handdator

Visa fullständig version : Sex samma dag som träning ?


Don_Kocke
2006-01-09, 00:24
går åt helvette för mig om jag har sex innan jag ska träna..känner mig svag och saknar agression och motivation som behövs för att kunna prestera bra..någon annan som känner likadant ? Finns det någon fakta på att sex gör en permanent svagare ?

MilkmaN
2006-01-09, 00:28
Det sänker testohalten så.. go figure :D

Don_Kocke
2006-01-09, 00:29
okej de lutar väll åt att bli munk då

Piranha
2006-01-09, 00:41
Meeeeeeen ****** å va glad.

krellik
2006-01-09, 02:12
Lätt lösning ****** efter..;) Eller rättare sagt -träna-ät-****** .. Det lät som en rätt bra dag förövrigt..;)

Officer
2006-01-09, 02:18
Grejen är att iaf jag behöver en viss "spänning" i kroppen och nerverna när jag ska träna.
Detta visar sig tydligt t ex på helger när jag ska träna, om jag går upp kl 12 och är riktigt utsövd och går och tränar efter frukost så känner jag mig helt "nere" på så sätt att jag inte orkar ta i, vara energisk under passet eftersom jag är FÖR utvilad och mesig och mjuk.
Samma sak med sex. Som du vet så är det massa välmåendehormoner och avslappnande, nervuppmjukande grejer som utslöses när man har orgasm. Det gör att man får samma effekt som när man är riktigt utvilad. Och lägg på faktum att du idkar kn__ull och inte bara runkar, så går det åt ännu mer energi och man blir helt uttömd.

Så lägg antingen 3-4 timmar emellan "passen" eller så knullar du efter passet, senare på kvällen t ex.

fonzie
2006-01-09, 02:18
Meeeeeeen ****** å va glad.

Håller med.

Stoltz
2006-01-09, 10:24
Överdriv inte det hela, Piranha har rätt. Bara njut, träna, njut igen om du vill, och var glad!

oowl
2006-01-09, 12:42
Det sänker testohalten så.. go figure :D



Hur kan det göra det? Då teston tillverkas i pungen och går runt i blodet?

Nina L
2006-01-09, 12:43
Du måste öva mer! :)

Nitrometan
2006-01-09, 12:56
Hur kan det göra det? Då teston tillverkas i pungen och går runt i blodet?
För att kroppens hormonbalans är mycket mer komplicerad än du tror.

Nina: Jag tror du har rätt! ;)

ikariotis
2006-01-09, 14:31
undet upphetsning utlöser en man bl. a. adrenalinet i kroppen, anledningen till att många män tänder på grövt sex och ofta blir irriterade om dem inte får sex när dem blir upphetsade...sex bör du ha efter träning när alla dina hormonnivåer är på toppen =)

jwzrd
2006-01-09, 14:46
Hur kan det göra det? Då teston tillverkas i pungen och går runt i blodet?

Hur resonerar du då egentligen? Eftersom testot tillverkas i pungen så sänks det omöjligt av att ha sex? Där ser man ju logiken direkt...

Som jag härjar om i alla testo-trådar: testo styr inte allt! Nivåerna av fritt testo sjunker direkt efter att man haft sex till orgasm, det sjunker även av att tex äta, särskillt efter hårt kroppsarbete - tex styrketräning.

Personligen har jag mer drive och är mer målinriktad på gymmen när jag är frustrerad så sex före passet försämrar min gymprestation också. Men att välja bort det av den anledningen känns lite dumt iallafall.

hahavaffan
2006-01-09, 15:31
Grejen är att iaf jag behöver en viss "spänning" i kroppen och nerverna när jag ska träna.
Detta visar sig tydligt t ex på helger när jag ska träna, om jag går upp kl 12 och är riktigt utsövd och går och tränar efter frukost så känner jag mig helt "nere" på så sätt att jag inte orkar ta i, vara energisk under passet eftersom jag är FÖR utvilad och mesig och mjuk.ex.Tack! Jag trodde jag var ensam om detta fenomen... jag har så sjukt mycket bättre pass på kvällen efter en hård och tråkig arbetsdag, även om jag är tröttare, än vad jag har på helger.

J.Saarela
2006-01-09, 15:46
Så man säger nej till att sätta på tjejen om hon vill p.g.a man ska träna?? *slap* 90% här har ju inte ens muskler,så det kanske vore bättre att ändra på nå annat än kn...det. *screwy*

Piranha
2006-01-09, 15:53
Så man säger nej till att sätta på tjejen om hon vill p.g.a man ska träna?? *slap* 90% här har ju inte ens muskler,så det kanske vore bättre att ändra på nå annat än kn...det. *screwy*


Alquis borde vara asgrofv !

J.Saarela
2006-01-09, 15:54
Alquis borde vara asgrofv !



:laugh:

Ryska_raketen
2006-01-09, 15:55
Alquis borde vara asgrofv !


:D

MilkmaN
2006-01-09, 16:24
Alquis borde vara asgrofv !

Hahah! Där fick du till det.

Sniggel
2006-01-09, 16:40
går åt helvette för mig om jag har sex innan jag ska träna..känner mig svag och saknar agression och motivation som behövs för att kunna prestera bra..någon annan som känner likadant ? Finns det någon fakta på att sex gör en permanent svagare ?

Din styrka sänks med 0,1 promille varje gång du ******* enligt en norsk studie gjord på rosa långörade kaniner.
Detta förklarar varför, ju äldre vi blir, desto klenare blir vi, kolla på Hugh Hefner





























:D

Fettecke
2006-01-09, 20:41
Alquis borde vara asgrofv !

HAHAHAAHHAH.... kungligt :) *Förlåt Alquist* :em:

Men jag håller med om att sex är negativt före träning.... Men idag vart det tvärtom för mig...!!! pippade före och gick på gymmet.... Fetade upp 150 i böj! :hbang: aldrig hänt förut....!!!! PB kallar man det i sverige... tack vare sängrullande.! (säkert inte, men det låter tufft)

Liten Men Fet
2006-01-09, 21:34
HAHAHAAHHAH.... kungligt :) *Förlåt Alquist* :em:

Men jag håller med om att sex är negativt före träning.... Men idag vart det tvärtom för mig...!!! pippade före och gick på gymmet.... Fetade upp 150 i böj! :hbang: aldrig hänt förut....!!!! PB kallar man det i sverige... tack vare sängrullande.! (säkert inte, men det låter tufft)

I HELVETE att det är negativt, sex som man väljer att vara med om är ALLTID positivt.

Hur många här väljer ett riktigt bra träningspass före ett riktigt bra skjut?

keffat_liv
2006-01-09, 21:34
Meeeeeeen ****** å va glad.

som om sex är viktigare än muskler? *rolleyes*

keffat_liv
2006-01-09, 21:35
I HELVETE att det är negativt, sex som man väljer att vara med om är ALLTID positivt.

Hur många här väljer ett riktigt bra träningspass före ett riktigt bra skjut?

jag hade nog seriöst gjort haha

Don_Kocke
2006-01-09, 22:55
bra träninbgspass före bra skjut..bra träningspass är mkt svårare att åstadkomma och glädjen över det varar längre..sen kan bara pumpen man får i sig av ett lyckat pass gemföras med en orgasm

berkan
2006-01-09, 23:17
hallå??!är det ens något att frågesätta?man kan alltid ha sex, du får bara ut mer av träningen efteråt. Måste vara som att träna med träningsverk.



går åt helvette för mig om jag har sex innan jag ska träna..känner mig svag och saknar agression och motivation som behövs för att kunna prestera bra..någon annan som känner likadant ? Finns det någon fakta på att sex gör en permanent svagare ?

Perry_G
2006-01-10, 08:03
Finns ju risker med att pippa efter passet oxå! Lyfta tjejen och köra stående efter ett ryggpass kan leda till allvarliga ryggskador :laugh:

swarre
2006-01-10, 12:47
Hur många här väljer ett riktigt bra träningspass före ett riktigt bra skjut?

Träningspasset, absolut, utan att tveka! Finns ingen bättre känsla än efter ett riktigt, riktigt bra träningspass, det slår allt...

Kan det inte finnas psykologiska faktorer som spelar in på träningen om man haft sex innan? Att man t.ex är lycklig över att ha fått spendera tid med någon som betyder mycket för dig, och att det höjer ditt humör och motivation? Käns inte som någon omöjlighet för mig i alla fall...

HenrY
2006-01-10, 12:57
jag hade nog seriöst gjort haha

jamen du heter ju Keffat liv också!;)

Liten Men Fet
2006-01-10, 13:03
Träningspasset, absolut, utan att tveka! Finns ingen bättre känsla än efter ett riktigt, riktigt bra träningspass, det slår allt...

Kan det inte finnas psykologiska faktorer som spelar in på träningen om man haft sex innan? Att man t.ex är lycklig över att ha fått spendera tid med någon som betyder mycket för dig, och att det höjer ditt humör och motivation? Käns inte som någon omöjlighet för mig i alla fall...

Du är ju sjuk, eller så har du inte varit singel.
Det finns ju inget träningspass i världen som slår att ha sex en riktigt snygg tjej när man varit utan ett bra tag. Gärna nån man inte riktigt hunnit vänja sig vid, ingen gammal skåpsmat.

Ni som tycker att det är bättre å träna tycker jag ska sluta umgås med tjejer så vi som uppskattar dom kan ta hand om dom, så kan ni köra böj istället.

Don_Kocke
2006-01-10, 13:30
vad är det för prestation att ****** ? det är bara nöjje/avkopplande.. att hellre välja ett knull före ett bra träningspass är som att gå och sätta sig och njuta i bastun istället för att träna

Officer
2006-01-10, 13:35
vad är det för prestation att ****** ? det är bara nöjje/avkopplande.. att hellre välja ett knull före ett bra träningspass är som att gå och sätta sig och njuta i bastun istället för att träna

DÅ har du aldrig haft riktigt bra sex min vän!

Sex är inte BARA nöje och avkopplande. Det är samtidigt ett naturbehov precis som mat/sömn etc för att må bra.

Alla som säger emot är WOW-nördar.

larre
2006-01-10, 13:44
Vilka nördar många är, hur fasen kan man välja ett bra träningspass framför ett riktigt bra knull :confused:

Visst är man lite avdankad när man går till gymmet efteråt men det är värt det utan tvekan.

Liten Men Fet
2006-01-10, 13:44
vad är det för prestation att ****** ? det är bara nöjje/avkopplande.. att hellre välja ett knull före ett bra träningspass är som att gå och sätta sig och njuta i bastun istället för att träna

Nästa gång tjejen frågar om sexet var bra tycker jag du ska säga som det är:
Att ett ordentligt pass på gymmet med andra svettiga grabbar är bättre.

Ni verkar ju vara jävligt passionerade älskare om ni bara tycker det är ett avkopplande nöje.
Har man något vettigt förhållande hoppas jag verkligen det är lite mer känslor inblandade i sexlivet än vad det är i gymlivet annars ligger ni nog brunt till.

Styrketräning är ett substitut för sex inte tvärtom!

Nitrometan
2006-01-10, 13:59
Styrketräning är ett substitut för sex inte tvärtom!
Hahahaha! OK. Det ska jag komma ihåg.

"Jag ska bara in till gymmet och idka lite sexsubstitut en stund. Vi ses sen!" :D

muddler
2006-01-10, 14:24
Meeeeeeen ****** å va glad.

ord! träna kan man alltid göra ändå

Don_Kocke
2006-01-10, 14:24
bra sex är så mkt lättare att få än ett riktigt grymt tränigspass det är det jag menar

kallebanan
2006-01-10, 19:33
Så man säger nej till att sätta på tjejen om hon vill p.g.a man ska träna?? *slap* 90% här har ju inte ens muskler,så det kanske vore bättre att ändra på nå annat än kn...det. *screwy*



Hahaha :)

Liten Men Fet
2006-01-10, 21:56
bra sex är så mkt lättare att få än ett riktigt grymt tränigspass det är det jag menar

Ja om du har pojkvän redan. Men om du är singel och inte räknar sex med sig själv eller med fula eller feta så tycker jag du har fel.
För att få ett bra träningspass så kollar jag när gymmet är öppet, sover ordentligt äter bra, ser till att få igång kroppen, kollar några träningsfilmer och går å lyfter..
Ska jag ha sex så måste jag kamma mig, borsta tänderna, klä mig fint och gå på lokal bara för att kanske hitta någon att nuppa med!? Låter ju inte simpelt..

Don_Kocke
2006-01-11, 21:56
jo det är rätt simpelt..hur lätt man har att få sex beror nog lite på hur man ser ut och hur man beter sig oxå

Don_Kocke
2006-01-11, 22:01
och därför kan jag förstå att man tycker att det är lättare att uppnå ett riktigt bra träningspass än bra sex om man är liten och fet ;)

Ungtuppen
2006-01-11, 22:39
Alquis borde vara asgrofv !
Mobbning!! !!!!

Liten Men Fet
2006-01-12, 00:32
och därför kan jag förstå att man tycker att det är lättare att uppnå ett riktigt bra träningspass än bra sex om man är liten och fet ;)

Jo, lite upplagt för det. Just nu så är det lite knepigare för jag har sagt upp min KK kontakt precis.

Men du får ju gärna slänga upp en bild på dig själv så kanske vi kan förstå att du får bra sex lättare än det är att gå till gymmet. :)

Metal_boy_
2006-01-12, 00:42
Sex är bra innan träning. Nästintill optimalt faktiskt. Har du skjutit en laddning innan du går till gymet, så ödslar du ingen dyrbar träningstid till att drömma om att skjuta den på alla snygga brudar som är där och tränar.

Rockhard
2006-01-12, 00:46
och därför kan jag förstå att man tycker att det är lättare att uppnå ett riktigt bra träningspass än bra sex om man är liten och fet ;)

haha. det beror mera på hur mycket pengar då spelar det ingen roll om man är liten å fet

Don_Kocke
2006-01-12, 10:54
aa iofs pengar är viktigare .hur laddar man upp bilder ?

aliquis
2006-01-12, 15:11
*rapporterar hela tråden*

aliquis
2006-01-12, 15:12
HAHAHAAHHAH.... kungligt :) *Förlåt Alquist* :em:

Men jag håller med om att sex är negativt före träning.... Men idag vart det tvärtom för mig...!!! pippade före och gick på gymmet.... Fetade upp 150 i böj! :hbang: aldrig hänt förut....!!!! PB kallar man det i sverige... tack vare sängrullande.! (säkert inte, men det låter tufft)*slitar av huvudet* lär er stava, det är inte alquist, eller aqualis, aliquis står det ju!

det är därför jag är så klen, för jag inte får ******, egentligen är jag skitstark, kan man få det bedömt som handikapp?

Samboy
2006-01-13, 19:23
jag tycker själv att ska man ha sex så ska man ha det nån timma innan träningen...gör inte samma misstag som jag...fick dålig sömn , nuppade skak i sängen kl 8 på morron. var råhungrig efter sängpasset och hade inte nått käk...allt det pajjade min träningsdag! men nuppande håller en frisk o stabil! iallafall utan kondis och tillåtande sprut i bruden är en extra njutbar känsla! då kan man skippa bastun efter träningspasset! dra hem o käka o sova så gött det går. :thumbup:

userfriendly
2006-01-13, 19:25
jag tycker själv att ska man ha sex så ska man ha det nån timma innan träningen...gör inte samma misstag som jag...fick dålig sömn , nuppade skak i sängen kl 8 på morron. var råhungrig efter sängpasset och hade inte nått käk...allt det pajjade min träningsdag! men nuppande håller en frisk o stabil! iallafall utan kondis och tillåtande sprut i bruden är en extra njutbar känsla! då kan man skippa bastun efter träningspasset! dra hem o käka o sova så gött det går. :thumbup:


herregud

Samboy
2006-01-13, 19:54
herregud


javisst jag förstår...säger så också vettu :sleep: