handdator

Visa fullständig version : Olika bröst


Big_N
2006-01-06, 23:17
Har sökt men inte hittat någonting

Mina bröstmuskler är olika stora. det är nedre bröst som dem är olika dvs att mitt vänstra är mer utvecklat än min högra. är högerhänt med så tycker att det borde vara tvärtom isåfall men till min fråga.

För att få det jämnare ska jag tex träna nedre bröst på enbart höger då?

Jag kör bänkpress, o hantelpress. har tränat i ca 1 år

Sonny
2006-01-06, 23:22
Standardsvaret här är väll att träna på som vanligt så kommer det rätta till sig med tiden.

Allan
2006-01-06, 23:24
Inga kroppshalvor är identiska. Titta på de allra bästa i världen så ser man skillnad.

allan

Big_N
2006-01-06, 23:32
Standardsvaret här är väll att träna på som vanligt så kommer det rätta till sig med tiden.


Joo det var väl det jag hade väntat mig men undrar också om det är någon som har haft det här problemet o om det rättat till sig med "tiden"

pragmatist
2006-01-06, 23:36
Kan vara så att din högerhand (eftersom den är starkare) avlastar din högra tutte, så din vänstra tutte får jobba hårdare och därmed utvecklas fortare. Du får alltså sämre träningsteknik på höger sida eftersom din arm hjälper till för mycket i olika pressövningar.

Big_N
2006-01-07, 00:17
Kan vara så att din högerhand (eftersom den är starkare) avlastar din högra tutte, så din vänstra tutte får jobba hårdare och därmed utvecklas fortare. Du får alltså sämre träningsteknik på höger sida eftersom din arm hjälper till för mycket i olika pressövningar.


Joo det kan ju vara så, tycker att jag pressar ungeför lika men men isåfall är det tekniken jag borde öva på..

Sheogorath
2006-01-07, 11:36
Det handlar troligen nästan helt och fullt om hur musklerna fäster. Det är inget du kan påverka utan kirurgiska ingrepp.

Meridian
2006-01-07, 12:28
Har samma problem, även om det blivit lite bättre på senare år. När jag började med styrketräning så körde jag en massa bänkpress och hantelpressar (ben var ju inte tufft att träna på den tiden... :em: ). Vet inte om det berodde på bristande teknik eller genetisk faktor men mitt vänstra bröst blev något större än det högra samtidigt som min högra främre deltoideus blev större än den vänstra *grr*

Hur som helst har jag iaf jämnat ut det lite genom att förbättrad teknik i bänk och hantelpress och genom slänga in lite pressar i Smith:en (huga! ;) ) där det är svårare att låta ena sidan jobba mer än den andra imho.