handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag övergå till min normala kost.


Fredrik_S
2006-01-08, 13:57
Jag har vägt ca 78 kg med ett kaloriintag på ca 4700 kcal per dag som synes i denna tråd http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58104.

Jag utbildas till dansare och har haft vila sedan 9 december och har endast ägnat mig åt deff. Jag åt ungefär 2300 kcal första veckan och slutade på ca 1500 kcal sista veckan. Jag har nu nått den vikt jag vill ligga på och är väl mer eller mindre helt rippad. Väger 72 kg längd 174 kg.

Jag ska inte ska toppa formen "minimera fettet" till en speciell tävling utan måste ligga på topp året runt samt kunna prestera bra dagligen under min utbildning.

Min fråga är om jag kan återgå till kosten på 4700 kcal och ändå behålla min vikt eller kommer jag glida upp på 78 igen då? Jag kommer iochmed skolstarten träna 6-7 timmar om dagen. Jag har tappat minimalt om äns någon muskelmassa under min deff.

Frustrator
2006-01-08, 15:56
Om du förbränner 4700kcal om dagen så kan du återgå till det och kommer varken gå upp eller ner i vikt, förbränner du mindre så kommer du gå upp i vikt, och förbränner du mer går du ner i vikt. Så det är bara att räkna på det, eller så testar du i två veckor..om du märker att du går upp av din diet så lägg om den, kanske minska till 4000? Går du fortfarande upp i vikt så minska lite till..Tillslut kommer du hitta en lagom nivå där du varken går upp eller ner :)