handdator

Visa fullständig version : Hur blir ni när ni blir förälskade?


myggan
2006-01-07, 23:04
Sitter här och börjar få panik på mig själv för att jag är så känslig.
Har en tjej på jobbet som kommer in och jobbar lite extra ibland, oftast nån dag här och var.
Har sen första gången jag såg henne tyckt att hon verkar vara en söt, go och sprallig tjej men eftersom hon är där så sällan har jag egentligen aldrig fått tillfälle och prata med henne speciellt mycket och inte tänkt så mycket mer på det.
Denna veckan har hon dock jobbat hela veckan och vi har fått mer och mer tillfälle och småpratat lite och varenda gång jag ser henne le så stjäler hon en liten bit av mitt hjärta.
Nu känns det som jag fallit pladask och det är så sjukt jobbigt, för varenda sekund av dygnet tänker jag på henne.
Kan knappt sova ordentligt, har typ ont i magen och svårt att äta och för varenda andetag jag tar så utbringar jag en stor suck för denna lilla tös som
bara är för söt för att vara sann.

Nu till saken...

.. är jag en stor lipig mes eller känner ni igen er i mina symptomer.
Ibland blir jag så jäkla arg på mig själv för att jag är så jäkla känslig och ägnar större delen av mina tankar åt en tjej jag inte ens känner särskilt bra.
Hatar sånt här för det påverkar t.ex träningen så mycket när man äter och sover dåligt!

Funderar på om jag är överkänslig eller om dom flesta är likadana? (samt att jag ville skriva av mig lite)

Så hur brukar ni reagera, ut med språket :) !

Helena B
2006-01-07, 23:07
Vad gulligt...Love is in the air :love: :love:

myggan
2006-01-07, 23:10
Vad gulligt...Love is in the air :love: :love:

om det här är kärlek så vet jag inte om jag hellre lever utan det :)

H.Emanuel
2006-01-07, 23:11
Du tycks ha placerat denna tjej på en piedestal. Egentligen känner du henne inte alls. Jag tycker att du kan försöka lära känna henne lite bättre och när du väl lyckats med det kommer hon att anta mänskliga former och om ett halvår kommer du förmodligen inte alls att förstå det här.

Diana
2006-01-07, 23:12
OOOOooohhh härligt!! hoppas ni får en träff eller nåt snart :love: stämmer klockrent på de flesta dessa 'symptom' tror ja :D

Trance
2006-01-07, 23:14
Kalla henne bitch och så...











Nej, det var ett skämt. Lugna er. Jag blir lite liknande tyvärr. Säger tyvärr eftersom jag blir så handikappad och "ocool". Men bara man tar sig förbi det så återtar man sitt übercoola jag och blir "lagom" kär.

Lalla
2006-01-07, 23:17
myggan > känn dig lugn, jag blir i alla fall precis likadan.
Men så länge hon inte skaffat radhus, ska få barn om 7mån och är förlovad ska du skatta dig lycklig! :cryout: *grr27* :love:

*suck*

Men ta dig i kragen och ta vara på tillfällena som kommer. Annars kommer du ångra dig länge....

H.Emanuel > Hehe, jo alla är bara människor. Men det kallas förälskelse... :love:

myggan
2006-01-07, 23:17
Du tycks ha placerat denna tjej på en piedestal. Egentligen känner du henne inte alls. Jag tycker att du kan försöka lära känna henne lite bättre och när du väl lyckats med det kommer hon att anta mänskliga former och om ett halvår kommer du förmodligen inte alls att förstå det här.

jo jag vet, fast det som är så hemskt är ju att man inte kan kontrollera det. I alla fall inte jag.
Men jag vet precis vad du menar, ändå är det likadant varje gång.

OOOOooohhh härligt!! hoppas ni får en träff eller nåt snart :love: stämmer klockrent på de flesta dessa 'symptom' tror ja :D

Är väl lite besviken på att jag inte tog chansen att byta nummer med henne eller något, men det var väl inte riktigt läge för det.
Hade gett vad som helst för att hon skulle jobba en vecka till, men så bra är det inte :cryout:

Helena B
2006-01-07, 23:17
om det här är kärlek så vet jag inte om jag hellre lever utan det :)

Att vara nyförälskad är det härligaste som finns, önskar jag kunde vara det konstant. :D Men det här är en tidigare fas eftersom du inte vet vad hon känner än. Men det kanske kan bli en nyförälskelse om du spelar dina kort rätt. Jag har svårt att se hur du kan ha fått sådana känslor för den här tjejen utan att det finns någon attraktion mellan er. Men det är bara att ta reda på!

MrBoris
2006-01-07, 23:20
Det är i min tro bara en inbillning/önskan/längtan efter något som egentligen inte finns där...jag tror inte att man kan känna sann kärlek förens man lärt känna personen ordentligt och varit lite mer "intima" på olika plan

strong-man
2006-01-07, 23:20
Dom är farlig dom där tjejerna som har DET men det är ju inte många tjer som har DET där lila extra som gör att man bara vill äta upp dom :D

myggan
2006-01-07, 23:21
Att vara nyförälskad är det härligaste som finns, önskar jag kunde vara det konstant. :D Men det här är en tidigare fas eftersom du inte vet vad hon känner än. Men det kanske kan bli en nyförälskelse om du spelar dina kort rätt. Jag har svårt att se hur du kan ha fått sådana känslor för den här tjejen utan att det finns någon attraktion mellan er. Men det är bara att ta reda på!

Jag vill tro att det är så med (känns så), fast det är ju jättesvårt att veta vad hon känner. Vill inte lita på min intution heller för då blir jag säkert bara bränd.
Bör väl tillägga att jag inte har världens bästa självförtroende och ingen vidare erfarenhet av sånt här heller.

Tack för alla visa ord :love:

mini
2006-01-07, 23:23
Ju större cyniker jag blir desto mer förväxlar jag förälskelse med influensa.

H.Emanuel
2006-01-07, 23:24
jo jag vet, fast det som är så hemskt är ju att man inte kan kontrollera det. I alla fall inte jag.
Men jag vet precis vad du menar, ändå är det likadant varje gång.



Är väl lite besviken på att jag inte tog chansen att byta nummer med henne eller något, men det var väl inte riktigt läge för det.
Hade gett vad som helst för att hon skulle jobba en vecka till, men så bra är det inte :cryout:
Hmm fan vad jag kan sätta mig in i din situation och samtidigt inte kunna ge några bra råd. Just att hon är så oåtkomlig gör henne säkert ännu mer upphöjd i dina ögon. Finns det nån möjlighet att hennes nr finns på ditt jobb nånstans så kan du ringa henne och säga att du bara ville säga hejdå, eller är det Stalker-stil? Ja, jag vågar inte råda dig till det förresten.

Helena B
2006-01-07, 23:24
Jag vill tro att det är så med (känns så), fast det är ju jättesvårt att veta vad hon känner. Vill inte lita på min intution heller för då blir jag säkert bara bränd.
Bör väl tillägga att jag inte har världens bästa självförtroende och ingen vidare erfarenhet av sånt här heller.

Tack för alla visa ord :love:

Då är det bara att ta en dag i taget och se om det utvecklas till något. Men ha i åtanke att du borde iaf göra något så du inte står där en dag och ångrar dig. Vem vem hon kan vara den rätta!

Edit: Såg nu att hon inte jobbar där längre

MrBoris
2006-01-07, 23:28
mitt tips är att försöka visa på något sätt att du gärna vill hitta på något.. typ kanske fråga henne om hon vill ta en fika på stan eller så? Är ju alltid värt att fråga... även om hon inte känner i närheten av samma sak så går hon säkert med på en fika o du kan få chansen att visa än mer vem du är och det kanske därifrån kan utvecklas något.

H.Emanuel
2006-01-07, 23:28
Då är det bara att ta en dag i taget och se om det utvecklas till något. Men ha i åtanke att du borde iaf göra något så du inte står där en dag och ångrar dig. Vem vem hon kan vara den rätta!

Edit: Såg nu att hon inte jobbar där längre
Problemet är bara att hon slutat på hans jobb...

tinus
2006-01-07, 23:28
Ju större cyniker jag blir desto mer förväxlar jag förälskelse med influensa.


Haha mini,du är underbar! :thumbup:

Känner igen det dock...är nog på god väg att bli gammal och bitter *rolleyes*

H.Emanuel
2006-01-07, 23:29
Ju större cyniker jag blir desto mer förväxlar jag förälskelse med influensa.
:thumbup:

Diana
2006-01-07, 23:30
Finns det nån möjlighet att hennes nr finns på ditt jobb nånstans så kan du ringa henne och säga att du bara ville säga hejdå, eller är det Stalker-stil? Ja, jag vågar inte råda dig till det förresten.
joooo de tycker ja verkligen du ska göra!! :thumbup: TÄNK om hon är din THE ONE lixom :love: ödet hehe :D

bättre att chansa ala stalker :naughty: än att låta det gåförbi :)

H.Emanuel
2006-01-07, 23:31
Problemet är bara att hon slutat på hans jobb...
Edit: såg att du redan insett det, men försent

Lalla
2006-01-07, 23:32
Dom är farlig dom där tjejerna som har DET men det är ju inte många tjer som har DET där lila extra som gör att man bara vill äta upp dom :D

Appropå ämnet, var på ICA o handlade för två veckor sedan.
I kassan satt en väldigt söt tjej, såg ut att vara lite halvblyg. Våra blickar möttes då jag stod som 2-3 i kön, hon vek ner blicken o log. Sedan när jag kom fram så tittade jag henne djupt i ögonen och hejade, till min förvåning fick jag en lika djup blick tillbaka, och det leendet hon fyrade av var inte att leka med. Hjälp, jag trodde jag skulle tappa plånboken, väskan och trilla ner i vagnen... :smash:
Det var något speciellt med hennes blick och hela henne för den delen, någon strålning tror jag. Har inte slutat att tänka på henne än, Emma stod det på namnskylten och ingen ring...

Har skenhandlat flera gånger extra mot vad jag behövt, men ingen Emma... :cryout:
Oj vad jag ångrat att jag inte sträckt fram kvittot med kommentaren. "Det saknas några siffror. Tänkte bjuda dig på fika och då vore det bra om jag fick ringa dig..."
nästa gång...

Pez
2006-01-07, 23:33
Du tycks ha placerat denna tjej på en piedestal. Egentligen känner du henne inte alls. Jag tycker att du kan försöka lära känna henne lite bättre och när du väl lyckats med det kommer hon att anta mänskliga former och om ett halvår kommer du förmodligen inte alls att förstå det här.
Ja precis - analysera sönder hela kalaset och intala dig själv att kärlek är en kemisk reaktion samt att tvåsamhet är ett koncept som bygger på ett rent ekonomiskt tänkande. Vid behov upprepa.

Eller så lallar du runt lite, kollar av hennes intresse, dejtar och dunkar på 'na (måste stärka min manlighet lite med vulgära kommentarer eftersom det här handlar om kärlek). Se vad som händer om du ger det en chans helt enkelt - lev lite ffs. Lycka till.

myggan
2006-01-07, 23:33
Hmm fan vad jag kan sätta mig in i din situation och samtidigt inte kunna ge några bra råd. Just att hon är så oåtkomlig gör henne säkert ännu mer upphöjd i dina ögon. Finns det nån möjlighet att hennes nr finns på ditt jobb nånstans så kan du ringa henne och säga att du bara ville säga hejdå, eller är det Stalker-stil? Ja, jag vågar inte råda dig till det förresten.

Saken är den att jag fick sån abstinens så jag letade upp henne på ett community hon sitter på bara för att få se henne en gång, i hopp om att det skulle lugna mitt hjärta. (självklart blev det bara värre)
Känns dock konstigt att skicka något till henne när jag känner henne så dåligt samt att jag egentligen inte sitter på det forumet alls, registrerade mig bara där för ett halvår sen för att kolla på några bilder.
Är rädd att det bara blir pinsamt och jobbigt om jag skickar något så där bara, känns verkligen stalker style liksom.. :(

Då är det bara att ta en dag i taget och se om det utvecklas till något. Men ha i åtanke att du borde iaf göra något så du inte står där en dag och ångrar dig. Vem vem hon kan vara den rätta!

Edit: Såg nu att hon inte jobbar där längre

Hade hon jobbat kvar (eller åtminstone en vecka till) så hade jag varit mycket lugnare i sinnet, för då hade jag vetat att jag skulle få träffa henne på måndag igen, och fått tillfället att lära känna henne lite bättre.

Nu känns det bara så sjukt sorgligt då jag fick känslan av att jag sumpade det sista dagen på jobbet i slutet när vi skiljdes med en lång blick utan ett enda ord sagt. Kändes som jag borde sagt något där, men det fanns liksom inte tillfälle :(

Det värsta är den ständiga känslan inombords som jag byggt upp av att jag kanske vara inbillat mig att hon överhuvudtaget skulle vara intresserad och att hon förtjänar en mycket bättre kille än mig. (men så tänker man väl alltid)

H.Emanuel
2006-01-07, 23:37
Ja precis - analysera sönder hela kalaset och intala dig själv att kärlek är en kemisk reaktion samt att tvåsamhet är ett koncept som bygger på ett rent ekonomiskt tänkande. Vid behov upprepa.

Precis! :D

myggan
2006-01-07, 23:38
mitt tips är att försöka visa på något sätt att du gärna vill hitta på något.. typ kanske fråga henne om hon vill ta en fika på stan eller så? Är ju alltid värt att fråga... även om hon inte känner i närheten av samma sak så går hon säkert med på en fika o du kan få chansen att visa än mer vem du är och det kanske därifrån kan utvecklas något.

Det jobbiga är att vi hann inte prata så mycket (vi jobbade på olika maskiner) och det fanns liksom aldrig läge för det. Ofta är det massa folk runt, och när jag får chansen så är jag bara för feg :(

H.Emanuel
2006-01-07, 23:39
Appropå ämnet, var på ICA o handlade för två veckor sedan.
I kassan satt en väldigt söt tjej, såg ut att vara lite halvblyg. Våra blickar möttes då jag stod som 2-3 i kön, hon vek ner blicken o log. Sedan när jag kom fram så tittade jag henne djupt i ögonen och hejade, till min förvåning fick jag en lika djup blick tillbaka, och det leendet hon fyrade av var inte att leka med. Hjälp, jag trodde jag skulle tappa plånboken, väskan och trilla ner i vagnen... :smash:
Det var något speciellt med hennes blick och hela henne för den delen, någon strålning tror jag. Har inte slutat att tänka på henne än, Emma stod det på namnskylten och ingen ring...

Har skenhandlat flera gånger extra mot vad jag behövt, men ingen Emma... :cryout:
Oj vad jag ångrat att jag inte sträckt fram kvittot med kommentaren. "Det saknas några siffror. Tänkte bjuda dig på fika och då vore det bra om jag fick ringa dig..."
nästa gång...
Ojoj, låter väldigt bekant det där

Helena B
2006-01-07, 23:55
Snart är det vår och då kommer även ni cyniker att få känslor, finns hopp för alla! *kissass*

Trance
2006-01-07, 23:57
(måste stärka min manlighet lite med vulgära kommentarer eftersom det här handlar om kärlek)

Sant, jag var tvungen att dra några tag med raspen efter min post. För att få tillbaka känslan av manlighet. Bra post annars, håller med.

Dessutom kom det med en övning för er som inte är lika manliga, vad är en rasp? Det är frågan.

Diana
2006-01-08, 00:04
Appropå ämnet, var på ICA o handlade för två veckor sedan.
I kassan satt en väldigt söt tjej, såg ut att vara lite halvblyg. Våra blickar möttes då jag stod som 2-3 i kön, hon vek ner blicken o log. Sedan när jag kom fram så tittade jag henne djupt i ögonen och hejade, till min förvåning fick jag en lika djup blick tillbaka, och det leendet hon fyrade av var inte att leka med. Hjälp, jag trodde jag skulle tappa plånboken, väskan och trilla ner i vagnen... :smash:
Det var något speciellt med hennes blick och hela henne för den delen, någon strålning tror jag. Har inte slutat att tänka på henne än, Emma stod det på namnskylten och ingen ring...

Har skenhandlat flera gånger extra mot vad jag behövt, men ingen Emma... :cryout:
Oj vad jag ångrat att jag inte sträckt fram kvittot med kommentaren. "Det saknas några siffror. Tänkte bjuda dig på fika och då vore det bra om jag fick ringa dig..."
nästa gång...
Awww hoppas verkligen du träffar henne igen! :)

vissa människor är som diamanter i en hög av grå trista jävla stenar

smürfpücko
2006-01-08, 00:04
Saken är den att jag fick sån abstinens så jag letade upp henne på ett community hon sitter på bara för att få se henne en gång, i hopp om att det skulle lugna mitt hjärta. (självklart blev det bara värre)
Känns dock konstigt att skicka något till henne när jag känner henne så dåligt samt att jag egentligen inte sitter på det forumet alls, registrerade mig bara där för ett halvår sen för att kolla på några bilder.
Är rädd att det bara blir pinsamt och jobbigt om jag skickar något så där bara, känns verkligen stalker style liksom.. :(


Skriv till henne på forumet! Enkelt och mindre nervöst, och inte lika "påfluget" som att ringa. Skriv tex "är det inte du som jobbade på...?" (verka lite förvånad). Strunta i att du bara varit reggad ett halvår, genomskådar hon den detaljen, så what the heck.!

myggan
2006-01-08, 00:05
Värsta av allt är ju om det faktiskt skulle gå bra och jag fick tillfälle att ta en fika med tösen i fråga.
Då hade jag förmodligen haft så mycket fjärilar i magen så jag inte ens hade fått i mig en kanelbulle *cry*
Jag vill inte ens tänka på hur det hade gått med en lunch.

Hur botar man detta då ? *screwy*

timoat
2006-01-08, 00:05
Pshy, klart som fan du ska kontakta henne. Eller spendera nästa 2 år, eller ännu längre tänkades "men om jag bara hade...."

Go for it dude. Vad har du att förlora? Och viktigare, var har du att vinna?

Ta ett par djupa andetag och lyft luren.

Har jag varit i samma sits? Bet your ass! Har både skitit idet, och agerat. Gissa vad jag ångrar och inte ångrar mest. Så ring!

MrBoris
2006-01-08, 00:11
Värsta av allt är ju om det faktiskt skulle gå bra och jag fick tillfälle att ta en fika med tösen i fråga.
Då hade jag förmodligen haft så mycket fjärilar i magen så jag inte ens hade fått i mig en kanelbulle *cry*
Jag vill inte ens tänka på hur det hade gått med en lunch.

Hur botar man detta då ? *screwy*

Enda sättet att bota det är att utsätta sig för det några gånger så har man till slut lärt sig att hantera sin nervositet :)

Nejv
2006-01-08, 01:36
Sitter här och börjar få panik på mig själv för att jag är så känslig.
Har en tjej på jobbet som kommer in och jobbar lite extra ibland, oftast nån dag här och var.
Har sen första gången jag såg henne tyckt att hon verkar vara en söt, go och sprallig tjej men eftersom hon är där så sällan har jag egentligen aldrig fått tillfälle och prata med henne speciellt mycket och inte tänkt så mycket mer på det.
Denna veckan har hon dock jobbat hela veckan och vi har fått mer och mer tillfälle och småpratat lite och varenda gång jag ser henne le så stjäler hon en liten bit av mitt hjärta.
Nu känns det som jag fallit pladask och det är så sjukt jobbigt, för varenda sekund av dygnet tänker jag på henne.
Kan knappt sova ordentligt, har typ ont i magen och svårt att äta och för varenda andetag jag tar så utbringar jag en stor suck för denna lilla tös som
bara är för söt för att vara sann.

Nu till saken...

.. är jag en stor lipig mes eller känner ni igen er i mina symptomer.
Ibland blir jag så jäkla arg på mig själv för att jag är så jäkla känslig och ägnar större delen av mina tankar åt en tjej jag inte ens känner särskilt bra.
Hatar sånt här för det påverkar t.ex träningen så mycket när man äter och sover dåligt!

Funderar på om jag är överkänslig eller om dom flesta är likadana? (samt att jag ville skriva av mig lite)

Så hur brukar ni reagera, ut med språket :) !

Du, jag är i samma situation som du, fast med en brud som känner likadant för mig. MEN HON BOR 60 MIL BORT........ och hon orkar inte med långdistans. Fattar du hur jävla deprimerad man blir av det??

myggan
2006-01-08, 01:46
Du, jag är i samma situation som du, fast med en brud som känner likadant för mig. MEN HON BOR 60 MIL BORT........ och hon orkar inte med långdistans. Fattar du hur jävla deprimerad man blir av det??

kan bara tänka mig :(
hoppas ni kan lösa det på något sätt, eller är det helt kört ?

mangemani
2006-01-08, 02:00
för mej personligen så finns det inte nått som heter just "förälskad",kallar det hellre för "intresserad".
jag blir väl inte nå speciellt,kanske att jag pratar lite mer med just den tjejen och kanske ler lite mer åt henne.
finns(som jag har sagt förut)en tjej på gymmet som jag har varit "intresserad" av ett bra tag nu,det jag gör med henne är att jag visar intresse i det hon säger,skrattar åt hennes skämt,smyger in nått litet skämt i våra samtal osv,det vanliga....det är väl hur jag blir när jag blir "intresserad",jag får upp ögonen mer för just den tjejen.ligger inte sömnlös och tänker på personen direkt,kan väl hända att hon poppar upp i tankarna då och då,men inte så man går runt och drömmer om henne osv.

Diana
2006-01-08, 02:43
Du, jag är i samma situation som du, fast med en brud som känner likadant för mig. MEN HON BOR 60 MIL BORT........ och hon orkar inte med långdistans. Fattar du hur jävla deprimerad man blir av det??
hoppas oxå verkligen de fixar sej på nåt vis för er.. :) INGET avstånd borde få stå ivägen för äkta löve :love:

Metal_boy_
2006-01-08, 02:46
Vet inte riktigt, kittlar lite extra i bollarna kanske.

Diana
2006-01-08, 02:48
för mej personligen så finns det inte nått som heter just "förälskad",kallar det hellre för "intresserad".
jag blir väl inte nå speciellt,kanske att jag pratar lite mer med just den tjejen och kanske ler lite mer åt henne.
finns(som jag har sagt förut)en tjej på gymmet som jag har varit "intresserad" av ett bra tag nu,det jag gör med henne är att jag visar intresse i det hon säger,skrattar åt hennes skämt,smyger in nått litet skämt i våra samtal osv,det vanliga....det är väl hur jag blir när jag blir "intresserad",jag får upp ögonen mer för just den tjejen.ligger inte sömnlös och tänker på personen direkt,kan väl hända att hon poppar upp i tankarna då och då,men inte så man går runt och drömmer om henne osv.
ahh men fråga ut henne på en fika eller nåt? :) för man vet aldri när de kan va försent.. och som nån va inne på innan, att man ångrar bara de man INTE gjorde ;)

Nejv
2006-01-08, 02:55
kan bara tänka mig :(
hoppas ni kan lösa det på något sätt, eller är det helt kört ?

hoppas oxå verkligen de fixar sej på nåt vis för er.. INGET avstånd borde få stå ivägen för äkta löve

Ja det kan man fan fråga sig... En jävla massa trubbel bara. Sanslöst att man bor i Skåne och hittar den perfekta bruden i Stockholm.

Ganska svårt med långdistans när båda är 18 dock.

Avesta
2006-01-08, 03:02
Det är åt helvete med den "riktiga kärleken". Tjejer jag inte känner nåt för gillar mig eftersom jag är så frispråkig, oförskämd och repektslös, men de jag känner nåt för förlorar jag på ett eller annat sätt. Försöker fatta hur mitt beteende ser ut i olika situationer, men det är redan försent varje gång innan saker har blivit seriösa. Så man står med en massa tjejer som vill ha en, men som man själv inte vill ha.

So lonley...I'm mr lonley *popcorn*

Diana
2006-01-08, 03:13
oh ja åldern gör ju sitt då.. kan bli knepigt me ekonomin i och me resor o så.. men fan är ju så otroligt svårt att hitta den där one in a million.. :( så kanske ni kan hålla det lite på is tills nån av er känner er redo att flytta :)

aliquis
2006-01-08, 03:45
Hatar sånt här för det påverkar t.ex träningen så mycket när man äter och sover dåligt!Svårt val? Vem fan bryr sig om träningen, vad ska du med den till.
Fortsätt med känslorna istället =P

Nejv
2006-01-08, 03:51
oh ja åldern gör ju sitt då.. kan bli knepigt me ekonomin i och me resor o så.. men fan är ju så otroligt svårt att hitta den där one in a million.. :( så kanske ni kan hålla det lite på is tills nån av er känner er redo att flytta :)

Mjo, ekonomin är inte lätt... Jag har tagit studenten så jag jobbar just nu. Men för henne är det värre. Fortf. kvar i trean. :P

Jag vet inte... jag får väl helt enkelt som sista utväg föreslå att hålla det på is eller så får jag ta mig i kragen och gå vidare... Eller något liknande.

Det tråkiga är att alla dessa känslor av kärlek och tja... hopplöshet, bidrar till att det blir en ganska jobbig relation sinsemellan. En relation som i princip tvingar situationen till att bli allt eller inget.

:(

Diana
2006-01-08, 04:04
Mjo, ekonomin är inte lätt... Jag har tagit studenten så jag jobbar just nu. Men för henne är det värre. Fortf. kvar i trean. :P

Jag vet inte... jag får väl helt enkelt som sista utväg föreslå att hålla det på is eller så får jag ta mig i kragen och gå vidare... Eller något liknande.

Det tråkiga är att alla dessa känslor av kärlek och tja... hopplöshet, bidrar till att det blir en ganska jobbig relation sinsemellan. En relation som i princip tvingar situationen till att bli allt eller inget.

:(
usch :( tror ja skulle sagt upp mej o flyttat till henne om ja va dej isf, och sökt nytt jobb där.. lite drastiskt kanske men för att rädda kärleken så :) för ett jobb finns de hur många somhelst av ju tillskillnad från one in a million tjejen/killen..

ja förstår precis, sånt är skitjobbit.. (hade ett förhållande me en kille från usa, o vi fick precis samma irritation och hopplöshet i slutet som åt upp relationen)

mangemani
2006-01-08, 04:45
ahh men fråga ut henne på en fika eller nåt? :) för man vet aldri när de kan va försent.. och som nån va inne på innan, att man ångrar bara de man INTE gjorde ;)


jo,men grejen är det är att jag ALDRIG raggar/tar första steget på gymmet,det är liksom en spärr som sätter emot,jag är där för att träna och jag tänker likadant om henne,alltså att hon är där för att träna och inte VILL bli "raggad" på....om jag skulle träffa på henne ute på stan eller liknande så skulle jag inte se nått som helst problem med att kanske fråga ut henne,men på gymmet så går det bara inte=/...så,tja,det blir tragiskt nog som du säger tillslut,alltså att jag ångrar det jag INTE gjorde=/

Diana
2006-01-08, 05:49
jo,men grejen är det är att jag ALDRIG raggar/tar första steget på gymmet,det är liksom en spärr som sätter emot,jag är där för att träna och jag tänker likadant om henne,alltså att hon är där för att träna och inte VILL bli "raggad" på....om jag skulle träffa på henne ute på stan eller liknande så skulle jag inte se nått som helst problem med att kanske fråga ut henne,men på gymmet så går det bara inte=/...så,tja,det blir tragiskt nog som du säger tillslut,alltså att jag ångrar det jag INTE gjorde=/
jo iofs så känner nog de flesta, att de tar emot att ragga på gym ;) men det är ju en sak att gå fram till främmlingar som kör sina pass o börja ragga, det är störande :D men har man redan en kompisrelation så är det ju annorlunda :)

Dissector
2006-01-08, 06:00
Alldeles för sårbar och tofflig. Ska försöka få kontroll på det där faktiskt :P

sissa
2006-01-08, 06:27
Hatar sånt här för det påverkar t.ex träningen så mycket när man äter och sover dåligt!

var glad för sjutton. carpe diem.
var glad att livet inte går spikrakt framåt, var glad att livet gungar lite. var glad att du kan känna saker.
är det inte optimalt att vara kär när man tränar?

var mindre optimal isåfall tycker jag:-)

Griip
2006-01-08, 06:37
Jag blir som en stor kissballong redo att smälla när som helst.

JustinCredible
2006-01-08, 10:10
Kreativ =)

Nina L
2006-01-08, 10:21
Jag tillåter mig inte att bli kär i någon förrän jag tror mig veta att det finns ett intresse från hans sida också. När jag var tonåring så kunde jag bli förälskad i en kille fast jag inte kände honom, men det har jag mognat ifrån. :)

Diana
2006-01-08, 10:37
Jag blir som en stor kissballong redo att smälla när som helst.
:laugh: RIP tråden

myggan
2006-01-08, 13:08
var glad för sjutton. carpe diem.
var glad att livet inte går spikrakt framåt, var glad att livet gungar lite. var glad att du kan känna saker.
är det inte optimalt att vara kär när man tränar?

var mindre optimal isåfall tycker jag:-)

Jo, det kom väl ut lite fel kanske.
Självklart skiter jag fullständigt i hur träningen går för kärleken, men av all min erfarenhet att döma så kommer det skita sig med både kärleken, träningen och allt annat med för den delen. Bara så jag menade.

Nu skall jag skicka ett meddelande till tjejen, det får bära eller brista. Hon kan väl liksom knappast bli sur för att man skickar ett meddelande, och sen är det nog ett ganska bra sätt att märka om hon är intresserad eller inte.
I vilket fall som helst kanske det kan lugna ner mitt sinne lite och då är det lätt värt det, för så här kan man ju inte gå och må. *cry*

datorjaevel
2006-01-08, 13:15
Sitter här och börjar få panik på mig själv för att jag är så känslig.
Har en tjej på jobbet som kommer in och jobbar lite extra ibland, oftast nån dag här och var.
Har sen första gången jag såg henne tyckt att hon verkar vara en söt, go och sprallig tjej men eftersom hon är där så sällan har jag egentligen aldrig fått tillfälle och prata med henne speciellt mycket och inte tänkt så mycket mer på det.
Denna veckan har hon dock jobbat hela veckan och vi har fått mer och mer tillfälle och småpratat lite och varenda gång jag ser henne le så stjäler hon en liten bit av mitt hjärta.
Nu känns det som jag fallit pladask och det är så sjukt jobbigt, för varenda sekund av dygnet tänker jag på henne.
Kan knappt sova ordentligt, har typ ont i magen och svårt att äta och för varenda andetag jag tar så utbringar jag en stor suck för denna lilla tös som
bara är för söt för att vara sann.

Nu till saken...

.. är jag en stor lipig mes eller känner ni igen er i mina symptomer.
Ibland blir jag så jäkla arg på mig själv för att jag är så jäkla känslig och ägnar större delen av mina tankar åt en tjej jag inte ens känner särskilt bra.
Hatar sånt här för det påverkar t.ex träningen så mycket när man äter och sover dåligt!

Funderar på om jag är överkänslig eller om dom flesta är likadana? (samt att jag ville skriva av mig lite)

Så hur brukar ni reagera, ut med språket :) !


Har samma symtom för tillfället

Dipshit
2006-01-08, 14:48
aldrig hänt, som en säger..

Cilia
2006-01-08, 14:50
Jag brukar bespara min omgivning det så gott det går för det är ingen rolig upplevelse. Förutom det konstanta messiga och larviga smilet som aldrig försvinner över ansiktet och som gör att man krampar i käkarna så kan man inte prestera ngt vettigt över huvudtaget.

Nejv
2006-01-08, 14:56
usch :( tror ja skulle sagt upp mej o flyttat till henne om ja va dej isf, och sökt nytt jobb där.. lite drastiskt kanske men för att rädda kärleken så :) för ett jobb finns de hur många somhelst av ju tillskillnad från one in a million tjejen/killen..

ja förstår precis, sånt är skitjobbit.. (hade ett förhållande me en kille från usa, o vi fick precis samma irritation och hopplöshet i slutet som åt upp relationen)


Nja... Alltså, hon vill ju flytta ifrån Stockholm ner hit när hon har tagit studenten. Dock ville hon ju det innan vi träffades men fortf. Frågan är ju vad man prioriterar.

Jag är inte riktigt säker på hur jag prioriterar att komma in på exakt den utbildningen jag letar efter jämfört med en tjej som antagligen kommer att flytta någon annanstans.. snart. :P

USCH, i fredags var en av de värsta dagarna i mitt liv. Pga massa som surrade runt detta. Men nu... lördag och söndag, känns det konstigt nog hur bra som helst.

Kan det vara för att vi har bestämt oss för att inte prata timlånga telefonsamtal denna helgen? :/

mangemani
2006-01-08, 15:29
jo iofs så känner nog de flesta, att de tar emot att ragga på gym ;) men det är ju en sak att gå fram till främmlingar som kör sina pass o börja ragga, det är störande :D men har man redan en kompisrelation så är det ju annorlunda :)


det kanske du har rätt i:)
jaja,får la se hur det hela slutar ;)

Kwon
2006-01-08, 16:04
Jag blir

sur, cynisk, arg och odräglig..

H.Emanuel
2006-01-08, 16:45
Tjejer e bäst på bio

myggan
2006-01-08, 22:06
Tjejer e bäst på bio

natalie portman.. suuck :sleep:

Lalla
2006-01-08, 22:08
Myggan > fått ngt svar än av tjejen? *popcorn*

myggan
2006-01-08, 22:32
Myggan > fått ngt svar än av tjejen? *popcorn*

ja tyvärr.. hade varit så mycket enklare om hon skrev att hon hatade och föraktade mig och aldrig ville att jag skulle skriva till henne igen, men hon gjorde ju inte det, hon var lika söt som vanligt *cry*

känns ändå lite bättre nu när man i alla fall öppnat någon slags dialog.
förmodligen leder det inte till något men då har man i alla fall försökt.
man kanske får en god vän i alla fall...

tack alla för att ni gav mig mod :)

H.Emanuel
2006-01-08, 22:57
ja tyvärr.. hade varit så mycket enklare om hon skrev att hon hatade och föraktade mig och aldrig ville att jag skulle skriva till henne igen, men hon gjorde ju inte det, hon var lika söt som vanligt *cry*

känns ändå lite bättre nu när man i alla fall öppnat någon slags dialog.
förmodligen leder det inte till något men då har man i alla fall försökt.
man kanske får en god vän i alla fall...

tack alla för att ni gav mig mod :)
Du tycks inte tro så jättemycket på dig själv. "Skulle vart bättre om hon bett mig att inte skriva", liksom. Haha, fan vad jag hajar ditt läge

Lalla
2006-01-08, 22:57
ja tyvärr.. hade varit så mycket enklare om hon skrev att hon hatade och föraktade mig och aldrig ville att jag skulle skriva till henne igen, men hon gjorde ju inte det, hon var lika söt som vanligt *cry*

känns ändå lite bättre nu när man i alla fall öppnat någon slags dialog.
förmodligen leder det inte till något men då har man i alla fall försökt.
man kanske får en god vän i alla fall...

tack alla för att ni gav mig mod :)

Men hallå där, vad är detta?
Nu har du ju en början, hon vet vem du är o bor i samma stad?
Steget till en fika är ju inte speciellt långt....på ett tangentbords avstånd... :love:

myggan
2006-01-09, 00:27
Men hallå där, vad är detta?
Nu har du ju en början, hon vet vem du är o bor i samma stad?
Steget till en fika är ju inte speciellt långt....på ett tangentbords avstånd... :love:

Jag vill inte ha för höga förväntningar bara.
Då mår man ännu sämre när allt går åt helskotta! :)

Jag är jätteglad att hon svarade, men jag försöker göra allt för att inte tänka på henne varje sekund i alla fall.
Känns helt mysko hela grejen, har börjat prata med tjejen som jag knappt vågade drömma om igår.
Nu blir jag ännu mer rädd *cry*

High1ander
2006-01-09, 00:46
Ju större cyniker jag blir desto mer förväxlar jag förälskelse med influensa.
Så fågelinfluensan skulle motsvara drömprinsen? ;)

Ja precis - analysera sönder hela kalaset och intala dig själv att kärlek är en kemisk reaktion samt att tvåsamhet är ett koncept som bygger på ett rent ekonomiskt tänkande. Vid behov upprepa.

Eller så lallar du runt lite, kollar av hennes intresse, dejtar och dunkar på 'na (måste stärka min manlighet lite med vulgära kommentarer eftersom det här handlar om kärlek). Se vad som händer om du ger det en chans helt enkelt - lev lite ffs. Lycka till.Bwhahahahahaha så jävla bra.

OnT: Såg en studie som Aftonblaskan skrev om förrut där förälskelse gör killar "fjolligare".

Jag själv, vet inte om jag blir fjolligare, men fan, vara kär är en pain in the ass.

Big_Vik
2006-01-09, 00:48
Så fågelinfluensan skulle motsvara drömprinsen? ;)

Bwhahahahahaha så jävla bra.

OnT: Såg en studie som Aftonblaskan skrev om förrut där förälskelse gör killar "fjolligare".

Jag själv, vet inte om jag blir fjolligare, men fan, vara kär är en pain in the ass.

då stämmer ju det du säger, om homosexuella alltid är som på TV? :)

High1ander
2006-01-09, 00:53
då stämmer ju det du säger, om homosexuella alltid är som på TV? :)
Har jag sagt nått om homosexuell och TV? :confused:

Lalla
2006-01-09, 00:56
Hmmm, du hade då inge vidare självförtroende när det gäller sånthär... *rolleyes*

Lite omvänd nattpsykologi då, se det såhär.
Vad är värst:
1: Du bjuder ut henne och får 3-4 mysiga träffar och bägge inser att det var nog inget vidare i alla fall. Ni skjils som vänner o ingenting har hänt...

2: Du gör inget och ångrar dig flera månader/år efteråt. Har ångest över allt som påminner dig om henne. Ett år senare ligger du fortfarande sömnlös ibland och undrar vad som hade kunnat hända om du bara vågat... :cryout:

Eller kanske 3:
Ni har ett par dajter och inser att ni pratar som om ni känt varandra i 10år. Gemensamma värderingar, intressen och hon är den där självständiga, ärliga, goa, söta, pilska ;) tjejen du drömt om.
Nu två år senare vaknar ni i samma säng, i en tvåa och har en hund svansande omkring. Dessutom ser du alltid förlovningsringen på ditt finger varje morron då du tar din kaffekopp...

Du väljer!
Lycka till mannen... :love:

heltzonicka
2006-01-09, 03:59
Hmmm, du hade då inge vidare självförtroende när det gäller sånthär... *rolleyes*

Lite omvänd nattpsykologi då, se det såhär.
Vad är värst:
1: Du bjuder ut henne och får 3-4 mysiga träffar och bägge inser att det var nog inget vidare i alla fall. Ni skjils som vänner o ingenting har hänt...

2: Du gör inget och ångrar dig flera månader/år efteråt. Har ångest över allt som påminner dig om henne. Ett år senare ligger du fortfarande sömnlös ibland och undrar vad som hade kunnat hända om du bara vågat... :cryout:

Eller kanske 3:
Ni har ett par dajter och inser att ni pratar som om ni känt varandra i 10år. Gemensamma värderingar, intressen och hon är den där självständiga, ärliga, goa, söta, pilska ;) tjejen du drömt om.
Nu två år senare vaknar ni i samma säng, i en tvåa och har en hund svansande omkring. Dessutom ser du alltid förlovningsringen på ditt finger varje morron då du tar din kaffekopp...

Du väljer!
Lycka till mannen... :love:


Go for #2! Tjejer är katabolt! Tjejer suger (upplagt för fantasins gränser)