handdator

Visa fullständig version : Rhül Smithpress!


AdrenalineRush
2006-01-08, 16:08
Kollade precis på "Rhül - Made In Germany", att han är ett monster är det ingen tvekan om, men han har sina egna "sätt" att träna på.
Är det någon som testat köra lutande bänk i smithen med överdrivet brett grepp som Rhül? Han har ju monsterpecs och vad jag förstått när det gäller bänkpressen, håller man tätt aktiveras triceps mer och håller man brett tar det mer på bröst.

Någon som har en synpunkt på detta?

Har planer på att testa lite Rhül Smithpress nästa bröstpass iaf!

Bönne
2006-01-08, 16:17
Finns väl en grundregel att man aldrig ska försöka härma folk med hundra gånger så höga testosteron-nivåer som en själv. Han har jävligt stora lår också, kolla som han kör böj :)

pragmatist
2006-01-08, 16:24
Å andra sidan är ju inte triceps hans starka sida.

Timme
2006-01-08, 17:10
Å andra sidan är ju inte triceps hans starka sida.


Rühls triceps är totalt värdelösa. Han borde fixa dem!


/Timme

bengdoktor
2006-01-08, 17:34
Rühls triceps är totalt värdelösa. Han borde fixa dem!


/Timme

Värdelösa är ett ganska skönt ord att beskriva en kille som Rühls armar.

Kebab-Arne
2006-01-08, 17:57
Värdelösa är ett ganska skönt ord att beskriva en kille som Rühls armar.

Å andra sidan de triceps Ruhl har jämfört med resten av hans kropp är värdelösa. ;)

tp_88
2006-01-08, 18:16
Ingen här har väl sett hur Ruhl har tränat för att få sin massa antar jag? Det enda ni har sett är en veckas träning...

Squatinator
2006-01-08, 19:09
Finns väl en grundregel att man aldrig ska försöka härma folk med hundra gånger så höga testosteron-nivåer som en själv. Han har jävligt stora lår också, kolla som han kör böj :)

Halvreps på 195 om man väger 140 kg känns ganska fånigt faktiskt. :( Trodde killen var stark när jag såg honom på scen. Däremot var det mycket uppfriskande att få se närbilder av hans röv när han böjde, det är sånt som gör träningen en aning ljusare och mer värdeful.

Rühl är en favorit förresten, gillar när han går och handlar. :hbang:

Ulf A Big
2006-01-08, 21:36
Kollade precis på "Rhül - Made In Germany", att han är ett monster är det ingen tvekan om, men han har sina egna "sätt" att träna på.
Är det någon som testat köra lutande bänk i smithen med överdrivet brett grepp som Rhül? Han har ju monsterpecs och vad jag förstått när det gäller bänkpressen, håller man tätt aktiveras triceps mer och håller man brett tar det mer på bröst.

Någon som har en synpunkt på detta?

Har planer på att testa lite Rhül Smithpress nästa bröstpass iaf!

M Ruhl har en axelledsskada som gör att han kör som han gör. Men det breda greppet ger bra drag i pecsen. Har själv kört likadant under ngr år pga liknande skada med bra resultat.

Officer
2006-01-09, 02:23
De fåtal gånger jag testat att köra så, så har jag fått brutalbra stretch i brösten, men naturligtvis inget vidare kontraktionsmoment.


Undrar vad Arne Persson eller någon annan anatomiguru har att säga om rörelsen med extremt brett grepp.

Ulf A Big
2006-01-09, 08:43
De fåtal gånger jag testat att köra så, så har jag fått brutalbra stretch i brösten, men naturligtvis inget vidare kontraktionsmoment.


Undrar vad Arne Persson eller någon annan anatomiguru har att säga om rörelsen med extremt brett grepp.

"inget vidare kontraktionsmoment" Låter som hur tränar jag inre bröst på bästa sätt...