handdator

Visa fullständig version : Fettecke fäller ut pungen.... *ARGGHHH*


Fettecke
2006-01-07, 00:17
Tänkte ha denna tråd som en liten referens över hur jag sett ut de senaste åren av avbruten/fortsatt träning, jag har hittat igen några bilder sen typ 4 år tillbaka...

Iaf, jag började träna lite halvt när jag va 19 om jag inte minns fel... gick från en tanig nisse på 70 upp till stadiga 87-88kg fet nånstans... för att sen gå ner några kilo och inte se så pluffsig ut...

Sedan tog jag ett stopp i träningen på typ 1 år eller liknande, det va inte kul att träna så jag skippade det, stog still i vikt och tappade muskler som hade tillkommit tidigare...

För att sen börja träna lite mer, inget seriöst dock.... bara lyfta lite grejjs och gå hem... började köra lite mer seriöst för snart 1 år sedan...
sen har resultaten kommit lite tydligare

Benträning existerade inte förnst för drygt 1 år sedan...

Har aldrig tränat för att bygga stor muskelkropp, utan styrka i första hand... kan ju tillägga det...

Har aldrig kört någon typ av bulk eller deff, de försök jag har haft... har ju funkat mindre lyckat och nerlaggd efter 1 vecka max.

Se och skåda lill-Anders bli fet-Anders sen vidare till halvmuskel-Anders :D

Fettecke
2006-01-07, 00:19
En bild från 1an i gymnasiet.... hade inte börjat med någon styrketräning då, var slät som en planka... vägde väll som en också...

Fettecke
2006-01-07, 00:21
En bild från 2002, då jag gick i 2an på gymnasiet... var nog ännu tanigare då tror jag... ingen träning alls, levde på skitmat igentligen... min rumspolare levde för styrketräning då...

Fettecke
2006-01-07, 00:23
Denna är tagen 040410, vägde 80kg då enligt mina beräkningar... hade nog tränat drygt 1 år där.... halvslafsig träning... efter detta kort så slutade jag träna pga tidsbrist...

Fettecke
2006-01-07, 00:25
Denna är tagen 050222, har nytt jobb, tränat drygt 1 månad då... är pluffsig och skit... som synes så har jag gått upp rejält på kortet... väger ungefär 90 pannor

Fettecke
2006-01-07, 00:28
taget 05-07-05.... är väll inte så mkt att säga, förutom att jag ser likadan ut efter 5 månaders träning iaf :), starkare var jag iaf... vägde lite mindre än på tidigare kortet... vägde 87 på detta.

Kaboffastar
2006-01-07, 00:31
PRA joppat !
Kommer de mer ? =P

Fettecke
2006-01-07, 00:32
Idag. 06-01-06 spelade jag in en liten posedown-film... är ganska nöjd med kroppen än så länge, har kanske lite för mkt fett på kroppen för att det ska bli nå beach06, men det skiter jag fan i...

Fettecke Posedown, KLICK!!!!!! (11mb) (http://bearny.no-ip.org/Fettecke_posedown%20060106.mpg)

Fettecke
2006-01-07, 00:33
PRA joppat !
Kommer de mer ? =P


kolla länken... det är de sista jag har....

Fettecke
2006-01-07, 00:35
Kan ju säga att jag inte är någon poseking direkt :), ganska långt ifrån faktiskt... någon benpose blir det inte pga att jag har en sån förbannad träningsverk i dom, så minsta lilla jag spänner övergår till kramp. men det finns lite att hämta där med.

mini_Arnold
2006-01-07, 00:57
Man ser att du tränar iaf :thumbup:
Exakt hur länge har du tränat seriöst? Jag är för trött för att räkna månader hit o dit. :sleep:
Från april 2004?

Fettecke
2006-01-07, 01:06
Man ser att du tränar iaf :thumbup:
Exakt hur länge har du tränat seriöst? Jag är för trött för att räkna månader hit o dit. :sleep:
Från april 2004?

njaa, skulle nog säga att det blev "bra" senaste tíden, när jag skaffade jobb, flyttade osv... så säg Januari 2005 (de va då jag skaffade gymkortet där jag bor)...

all tidigare träning va typ bara en transportsträcka... filmen är iaf bättre än bilderna :)

SchiVen
2006-01-07, 02:17
En bild från 1an i gymnasiet....

hahaha :D

Jazen
2006-01-07, 02:19
hehe du såg osäker på vad du skulle göra i filmen :P men starkt jobbat =)

Johan O
2006-01-07, 02:49
:D Blev aldeles full i skratt när jag såg filmen, du ser så osäker och blyg ut.

Men respect för att du vågar iallafall! :hbang:

Nina L
2006-01-07, 07:43
har kanske lite för mkt fett på kroppen för att det ska bli nå beach06Det tror jag inte. Det är inte många kg från en strandform. Kör hårt! ;)

Adio
2006-01-07, 08:11
Tjenna, najs najs! Kötta på bara, å :eating:

Vad heter gruppen å låten som du har i bakgrunden?

Mikeman
2006-01-07, 09:36
Filmen kändes väldigt oförberedd. Hade du inte kunant lägga upp ett poseschema med de obligatoriska samt nån triccpose och avslutningsvis en mostmuscular. Då hade du känt dig mer säker med och allt hade sett bättre ut.

Fettecke
2006-01-07, 10:11
Filmen kändes väldigt oförberedd. Hade du inte kunant lägga upp ett poseschema med de obligatoriska samt nån triccpose och avslutningsvis en mostmuscular. Då hade du känt dig mer säker med och allt hade sett bättre ut.


sant så sant... jag bara drog igång och ställde mig framför och gjorde diverse saker :)

"mostmuscular" ????

lite osäkerhet bjuder jag på :)

Det va mkt som inte visades rättvist tror jag, biccarna ser små ut, pga att jag vinkade armen lite frammåt, spände inte hela kroppen åt gången, bara valda muskelgripper... men vafan :)

Musiken är Kamelot, en låt från senaste skivan: Dark halo

grisbil3n
2006-01-07, 11:07
Du ser asiatisk ut : >

Trevlig utveckling.

mini_Arnold
2006-01-07, 11:09
njaa, skulle nog säga att det blev "bra" senaste tíden, när jag skaffade jobb, flyttade osv... så säg Januari 2005 (de va då jag skaffade gymkortet där jag bor)...

all tidigare träning va typ bara en transportsträcka... filmen är iaf bättre än bilderna :)
Jag tycker du är rätt stark för din storlek och korta tid du tränat.
Har jag fel när jag säger att du hitills bara fokuserat på styrka o inte muskeltillväxt?

Fettecke
2006-01-07, 11:34
Jag tycker du är rätt stark för din storlek och korta tid du tränat.
Har jag fel när jag säger att du hitills bara fokuserat på styrka o inte muskeltillväxt?

Visst har jag tagit några högreps pass, men mestadels legat kring 7-5-3 reps
så ja, jag har nog siktat på styrkan... kroppen följer med ändå, så ingen mening att pusha mer... enligt mitt tycke :)

muddler
2006-01-07, 13:54
Du ser asiatisk ut : >

Trevlig utveckling.

tänkte precis skriva det! lr kanske lite samisk?

Fettecke
2006-01-07, 15:35
tänkte precis skriva det! lr kanske lite samisk?

Ne, jag är svensk... morsan och farsan va svensk iaf... mer vet jag inte om släkten...

Men nog om mitt face... vill ha lite ord om resten ;)

muddler
2006-01-07, 15:53
Ne, jag är svensk... morsan och farsan va svensk iaf... mer vet jag inte om släkten...

Men nog om mitt face... vill ha lite ord om resten ;)


uppfattat! satsa på mer massa generellt, du har liksom jag själv aningen små armar, så där kanske det största krutet bör läggas på.... benen hade du väl inte tränat så länge heller?? själv har jag aldrig vågat visa benen så ajg är en chicken så jag ska inte säga nått :=) starkt ändå att du har dragit 200 i mark!

Fettecke
2006-01-07, 15:58
uppfattat! satsa på mer massa generellt, du har liksom jag själv aningen små armar, så där kanske det största krutet bör läggas på.... benen hade du väl inte tränat så länge heller?? själv har jag aldrig vågat visa benen så ajg är en chicken så jag ska inte säga nått :=) starkt ändå att du har dragit 200 i mark!

blir inge mer massa än vad som blir... men större armar ska jag ha, har väll lite komplex för dom faktiskt... jo, jag är ganska klenbent ... viktmässigt ligger dom nog bra till, men inte muskulärt...

mäter drygt 36 runt armarna =(....

mini_Arnold
2006-01-07, 16:13
mäter drygt 36 runt armarna =(....
Jösses. Jag har 38-39.
Hur är det med utförandet av övnignarna?
Peace

Fettecke
2006-01-07, 16:39
Jösses. Jag har 38-39.
Hur är det med utförandet av övnignarna?
Peace

förlåt, skrev fel... det är 36 i avslappnat läge... 38-39 i spänt

är svagare nu i biccarna än tidigare... utförandet har väll förbätrats tror jag... körde lite stångsving tidigare.... va som inga omöjligheter att få upp 57-60*5 då :), nu är det tungt like helvete på 55.... har vart slö att träna biceps nu senaste månaderna också... sen har det inte vart nån existerande tricepsträning heller... insåg det för någon dag sen =(

Jag saknar min 4-split jag körde tidigare... men det är ändå inge kul att träna en muskel en gång i veckan ....

BajareN
2006-01-07, 16:45
Det verkar som om servern är i segaste laget, har nog väntat 15 min och fått ner 10%.

muddler
2006-01-07, 16:48
förlåt, skrev fel... det är 36 i avslappnat läge... 38-39 i spänt




hehe du har fortfarande större armar än mig och jag är nästan 190 lång :em:

Fettecke
2006-01-07, 16:50
Det verkar som om servern är i segaste laget, har nog väntat 15 min och fått ner 10%.

Vill du prompt se så är det bara att adda mig på MSN
... fettecke@hotmail.com så skickar jag den.

BajareN
2006-01-07, 16:54
Kanoners, addar dig då.

Mikeman
2006-01-08, 03:59
Most muscular är samma som "krabba" ungefär...
Spänn för kung och fosterland!

mequm
2006-01-09, 21:15
Rolig film du hade. Man märker att du tränar. Men det är verkligen att bevis på att styrka och volym inte alltid går hand i hand.

Fettecke
2006-01-09, 21:29
Rolig film du hade. Man märker att du tränar. Men det är verkligen att bevis på att styrka och volym inte alltid går hand i hand.

Hmm, hur ska jag tolka det tro ? *popcorn*
säger du fel måste jag tyvär döda dig :laugh: *oseriös*

tigerofsweden
2006-01-09, 21:45
Hmm, hur ska jag tolka det tro ? *popcorn*
säger du fel måste jag tyvär döda dig :laugh: *oseriös*

Jag håller med honom så kom igen bara :smokin:

Nej men jag tror massan kommer senare, eller det är jag säker på! Sen tror jag inte din träning är så massinriktad, rätta mig om jag har fel :)
Jag tyckte filmen var bra, modigt och våga lägga upp film! Jag gjorde en liknande efter jag sett din, den hamnade i papperskorgen som nu är tömd för allas bästa *rolleyes*

Frippe_L
2006-01-09, 21:52
Rolig film, men du kunde ju planerat ditt uppträdande lite innan istället för under tiden det spelades in :-)
Sen får jag hålla med om att du inte ser så stark ut, även fast du drar 30kg mer än mig i mark :-)
Öva på lite poseringar och lägg upp en ny film sen *popcorn*

Bönne
2006-01-10, 00:59
:D Blev aldeles full i skratt när jag såg filmen, du ser så osäker och blyg ut.

Men respect för att du vågar iallafall! :hbang:Haha, eller hur :)

Alltid kul med film dock!

Lillgrabben
2006-01-10, 08:24
Rolig film du hade. Man märker att du tränar. Men det är verkligen att bevis på att styrka och volym inte alltid går hand i hand.

Det var mig ett konstigt uttalande.


Fettecke är ännu varken speciellt stark eller speciellt stor. Men det kommer han troligen att bli i sinom tid - om han fortsätter träna målmedvetet.

Fettecke
2006-01-10, 16:00
ja, jag hade ganska kul själv när jag kollade filmen, lite amatör ska det vara, och ja... jag var fundersam på vad jag igentligen gjorde framför kameran ;)

Lillgrabben... du får försöka se mequms uttalande från de dödligas synvinken :D

MilkmaN
2006-01-10, 18:07
Det var mig ett konstigt uttalande.


Fettecke är ännu varken speciellt stark eller speciellt stor. Men det kommer han troligen att bli i sinom tid - om han fortsätter träna målmedvetet.

Han är ju starkare än alla oss andra räkor, men minst lika räkig. Så menar dem nog.

Cilia
2006-01-10, 20:17
jag kan inte säga så mycket men jag tycker du har bra ben i jämförelse med många andra som lägger upp här. Sen har du ju blivit större överallt

Fettecke
2006-01-10, 20:22
jag kan inte säga så mycket men jag tycker du har bra ben i jämförelse med många andra som lägger upp här. Sen har du ju blivit större överallt

eeeeiiii ? visar jag benen på filmen *måste kolla igen* själv tycker jag bara att mina ben är typ...fet?, inte så mkt mer...

delta_mats
2006-01-10, 20:36
Men Fettecke!
Tänk igenom några poser och kör dessa i ställe för att stå där helt vilsekommen och kråma dig:)
Stå lite närmare kameran med bättre ljus så kommer det se bättre ut tror jag.

hultman
2006-01-12, 15:16
Känner inte för någon slags ryggdunkning idag, så här får du;

Träna hårdare, ät bättre och sov bättre. Finns väl inte så mycket mer att säga, om du vill ha konstruktiv kritik.

Mikeman
2006-01-12, 17:28
Känner inte för någon slags ryggdunkning idag, så här får du;

Träna hårdare, ät bättre och sov bättre. Finns väl inte så mycket mer att säga, om du vill ha konstruktiv kritik.

Vad vet du om hur han tränar, äter och sover?
Är ni kompisar?

mini_Arnold
2006-01-12, 17:31
Vad vet du om hur han tränar, äter och sover?
Är ni kompisar?
Han gav honom bara tre väldigt bra och tydligen nödvändiga tips för att växa till sig. Hoppas fettecke inte tar illa vid sig utan faktiskt tar åt sig och blir bättre inom muskelbyggningen. :thumbup:

Fettecke
2006-01-12, 17:38
Han gav honom bara tre väldigt bra och tydligen nödvändiga tips för att växa till sig. Hoppas fettecke inte tar illa vid sig utan faktiskt tar åt sig och blir bättre inom muskelbyggningen. :thumbup:

Nejdå, jag tolkade hans inlägg precis som du sa... de 3 nödvändiga tipsen :)

Kan ju tillägga att det inte finns dåliga svar, förutom de förolämpande :)

Kan ju skryta med att jag tillagar kyckling nu :), mer optomalt blir det nog inte idag....

BigForre
2006-01-12, 17:44
Vad vet du om hur han tränar, äter och sover?
Är ni kompisar?

Ord...

hultman
2006-01-12, 18:16
Vad vet du om hur han tränar, äter och sover?
Är ni kompisar?

Jag tror att han hade varit större om han varit mer optimal, liksom i princip alla som tränar för att bli större. Jag faller under samma kategori, så det var inte menat som en förolämpning.

Fettecke:
Bra att du lyssnar på folk, även om inte andra alltid har rätt. Du verkar ju vara en vettig kille, så se nu till att fixa lite vettig träning så ska du se att du blir en riktigt stor, vettig kille. Kör hårt :)

BigForre
2006-01-12, 18:26
Fallet är väl bara att det lika gärna skulle kunna vara så att han har tränat, ätit och vilat "rätt". Fallet kan ju vara att han inte tränat så pass länge att han kommit längre, eller har något fysiskt hinder så att han inte kommit längre i sin träning osv osv, något du kanske inte vet om, så akta dig för att nedverdera insatsen som någon gjort...Ditt inlägg kan lätt tolkas som att han inte tränat rätt hittills, vilket lät lite drygt... :)

hultman
2006-01-12, 19:13
Ja, men han har ju skrivit länge på den här brädan, och har för övrigt fört träningsdagbok, vilken du kan läsa.

Fettecke
2006-01-12, 20:58
Fallet är väl bara att det lika gärna skulle kunna vara så att han har tränat, ätit och vilat "rätt". Fallet kan ju vara att han inte tränat så pass länge att han kommit längre, eller har något fysiskt hinder så att han inte kommit längre i sin träning osv osv, något du kanske inte vet om, så akta dig för att nedverdera insatsen som någon gjort...Ditt inlägg kan lätt tolkas som att han inte tränat rätt hittills, vilket lät lite drygt... :)

Eyy calm down boy :)

Forre... jag har varken tränat, ätti eller vilat rätt... ur byggarsynvinkel dvs...
har värderat livet utanför gymmet lite högre än resultat på gymmet/kroppen... en pizza här å där, X liter öl per helg då och då.... vaken X antal timmar för länge rätt ofta under helgerna osv...
Äter enormt klent/för mkt ibland... och har Ingen som helst lust att ändra min livsstill heller... vad är det man säger:
"Träna för att leva, inte leva för att träna" ?

Jag tolkar Hultmans inlägg som positivt iaf... men BigForre... jag förstår dig som alla andra gör :)

Mikeman
2006-01-12, 23:27
Fallet är väl bara att det lika gärna skulle kunna vara så att han har tränat, ätit och vilat "rätt". Fallet kan ju vara att han inte tränat så pass länge att han kommit längre, eller har något fysiskt hinder så att han inte kommit längre i sin träning osv osv, något du kanske inte vet om, så akta dig för att nedverdera insatsen som någon gjort...Ditt inlägg kan lätt tolkas som att han inte tränat rätt hittills, vilket lät lite drygt... :)

Precis det jag syftade på...

Men om killen känner fettecke eller har lusläst hans tränngsdagbok hade det varit en annan femma...

tegel
2006-01-12, 23:53
Är det bara jag som får en helt svart bild..på filmen? Har prövat både i windows mediaplayer o vlc..nada funkar

BigForre
2006-01-14, 12:56
Var inte oroliga, var inte så seriös i mitt inlägg, ville bara fylla i lite vad mikeman hade sagt, för jag höll med honom lite..ehm, nej har inte fått för mig att du är så seriös fettoeke, tror nästan att du är nere på min slappa nivå :) ...nu ska jag ner och träna för första gången på 3 veckor, visade sig att jag gått ner 3-4kg, kommer nog att ha bra tryck...soolong suckers....

Fettecke
2006-01-14, 16:15
Var inte oroliga, var inte så seriös i mitt inlägg, ville bara fylla i lite vad mikeman hade sagt, för jag höll med honom lite..ehm, nej har inte fått för mig att du är så seriös fettoeke, tror nästan att du är nere på min slappa nivå :) ...nu ska jag ner och träna för första gången på 3 veckor, visade sig att jag gått ner 3-4kg, kommer nog att ha bra tryck...soolong suckers....

Ja, jag är ganska slapp faktiskt :)

chidde
2006-01-15, 11:51
Vad vet du om hur han tränar, äter och sover?
Är ni kompisar?

fettecke har ju lagt upp träningsfilmer förut om jag inte minns fel, hans utförande i övningarna lämnade mycket att önska och där fick han bra kritik och tips på förbättring också så förhoppningsvis har han gjort lite ändringar sen sist

visst é träning, mat och vila grundpelarna.. men jag tycker att det finns mycket annat som också spelar en stor roll, t ex hur ofta man festar osv

däremot förstår jag inte lillgrabbens inlägg riktigt, han drar ju 200 kg i marklyft? ( :bow: )
fettecke kanske inte é speciellt stor men stark måste han väl ändå vara?
200 kg é mycket skrot och det é väl bara en minoritet av befolkningen som klarar det på forumet

Fettecke
2006-01-15, 12:07
fettecke har ju lagt upp träningsfilmer förut om jag inte minns fel, hans utförande i övningarna lämnade mycket att önska och där fick han bra kritik och tips på förbättring också så förhoppningsvis har han gjort lite ändringar sen sist

visst é träning, mat och vila grundpelarna.. men jag tycker att det finns mycket annat som också spelar en stor roll, t ex hur ofta man festar osv

däremot förstår jag inte lillgrabbens inlägg riktigt, han drar ju 200 kg i marklyft? ( :bow: )
fettecke kanske inte é speciellt stor men stark måste han väl ändå vara?
200 kg é mycket skrot och det é väl bara en minoritet av befolkningen som klarar det på forumet

Jag förstår lillsnoppens(lillgrabben) inlägg ganska väl, då han är en topplyftare, med lite mer vikt under vingarna än de ynka 95 i bänk, 150 i böj osv... jag drar

Jodå chidde, det var helt perfekt att dumpa filmer på utförande, fick mkt användbara tips, särskilt av Stahlberg och Lillgrabben..., och givetvis annat kunnigt folk. Allan va väll med på nått hörn med om jag inte missminner mig ;)

fick bättre utförande, vilket resulterade med lite högre vikt...

Ska jag vara ärlig så är jag inte nöjd med mitt 200lyft... det va så dåligt så jag skäms nästan för det... det va inte långt ifrån "Dieselwisel" stil :D

tack för bowen förästen :thumbup: