handdator

Visa fullständig version : Fortsätta deff trots förkylning?


Cerberus
2006-01-07, 16:19
Jag känner att jag börjar bli förkyld,ska jag fortsätta deffen?

Misstänker att jag är lite övertränad för jag blir lätt förkyld. Vad göra? Har fan inget vettigt o göra på dagarna annars så det känns ruttet att dra ner på träningsvolymen.

mini
2006-01-07, 17:18
Jag skulle inte avbryta. Däremot skulle jag kanske öka på kolisarna lite och se till att jag fick i mig tillräckligt för att kroppen skulle orka bli frisk. Deff är naturligtvis en stress på kroppen, men jag skulle ändå bara "plana ut" den lite, och byta gymmet mot lugna promenader några dagar.

Cerberus
2006-01-07, 18:03
okej, varför öka kolisarna? Ska jag äta mer frukt lr nåt? Jag tränar betydligt mer än min farsa och han är typ aldrig sjuk medans jag skitlätt får förkylning, funderar på att bara skita i det o köra på som vanligt.

mini
2006-01-07, 18:40
Jag får för mig att kolisar är mer lättillgänglig energi för kroppen. Jag vet ju inte vad du ligger på nu, jag ligger väldigt lågt på kolisar.
Det kan ju finnas andra orsaker till varför du har ett dåligt immunförsvar. Har du alltid haft lätt för att bli sjuk? Hur ser din kost ut när det kommer till vitaminer? Kan det vara så att du utsätts för fler människors virus på bussar och liknande?
Jag skulle nog söka svar på annat håll än i träningen i första hand. Om du sedan vill fundera på om träningen kan vara en orsak: Hur ofta tränar du? Hur hårt? Hur smart? Hur återhämtar du dig?

Cilia
2006-01-07, 18:58
eller så drar han nytta av förkylningen och blir redigt sjuk så orkar han inte äta ngt på en vecka och har därmed tjänat in 2 veckors deff *visslar*

Cerberus
2006-01-08, 03:48
Jag har ökat träningsvolym rejält denna veckan, varje dag kardio(förutom idag o i torsdags, lathet och kyla :P) och 4 pass på gymmet där jag lyfter skrot :D så jag har i princip tränat två ggr per dag :P

Jag har nog mer underskott av vitaminer än kalorier i min diet hahaha. Äter typ havregrynsgröt med honung, rivna linfrön och kanel på. Det kan va frukost, andra mål kan va ett par surdegsbröd-skivor(med jordnötssmör eller kokt skinka) med en proteindrink blandad me mjölk. Kesella, proteindrinkar, någon frukt per dag högst kanske, pasta, ris, köttbullar(haha dålig mat, de är dock snart slut, då ska jag steka kycklingbrösten :D). All bran-flingor till frukost med mjölk kan hända någon gång.

trobban
2006-01-08, 14:05
Det är främst kolhydrater som håller igång immunförsvaret...

Herkulez
2006-01-08, 14:09
Jag skulle inte avbryta. Däremot skulle jag kanske öka på kolisarna lite och se till att jag fick i mig tillräckligt för att kroppen skulle orka bli frisk. Deff är naturligtvis en stress på kroppen, men jag skulle ändå bara "plana ut" den lite, och byta gymmet mot lugna promenader några dagar.
så skulle nog jag med gjort :thumbup:

MrBoris
2006-01-08, 15:05
Jag skulle ha sett till att ha någon vilodag här o där iaf. Tycker att under deffen så blir det nog så många pass i veckan ändå.

Cerberus
2006-01-08, 15:44
okej :) ska höja mitt kolhydratsintag några dagar nu.