handdator

Visa fullständig version : Bristningar av att ta i??


Duckiie
2006-01-06, 00:23
Hej!
Undrar om det är någon som vet om det är möjligt att få bristningar i huden av att ta i ordentligt?? Upptäckte steck på axlarna, misstänkt lika bristningar, efter träningen igår..*cry*
Har legat mycket lågt på styrketräningen och har precis kommit igång igen så det är inte så att jag växt otroligt snabbt eller nåt..
Kan ju vara så att det är något annat, får vänta och se.
Men om det nu kan vara bristningar vad kan man göra för att förhindra att man får fler? Nån som vet? :confused:
Tacksam för svar!

Cerberus
2006-01-06, 00:53
sluta träna om du inte vill ha hudbristningar :P

jag har på bröst, axlar som går ut på biceps :D skitsnyggt! eller inte..nog ganska vanligt me bristningar, tror inte d finns så mkt o göra åt det faktiskt. Makeup kanske?

krellik
2006-01-06, 01:30
...tatuera skiten..;)

Sonny
2006-01-06, 01:47
Det är inte så att du tränat vader passet innan?

Beast
2006-01-06, 02:40
Har legat mycket lågt på styrketräningen och har precis kommit igång igen så det är inte så att jag växt otroligt snabbt eller nåt..


Återigen beror det inte på att du är hulken för du får bristningar, det är din hud som har dålig anpassningshastighet, inget annat.

Cerberus
2006-01-06, 05:15
På dopingjourens hemsida står det att väldigt få icke-aas användare får bristningar, alltså måste nästan alla här vara dopade!! :P

lloyd
2006-01-06, 05:23
Det är inte så att du tränat vader passet innan?

Exakt! Jag får också sk bristningar på axlarna, men bara efter benpassen. Måste vara när jag kör vadpress i hackliften eller knäböj, alltså kommer det inte från att jag tagit i utan från belastningen på mina axlar.

King Grub
2006-01-06, 06:31
Tröjans sömmar som tryckts sönder blodkärl.

Big_N
2006-01-06, 09:11
...tatuera skiten..;)

Går det? asså skulle inte tatueringen bli konstigt eller nåt då?

Jay-Z
2006-01-06, 09:12
Vadpress i hackliften, gissningsvis.

polaren
2006-01-06, 11:03
Får alltid röda märken efter benpassen, men dom försvinner efter några dagar så jag vet inte om man kan kalla dom för bristningar :)

Däremot har jag bristningar på ryggen som ser ut som röda piskrapp, måste fått det när jag växte som mest på längden ;)

Nismo
2006-01-06, 11:06
Kan även bli så när man kört hantelpress eller bänkpress.

Fatzo
2006-01-06, 15:42
Hej!
Undrar om det är någon som vet om det är möjligt att få bristningar i huden av att ta i ordentligt?? Upptäckte steck på axlarna, misstänkt lika bristningar, efter träningen igår..*cry*
Har legat mycket lågt på styrketräningen och har precis kommit igång igen så det är inte så att jag växt otroligt snabbt eller nåt..
Kan ju vara så att det är något annat, får vänta och se.
Men om det nu kan vara bristningar vad kan man göra för att förhindra att man får fler? Nån som vet? :confused:
Tacksam för svar!

Jag fick det när jag körde magmaskinen när man gör crunches framåt då maskinen tryckte på axlarna... jag trodde i början att det var pga av min träning.. *cry*

toaletten
2006-01-06, 16:11
jag får efter varje bicepspass så får ja bristningar i huden samt att blodkärlen spricker där,
är de dåligt eller inget att brysig om?
för ja mår inte dåligt av de eller nåt.
tycker de ser rätt fint ut:) ett bevis att man tar i liksom:P

King Grub
2006-01-06, 16:18
Det är inga hudbristningar som försvinner igen efter passet.