handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med ett träningsprogram.


zexz
2006-01-06, 19:06
Hej allihopa!

Nu äre såhär att jag ska börja gymma om någon vecka i 6 månader framåt (vilket jag aldrig gjort förut) så jag är helt wasted när det gäller olika maskiner osv. Det jag vill först och främst är att skaffa en snygg kropp inför badsäsongen , alltså snygg mage, rygg och armar (har lite muskler på benen sen jag har löptränat, och pressat litegrann då vi har gym i skolan ~1gång i veckan) Mitt mål är att försöka träna så ofta som möjligt eftersom jag inte har något bättre för mig, så det kanske blir cirkus 4-5 dagar i veckan

Kan dra upp lite om min kropp
Ålder: 16
Vikt 65 kg
Längd 165~

Så ifall nån skulle vilja hjälpa mig att knåda ihop ett program, eller ifall någon som har ett som ligger och skräpar vore tacksamt. Mitt mål att är träna mycket mage i början och prioritera armar och rygg som tvåa.

Finns säkert fler trådar om att folk behöver hjälp med ett träningsprogram, men snälla hänvisa mig då dit istället för att gnälla, men det ska vara ifall den tråden är nån som har samma "planer" som jag.

Är tacksam för svar och hjälp. // Per

mini
2006-01-06, 19:20
Söööööööööök!
Läs stickyn Välkomna nybörjare samt artiklarna om träningsprogram i Best of-delen. Kolla i övningsbanken.

Metallica
2006-01-06, 19:21
kolla biceps 2 gånger i veckan tråden från idag. som nybörjare bör du nog köra lite högre reps för att lära dig rörelsen ordentligt, åtminstone i början. säg 10-12 reps i alla fall.