handdator

Visa fullständig version : Kommer detta ge en bra effekt?


krilleh
2006-01-07, 01:57
Ja tänkte rabbla upp mina kosttillskott som jag tänkte införskaffa.. Kommentera gärna från era personliga erfarenheter ifrån dessa medel.

När jag bulkar tänker jag ta:
KGC+LEAN innan styrketräningen
Gainer; halva portionen innan och andra halvan efter styrketräningen.
Kreatin;Till Frukost,Middag och även innan och efter styrketräningen. Ca 5 gram varje dos.
Koffeintabletter; Innan styrketräningen för att blir mer taggad och piggna till(är oftast väldigt trött)
Maltodextrin; Under träningen med vatten till.


När jag deffar tänker jag ta dessa:
Gainer; Som när jag bulkar.
Kreatin: Som när jag bulkar dock lite större doser kanske.
ALA; 20 minuter innan frukost och middag och precis innan jag gymmar.
Koffeintabletter; Som när jag bulkar.


Sådär. Tror ni detta kommer fungera bra? Har inte så mycket erfarenhet från dom förutom gainern och kreatinet. Tipsa gärna och skriv personligt vad ni tycker om dom.

Liten Men Fet
2006-01-07, 02:30
Ja tänkte rabbla upp mina kosttillskott som jag tänkte införskaffa.. Kommentera gärna från era personliga erfarenheter ifrån dessa medel.

När jag bulkar tänker jag ta:
KGC+LEAN innan styrketräningen
Gainer; halva portionen innan och andra halvan efter styrketräningen.
Kreatin;Till Frukost,Middag och även innan och efter styrketräningen. Ca 5 gram varje dos.
Koffeintabletter; Innan styrketräningen för att blir mer taggad och piggna till(är oftast väldigt trött)
Maltodextrin; Under träningen med vatten till.


När jag deffar tänker jag ta dessa:
Gainer; Som när jag bulkar.
Kreatin: Som när jag bulkar dock lite större doser kanske.
ALA; 20 minuter innan frukost och middag och precis innan jag gymmar.
Koffeintabletter; Som när jag bulkar.


Sådär. Tror ni detta kommer fungera bra? Har inte så mycket erfarenhet från dom förutom gainern och kreatinet. Tipsa gärna och skriv personligt vad ni tycker om dom.

Jag skulle skippat gainern och köpt protein och blandat med malto själv. Jag skulle inte betala för socker iallafall.
KGC+LEAN har jag ingen aning om vad det gör å ALA vet jag inte heller :)
Koffeintabletterna skulle jag skippat å druckit kaffe istället för det är gott.
Kreatin är nog inte så dumt iallafall inte i bulkfasen, deff vet jag inte...

pragmatist
2006-01-07, 12:06
Du behöver inte hålla på och komplicera intaget av kreatin på det sättet. Kreatin tas inte upp särskilt fort och försvinner heller inte särskilt fort, så en gång om dagen räcker gott för att behålla höga nivåer. Till exempel i gainern efter passet.

För övrigt undrar jag om det verkligen är värt pengarna att köpa så många dyra tillskott typ ALA om planen bara är att komma i form i största allmänhet. Satsa på bastillskott istället, framför allt rejält med protein. Och LEAN innehåller redan en hel del koffein, så koffeintabletter blir kaka på kaka.

userfriendly
2006-01-07, 12:10
precis som föregående talare säger så behöver du nog inte mer koffeintabs om du kör LEAN.
Lean fungerar annars utmärkt vid deff tycker jag, MEN det är inte ett mirakelmedel som bränner fett, använd det i första hand som energibooster tycker jag, sen får du lite ökad förbränning på köpet.

Kreatin tror jag fungerar bättre under bulk, kcg på deff vet jag inte.

ALA kan ju va rätt sjysst men inte nödvändigt- har du råd så visst! ;)

userfriendly
2006-01-07, 12:13
PS. effekten kommer av ökad cardioträning och mindre mat :D

krilleh
2006-01-07, 14:57
Jag gillar inte kaffe därför tänkte jag ta koffeintabletter.

Men tycker de e lite onödigt o skippa gainern när jag deffar o köpa tex whey 80 ist för att proteinet tas ju endå inte upp något bra direkt efter träningen.'

Och kreatinet får jag med gratis när jag beställer gainer så de skadar nog inte o ta de under deff heller tänker jag iaf.

Och vad menar du med "rejält med protein" ? :) Massor med kött eller? ;)

Och sen de där med koffeinet så kanske du har rätt, men tycker du jag ska köra LEAN ist för ALA när jag deffar?

Liten Men Fet
2006-01-07, 15:01
Jag gillar inte kaffe därför tänkte jag ta koffeintabletter.

Men tycker de e lite onödigt o skippa gainern när jag deffar o köpa tex whey 80 ist för att proteinet tas ju endå inte upp något bra direkt efter träningen.'

Och kreatinet får jag med gratis när jag beställer gainer så de skadar nog inte o ta de under deff heller tänker jag iaf.

Och vad menar du med "rejält med protein" ? :) Massor med kött eller? ;)

Och sen de där med koffeinet så kanske du har rätt, men tycker du jag ska köra LEAN ist för ALA när jag deffar?

Jag tycker inte du ska köpa gainer alls, utan du kör bara på whey80 blandat med malto som du köper på tex ICA då får du gainer.
Sen tycker jag du ska dricka massor med mjölk och äta massor med kött. Äta kvarg är smanskens åxå.
Men nu skriver jag bara om uppbyggnadsfas och inte om deff för det har jag ringa erfarenhet av.

mangemani
2006-01-07, 15:13
tycker hellre du ska prioritera KCG+LEAN i deff perioden då styrkan kan ha en viss tendens att minska.
visst kan du ta KCG+LEAN när du bulkar med,självklart,men jag skulle nog ha inkluderat KCG+LEAN i deffen med.

krilleh
2006-01-07, 15:36
tycker hellre du ska prioritera KCG+LEAN i deff perioden då styrkan kan ha en viss tendens att minska.
visst kan du ta KCG+LEAN när du bulkar med,självklart,men jag skulle nog ha inkluderat KCG+LEAN i deffen med.

ok. men räcker det med endast LEAN? eftersom min ekonomi är begränsad :) Eller ger inte bara LEAN så bra effekt?

mangemani
2006-01-07, 15:42
ok. men räcker det med endast LEAN? eftersom min ekonomi är begränsad :) Eller ger inte bara LEAN så bra effekt?


det funkar det med,ger en rejäl "kick" det med,kanske inte en lika bra kick som dom 2 kombinerat,men en kick ger det:)

krilleh
2006-01-07, 15:50
det funkar det med,ger en rejäl "kick" det med,kanske inte en lika bra kick som dom 2 kombinerat,men en kick ger det:)


Okej låter fint.. kanske ska skaffa de sen till deffen istället för ALA

userfriendly
2006-01-07, 15:56
asså orken under en deff minskar ju kanske i slutet men ska inte göra det sååå mkt i början om du gör rätt..

du ska äta kolhydrater efter träningen... är du smart tar du bananer eller riskakor så blir du lite mätt ist för maltodextrin men hellre gainer än inget alls..
tänk på att frukost o efter träning är de mål du kan äta kolhydrater i sötrre mängder.