handdator

Visa fullständig version : Kreatin - funkar det eller ej?


Pudzianovski
2002-08-18, 11:34
En lite egen erfarenhet...

Många frågar om kreatin hjälper, känner jag ngt..ger det ngt osv osv...många märker inget!

För mig hände följande förlopp och jag vet nu att det beror delvis på kreatinet.

Man börjar en måndag att äta kreatin.

De första dagarna händer ingtt och man inser att kreatin är ganska taskigt iaf.

Efter några dagar till fredag kanske så är man lite starkare än vanligt och tänker: fan! idag gick det bra!! Men sen fortsätter det ofta att bli så....

För mig är det kreatinet som satt in

Det tar ca 1 vecka minst och det är svårt att identifiera att det är kreatinet! De flesta verkar tro att de bara "råkar" ha blivit starkare....Men det är oftast kreatinet!


En fundering från pudde till alla.

Lave
2002-08-18, 12:55
Instämmer.
Sen precis som det finns non-responders så tror jag att kreatinet kan ge lite olika verkan på olika personer också. Det är bara att prova, o ffa välja ett kreatin av bra kvalité.. O så tro på det.. Det hjälpter mycket :kickass:

Gorby
2002-08-23, 07:48
Man fattar att det var kreatinet, när man kurar av... Och blir förjävla svag igen.:(

gasoliner
2002-08-23, 12:13
jaa du Pudde..det funkar tycker jag..:D

Jo0oHaN
2002-08-27, 16:53
vilket kreatin har bra kvalitet då? är Eislets bra?

tänkte köpa 300g eiselts kreatin..men hur och när och hur mycket ska man ta det?? jag väger 65kg och är 182cm...

kanske ska tillägga att jag tränar Måndag onsdag fredag om det har någon betydelse...

kan ingenting om kosttilskott...men tänker köpa en burk Eiselt Giner också så att jag ökar lite i vikt...

muskelbyggarn
2002-08-27, 17:01
>Jo0oHaN

Eiselts kreatin är bra, råvaran är CreaPure så du vet vad du får. En bra uppladdning för dig är runt 15-25g kretin per dag i 5-7 dagar. Försök få i dig mest kreatin före och efter träning, dela upp doserna på runt 5g per tillfälle och gärna tillsammans med måltid för bästa upptag.

Det finns många olika sätt att ladda på men det ovan fungerar bra för mig.

Gainer är/kan vara bra, speciellt om du har svårt att gå upp i vikt och samtidigt inte orkar äta mer än vad du gör idag. Annars är MER mat (näring) i många fall bättre än gainers, men gainers lämpar sig väl för dem som inte orkar och vill ha näringen snabbt och enkelt.


Vänl,,,
Tobbe

Jo0oHaN
2002-08-27, 21:11
vad tycks om Eislet Gainer då??? är den bra? eller ska man satsa på någon annan? jag vill ju gå upp i vikt men inte lägga på mig fett...tänkte köpa en 4kg jordgubb =)...smakar en gainer gott??

och hur mycket kan man ränka med att gå upp i vikt efter en 4kg gainer?? vet att det är svårt att säga..men ungefär? vad är rimligt?

Rah
2002-08-27, 21:23
Eiselts gainer är bra. Jag kan visserligen bara jämföra med TwinLabs gainer, men själv föredrar jag Eiselts med ljusår.
Vill du vara seriösare kan du köpa ett bra vassleprotein (VP2, HiWhey, Whey-Hydro etc) och blanda med snabba kolhydrater (Semper Energi & Dextropur). Ger rimligtvis både bättre effekt och är billigare.

Hur mycket du går upp på 4 kg gainer är omöjligt att säga. Det beror på dina gener, hur mycket/hårt du tränar, vad du äter i övrigt under dagen, hur länge du har tränat etc.

Massivf
2002-08-28, 08:22
Hej!
Själv har jag testat 2 olika kreatinpreparat.
Det ena utan av dom, "det finare", ett amerikanskt märke med CreaPure 99%, var konstigt nog helt värdelöst. Det enda det gav mig var KRAMP och MJÖLKSYRA ingen pump alls, det sög getballe helt enkelt. Jag undrar än i dag om det inte var en felleverans eller måndags exeplar jag fick tag i...

Det andra preparatet var ett svenskt, paketerat i belgien (som alla andra...?) Här märkte jag en j*vla skillnad efter en vecka ungefär, ökade ca: 25kg i bänkpress för att ge ngt exempel.
Man fick härlig PUMP och vart STARK.

Kommer att köra en nu omgång nu i höst, kreatinet ligger och väntar i kylskåpet...=)

//Massivf
:bpump:

ivandrago
2002-08-28, 17:30
har bara testat eiselts choklad gainer och gillar den mycket!

första gången jag blandade den blev det bara klumpar och smakade vidrigt och jag började nästan gråta för jag hade köpt 4 kg :) , men nu när jag kan blanda den så slinker den ner superlätt, ger en helt ok eftersmak.. Den är inte god om du jämför med t.ex. en vanlig chokladdryck, men den smakar helt ok.

kraftsport
2002-08-29, 21:34
Originally posted by Massivf


Det andra preparatet var ett svenskt, paketerat i belgien (som alla andra...?) Här märkte jag en j*vla skillnad efter en vecka ungefär, ökade ca: 25kg i bänkpress för att ge ngt exempel.
Man fick härlig PUMP och vart STARK.

Kommer att köra en nu omgång nu i höst, kreatinet ligger och väntar i kylskåpet...=)

//Massivf
:bpump:

Hmmm,, vilket märke är det på det fungerande kreatinet, det lät intressant?

Hmm,, +25kg i bänk. Vad tar du annars i bänk?