handdator

Visa fullständig version : Benpress i 45 grader


pete87p
2006-01-05, 20:50
En snabb fråga.. Har alltid tänkt så att man ska gå ända ner till att när vinkeln mellan låret och vaden är 45 grader..
Men alla instruktörer visar att man ska gå till ungefär 90 grader kanske lite mindre än 90..
En kompis påpekade också att vart har du fått för dig detta, eftersom att det heter 45 grader tänkte jag, men apparaten är i 45 grader.. hmhm. någon som kan hjälpa mig från detta dilemma?

mvh

*popcorn*

Piranha
2006-01-05, 20:55
En snabb fråga.. Har alltid tänkt så att man ska gå ända ner till att när vinkeln mellan låret och vaden är 45 grader..
Men alla instruktörer visar att man ska gå till ungefär 90 grader kanske lite mindre än 90..
En kompis påpekade också att vart har du fått för dig detta, eftersom att det heter 45 grader tänkte jag, men apparaten är i 45 grader.. hmhm. någon som kan hjälpa mig från detta dilemma?

mvh

*popcorn*


En annan approach är gå så djupt du kan , utan att lyfta rumpan ifrån underlaget.

Om så knäna går förbi öronen !

Bondlurk
2006-01-05, 21:34
Rörelselängd bygger muskler, gör som han tidigare sa.

Nitrometan
2006-01-05, 23:30
Som Pirre säger. Kör rörelsen i hela dess längd. Ända ner. Så långt du kan utan att rumpan lämnar stödet. Stretcha så att du kommer djupare.