handdator

Visa fullständig version : Förvirrad


krilleh
2006-01-05, 20:06
nu e det såhär att jag är ganska förvirrad på alla kosttillskott som finns på marknaden.

Just nu tar jag kreatin och ALA och håller på att gå upp i vikt.

Jag tar kreatin 3 gånger per dag när jag styrketränar(3 ggr i veckan) och på vilodagarna tar jag de 1 gång per dag oftast till frukosten eller middagen.

ALA tar jag 2 ggr per dag när jag styrketränar och annars 1 gång per dag ungifär 20 min innan en måltid.

Gör jag något fel här? ÄR detta bra? Har kört nu detta i nåra månader o känns som att de inte ger nån effekt. Men jag kanske har fel. Har ni tips på några andra kosttillskott som kan vara bättre? Vet ej vart jag läste det men de stod nånstanns att ALA och Kreatin är en bra blandning så det är därför jag har valt just de här två.

På ALA paketet står det "Tag 2 kapslar 3 gånger per dag i samband med måltid."

Så dom menar att man ska ta de 6 ggr per dag? Låter inte detta lite väl mycket? Hur gör ni?

Snart är det iaf slut på dessa kosttillskotten så tänkte beställa hem nytt. Borde jag prova något annat eller ska jag helt enkelt bara börja ta de mer ofta? Då räcker de ifs inte lika länge men om effekten blir bättre så klart jag kostar på det.

Eftersom ALA också är fettförbrännande så vill jag gärna ha detta klart till mars då jag sätter igång med min deff.

Tack för alla svar

mangemani
2006-01-05, 20:27
du kanske är en noresponder,dvs du får ingen effekt av kreatinet.

själv föredrar jag KCG+LEAN kombinerat,tycker det ger mer än vanligt kreatin samt att man slipper hålla på att ta det varenda dag osv,bara att ta 1 timme innan träningen och man är laddad som tusan.
enda nackdelen är väl att det är nån hundra lapp dyrare,men VÄL värt det tycker jag.

nudi
2006-01-05, 21:00
Samma här, mitt namn finns med i ordlistan under "no-responder".

Så jag skippade kreatin totalt. Onödigt att betala för något som inte ger effekt *whatever*

Cerberus
2006-01-05, 22:25
kreatin kanske inte ger effekt över huvud taget? tror helt enkelt det mest e placebo, personligen tycker jag inte att kreatin är värt att spendera pengarna på. Hellre ett bra proteintillskott eller bra mat.

Catstyle
2006-01-05, 22:44
kreatin kanske inte ger effekt över huvud taget? tror helt enkelt det mest e placebo, personligen tycker jag inte att kreatin är värt att spendera pengarna på. Hellre ett bra proteintillskott eller bra mat.
Kreatin ger effekt.

krilleh
2006-01-06, 00:26
Alltså jag får alltid med mitt kreatin till mitt gainer så de kvittar... De e mest ALA som jag undrar över hur jag ska ta dosen. Och sen om ni kan ge nåt bra tillskott som är utmärkt och ta när man småbulkar, så de går bättre.

Sonny
2006-01-06, 00:31
Och sen om ni kan ge nåt bra tillskott som är utmärkt och ta när man småbulkar, så de går bättre.Mer mat?

krilleh
2006-01-06, 00:46
Mer mat?

Jag tycker att jag äter redan tillräckligt för att gå upp i det tempo som jag vill.. Dock skulle de behövas nåt tillskott känns de som :)

krilleh
2006-01-06, 00:53
Många säger ju också att ALA inte har nån bra effekt när man deffar, ingen som kan tipsa om nåt annat bra?

Eller kan jag hålla på med ALa + kreatin året om ? :D

Catstyle
2006-01-06, 01:32
Jag tycker att jag äter redan tillräckligt för att gå upp i det tempo som jag vill.. Dock skulle de behövas nåt tillskott känns de som :)
Varför?

krilleh
2006-01-06, 01:41
Varför?

Går upp för sagta i övningarna och känner mig lite hängig osv.. nånting så jag blir pigg och laddad till max skulle inte sitta fel..

och nej jag är inte sjuk när jag menar hängig :P

jerraxxx
2006-01-06, 10:14
jag käkar 2000mg ala om dan funkar skita bra plus man blir inte lika lätt sjuk heller. :thumbup:

Nina L
2006-01-06, 10:44
På ALA paketet står det "Tag 2 kapslar 3 gånger per dag i samband med måltid."
Så dom menar att man ska ta de 6 ggr per dag? Låter inte detta lite väl mycket? Hur gör ni?
Nej, det menar dom inte. 3 gånger skriver du ju. :)

Om jag hade varit du så hade jag tagit dem så här:

1. till frukosten: 2 kapslar
2. till lunchen: 2 kapslar
3. till kvällsmaten: 2 kapslar

Det blir 6 kapslar per dag.

Själv brukar jag ta 400 mg ALA före frukosten och 400 mg före middagen, vilket i mitt fall innebär 4 tabletter per dag.