handdator

Visa fullständig version : Blir man pigg av sallad?


krilleh
2006-01-05, 20:08
jo de e såhär att jag är väldigt trött på dagarna.. Jag äter mycket och oftast bra måltider och sover bra.. 8-10 timmar.. men är endå så pass trött..

Brukar äta rätt så bra innan jag gymmar så känner aknske inte av de lika mycket på gymmet men klart att jag känner att om jag vore lite piggare skulle de gå bättre.

Jag vet inte riktigt vad de kan bero på men en sak är att jag äter väldigt lite grönsaker.. om ens någt alls. Frukt däremot kan jag ta ibland kasnke itne dagligen men iaf varanan dag en banan.. men just grönsaker nada.
Kan de bero på detta?

Fettecke
2006-01-05, 20:28
hur ser din typiska dag... ungefärliga klockslag, vad du äter, vad du gör osv...
?

krilleh
2006-01-05, 20:36
Jadu.. Börjar ALLTID dagen med 2 dl gröt som frukost. SEn när det är skola så äter jag då lunchen där 3-4 timmar senare fast då blir jag väldigt mätt fort kan nog vara gröten. sen blire mellanmål hemma(runt 3) och oftast efter de sticker jag o tränar. sen blire gainer och middagen senare vid 7 tiden..

Avslutar alltid kvällen också med 250 gram kvarg.

Nu på lovet har de blivit ganska kaos med maten men försöker äta 5 måltider per dag. men när jag kmr till gymmet så känner jag mig rätt trött. och de e inte så att jag inte äter innan .. först äter jag frukost sen en måltid sen tar jag halva gainern precis innan.

Men jag äter väl ganska vanlig mat förutom grönsakerna.. Typ pasta, köttbullar, annat kött, potatis, korv osv osv.

Winternal
2006-01-05, 20:53
Du äter säkert för lite frukt och grönt ja, men angående sömnen.. om du sover "bra" som du skriver så ska du nog inte sova upp till 10 timmar. 8 timmar borde vara max, sen blir du bara seg av att sova mer. Om nu sömnkvaliteten är bra vill säga.. att du inte vaknar en massa gånger på natten osv. Visst är sömnbehov individuellt men 10 timmar låter inte bra. Skönt att sova, men inte bra att göra det FÖR mycket om du vill orka gymma bra.

krilleh
2006-01-06, 00:28
hum okej..

Tänkte börja med koffeintabletter för att bli mer taggad inför gympassen.. några kommentarer kring detta?

30cm
2006-01-06, 01:15
Du äter säkert för lite frukt och grönt ja, men angående sömnen.. om du sover "bra" som du skriver så ska du nog inte sova upp till 10 timmar. 8 timmar borde vara max, sen blir du bara seg av att sova mer. Om nu sömnkvaliteten är bra vill säga.. att du inte vaknar en massa gånger på natten osv. Visst är sömnbehov individuellt men 10 timmar låter inte bra. Skönt att sova, men inte bra att göra det FÖR mycket om du vill orka gymma bra.

Jag tror inte 10h är för mycket sömn. Utan väckarklockor eller tider att passa är det ungefär vad jag sover nu... och jag mår utmärkt.

hum okej..

Tänkte börja med koffeintabletter för att bli mer taggad inför gympassen.. några kommentarer kring detta?

Det skadar inte att testa. Man blir piggare men inte starkare. Tänk också på att kroppen vänjer sig vid det.
Har du testat att träna tidigare på dagen? innan skolan eller på lunchen eller nåt?

krilleh
2006-01-06, 01:44
Jag tror inte 10h är för mycket sömn. Utan väckarklockor eller tider att passa är det ungefär vad jag sover nu... och jag mår utmärkt.



Det skadar inte att testa. Man blir piggare men inte starkare. Tänk också på att kroppen vänjer sig vid det.
Har du testat att träna tidigare på dagen? innan skolan eller på lunchen eller nåt?


Ja de går inte alls. Måsta ha i mig iaf frukost och lunch innan jag drar iväg. Men jag tänker om jag blir mer pigg efter kofeintabletter borde jag ta lite mer :) Skadar itne o testa