handdator

Visa fullständig version : Satt du längst bak i klassrummet när du gick i Högstadiet?


morte
2006-01-09, 15:46
(Jobbig poll kommer strax)

mela
2006-01-09, 15:51
Jag satt oftast i mitten intill väggen *screwy*

Kebab-Arne
2006-01-09, 15:53
Inte på högstadiet, men sitter mer längst bak nu på gymnasiet.

m0gh
2006-01-09, 15:55
Klart man satt längst bak. Där har man bäst läge att kasta sudd på alla andra :D + att man kan luta sig bak på väggen + man slipper massa som glor en i nacken. Helt enkelt trevligast att sitta längst bak =)

andeN.
2006-01-09, 15:55
I högstadiet var det alltid längstbak. Nu i gymnasiumet är det i mitten eller ännu längre fram.

Piranha
2006-01-09, 15:56
Jag var klassens ljus och frökens egen lilla gullepärla !

hangatyr
2006-01-09, 15:57
satt längst bak. var egentligen en snäll elev, men var väldigt aktiv och pratig, för att inte säga högljudd.

Standardgrejen var "Eric, försök prata med liiiite mindre bokstäver va?"

Bönne
2006-01-09, 15:57
Låg oftast och sov, hemma, under skoltid.

J.Saarela
2006-01-09, 15:57
satt längst fram p.g.a av att läraren tvingade mig.

High1ander
2006-01-09, 15:57
Alltid längst fram? Man kan lika gärna sitta nära läraren och prata skit. Även på college sitter jag längst fram, och det hindrar inte mig från att småsova, eller chatta med kompisarna brevid. Som om man bryr sig vad läraren tycker, jag får ändå bra betyg :) Bara kärringar som sitter i bak och inte vågar ta skit från läraren.

Bonnie
2006-01-09, 15:59
Jag satt längst fram för jag var närsynt och ville inte ha på mig mina fula glasögon :)

mr ruhl
2006-01-09, 16:05
hur ska man kunna komma ihåg nåt sånt? varför finns det inte som val i pollen? "minns inte" *screwy* :D

Fartman
2006-01-09, 16:05
Jajjemen, rökte dock aldrig speciellt mycket. Men jag gjorde mycket annat bus så jag anser mig kvalificerad till att rösta JA.
I gymnasiet var jag oftast sist in i klassrummet och då fick man sitta längst fram, närmast dörren eftersom töntarna tagit platserna bak i klassrummet (i hopp om att bli coola?).. det var en bra plats, i gymnasiet är det faktiskt töntigt att sitta längst bak.

mela
2006-01-09, 16:07
Jajjemen, rökte dock aldrig speciellt mycket. Men jag gjorde mycket annat bus så jag anser mig kvalificerad till att rösta JA.
I gymnasiet var jag oftast sist in i klassrummet och då fick man sitta längst fram, närmast dörren eftersom töntarna tagit platserna bak i klassrummet (i hopp om att bli coola?).. det var en bra plats, i gymnasiet är det faktiskt töntigt att sitta längst bak.


Passa dig *grr27*
Vi är ett gäng på 9 tjejer, vi får bara plats längst bak :laugh:

Lallle
2006-01-09, 16:07
brukar sitta i längst bak ganska ofta. Vi är bara 4 killar i klassen så det blir ofta så att killarna sitter längst bak.

Herkulez
2006-01-09, 16:07
jepp, var även kung i rökrutan fast jag inte rökte.

skaparn
2006-01-09, 16:09
Jag var tuff och satt längst bak, sen fick jag sämre syn och flyttade fram en bit, sen när alla vant sig vid att jag hade glasögon blev jag tuff igen och fick sitta längst bak.

Nu sitter jag gärna längst fram, räcker upp handen och lämnar ett äpple på katedern.

King Grub
2006-01-09, 16:11
Ja. I vår klass satt den intellektuella eliten i raden längst bak.

BajareN
2006-01-09, 16:11
Jag var tuff och satt längst bak, sen fick jag sämre syn och flyttade fram en bit, sen när alla vant sig vid att jag hade glasögon blev jag tuff igen och fick sitta längst bak.

Nu sitter jag gärna längst fram, räcker upp handen och lämnar ett äpple på katedern.

:love:

Fartman
2006-01-09, 16:12
Passa dig *grr27*
Vi är ett gäng på 9 tjejer, vi får bara plats längst bak :laugh:

Ett stort och töntigt tjejgäng alltså! Ett sånt där jobbigt där det viskas i stället för att samtala i normal samtalston? Well, Mela, du ligger defintivt i riskgrupp 1.

Fartman
2006-01-09, 16:13
Ja. I vår klass satt den intellektuella eliten i raden längst bak.
Och läste serietidningar? :D (I högstadiet är det allmänt känt att man inte precis behöver anstränga sig om man är rätt klipsk)

mela
2006-01-09, 16:14
Ett stort och töntigt tjejgäng alltså! Ett sånt där jobbigt där det viskas i stället för att samtala i normal samtalston? Well, Mela, du ligger defintivt i riskgrupp 1.


Vi är 28 tjejer i klassen..
Vi är uppdelade i olika grupper, som det blir i alla klasser.

I vår klass viskas det inte, alla skriker rätt ut va de vill..

Davil
2006-01-09, 16:14
Alltid längst bak genom hela min skolgång.

MilkmaN
2006-01-09, 16:14
It happens... Bryr mig inte vidare vart jag sitter.

Fartman
2006-01-09, 16:16
Vi är 28 tjejer i klassen..
Vi är uppdelade i olika grupper, som det blir i alla klasser.

I vår klass viskas det inte, alla skriker rätt ut va de vill..

MEIN GODT! holy crap, jobbigt jobbigt jobbigt.. tacka gudarna för att min klass var 50/50 tjejer och killar.. min syster gick i en stor tjejklass.. där var det tydligen krig hela tiden.. även i våran parallelklass var merparten tjerer och där var det också KRIG. Min klass däremot, där var det lugnt och gemytligt.

mela
2006-01-09, 16:17
MEIN GODT! holy crap, jobbigt jobbigt jobbigt.. tacka gudarna för att min klass var 50/50 tjejer och killar.. min syster gick i en stor tjejklass.. där var det tydligen krig hela tiden.. även i våran parallelklass var merparten tjerer och där var det också KRIG. Min klass däremot, där var det lugnt och gemytligt.


Vi kan aldeig enas om någonting.
Så fort vi ska bestämma prov/inlämningsdatum blir det kalabalik.
Alla pratar skit om alla och alla hatar alla :D

Men annars är det bra sammanhållning :thumbup:

Tycker synd om de två killarna vi har i klassen.

emmzan
2006-01-09, 16:23
Nä satt inte längst bak, inte längst fram heller. I dagsläget då det är enorm föreläsningssal som gäller håller man på sin bokade plats på rad 3 :D

BajareN
2006-01-09, 16:25
Vi kan aldeig enas om någonting.
Så fort vi ska bestämma prov/inlämningsdatum blir det kalabalik.
Alla pratar skit om alla och alla hatar alla :D

Men annars är det bra sammanhållning :thumbup:

Tycker synd om de två killarna vi har i klassen.

Låt mig gissa, dom är bögar.

mela
2006-01-09, 16:26
Låt mig gissa, dom är bögar.

Nej, en av dem är faktiskt tillsammans med en tjej i klassen.
Den andra är ett år yngre men så förbannad ball :laugh:

John_r
2006-01-09, 16:27
satt längst fram p.g.a av att läraren tvingade mig.

Samma här. Jag var alltid tvungen att sitta i ett hörn längst fram för att läraren skulle ha koll på mej :devil:

BajareN
2006-01-09, 16:27
För övrigt satte man sig så långt ifrån skabbtrollen som möjligt, man ville absolut inte sitta vid samma rad, alternativt samma bordsgruppering för då kunde hemska saker ske.

swarre
2006-01-09, 16:28
Tycker synd om de två killarna vi har i klassen.


Tror nog att dom trivs fin-fint :thumbup:

På högstadiet spenderade jag mycket tid i sängen hemma, men var duktig och snäll elev när jag väl besökte klassrummen, så det blev oftast rätt långt fram.

På gymnasiet däremot var jag allt ännat än snäll elev, vi var ett gäng som knappast satt längst bak, utan snarare borde gjort det så att resten av klassen kunde fått lite arbetsro... Vet inte om "ryggen-mot-läraren-looken" ska vägas in på något sätt i den här tråden ;)

Lallle
2006-01-09, 16:29
Låt mig gissa, dom är bögar.

Man är inte bögar för att man är en minoritet *slap*

BajareN
2006-01-09, 16:30
Bara en spontan fråga sådär, någon som begått otukt med sin lärare?

BajareN
2006-01-09, 16:31
Man är inte bögar för att man är en minoritet *slap*

Va?? Det har min lärare sagt!

Helena B
2006-01-09, 16:38
När jag var trött och okoncentrerad satt jag längst fram på sidan. Då satt man så läraren inte såg en hela tiden. Men om det var något som jag tyckte var intressant eller ville få bra betyg i så satt jag i mitten så läraren kunde se att man räckte upp handen.

Hades
2006-01-09, 16:51
Satt nästan alltid längst fram.

mini_Arnold
2006-01-09, 16:53
Dålig poll.
Jag och barndomspolarn satt alltid så långt bak som möjligt. We were a little bit special. ( *screwy* )

High1ander
2006-01-09, 16:53
Va?? Det har min lärare sagt!
Min lärare sa om homosex till alla homofober i klassen:
"Det är väl inte farligt med lite duktigt i prutten, man kan alltid tvätta sig efteråt".

clash
2006-01-09, 16:54
jag var även kung i rökrutan ... eller åtminstone baron

Masugn
2006-01-09, 16:54
Har suttit längst bak sen jag började skolan

Lallle
2006-01-09, 16:59
Va?? Det har min lärare sagt!

fan då :em:

zanzi
2006-01-09, 17:01
Satt alltid ensam i något hörn, mobbad av alla andra.

Loke
2006-01-09, 17:01
I högstadiet satt jag nog i mitten, typ. Det var inte så noga såntdär, det viktigaste var att gängen satt tillsammans I vissa salar satt iofs de hårda killarna längs med fönsterraden. Då satt jag vanligtvis på motsatta sidan.

På gymnasiet beror det på vilken typ av sal det är. Sitter aldrig längst bak dock, där sitter den halvan av klassen som jag inte umgås med.

Grisen
2006-01-09, 17:14
Typ. Ibland

Vi var ett killgäng som terroriserade klassen, styrde och ställde vad som var tillåtet och vad som var fel. Helt sjukt att vi fick hålla låda dagarna igenom.

Cilia
2006-01-09, 17:36
Ja. I vår klass satt den intellektuella eliten i raden längst bak.
och var svartklädda och såg "svåra" ut!



Vi är uppdelade i olika grupper, som det blir i alla klasser.
så blev det inte i vår klass.
Vi hade en bra sammanhållning och ännu bättre i gymnasiet.
Vi fikade alltid ihop på rasterna även om vi hade massor av olika stilar.
det var vår grej att alla skulle trivas, så mycket trevligare det blir då.





jag satt nog mest i mitten gärna mot en vägg så man kunde luta sig.

mela
2006-01-09, 17:37
så blev det inte i vår klass.
Vi hade en bra sammanhållning och ännu bättre i gymnasiet.
Vi fikade alltid ihop på rasterna även om vi hade massor av olika stilar.
det var vår grej att alla skulle trivas, så mycket trevligare det blir då.



alla snackar med alla och så..
ibland är man tvungen att umgås med de andra :whipped:
i tvåan va det bättre.. då va alla "åååh jag älskar min klass"

Tigerkotten
2006-01-09, 17:42
längst bak, det ångrar jag som faen. För jag var riktig babbelkvarn och fick inte mycket gjort pga jag satt längst bak.

Så sitt långt fram om ni vill få saker gjorde :)

Pingu
2006-01-09, 18:03
Satt alltid längstbak men jag har aldrig ens testat röka

Jense
2006-01-09, 18:05
ja hahaha jag va kingen förr :D fyfan vad cool man va, men ändå fick man veckopeng

wintersnowdrift
2006-01-09, 18:26
Jag satt nog längst fram, oftast. Läraren var den enda jag kunde föra diskussioner med i högstadiet. Majoriteten av mina klasskamrater ägnade lektionerna åt att kasta suddigum på varandra och försökte jag kommunicera med dem var jag tvungen att sänka mig till en tioårings nivå ungefär. Så för intellektuell stimulans återstod således läraren, varför jag placerade mig på lämpligt samtalsavstånd från denne.

:cool:

//Kristin (cool nörd)

tigerofsweden
2006-01-09, 18:29
Jag satt nog längst fram, oftast. Läraren var den enda jag kunde föra diskussioner med i högstadiet. Majoriteten av mina klasskamrater ägnade lektionerna åt att kasta suddigum på varandra och försökte jag kommunicera med dem var jag tvungen att sänka mig till en tioårings nivå ungefär. Så för intellektuell stimulans återstod således läraren, varför jag placerade mig på lämpligt samtalsavstånd från denne.

:cool:

//Kristin (cool nörd)

Ja de må ja säga ;)

Satt längst fram oftast, "våga vägra glasögon" :D

Sonny
2006-01-09, 18:29
Alltid suttit längst fram.

Ninjasmurf
2006-01-09, 18:37
brukade sitta lite var stans i klassrummet för att skapa lite extra förvirring... i gymnasiet var det fönsterplats som gällde så man kunde titta ut... men oj oj va töntig/nördig man var då..

raQblad
2006-01-09, 18:39
Jag satt längst fram för jag var närsynt och ville inte ha på mig mina fula glasögon :)Just så var det faktiskt för min del också...! Skaffade däremot linser till gymnasiet och sitter numera regelbundet längst bak! *väntar in ovationer..*

Fartman
2006-01-09, 18:42
Just så var det faktiskt för min del också...! Skaffade däremot linser till gymnasiet och sitter numera regelbundet längst bak! *väntar in ovationer..*
Grattis, du är ett slående exempel på vad jag nämde tidigare i tråden. En nörd som inte fick sitta längst bak i högstadiet men i försök att ändå bli cool ser till att sitta längst bak i gymnasiet. Sorry grabben, det var bara tufft att sitta längst bak i högstadiet, i gymnasiet var det töntigt. ok? ;)

mangemani
2006-01-09, 18:48
hmm,ja faktiskt så satt man längst bak men det var för att kompisarna envisades med att dom skulle sitta där.

stahlberg
2006-01-09, 18:50
Det är länge sedan jag gick i högstadiet, och jag satt säkert på flera olika platser. Men vem fan tycker det är bäst att sitta längst bak. Jag AVSKYR att sitta längst bak t.ex på föreläsningar. Bäst grillar jag föresläsaren med lämpliga frågor och kommenatrer LÄNGST FRAM. Hur det var i högstadiet minns jag inte, men numera sätter jag mig alltid längst fram i ett klassrum eller en föreläsningssal (tyvärr för de flesta inblandade förlänger jag sedan föreläsningen med 30 % genom mina frågor, kommentarer och inlägg. Detta vet mina bekanta mycket väl, ska vi på gemensam föreläsning ber de mig på förhand att jag ska vara tyst. Detta lovar jag alltid. Jag håller mig med nöd och näppe tyst den första fjärdedelen, sedan kan jag inte hålla mig...och så är det färdigt igen).

Dumleman
2006-01-09, 19:01
Det är länge sedan jag gick i högstadiet, och jag satt säkert på flera olika platser. Men vem fan tycker det är bäst att sitta längst bak. Jag AVSKYR att sitta längst bak t.ex på föreläsningar. Bäst grillar jag föresläsaren med lämpliga frågor och kommenatrer LÄNGST FRAM. Hur det var i högstadiet minns jag inte, men numera sätter jag mig alltid längst fram i ett klassrum eller en föreläsningssal (tyvärr för de flesta inblandade förlänger jag sedan föreläsningen med 30 % genom mina frågor, kommentarer och inlägg.
Ja exakt :D! Jag sittera alltid längst fram på föreläsningar så jag hör, hörs och ser bäst. I grundskolan och gymnasiet var jag inte alls så, då höll jag igen med frågor och svar även fastän det var en betygsgrundande aktivitet *screwy*.

Math
2006-01-09, 20:23
Vi hade alltid samma platser i grundskolan (som läraren valde) :hbang: Skit ballt när man blev satt brevid ngn man inte gillade o satt där i ½år .. *rolleyes*

På gymnasiet så sitter där det finns plats eller det beror på vilken lektion det är.. På dom kurserna jag är interesserad av sitter jag långt fram och på språk o sånt sitter jag långt bak... kanske inte jätte bra upplägg men d blir så ändå

Allan
2006-01-09, 20:39
Jag började alltid längst bak men vandrade framåt varefter jag och respektive lärare kom på kant med varandra....


allan

Cilia
2006-01-09, 20:41
Jag började alltid längst bak men vandrade framåt varefter jag och respektive lärare kom på kant med varandra....


allan
jag kom aldrig på kant med någon lärare (utom 2)
men blev ibland framflyttad för att jag pratade så mycket
redan på den tiden alltså!

Allan
2006-01-09, 20:46
jag kom aldrig på kant med någon lärare (utom 2)


:D Det finns ett språkligt uttryck för den där sortens satskonstruktion, tror jag...


allan

Sparrisen
2006-01-09, 20:48
Jag har alltid suttit längst bak, även nu på universitetet. Bra att ha koll på vad som sker :)

Mighty
2006-01-09, 20:48
Ända sedan man fick välja plats själv har jag suttit längst bak.
Mest för att jag gillar att ha uppsikt över folk och inte ha någon i ryggen.

Sedan känner jag igen Cilias dilemma att man flyttades fram pga snack.
Dock så snackade jag mig tillbaka längst bak snart igen :)

Cilia
2006-01-09, 20:51
:D Det finns ett språkligt uttryck för den där sortens satskonstruktion, tror jag...


allan
du din swesserwisser!
du fattade ju vad jag menade iaf *Gggrrrrrr* *L*



Jag har alltid suttit längst bak, även nu på universitetet. Bra att ha koll på vad som sker :)
jag satt ofta längst bak på universitetet. Slapp man vara så aktiv.
Fast jag hade en föreläsare som inte lät oss komma undan utan kunde säga.
"ja, du längst bak kan svara (trots att det satt ett gäng med handen i vädret längst fram).
Vi burkade automatiskt titta bakom oss för att bara konstatera att det inte fanns ngn bakom oss.