handdator

Visa fullständig version : Mannen vs Kvinnan


kneger
2006-01-07, 13:17
Måste bara dela med mig av denna fantastiskt roliga "berättelse" eller vad det nu heter :D, Läs hela och fuska inte *popcorn*


Jag har aldrig riktigt kommit underfund med varför mannens och kvinnans
sexualdrift skiljer sig så mycket. Jag har aldrig heller förstått det där
med Venus och Mars. Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker
med huvudet och kvinnor med sina hjärtan.


Till exempel. En kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs.
Passionen börjar glöda i sovrummet, När hon till sist säger, "jag känner
inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig". Jag sade "VA??!! vad
var det där?!". Så säger hon dom orden alla
pojkvänner fasar att höra.... Du är inte i kontakt med mina emotionella
behov som
kvinna tillräcklig för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov
som man".


Hon besvarade min frågande min med att säga, "Kan du inte bara älska mig för
den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?".


När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag.


Nästa dag så tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut
och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt
shoppingcenter. Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika
verkligt dyra klädesplagg. Hon kunde inte bestämma sig vilken hon skulle ta
så jag sade åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till
hennes nya kläder. Så jag sa att vi får köpa ett par till varje ensemble.


Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par
diamantörhängen.
Tillåt mig säga..... Hon var så upphetsad.
Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset.


Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett
tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis. Jag tror att hon trodde
jag var knäpp när jag sa, "Det går bra
älskling". Hon var nästan nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande.
Med ett jättestort leende sade hon till sist, "Jag tror att det är allt
älskling, vi går och betalar".

Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sade, "Nej älskling, Jag känner
inte för det".


Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken med ett
förvånat "VA?".


Jag sade sedan "Älskling! Jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du
har inte kontakt med mina finansiella behov som man tillräckligt för att jag
ska kunna tillfredställa dig som kvinna".


Sedan när hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag, "varför kan
du inte älska mig som den jag är istället för dom saker jag köper åt dig?".

Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller.

Pudzianovski
2006-01-07, 13:20
Den postades här för ett tag sen.

kneger
2006-01-07, 13:21
Den postades här för ett tag sen.

va näää?? alltid försent :(

Tigerkotten
2006-01-07, 13:22
Den postades här för ett tag sen.
kommer nytt folk dock :)

Kwon
2006-01-07, 13:22
va näää?? alltid försent :(

Svårt att vara 'först' här på Kolo med så många medlemmar som är up-to-date.

mini
2006-01-07, 13:28
:sleep:

Mago
2006-01-07, 13:30
Svårt att vara 'först' här på Kolo med så många medlemmar som är up-to-date.

Förutom om man heter Kwon.
Går rykten om att han har bulvaner långt in i kongos djungler.

HenrY
2006-01-07, 13:32
Jag hade då aldrig läst den förut!:)

Så tack!!

Trident
2006-01-07, 13:37
Den var klockers! Hade aldrig läst den.. ;)

mini_Arnold
2006-01-07, 13:41
hahaha så jävla bra
ska jag prova så fort jag får tillfälle
:laugh:

Grahn
2006-01-07, 13:45
Lite kul men ajg undrar i vilken verklighet han som skrev den lever.

mini
2006-01-07, 13:49
Lite kul men ajg undrar i vilken verklighet han som skrev den lever.
Förmodligen ingen vi känner igen oss i. Det går (i princip) inte att applicera på moderna svenska förhållanden.

Nitrometan
2006-01-07, 14:12
Förmodligen ingen vi känner igen oss i. Det går (i princip) inte att applicera på moderna svenska förhållanden.
Nej, den känns rätt "american" i stilen.

Säkert bara direkt översatt.

Markus H
2006-01-07, 16:03
kul.... hadde inte heller läst den.,...

Nismo
2006-01-07, 16:21
Kul!!

Pingu
2006-01-07, 16:26
Hur härlig som helst, ingen somhar provat *popcorn*

Tricklev
2006-01-07, 16:28
Läste den förra gången den var uppe, men den är humoristisk iaf :thumbup:

Mattiasbiff
2006-01-07, 17:00
Hahaha! jävlar :D

BajareN
2006-01-07, 17:02
Klockren!

CoC
2006-01-07, 17:18
Jo lite tragiskt att så mången man känner igen sig. Klockren som sagt.

Fettecke
2006-01-07, 17:38
det stämmer ju halvt iaf, allt utom att jag skulle fan inte ha tagit ledigt från jobbet....

mini
2006-01-07, 17:44
Men, handen på hjärtat killar:
* Hur ofta har en flicka sagt till er att "Du är inte i kontakt med mina emotionella behov som kvinna tillräcklig för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man"?
*Hur många kvinnor har levt på er inkomst utan att ha en egen?

Bärs
2006-01-07, 18:52
Men, handen på hjärtat killar:
* Hur ofta har en flicka sagt till er att "Du är inte i kontakt med mina emotionella behov som kvinna tillräcklig för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man"?
*Hur många kvinnor har levt på er inkomst utan att ha en egen?

Båda scenarierna är förmodligen väldigt vanliga.

mini
2006-01-07, 18:53
Båda scenarierna är förmodligen väldigt vanliga.
Har det hänt dig?

petersson
2006-01-07, 18:59
Men, handen på hjärtat killar:
* Hur ofta har en flicka sagt till er att "Du är inte i kontakt med mina emotionella behov som kvinna tillräcklig för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man"?
*Hur många kvinnor har levt på er inkomst utan att ha en egen?

Spelar det någon roll?

Grahn
2006-01-07, 19:00
Spelar det någon roll?

Ja, det är ju inte spec kul just pga att det inte ringer av sanning.

petersson
2006-01-07, 19:06
Ja, det är ju inte spec kul just pga att det inte ringer av sanning.

Nej inte av sanning kanske, men det stämmer bra med den bild man ofta stöter på lite varstans. Men om man verkligen vill slippa tycka att den är rolig och verkligen känner att man inte kan låta bli att säga emot så...

Grahn
2006-01-07, 19:08
Nej inte av sanning kanske, men det stämmer bra med den bild man ofta stöter på lite varstans. Men om man verkligen vill slippa tycka att den är rolig och verkligen känner att man inte kan låta bli att säga emot så...

Det är ju just det som är problemet skämtet är lite olustigt iom att det bygger mer på fördomar och myter än verklighet.

Big_Vik
2006-01-07, 19:16
Det är skit att alla ska klaga så fort ett skämt upprepas. Tänk själv vad många skämt man skulle ha gått miste om, om de bara postats/yttrats en enda gång.

Detta är en defenitionsfråga där man utgår från att en vanlig kvinna inte vill ha sex oftare än sin make. Avvikelsen i detta kallas nymfomani. Vill kvinnan oftare än sin man är hon därav inte främst kvinna utan snarare en nymfoman-kvinna.

Grahn
2006-01-07, 19:18
En nymfoman är en kvinna som aldrig kan få nog Big-Vik inte en som vill mer än sin man, vilket knapapst är ovanligt nog att ha en benämning.

H.Emanuel
2006-01-07, 19:19
Det är skit att alla ska klaga så fort ett skämt upprepas. Tänk själv vad många skämt man skulle ha gått miste om, om de bara postats/yttrats en enda gång.

Instämmer! Folk är väldigt snara till att skriva "det där är gammalt" om de råkar hört det förut. Idiotisk kommentar

petersson
2006-01-07, 19:21
Det är ju just det som är problemet skämtet är lite olustigt iom att det bygger mer på fördomar och myter än verklighet.

Okej, ja det kanske är lite olustigt. Men jag syftade mer på att mini verkade tycka det var tråkigt/sövande just på grund att den anledningen att skämtet bygger på fördomar.

mini
2006-01-07, 19:29
Okej, ja det kanske är lite olustigt. Men jag syftade mer på att mini verkade tycka det var tråkigt/sövande just på grund att den anledningen att skämtet bygger på fördomar.
Jag tycker att det är tråkigt för att det är långt ifrån en verklighet vi har här. Humor är svårt. Den roligaste humorn är en man kan relatera till. Det är också orsaken till att jag har svårt att skratta år The Office exempelvis. Identifikationen funkar inte. Jag gäspar åt den också.
Dessutom tycker jag att liknande skämt reproducerar en syn på hur kvinnor och män är som bara är tråkig och falsk.

Nitrometan
2006-01-07, 19:33
Ord, mini.

petersson
2006-01-07, 19:35
Jag tycker att det är tråkigt för att det är långt ifrån en verklighet vi har här. Humor är svårt. Den roligaste humorn är en man kan relatera till. Det är också orsaken till att jag har svårt att skratta år The Office exempelvis. Identifikationen funkar inte. Jag gäspar åt den också.
Dessutom tycker jag att liknande skämt reproducerar en syn på hur kvinnor och män är som bara är tråkig och falsk.

Jag håller delvis med. Men jag anser också att humor som bygger just på fördomar ibland kan vara extra utomordentligt rolig! Förmodligen just därför att man VET att det bygger på fördomar.

T.ex.
-En ryss och en blatte satt i en bil, vem körde?

-Vet inte...

-Polisen

Sanslöst rolig.

Nitrometan
2006-01-07, 19:39
Oj. Vad rolig den var. Varför skrattar jag inte? :MrT:

Herkulez
2006-01-07, 19:54
jag skrattar iaf :laugh:

mini_Arnold
2006-01-07, 20:05
jag skrattar iaf :laugh:
Jo tack det gör nog många.
Bara tråkiga tanter o gubbar som ska försöka förstöra för oss andra.
Ain't gonna happen! *popcorn*

Big_Vik
2006-01-07, 20:10
En nymfoman är en kvinna som aldrig kan få nog Big-Vik inte en som vill mer än sin man, vilket knapapst är ovanligt nog att ha en benämning.

Don't de hating! :D

Så lyder säkert den enda sanna defenitionen.

Men kan inte det där vara en hyfsad slutsats, förutsatt att kvinnor har större emotionella behov än en man? Eller kan man särskilja känslobehov från sex, måste man ha fått känslomässig bekräftelse innan man släpper till? :D jag vet inte...

Juliette
2006-01-07, 20:11
Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker
med huvudet och kvinnor med sina hjärtan.
Är det huvudet män tänker med?? Kan hålla med om att kvinnor ibland tänker med hjärtat men jag trodde då att män tänkte med en helt annan kroppsdel? :D

The_RobRoy
2006-01-07, 20:15
Är det huvudet män tänker med?? Kan hålla med om att kvinnor ibland tänker med hjärtat men jag trodde då att män tänkte med en helt annan kroppsdel? :D

Vadå, den har ett huvud också..

Grahn
2006-01-07, 20:22
Men kan inte det där vara en hyfsad slutsats, förutsatt att kvinnor har större emotionella behov än en man? Eller kan man särskilja känslobehov från sex, måste man ha fått känslomässig bekräftelse innan man släpper till? :D jag vet inte...

I ett förhållande får man nog anta att det oftast finns känslor nog för att ha sex....hoppas jag. Statistiskt tror jag inte du hittar fler män än kvinnor i parförhållanden som säger att de inte får nog sex därhemma. Vill iofs dra mig till minnes att jag läst ngnstans om en undersökning då det var vanligt att båda parter sa att de itne fick nog sex i samma förhållande. *screwy*

Cilia
2006-01-07, 20:27
jag håller med mini till stor del men blev besviken över att hon inte gillar the office.
Det är ju en av de bästa serierna genom tiderna.
iofs är det inte riktigt så på våra svenska arbetsplatser men i UK så är det inte långt ifrån.
Där är det fortfarande attityden "shut up and do as we say" som gäller.

mini
2006-01-07, 20:29
Men kan inte det där vara en hyfsad slutsats, förutsatt att kvinnor har större emotionella behov än en man? Eller kan man särskilja känslobehov från sex, måste man ha fått känslomässig bekräftelse innan man släpper till? :D jag vet inte...
Precis, här kommer en till av de tveksamma sanningarna anekdoten spelar på. Varför förutsätter du att kvinnor har större emotionella behov än män? Att kvinnor alltid är mindre kåta än sin partner? Att kvinnor som har stor sexlust är nymfomaner? Trista fördomar som i förlängningen försvårar kommunikation och förståelse könen emellan.

H.Emanuel
2006-01-07, 20:37
Precis, här kommer en till av de tveksamma sanningarna anekdoten spelar på. Varför förutsätter du att kvinnor har större emotionella behov än män? Att kvinnor alltid är mindre kåta än sin partner? Att kvinnor som har stor sexlust är nymfomaner? Trista fördomar som i förlängningen försvårar kommunikation och förståelse könen emellan.
Jag har iaf förståelse för dig, stumpan

Cilia
2006-01-07, 20:50
Precis, här kommer en till av de tveksamma sanningarna anekdoten spelar på. Varför förutsätter du att kvinnor har större emotionella behov än män? Att kvinnor alltid är mindre kåta än sin partner? Att kvinnor som har stor sexlust är nymfomaner? Trista fördomar som i förlängningen försvårar kommunikation och förståelse könen emellan.
jag brukar alltid läsa sexrådsidorna i kvällsblasorna (online)
och där finns det massor av exempel på kvinnor som undrar hur dom ska få sin man att vilja ha sex oftare.
så mini har rätt, det finns ingen sanning i dom där ankedoterna.

hahavaffan
2006-01-07, 21:14
Fyyfaaan vad skön!

kneger
2006-01-07, 21:16
jag brukar alltid läsa sexrådsidorna i kvällsblasorna (online)
och där finns det massor av exempel på kvinnor som undrar hur dom ska få sin man att vilja ha sex oftare.
så mini har rätt, det finns ingen sanning i dom där ankedoterna.

Jag har varit med om flera gånger med flickvänner att de inte vill ha sex när jag själv är som sugnast. Dom vill bara ligga och gosa och mysa *grr*

Det är säkert olika, men jag har iaf. varit med om det flera gånger och jag blir lika sur varje gång!!!

Cilia
2006-01-07, 22:16
Jag har varit med om flera gånger med flickvänner att de inte vill ha sex när jag själv är som sugnast. Dom vill bara ligga och gosa och mysa *grr*

Det är säkert olika, men jag har iaf. varit med om det flera gånger och jag blir lika sur varje gång!!!
och det är samma sak som att alla tjejer är likadana?
säger inte att det inte händer men att det inte alltid är så.

kneger
2006-01-07, 22:17
och det är samma sak som att alla tjejer är likadana?
säger inte att det inte händer men att det inte alltid är så.

självklart är det inte alltid så, men de tjejer jag varit med har det varit så med iaf.

alltså väljer jag fel brudar :(

petersson
2006-01-07, 22:21
och det är samma sak som att alla tjejer är likadana?
säger inte att det inte händer men att det inte alltid är så.

öhm. du sa ju nyss själv att det inte fanns någon sanning i dom där anektoterna baserat enbart på vad du läst i kvällsblaskornas sexrådsidor *screwy*

H.Emanuel
2006-01-07, 22:24
Lyssna på Cilia, grabbar, hon har en hel del livserfarenhet

Bärs
2006-01-08, 00:02
Har det hänt dig?

Det spelar väl ingen roll. Det är ju dock klart att intimiteten försämras om någondera parten upplever att den andra är emotionellt alienerad. Att man inom en relation ibland blir tvungen att leva på den andras inkomst är heller inte något underligt.

mini
2006-01-08, 00:29
Det spelar väl ingen roll. Det är ju dock klart att intimiteten försämras om någondera parten upplever att den andra är emotionellt alienerad. Att man inom en relation ibland blir tvungen att leva på den andras inkomst är heller inte något underligt.
Klart det gör. Jag frågade hur många som upplevt nämnda situation, inte hur många som gissar att det är vanligt.

Bärs
2006-01-08, 01:03
Klart det gör. Jag frågade hur många som upplevt nämnda situation, inte hur många som gissar att det är vanligt.

Beklagar, jag tolkade det som en retorisk fråga.

Cilia
2006-01-08, 13:30
öhm. du sa ju nyss själv att det inte fanns någon sanning i dom där anektoterna baserat enbart på vad du läst i kvällsblaskornas sexrådsidor *screwy*
det är ju trots allt människor som har skrivit in om sina erfarenheter och problem.
Nu läser jag dom inte för att få kunskap utan för att dom är kul men saken är ju den att sexualdriften varierar från person till person och inte bara mellan könen.

Sen är det väl så kneger att killar kring 18-25 eller så har väl sin peak när det gäller sin sexualdrift och tjejer efter 30 så det är kanske inte så konstigt att ni inte är i fas med varandra. Sen förstår jag inte varför du blir sur? Varför är det din drift som ska gälla?

kneger
2006-01-08, 14:21
det är ju trots allt människor som har skrivit in om sina erfarenheter och problem.
Nu läser jag dom inte för att få kunskap utan för att dom är kul men saken är ju den att sexualdriften varierar från person till person och inte bara mellan könen.

Sen är det väl så kneger att killar kring 18-25 eller så har väl sin peak när det gäller sin sexualdrift och tjejer efter 30 så det är kanske inte så konstigt att ni inte är i fas med varandra. Sen förstår jag inte varför du blir sur? Varför är det din drift som ska gälla?

men visst blir man lite sur när man spenderat en hel dag med flickvännen, sen vill hon inte ha sex?

Jag visar såklart inte att jag blir sur, brukar bara säga jaja, okej.. och visa lesset ansikte och fösröker knäppa upp hennes bh och sånt :D.
Jag tror så gott som alla blir lite små sura när man är påväg ha samlaget och så säger partnern nej, att dom bara vill ligga och mysa eller något sånt. Men man säger/visar aldrig att man är sur!

Cilia
2006-01-08, 14:49
men visst blir man lite sur när man spenderat en hel dag med flickvännen, sen vill hon inte ha sex?

Jag visar såklart inte att jag blir sur, brukar bara säga jaja, okej.. och visa lesset ansikte och fösröker knäppa upp hennes bh och sånt :D.
Jag tror så gott som alla blir lite små sura när man är påväg ha samlaget och så säger partnern nej, att dom bara vill ligga och mysa eller något sånt. Men man säger/visar aldrig att man är sur!
nu ska vi inte förstöra den här tråden till att bli seriös eller en relationstråd.

Men det kan faktiskt vara så att hon kan tända till om hon känner att du är helt ok med att bara mysa och att det inte finns ngt "krav" på sex. Även om du säger att du inte ställer krav så känner hon det, särskilt med "puppy eye look". Sen är sex inte en betalning för att du har avsatt en dag för att vara med henne. Men sånt där brukar lösa sig med tiden.

kneger
2006-01-08, 15:22
nu ska vi inte förstöra den här tråden till att bli seriös eller en relationstråd.

Men det kan faktiskt vara så att hon kan tända till om hon känner att du är helt ok med att bara mysa och att det inte finns ngt "krav" på sex. Även om du säger att du inte ställer krav så känner hon det, särskilt med "puppy eye look". Sen är sex inte en betalning för att du har avsatt en dag för att vara med henne. Men sånt där brukar lösa sig med tiden.

bryr mig inte så mycket nu, har ingen flickvän nu ändåså. :D

själv tycker jag att texten är fantastiskt roligt. Satte verkligen DEN kvinnan på plats :)

Big_Vik
2006-01-09, 00:04
Minish:

Först vill jag säga att jag läser också alltid sexrådgivningen i kvällsblaskorna, så jag är medveten om mytens felaktighet :D

Jag tänkte väl egentligen inte förutsätta något, men vill nog hävda att det kan bero i de olika sätten att umgås, vilka förankras redan tidigt i barndomen. Flickor för förtroeliga samtal om sina hemligaste inre känslor tillsammans med sin bästis, medan killarna leker sina våldsammare lekar i grupper om flera. I pojkarnas fall finns det alltid en ledare samt en strikt hieraki. Man gör allt för att stiga i status och dessa grupplekar med strikta regler och många inblandade rimmar dåligt med mycket tid över för intima samtal. När barnen sedan börjar skolan försöker flickorna få till samma personliga relation till fröken som de har med sin bästis, alltmedan pojkarna istället försöker undergräva frökens auktoritet genom att avbryta, ifrågasätta och dyl.

Flickor har alltid pratat om sina känslor och kan därför också lätt ge uttryck för dessa, vilket blir uppenbart när man träffar på en gammal bekant som man inte sett på ett bra tag: jämför "Hej Lisa, men gud vad kul att se dig" med "Uffe, vad faaan gör du här?". Kvinnor sätter ord på sina känslor, män använder sig av kraftuttryck/svordomar. Kan vi med detta som grund kanske ponera att kvinnor i vuxen ålder behöver mer tid för känslor än män?

Big_Vik
2006-01-09, 00:15
Minish (igen): Detta var dock kanske ingen hållbar grund för mindre kåthet. Antingen har man gått opåverkad eller avvikit från barndomes sätt att umgås, eller så släpper man ändå loss/till sexuellt fastän man har ofyllda emotionella behov som gnager?

Att man måste kommunicera könen emellan förstår jag inte riktigt, för vad ska en partner egentligen tjäna för syfte förutom parning? Allt annat icke-sexuellt kan man väl ha sina vänner till? Om så är fallet borde det väl räcka med att man kan förstå varann genom nickanden, hummanden osv? :D

mini
2006-01-09, 00:20
Ja, alltså, jag håller med om att flickor är verbala på ett annat sätt än pojkar (av anledningar det tvistas om), men att det skulle stå i vägen för kåtheten på något vis? Nä. Det är ju olika saker. Det är ju här myten ligger (och är så fast förankrad att många lever i den, både kvinnor och män) - kvinnor har en annan typ av sexualitet än män. Skulle du inte tro det skulle du ju inte producerat ovanstående inlägg?
Och High1ander är tyst i klassen.

Big_Vik
2006-01-09, 10:25
Ja, alltså, jag håller med om att flickor är verbala på ett annat sätt än pojkar (av anledningar det tvistas om), men att det skulle stå i vägen för kåtheten på något vis? Nä. Det är ju olika saker. Det är ju här myten ligger (och är så fast förankrad att många lever i den, både kvinnor och män) - kvinnor har en annan typ av sexualitet än män. Skulle du inte tro det skulle du ju inte producerat ovanstående inlägg?
Och High1ander är tyst i klassen.

Vad är det isåfall som föregår kåtheten?? Varför kan man helt särskilja kåthet från känslor (kåthet är ju också en känsla?) och säga att någon slags känslomässig bekräftelse, speciellt då i honans fall, inte skulle vara det minsta nödvändig? Man brukar väl vanligtvis säga att killar har mycket kortare startsträcka? En kvinna trodde t.ex. att killar mycket lättare kan attraheras av bilder och filmer, s.k. pornografi, vilket kanske kan förklara dem ojämställda fördelningen i porrfilmstittandet?

Att det är tabu för kvinnor att använda sig av porr kan säkert vara riktigt, men jag ogillar ändå tanken att köpa det som förklaring, eftersom jag har svårt att se hur ett outtalat förbud skulle få någon att av rädsla för skam avstå från något hon/han innerst inne vill väldigt mycket. (Här skulle vi förövrigt må bra mycket bättre utifall indianmördarna och tillika korstågsmarodörerna aldrig hade uppfunnit de mänskliga synderna och den skam som efterföljer i dess sällskap. Kolla på ett treårigt barn som på ivriga upptäckarmanér pillrar med sin snopp och uppskatta hur mycket skam denne har i sin kropp?) Så vad säger du, hur blir du i egenskap av kvinna kåt? :angel:

Alla vet väl ungefär hur män blir kåta? Vi som är av manlig härkomst blir kåta hela tiden, inte bara av porr, vi tänker ju på sex var femte minut? Istället för att mannen ständigt skulle vara kåt ser jag på det hela ur ett scouttema- alltid redo. Alltid redo att med minimalt varsel ställa upp i sängen när kvinnan så vill. Vad gäller våra kvinliga jämlikar har vi gjort det enkelt för oss och definerat dessa som nymfomaner. ;) Sen vet jag inte hur pass väl detta stämmer på alla män (hjälp mej Clash! :D)

Var ligger könsliga skillnaden i de känslomässiga behoven? Då man bara kan se till sig själv vill jag be om ursäkt för min fräckhet när jag undrar huruvida du i ditt fall struntar i att det emotionella planet inte är tillfredställt och obekymrat hoppar i säng ändå? Är det inte en lögn att du och din man som så många andra inte bråkar ibland med anledning av att de avvikande behoven kolliderar? De olika sätten att umgås som existerar även i vuxen ålder (den kvinnliga syjuntan och det manliga sammanträdet) utmynnar i oförmåga för mannen och kvinnan att förstå varandra: "Du lyssnar ju aldrig på vad jag säger!" "jamen du tjatar ju bara!" (Vem som är mannen och vem som är kvinnan får ni själv lista ut). Nu kommer jag inte längre....

Kwon
2006-01-09, 10:26
Mannen VS Kvinnan

Stallone VS Schiffer

http://www.vnn.vn/dataimages/original/images361175_Avedon_Stallone_Schiffer_Versace.jpg

Big_Vik
2006-01-09, 10:46
Den kvinliga syjuntan är egentligen en cirkeldiskussion där man återkommer till ämnet flera gånger, till skillnad från det strikta manliga sammanträdet där varje punkt diskuteras klart allt eftersom. "du bara tjatar" skulle jag kunna gissa, är väl en reaktion av mannen på att kvinnan behandlar återigen behandlar samma ämne och leder till en frustration "fruntimmret kan aldrig komma till saken" Känns detta kanske igen?

Jag är dock inte så inskränkt att jag inte inser att det manliga sammanträdet som också är det allmänna sättet att umgås skulle kunna ha mycket att lära av den kvinliga stilen.

High1ander
2006-01-09, 12:19
Och High1ander är tyst i klassen.
Oavsett vad du sagt i tråden så har du fel. ;)

Enda jag kan säga utan att mini inte spräcker mina kulor är väl att killar är som kåtast runt 15-25 och tjejer peakar när de är 35. Vilket man kan fatta innebär en liten krock. Men sen finns det ju gått om nymfo-tjejer, precis som det finns gott om killar som kanske inte vill ha sex hela tiden. Fattar inte vad det tjafsas om, det är individuel variation, kanske inte det lättaste att matcha "kåtheten". Om det sedan råkar bero på att killar är överkåta och varför de är det, eller tjejer är anti-sexuella och varför de är det, så finns det säkert gott om modeller för att förklara varför.

H.Emanuel
2006-01-09, 12:52
Är det bara jag som förbluffas över Big_Viks sätt att formulera sig sin ringa ålder till trots?

jwzrd
2006-01-09, 13:07
Det hela blir lättare om moralpaniktanterna (även den manliga i tråden) är tysta i klassen, pojkarna skaffar kvinnor (porr räknas inte!) och kvinnorna berättar hur ofta dom är kåta istället. Min uppfattning är att kvinnor är mindre kåta än män (grovt generaliserat) typ en vecka i månaden. Resten av tiden tror jag kvinnor snarare är mer sugna än män - om du inte är ett mål för suget så beror det kanske på att du är 17 i sinnet (eller lider av konstant moralpanik).

Kwon
2006-01-09, 13:07
Är det bara jag som förbluffas över Big_Viks sätt att formulera sig sin ringa ålder till trots?

Håller med! Big Vik imponerar trots sina 20 år eller var det yngre?

High1ander
2006-01-09, 13:10
Det hela blir lättare om moralpaniktanterna (även den manliga i tråden) är tysta i klassen, pojkarna skaffar kvinnor (porr räknas inte!) och kvinnorna berättar hur ofta dom är kåta istället. Min uppfattning är att kvinnor är mindre kåta än män (grovt generaliserat) typ en vecka i månaden. Resten av tiden tror jag kvinnor snarare är mer sugna än män - om du inte är ett mål för suget så beror det kanske på att du är 17 i sinnet (eller lider av konstant moralpanik).
Men jwzrd det fattar du väl, är inte fel på kvinnornas kåthet, utan det är männen som inte är gudar nog och kåtar upp dem rätt med att köpa diamanter.

tusenkonstnar
2006-01-09, 13:10
*Hur många kvinnor har levt på er inkomst utan att ha en egen?

Det sista har nyligen drabbat en god vän på ett mycket otrevligt sätt.
Han har arbetat och hon pluggat under flera år. Han har stått för bilen och övervägande delen av hyra samt överiga fasta avgifter. De har nu skiljt sig för en tid sedan (efter att det visade sig att hon hade ett parallellt förhållande) MEN det finaste av allt är att han nu fått krav på sig att betala av halva hennes studielån eftersom det är att betrakta som en gemensam skuld då de var gifta medans hon studerade.

Kwon
2006-01-09, 13:12
Det sista har nyligen drabbat en god vän på ett mycket otrevligt sätt.
Han har arbetat och hon pluggat under flera år. Han har stått för bilen och övervägande delen av hyra samt överiga fasta avgifter. De har nu skiljt sig för en tid sedan (efter att det visade sig att hon hade ett parallellt förhållande) MEN det finaste av allt är att han nu fått krav på sig att betala av halva hennes studielån eftersom det är att betrakta som en gemensam skuld då de var gifta medans hon studerade.

Ja det e galet va ruttna vissa människor kan vara.

Dock känner väl hon det som hennes rätt.

Vilken stil dock! Parallellförhållanden i all ära..

jwzrd
2006-01-09, 13:12
Men jwzrd det fattar du väl, är inte fel på kvinnornas kåthet, utan det är männen som inte är gudar nog och kåtar upp dem rätt med att köpa diamanter.

Om diamanter är det enda en man kan kåta upp sin kvinna med så rekomenderar jag penisförlängning alt. förtjockning, viagra, ett gymkort och en hörapparat.

High1ander
2006-01-09, 13:12
Det sista har nyligen drabbat en god vän på ett mycket otrevligt sätt.
Han har arbetat och hon pluggat under flera år. Han har stått för bilen och övervägande delen av hyra samt överiga fasta avgifter. De har nu skiljt sig för en tid sedan (efter att det visade sig att hon hade ett parallellt förhållande) MEN det finaste av allt är att han nu fått krav på sig att betala av halva hennes studielån eftersom det är att betrakta som en gemensam skuld då de var gifta medans hon studerade.
Dang! Är det verkligen sant, fyfan vad stört!

High1ander
2006-01-09, 13:13
Om diamanter är det enda en man kan kåta upp sin kvinna med så rekomenderar jag penisförlängning alt. förtjockning, viagra, ett gymkort och en hörapparat.
Det du räkna upp nu är bara saker som tjejer lurar killar till att de vill ha för att de ska verka normala, en kvinnas liv är direkt styrt mot att fixa diamanter. Allt annat är rökridåer.

jwzrd
2006-01-09, 13:14
Det du räkna upp nu är bara saker som tjejer lurar killar till att de vill ha, en kvinnas liv är direkt styrt mot att fixa diamanter. Allt annat är rökridåer.

Det är du som projicerar dina skinkprinsdrömmar på världens kvinnor.

H.Emanuel
2006-01-09, 13:15
Håller med! Big Vik imponerar trots sina 20 år eller var det yngre?
18 tror jag

Kwon
2006-01-09, 13:17
18 tror jag

Big Vik är en riktig scholar för sin ålder.

Sådär formulerade jag mig (alt tänkte i dom banorna) verkligen inte när jag var 18!

High1ander
2006-01-09, 13:17
Det är du som projicerar dina skinkprinsdrömmar på världens kvinnor.
Men det är ju en kupp emot män.
Diamant enligt kvinnan = juvel som man bär
Diamant enligt mannen = något man använder inom industrin

Kvinnorna planerar att ta alla diamanter så vi män inte kan använda dem för borrar, slipar och liknande. När ska mänskligheten inse detta?

jwzrd
2006-01-09, 13:18
Men det är ju en kupp emot män.
Diamant enligt kvinnan = juvel som man bär
Diamant enligt mannen = något man använder inom industrin

Kvinnorna planerar att ta alla diamanter så vi män inte kan använda dem för borrar, slipar och liknande. När ska mänskligheten inse detta?

Haha nävarns, du är på till nånting högländareett!