handdator

Visa fullständig version : Angående saknade avatarer


Joachim B
2002-08-22, 13:18
Sedan servrarna uppgraderades och forumet var nere i två dagar har vissa avatarer försvunnit. Jag har inte lyckats lokalisera felet ännu, utan för frågan vidare till webbhotellet.

Det finns dock en sak ni som är drabbade kan prova och det är att ladda upp er avatar igen och se om den då visas.

Tack på förhand!

Joachim B
2002-08-22, 13:23
Hmm, det verkade inte funka... Ni som har synliga avatarer, har ni länkat dem eller laddat upp dem? Jag misstänker att säkerheten på servern är satt för högt...

Petrus
2002-08-22, 13:37
Vad jag kan se; Är det bara "default" avtar´s som fungerar. Jag har testat att ladda upp ny, men det fungerar inte. De avtars som fungerar finns att hämta i listan i sin user profile.

Vänligen,,,
Petrus

Petrus
2002-08-22, 13:43
PS.
Det fungerar fint att länka bilder från andra webadresser i inläggen och att ladda upp egna bilder i inläggen, men dock inte som avtars.
DS.

Vänligen,,,
Petrus

Deceptor
2002-08-23, 20:01
Är det inte bara så att era äldre avatarer är för stora?
För jag ser att storleks kraven är höjda dvs minskade :)
till 128x128 och max 10240 bytes

(för smått imo lyckades inte minska min till så sunkig kvalitet och fortfarande se vad det skulle föreställa)

Petrus
2002-08-23, 20:16
Nope,,,
Har testat med mindre avtar också, och det fungerar fortfarnade inte. :( Senaste jag testade var ca 50kb och 128 x 67 pixlar stor...
Vänligen,,,
Petrus

AnderssoN
2002-08-23, 20:17
Nix, testade att krympa ned avataren till dvärg-storlek, men det hjälpte inte. :(

muskelbyggarn
2002-08-25, 22:41
Har även provat att länka avatar från annan url - men utan resultat. Så det får bli lite cartoon så länge :D

Vänl,,,
Tobbe

Pez
2002-08-25, 22:46
Originally posted by muskelbyggarn
Har även provat att länka avatar från annan url - men utan resultat. Så det får bli lite cartoon så länge :D

Vänl,,,
Tobbe

Tjaa..hade du inte sagt till så hade jag nog inte märkt nån större skillnad... :devil:

/pez

Ervin
2003-12-18, 22:47
jag får fan inte upp min avatar :( vad är det för fel?

King Grub
2003-12-19, 07:33
Originally posted by Ervin
jag får fan inte upp min avatar :( vad är det för fel?

Hur du bilder (med rätt storlek) på hårddisken klickar du först på "user cp" sedan på "user options". Längst ner till höger finns ett val som heter "Change Avatar" som du klickar på. Då hamnar du på en lista över tillgängliga avatarer, men längst ner på sidan finns ett alternativ som heter "You can upload an avatar from your computer:", och till höger om detta kan du klicka på "Bläddra" och leta dig fram till bilden på din hårddisk.

sOFFe
2004-04-23, 20:51
Jag har råkat ut för att någon annan har börjat använda min egengjorda avatar.....:(

Har skrivit PM åt honom men han verkar inte läsa det.....
:furious:

Pez
2004-04-23, 21:48
Originally posted by sOFFe
Jag har råkat ut för att någon annan har börjat använda min egengjorda avatar.....:(

Har skrivit PM åt honom men han verkar inte läsa det.....
:furious:

Och frågan är hur du tänkte att vi skulle kunna göra nåt åt det utan att du pmar oss och säger till om det och vem det är...

Jarod
2004-07-18, 13:57
Den tråden där det stog är troligtvis raderad vid nån rensning.

Varför det går? För att det alltid går att spara ner bilder från datorn och använda dom hur man vill... Dock ej lagligt med det går.

Ett exempel - Om någon vill "låna" din nya mountainbike - står det nånstans att man inte får göra det? :D