handdator

Visa fullständig version : Ronnie Coelmans video


mange_
2002-08-18, 16:44
La märke till att ronnie körde väldigt korta repetioner. Tex. i militärpressen och tricepspressen. (sen tar ju han en hel del preparat) men ändå är detta nåt att efterhärma??

Kjellstroem
2002-08-18, 19:02
Inget jag skulle rekommendera. Man bör träna musklerna i deras hela rörelsebanor.

Tränar man bara partiella rörelser kan man få problem iom att senor, ligament ovs inte blir lika starka som musklerna blir. Stor skaderisk med andra ord.

Möjligtvis skulle man kunna införa partiella rörelser då och då men absolut inte skippa träning i dess hela rörelsebanor helt.

Mvh

GhostFace
2002-08-22, 08:00
Ja, jag har då aldrig sett nån som cheatar så mycket på film förut som R C gjorde...

Slänger upp vikterna, kör partiella reps, gungar & rycker med kroppen i alla dess möjliga vinklar.

...men nog tycks karln växa i alla fall.:naughty:

Inte undra på heller att han hade haft problem då med ena axeln, ett ben samt ryggen! :D

Peter
2002-08-22, 11:28
Just axelpressarna förvånade mig både i colemans film och pumping iron, väldigt kort rörelsebana. Fördelen skulle ju kunna vara att man på det sättet får konstant spänning i muskeln och ganska jämntung belastning. Men jag skulle inte heller rekomendera det som grundutförande.

Colemans teknik i t-baren är ju enormt "cheatig". Vikterna står i stort sett stilla medan kroppen rör sig upp och ner.

Men som sagt det känns som fel kille att försöka lära ut rätt teknik till. Har man större deltoideus än huvud har man ju gjort något rätt.

GhostFace
2002-08-22, 12:06
Möjligt att det inte rätt kille att dela ut tips till, men...ändå känns det rätt underligt att se en Mr Olympia stå med en T-Bar i händerna o gunga med överkroppen så pass mycket att jorden skälver...:cool:

Det sänder inga bra signaler till tittarna. Speciellt inte de som kanske är 'newbees over there' och som vill ha en fungerande rygg vid 30-strecket. :cool:

Kjellstroem
2002-08-22, 15:17
Står ju iofs varning i början av videon. Något i stil med att man inte bör göra dom övningarna coleman kör om man inte verkligen vet vad man gör.

(har lånat ut filmen just nu så kan inte kolla exakt)

Arne Persson
2002-08-22, 15:26
Titta på Arnold i Pumping Iron istället om det är övningsutförande du är ute efter. :bpump:

heltzonicka
2002-08-25, 22:50
coleman en riktig fuskis!
men va sägs om den här grabben :bpump: ,Strikt ska det va

GhostFace
2002-08-26, 22:01
Originally posted by Kjellstroem
Står ju iofs varning i början av videon. Något i stil med att man inte bör göra dom övningarna coleman kör om man inte verkligen vet vad man gör.

(har lånat ut filmen just nu så kan inte kolla exakt)

Joo men hur många dumma amerikanare tror du inte går på det han gör i videon i alla fall....?
Eller unga svenska ungdomar...:D

Frazze
2002-08-27, 08:40
"Tobak skadar din hälsa allvarligt"

det finns dumma svenskar också...:nono:

z_bumbi
2002-08-27, 09:03
Originally posted by heltzonicka
coleman en riktig fuskis!
men va sägs om den här grabben :bpump: ,Strikt ska det va

Har två teorier om gubben, antingen efterpress eller kör han 1 och 1/3 reps. Han fuskar ju bara i första varianten.

GhostFace
2002-08-27, 10:24
Originally posted by Frazze
"Tobak skadar din hälsa allvarligt"

det finns dumma svenskar också...:nono:

Ja det är verkligen skrämmande...Jag bor tillsammans med en idiot...:D

Yonas
2002-08-27, 13:58
Förstår inte riktigt vad ni har emot Colemans utförande. Visst, T-baren ser ju rätt kass ut men resten tycker jag är okej. Man ser ju att han har riktigt bra kontakt och kontroll, varje rep är precis likadant. Att han inte kör full ROM i pressarna har han pratat om flera gånger förut, och precis som Peter säger är det för han att han vill ha muskeln aktiverad mycket hela tiden, konstant spänning.

Tror han har tillräcklig erfarenhet för att veta hur han ska träna för att förebygga skador. Andra delar av filmen får man ju följa med honom när han är hos kiropraktor och dylikt, vilket han tydligen går till varje vecka.

Som sagt, det är svårt att klanka ner på utförandet när det är världens mer eller mindre mest muskulösa människa som tränar.

r90
2002-08-27, 18:41
Ofta Ronnies arsle är fint......



http://www.ronniecoleman.com/schneider/schneider-2001-olympia-02.htm





:hbang: