handdator

Visa fullständig version : Error messages


Petrus
2002-08-22, 13:41
Det kommer upp många felmeddelande när man postar inlägg eller bara försöker bläddra mellan ämnena.
Liknade nedan:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in g:\home\admax.net\users\kolozzeum\admin\db_mysql.p hp on line 93

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in g:\home\admax.net\users\kolozzeum\admin\functions. php on line 2282

Är det många som får upp liknande meddelanden, fast då med olika "line-numbers" som referenser? Eller är det bara ni som saknar avtar?

Vänligen,,,
Petrus

johan-cr
2002-08-22, 13:45
Sådana felmeddelanden får jag ofta och jag har en "fungerande" avatar..

Joachim B
2002-08-22, 14:04
Jag har kontaktat servergurun på webbhotellet så att han får ta en titt på servrarna. Det verkar vara något fel med prestandan... :cryout:

Jarod
2002-08-22, 21:38
No shit!! Det går ju skitsakta...:mad:

Hoppas det inte bara e jag....:angel:

Mvh

Peter
2002-08-22, 21:41
Tro mig det är inte bara du.

Joachim B
2002-08-22, 23:30
Det verkar som om forumet har hamnat i en katalog i stället för i rooten på kontot vilket inte är idealiskt för php. Har dock varken rättigheter i rooten eller shell-access så det får vänta tills i morgon kväll - för först är det träning och sedan en eftermiddag på stranden som gäller. :D

Dessutom ska Lasse på webbhotellet prova lite alternativa inställningar då det verkar som om anslutningen stryps intermittent. Servern vi ligger på har mycket liten belastning, och marginalen upp till linan är stor. Felet ligger därmed i servern...

Återkommer...

Munter
2002-08-22, 23:54
Helt appropå felmeddelanden, den här är festlig:

http://www.wallpapershq.com/cat/info/microsoft/microsoft_007.jpg

EDIT- Hm, tryck på reload då ni laddat sidan...url-länkningen från kolozzeum är på top som vanligt :rolleyes:

Chris_H
2002-08-22, 23:59
God damn... den tröjan o den hyllan...

Pudzianovski
2002-08-23, 10:15
det är jävligt mkt långsammare nu. hela kolozzeum. vad man än gör.

http://schpaa.com/humor/show.asp?id=svenskradio.wav

Åse Columbus
2002-08-23, 13:16
ett fel har uppstått på ironmag oxå

Joachim B
2002-08-23, 22:57
Fick följande från webbhotellet:

"Vi håller på och titta på varför anslutningen är så seg i det interna nätverket, men det verkar som om vi har en del php och perl-skript som misshandlar maskinen så att den går ordentligt fel."

M.a.o. är det några PHP och Perl moduler som spökar på servern, vilket genererar felmeddelanden och drar ned prestandan med åtskilliga tusen procent.

Det enda vi kan göra just nu är att vänta tills de lokaliserat felen...