handdator

Visa fullständig version : Smärta i armbågen


Metallica
2006-01-06, 13:03
jag har lite ont i själva spetsen av armbågen, men det känns nästan bara då jag stöter till armbågen i något eller t ex då jag lutar den mot armstödet på skrivbordsstolen... detta är inget problem om det inte förvärras, men det är det jag är rädd för, att det finns en orsak till att jag har ont, typ att det är nån liten inflamation eller nåt och genom att köra t ex pressövningar så hinner det liksom inte läka ordentligt och riskerar förvärras ? tror det uppstod då jag lekte runt lite med 1-2 reppare med alltför tunga hantlar i biceps/triceps övningar... (ja ibland vill man ju testa att maxa... ) detta var ca 14 dar sen och smärtan ligger på samma nivå varje dag sen dess.. dock körde jag ett helt pass bröst/axlar igår (efter att inte ha tränat på 14 dar) och först mot slutet av passet kände jag nåt överhuvudtaget i armbågen, och då väldigt lite)

inte vet jag hur länge det kan dröja innan det försvinner, men verkar ju stört om man ska vänta flera månader och inte kunna köra...

vad tycker ni? tror ni nån gel typ voltaren gel skulle accelerera läkningsprocessen? eller ska man köra med nåt armbågsstöd för att värma armbågen? möjligt att jag är överdrivet försiktig, det känns som om jag slagit i armbågen liksom och smärtan är koncentrerad till en liten, liten, bit av spetsen och bara när man direkt stöter emot nåt, dvs jag kan röra armen och armbågen fritt i alla vinklar utan problem och utan att få ont...

Åse Columbus
2006-01-06, 15:33
Nog inget att oroa dig över......kan vara en nerv som kommit lite i kläm bara...går över.......eller så har du suttit o lutat huvet i händerna o haft den armbågen i bordet...

men som sagt går över

Jorgen
2006-01-06, 15:35
Testa att ta bort armstöden på stolen. Eller att inte ha armbågarna på amrstöden.