handdator

Visa fullständig version : Hostar grönt slem på morgonen (igen!)


petersson
2006-01-08, 10:08
Hej!

Hmm för kanske fyra månader sen blev jag förkyld, feber och sånt. När febern och snoret hade försvunnit så hostade jag fortfarande grönt slem i nästan en månad efteråt.

För några dar sen blev jag förkyld igen (grattis! jo tackar) imorse började jag hosta upp grönt slem. Undra hur länge det kommer sitta i den där gången? *grr27*

Jaja, nog om mig. Brukar ni hosta slem när ni är förkylda och ett tag efteråt?

King Grub
2006-01-08, 10:25
Ja, men inte grönt eller gult. Då är det någon inflammation eller infektion det handlar om, inte eftersviterna av en normal förkylning.

Pdaddy
2006-01-08, 10:30
myoplasma kanske !!

M

petersson
2006-01-08, 10:30
Ja, men inte grönt eller gult. Då är det någon inflammation eller infektion det handlar om, inte eftersviterna av en normal förkylning.

Okej. Kanske borde gå till doktorn isf. Men jag mår som sagt inte dåligt i övrigt. Skulle du ha gått till doktorn? :)

King Grub
2006-01-08, 10:31
Jag skulle inte låta det gå en månad...

petersson
2006-01-08, 10:31
myoplasma kanske !!

M

Sökte på myoplasma, hittade nästan ingenting. Menade du mycoplasma?

hahavaffan
2006-01-08, 10:37
Sökte på myoplasma, hittade nästan ingenting. Menade du mycoplasma?Jag har ingen aning vad det är, men jag antar att Diddy inte var särskilt allvarlig :MrT:

Gå till doktorn... för det är som sagt inte nyttigt med grönt/gult/rött/blått snor eller slem.

Nismo
2006-01-08, 10:38
Hej!

Hmm för kanske fyra månader sen blev jag förkyld, feber och sånt. När febern och snoret hade försvunnit så hostade jag fortfarande grönt slem i nästan en månad efteråt.

För några dar sen blev jag förkyld igen (grattis! jo tackar) imorse började jag hosta upp grönt slem. Undra hur länge det kommer sitta i den där gången? *grr27*

Jaja, nog om mig. Brukar ni hosta slem när ni är förkylda och ett tag efteråt?
Låter som när jag var mindre och drog på mig lunginflammation.

petersson
2006-01-08, 10:44
Jag har ingen aning vad det är, men jag antar att Diddy inte var särskilt allvarlig :MrT:

Gå till doktorn... för det är som sagt inte nyttigt med grönt/gult/rött/blått snor eller slem.


"Vad är mycoplasmalunginflammation?

Mycoplasma är en lunginflammation som orsakas av mikroorganismen Mycoplasma pneumoniae. Man får nästan alltid feber och man kan ha en mycoplasmainfektion i kroppen utan att få lunginflammation."


Jag går till doktorn om det inte är borta om ett par dar.

H.Emanuel
2006-01-08, 10:53
Japp, hostar upp gröngult slem och snoret är även det gulaktigt. Jag känner att jag inte är bra i halsen, för nån dag sen kunde jag knappt prata. Precis som i ditt fall så var jag först förkyld, sedan gick det över och jag kunde börja träna igen och körde rätt hårt, sen kom det en ny våg krypande, mycket värre än den första. Kommer antagligen inte att kunna jobba ens nästa vecka, och jag ska ordna akuttid till husläkaren så fort vardagen kommer. Lyssna inte på lunginflammations-snacket här, låt en läkare ställa diagnos istället.

hahavaffan
2006-01-08, 10:54
"Vad är mycoplasmalunginflammation?

Mycoplasma är en lunginflammation som orsakas av mikroorganismen Mycoplasma pneumoniae. Man får nästan alltid feber och man kan ha en mycoplasmainfektion i kroppen utan att få lunginflammation."


Jag går till doktorn om det inte är borta om ett par dar.Ojsan. Det fanns ju på riktigt visst *spy* En ursäkt till Pdaddy då för att jag inte trodde på dig :bow:

Pdaddy
2006-01-08, 10:56
Sökte på myoplasma, hittade nästan ingenting. Menade du mycoplasma?

Ja!!

Pdaddy
2006-01-08, 10:59
Ja har haft mycoplasma å inte vetet om det i typ 3 månader, men börja för 6 månader sen efter en bihåleinflamation.

Känner sig bra, börjar träna å blir sjuk igen direkt. Hostar mycke slem å sånt, FETT irreterande.

En annan sak som kan ställa diagnosen är om man känner sig trött hela tiden, har man riktig illa mycoplasma så är man trött å hängig som faan tydligen. Ja verkar haft en lindrigare variant, om de ens va mycoplasma :D (doctorn sa iallafall att de va de)

M

Karl_alfred
2006-01-08, 11:07
Ja, men inte grönt eller gult. Då är det någon inflammation eller infektion det handlar om, inte eftersviterna av en normal förkylning.
Jag var sjuk 3 dagar, har nu vart frisk i 2 dagar och hostar ännu slem brukar hålla i sig säkert 1 vecka iaf, är slemmet alltid tecken på inflamation eller infektion?

petersson
2006-01-08, 11:34
Ja har haft mycoplasma å inte vetet om det i typ 3 månader, men börja för 6 månader sen efter en bihåleinflamation.

Känner sig bra, börjar träna å blir sjuk igen direkt. Hostar mycke slem å sånt, FETT irreterande.

En annan sak som kan ställa diagnosen är om man känner sig trött hela tiden, har man riktig illa mycoplasma så är man trött å hängig som faan tydligen. Ja verkar haft en lindrigare variant, om de ens va mycoplasma :D (doctorn sa iallafall att de va de)

M

Aha. Det lät fan skitdrygt! Mm jag har faktiskt känt mig rätt trött ett bra tag. Ska som sagt gå till doktorn om några dar!

stenis
2006-01-08, 11:57
låter som mycoplasma.. hade det i 6 månader i fjol när jag var o lumpade i jokkmokk, mindre roligt :/ kontakta läkare så tar dom mycoplasmaprover på dig!

mvh