enda jag tänker på hela passet. Går och hatar hela passet pga musiken. *grr27*

John_r
2006-01-10, 13:24
Försöker att inte störa mig på folk som envisas med att sänka musiken så fort dom kommer in i träningslokalen, men det är svårt. Herregud, vi ska lyfta vikter, inte ha cocktailparty! Jag kräver inte rammstein på högsta volym varje pass, men någon halvtaskig svensk popstjärna på i bakgrunden slipper jag gärna...

Jag går inte till gymmet för att lyssna på musik så för mej är det vilket som vad som spelas men det ska vara på lagom volym så att ingen störs! :furious: :thumbup:

swarre
2006-01-10, 13:27
Jag går inte till gymmet för att lyssna på musik så för mej är det vilket som vad som spelas men det ska vara på lagom volym så att ingen störs! :furious: :thumbup:

Och jag väljer inte musik på gymmet så att det passar folk som har ett väldigt stort behov av att kunna "vila" sig i form mellan seten genom att snacka skit i en kvart ;) Eller ännu bättre enbart är där för att hålla sina kompisar i handen när dom ska köra sina 7 set bänkpress och sedan pumpa upp biccarna inför kvällen, kalla mig egostisk eller elak, men jag tar fatiskt inge större häsyn till dom personerna i det läget :devil: