handdator

Visa fullständig version : Kritisera mitt upplägg


Fatcan
2006-01-07, 19:10
Tänkte att ni kunde kritisera mitt nya program jag satt ihop :)

Såhär ser det ut

Måndag
Tisdag
Onsdag -Rygg, mage
Torsdag - Bröst, underarmar
Fredag
Lördag - Armar, axlar, mage
Söndag

Borde jag kanske lägga armpasset på söndag istället?

Ben tränas inte för tillfället :), kanske lägger in dom nån gång ändå, men har inte så mycket motivation där just nu. Är inte ute efter några jätteben heller, så länge dom hänger med överkroppen är jag nöjd.

På rygg och mage kör jag

Stångrodd x4
Kabelrodd x4
Latsdrag Vgrepp x4
Hantelrodd x2

Hypersträck några set

Crunches med lutning x2
Benlyft x2
Plankan x2 (1 set = så länge jag orkar)

-

Bröst, underarmar

Bänkpress x4
Lutande hantelpress x4
Lutande smithpress x2
Lutande flyes x2

Wristcurl x3
Omvänd wristcurl x3

-

Axlar, armar supersettade

Axelpress x4
Arnoldpress x4
Press bakom nacken x2
Side laterals x2-3

Liggande triceps extension - stångcurl x4
Frenchpress i hiss - Cabelcurl x4
Hantelsträck bakom nacken - koncentrationscurl x4
Dips x1 (om jag orkar)

-

Förut så körde jag axlar tillsammans med bröst, men jag tyckte att jag kunde ta mycket mindre med axlarna därför att dom var så möra från brösträningen...finns det risk att dom nu istället blir övertränade?

tobbe89
2006-01-07, 20:20
så länge dom hänger med överkroppen är jag nöjd.

Gör dom det utan att tränas? :booty:

Fatcan
2006-01-07, 20:31
Hehe, jag har alltid kört ben sedan jag började träna för lite mera än ett år sedan, just nu ligger dom före överkroppen, så ja dom hänger med ändå.

Ingen som har en kommentar om upplägget?

hahavaffan
2006-01-07, 21:29
Du lär inte behöva flytta armpasset... tror inte dina triceps blir så urpumpade av bröstpasset att det tar mer än ett helt dygn för dem att återhämta sig. Ser bra ut annars...

Jax
2006-01-07, 22:01
Okej det var kritik du ville ha:
- Ben!!!
- Du tränar inte ländryggen.
- Du har egentligen inga tunga övningar som marklyft eller knäböj för att ge en stark bas. Du kör lite crunches och benlyft för magen men det är det enda. En stark bål är bra att ha, även om det inte är det du flashar på beachen.
- Biceps?
- Lägg dips först och kör det som den viktigaste tricepsövningen. Så får du lite bröst på köpet också.

Angående axlarna, nej det borde inte vara någon fara. Pröva och känn efter!

Fatcan
2006-01-07, 22:18
Okej det var kritik du ville ha:
- Ben!!!
- Du tränar inte ländryggen.
- Du har egentligen inga tunga övningar som marklyft eller knäböj för att ge en stark bas. Du kör lite crunches och benlyft för magen men det är det enda. En stark bål är bra att ha, även om det inte är det du flashar på beachen.
- Biceps?
- Lägg dips först och kör det som den viktigaste tricepsövningen. Så får du lite bröst på köpet också.

Angående axlarna, nej det borde inte vara någon fara. Pröva och känn efter!

Har verkligen ingen motivation att köra ben just nu, ländryggen får ju träning på ryggdagen, stångrodd och hypersträck finns ju med. Biceps? Ja jag kör ju biceps :), du kanske tycker att övningsvalet är dåligt?

Jax
2006-01-07, 22:23
Har verkligen ingen motivation att köra ben just nu, ländryggen får ju träning på ryggdagen, stångrodd och hypersträck finns ju med. Biceps? Ja jag kör ju biceps :), du kanske tycker att övningsvalet är dåligt?
Äh, nu ska jag sluta svara på sånt är, orkar ju inte ens läsa ordentligt. Jag läste bara första orden på armövningarna och såg därför bara triceps-övningarna. Dessutom missade jag hypersträck. Sorry. :em:
Men som sagt lite marklyft hade ändå inte skadat för att bygga en stark bål.

Helena B
2006-01-07, 22:36
Tycker du kan lägga till åtminstone 1 kardiopass i veckan. Det är bara bra för muskelbygget :thumbup:

Fatcan
2006-01-07, 22:41
Brukar köra konditionsträning (löpning utomhus) 2-3ggr i veckan.

Jax
2006-01-07, 22:42
Brukar köra konditionsträning (löpning utomhus) 2-3ggr i veckan.
Good shit! :thumbup:

Några set knäböj på det också... ;)

Helena B
2006-01-07, 22:44
Good shit! :thumbup:

Några set knäböj på det också... ;)

notera ordet brukar :whipped: :)

Jax
2006-01-07, 22:47
notera ordet brukar :whipped: :)
Folk brukar tränar mer på Internet, men man kan ju låtsas. ;)

Fatcan
2006-01-07, 23:09
notera ordet brukar :whipped: :)

Kör faktiskt konditionsträning rätt regelbundet *whatever*.

Fast det har inte blivit lika ofta nu eftersom elljusspåret är snötäckt och guppigt så det är fan bara tråkigt och jobbigt att springa där nu.