handdator

Visa fullständig version : Äta innan morgon Body Pump?


piddi
2006-01-06, 19:44
Bör jag äta något innan jag tränar body pump på morgonen? Som jag förstår det kan man träna ganska intensiv cardio på morgon utan muskelnedbrytning förutsatt att man annars äter tillräckligt med proteiner. Gäller samma vid bodypump träning? Jag är ute efter en tonad kropp, ej muskulös!

Helena B
2006-01-07, 00:25
Bör jag äta något innan jag tränar body pump på morgonen? Som jag förstår det kan man träna ganska intensiv cardio på morgon utan muskelnedbrytning förutsatt att man annars äter tillräckligt med proteiner. Gäller samma vid bodypump träning? Jag är ute efter en tonad kropp, ej muskulös!

Om jag minns grubben rätt så går det även bra att träna styrketräning på morgonen innan frukost.

kneger
2006-01-07, 00:54
vad jag fick höra idag va att om man tränar, springer eller vad man nu gör som är ansträngande så tar kroppen fettet som bränsle typ :confused:

Nått sånt iaf.

pragmatist
2006-01-07, 02:23
På fastande mage har du förhöjda nivåer av tillväxthormon som hjälper till att skydda muskelmassan (anti-katabolt) och förhöjer fettförbränningen.

Arnold körde ofta morgonpasset på fastande mage, och inte verkade han lida av det inte. Om det sedan är optimalt ur uppbyggnadssynpunkt är en annan femma, Arnie hade ju som bekant lite hjälp på den punkten. :D

Lindstein
2006-01-07, 13:44
På fastande mage har du förhöjda nivåer av tillväxthormon som hjälper till att skydda muskelmassan (anti-katabolt) och förhöjer fettförbränningen.

Arnold körde ofta morgonpasset på fastande mage, och inte verkade han lida av det inte. Om det sedan är optimalt ur uppbyggnadssynpunkt är en annan femma, Arnie hade ju som bekant lite hjälp på den punkten. :D

Ja, hur Arnold tränade är ju totalt oviktigt (om man inte trycker)
Träning med steroider, och träning utan steroider är ju två helt olika saker...

Max
2006-01-07, 19:06
Är du ute efter större muskler bör du äta innan bodypumpen, även om vanlig styrketräning i det fallet är att föredra. Vill du "bara" stärka musklerna och bränna fett går det bra att köra på fastande mage.