handdator

Visa fullständig version : Jörgen Allan?!


hampaN
2006-01-05, 13:06
Blir det kilt för er i sommar eller?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,757539,00.html

Brukar ni också uppleva samma klddighet som Fredrik gör?

GymTT
2006-01-05, 13:28
:laugh:

Loke
2006-01-05, 13:33
Fan, om jag var byggarbetare skulle jag ha kilt bara för att det är tufft! Kilt är lätt 10 gånger manligare än byxor =)

Snake
2006-01-05, 13:33
Blir det kilt för er i sommar eller?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,757539,00.html

Brukar ni också uppleva samma klddighet som Fredrik gör?

Det där är ju Allan och Jörgen. Allan står och flexar underarmarna och Jörgen står lite försynt i bakgrunden och ser sur ut.

internethjälten
2006-01-05, 13:33
snacka om FAB5 outfit :laugh:

Bönne
2006-01-05, 13:34
Han till höge på bilden påminner om den bilden jag har av Jense, ser lite sådär smårädd ut av sig och är tanig som fan, samt då, bär kjol.

backflash
2006-01-05, 13:39
felet med att ha kilt är?

Dipset_
2006-01-05, 13:41
felet med att ha kilt är?

Att det är så ghey :D

mini
2006-01-05, 13:42
Kilt är stenhårt. Den förste byggkillen jag ser iförd blåkläderkilt ska jag fria till.

Cilia
2006-01-05, 13:44
Kilt är stenhårt. Den förste byggkillen jag ser iförd blåkläderkilt ska jag fria till.
förutsatt att dom kör "french" eller hur?
annars finns det ju ingen idé *eg*




fast jag gillar också kilt
skitsnyggt plagg och s*xigt

Piranha
2006-01-05, 13:45
Kilt är stenhårt. Den förste byggkillen jag ser iförd blåkläderkilt ska jag fria till.


Försäljningen av kiltarna upphörde nu helt.

Grahn
2006-01-05, 13:45
Kilt kan väl vara lite olämpligt på ett bygge där folk tenderar att arbeta ovanför andra...

Cilia
2006-01-05, 13:47
Försäljningen av kiltarna upphörde nu helt.
tror snarare den fördubblas
inbillar mig att det står led av killar som inte vill annat än gifta sig med fröken mini.



Kilt kan väl vara lite olämpligt på ett bygge där folk tenderar att arbeta ovanför andra...
on the contrary!

mini
2006-01-05, 13:47
Försäljningen av kiltarna upphörde nu helt.
Haha, jag är köpt av föreningen Homofoba Moralister för att stoppa otyget.

hangatyr
2006-01-05, 13:50
eftersom manliga byggubbar nu ska bära kjol, finns det byxor till kvinnliga byggubbar oxå?

Grahn
2006-01-05, 13:50
on the contrary!
Menar du att den 0.0001% kvinnor som jobbar på byggena skulle bli roade så tror jag det uppvägs av att den något övervägande manliga fraktionen skulle bli, upprörd. :D

Cilia
2006-01-05, 13:51
Menar du att den 0.0001% kvinnor som jobbar på byggena skulle bli roade så tror jag det uppvägs av att den något övervägande manliga fraktionen skulle bli, upprörd. :D
gud så traditionell och konservativ du är
varför utgår du ifrån att det bara är kvinnor som uppskattar att se män i kjol underifrån?

Grahn
2006-01-05, 13:54
gud så traditionell och konservativ du är
varför utgår du ifrån att det bara är kvinnor som uppskattar att se män i kjol underifrån?

30års erfarenhet av att vara av det manliga könet har gett mig den uppfattningen. Jag hoppas verkligen innerligt att jag inte har fel..... ;)

mini
2006-01-05, 13:56
30års erfarenhet av att vara av det manliga könet har gett mig den uppfattningen. Jag hoppas verkligen innerligt att jag inte har fel..... ;)
Så, för att du är heterosexuell och har varit så i 30 år så finns det inga bögar? Nu får du nog slipa dina argument lite Grahn.

hangatyr
2006-01-05, 13:57
Så, för att du är heterosexuell och har varit så i 30 år så finns det inga bögar? Nu får du nog slipa dina argument lite Grahn.

finns inga bögar på byggen! i så fall hade de ju använt kjol!

Piranha
2006-01-05, 13:58
Så, för att du är heterosexuell och har varit så i 30 år så finns det inga bögar? Nu får du nog slipa dina argument lite Grahn.


Alt gay radarn.

Vanligare än man tror.

Grahn
2006-01-05, 14:01
Så, för att du är heterosexuell och har varit så i 30 år så finns det inga bögar? Nu får du nog slipa dina argument lite Grahn.

Givetvis finns det bögar, massor av dem med, dock hyser jag stora tvivel på att de uppnått en majoritet inom byggbranchen. Det eventuella nöje den minoriteten skulle uppleva uppvägs nog av personskadorna de hetrosexuella skulle orsaka på varandra när slagsmål utbryter på en arbetsplats fylld med diverse verktyg.

Känns rätt oslipat att tolka det jag skrev som ett förnekande av homosexuellas existens fast det bottnar väl i egenintresset skribenten har i svettiga män i kjol antar jag. :D

Grahn
2006-01-05, 14:02
Alt gay radarn.

Bara för att du letar efter dem aktivt.... :D

Cilia
2006-01-05, 14:04
Givetvis finns det bögar, massor av dem med, dock hyser jag stora tvivel på att de uppnått en majoritet inom byggbranchen. Det eventuella nöje den minoriteten skulle uppleva uppvägs nog av personskadorna de hetrosexuella skulle orsaka på varandra när slagsmål utbryter på en arbetsplats fylld med diverse verktyg.
är det bara jag som inte hänger med nu?
varför skulle dom börja bråka och använda verktyg mot varandra bara för att en killa väljer att ha på sig en kjol istället för byxor?

det låter väldigt märkligt i mina öron.

mini
2006-01-05, 14:05
Känns rätt oslipat att tolka det jag skrev som ett förnekande av homosexuellas existens
Nej. Du la fram din egen sexualitet som bevis för att det bara är kvinnor som skulle uppskatta en sneak peak under kilten. Dumt argument. Värdelöst, faktiskt. Sedan att du inte menade det så kan ju vara något annat. Så Grahn, det är bara att skriva i stora bokstäver:

Mini, du har rätt, jag har fel, det var dumt, jag ska tänka innan jag postar nästa gång.

Piranha
2006-01-05, 14:07
Bara för att du letar efter dem aktivt.... :D


Skrattar du kan inte vända din homofobi på mig , dom finns där lika väl representerade som i andra yrken , mörkertalet är bara större.

Grahn
2006-01-05, 14:07
är det bara jag som inte hänger med nu?
varför skulle dom börja bråka och använda verktyg mot varandra bara för att en killa väljer att ha på sig en kjol istället för byxor?

det låter väldigt märkligt i mina öron.

En trolig följdeffekt av att hamna under en svettig gubbe i kjol på stegen eller liknande situationer. Tro det eller ej men en mans svettiga genitalier är faktiskt något vi helst undviker att beskåda och då speciellt underifrån.

Grahn
2006-01-05, 14:08
Skrattar du kan inte vända din homofobi på mig , dom finns där lika väl representerade som i andra yrken , mörkertalet är bara större.

Har ingen homofobi, däremot undrar jag var du får detta ifrån.

Piranha
2006-01-05, 14:09
Har ingen homofobi, däremot undrar jag var du får detta ifrån.


Kan de vart den här posten ?

Quote:
Originally Posted by Piranha
Alt gay radarn.



Bara för att du letar efter dem aktivt....

Grahn
2006-01-05, 14:09
Nej. Du la fram din egen sexualitet som bevis för att det bara är kvinnor som skulle uppskatta en sneak peak under kilten. Dumt argument. Värdelöst, faktiskt. Sedan att du inte menade det så kan ju vara något annat. Så Grahn, det är bara att skriva i stora bokstäver:

Mini, du har rätt, jag har fel, det var dumt, jag ska tänka innan jag postar nästa gång.

Nej min sexualitet tog du upp, läs om läs rätt. Jag tog upp 30 års erfarenhet av hur män reagerar inför liknande situationer.

Grahn
2006-01-05, 14:10
Kan de vart den här posten ?

Quote:
Originally Posted by Piranha
Alt gay radarn.



Bara för att du letar efter dem aktivt....

Hur får det det till att jag skulle vara homofob? Jag ser bara en anspelning på att du skulle vara bög.

Yankeee
2006-01-05, 14:11
Underbar urspårning :D från kiltar till grahns sexualitet :D

mini
2006-01-05, 14:11
Nej min sexualitet tog du upp, läs om läs rätt. Jag tog upp 30 års erfarenhet av hur män reagerar inför liknande situationer.
Tror du att ditt svar skulle sett likadant ut om du varit homosexuell?

Grahn
2006-01-05, 14:12
Tror du att ditt svar skulle sett likadant ut om du varit homosexuell?

Ja.

mini
2006-01-05, 14:12
Ja.
Okej.

Piranha
2006-01-05, 14:13
Hur får det det till att jag skulle vara homofob? Jag ser bara en anspelning på att du skulle vara bög.


En typisk fobisk reaktion är att vända på saker å rikta dem åt ett annat håll istället för att tänka till utifrån sin egen situation.

Att jag ens skall behöva förklara det för dig efterom du angriper sen texten hur jag du skall tolka den är ändå mer patetiskt.

Grahn
2006-01-05, 14:14
Underbar urspårning :D från kiltar till grahns sexualitet :D

Föga anade jag att det var temadag fri texttolkning när jag skrev på forumet, ack så fel. ;)

Grahn
2006-01-05, 14:17
En typisk fobisk reaktion är att vända på saker å rikta dem åt ett annat håll istället för att tänka till utifrån sin egen situation.

Att jag ens skall behöva förklara det för dig efterom du angriper sen texten hur jag du skall tolka den är ändå mer patetiskt.

Är det så? Källa på det Dr.Pirahna?

Ditt andra stycke har jag vissa svårigheter att förstå, men det verkar ju iofs vara temat för dagen ändå.

s_himself
2006-01-05, 14:28
Nu får du nog slipa dina argument lite Grahn.



lite grahn? grann? hahahahaha fan va bra!

Pez
2006-01-05, 14:59
förutsatt att dom kör "french" eller hur?
annars finns det ju ingen idé *eg*

Om det är några som kör näck under kilten så är det la skottarna själva.. :confused:

OnT: Jag brukar alltid lida med busschaffisar, byggjobbare, poliser osv som måste ha pants när det är som varmast på sommaren, i deras sits skulle jag lätt dra på en kilt om jag kunde. I somras läste jag om en busschaffis i Sörmland som kvitterade ut en kjol (som "såklart" ingick i den kvinnliga uppsättningen av uniformen) för att shorts saknades i den manliga uniformen - lätt. :D

Grahn
2006-01-05, 15:03
Om det är några som kör näck under kilten så är det la skottarna själva.. :confused:

Undrar vad skottarna tycker om att kallas fransmän egentligen....

Piranha
2006-01-05, 15:07
Undrar vad skottarna tycker om att kallas fransmän egentligen....


Källa på det `?

Grahn
2006-01-05, 15:09
Källa på det `?

Källan är jag, då det är jag som UNDRAR.

Piranha
2006-01-05, 15:12
Källan är jag, då det är jag som UNDRAR.


Ha ha ha sån nörd du är Grahn.

Grahn
2006-01-05, 15:12
Ha ha ha sån nörd du är Grahn.

Tack :em:

rememberence
2006-01-05, 15:51
Jörgen & Allan is nowhere to be seen :confused:

mini
2006-01-05, 15:55
Jörgen & Allan is nowhere to be seen :confused:
De kanske jobbar, till skillnad från oss andra samhällsbelastningar?

hangatyr
2006-01-05, 15:57
De kanske jobbar,

iförda kjol och snickarbälte! :D

rememberence
2006-01-05, 15:58
De kanske jobbar, till skillnad från oss andra samhällsbelastningar?
eller?, jag tror nästan dom vill hålla sig utanför den här diskutionen, dom vet att dom har gjort bort sig på bilden :D

Grahn
2006-01-05, 16:02
De kanske glömde bort att det är vinter och testade, otrevligt med akuta frostsakdor på vital del. Det kan nog ta sin tid på akuten.

rememberence
2006-01-05, 16:12
sånt har man ju hört talas om, ouch

Jorgen
2006-01-05, 16:25
Jo, jag har faktiskt jobbat. Det är rätt vanligt att byggnadsarbetare gör det vid 3-tiden. Inte iförd kilt dock då det är minusgrader och följdaktligen ett väldigt olämpligt plagg att bära. På jobbet är jag ute efter funktionella kläder, funkar det med kilt så visst, varför inte. Det är varmt som fan rent ibland, men det är kanske inte ett så praktiskt plagg om man tex håller på med golvlister eller annat som gör att man måste krypa rundor på golvet hela dagarna. Utan knäskydd gör det ont, det gör det iofs även med knäskydd, men mindre iallafall.
Det är fö inte direkt någon nyhet, jag hörde talas om kilt på bygge i våras någongång. Aftonbladet är märkligt nog lite slöa när det kommer till sådana här enorma nyheter.

Cilia
2006-01-05, 17:00
Om det är några som kör näck under kilten så är det la skottarna själva.. :confused:
om vi ändå ska ta över traditionen så kan vi väl göra det fullt ut!!
varför bara gå halvvägs?


iförda kjol och snickarbälte! :D
BILDBEVIS!






Grahn - jag har oerhört svårt att se varför byggarbetare skulle börja bråka. Jag har sett under tjejers kjolar utan att känna att det rycker i jabben så varför det skulle vara ngn skillnad på män förstår jag inte.

Grahn
2006-01-05, 17:10
Grahn - jag har oerhört svårt att se varför byggarbetare skulle börja bråka. Jag har sett under tjejers kjolar utan att känna att det rycker i jabben så varför det skulle vara ngn skillnad på män förstår jag inte.

Nej jag märker det.

mangemani
2006-01-05, 17:55
såg ju någolunda,hmm,patetiskt ut..

Yankeee
2006-01-05, 17:56
såg ju någolunda,hmm,patetiskt ut..

Vet du ens vad ordet "patetisk" betyder?

Jorgen
2006-01-05, 17:56
såg ju någolunda,hmm,patetiskt ut..
Hur menar du nu?

Fartman
2006-01-05, 19:23
Go for it! Det lär ju vara askönt med kilt när det är riktigt äckelvarmt. :thumbup:

Allan
2006-01-05, 19:27
Bah. Gammalt. Passar för folk som jobbar inomhus, eller för murare. Där har det funnits rätt länge. Det är inte framtaget för timrisar.


allan

Nitrometan
2006-01-05, 19:40
finns inga bögar på byggen! i så fall hade de ju använt kjol!
Precis.

Fast kilt är rätt manligt. När de tävlar i highland games är det obligatoriskt med kilt. De som inte tillhör nån skotsk klan får använda en enfärgad. De får ha valfria kläder under kilten.

http://www.gmhg.org/josephw.gif

http://www.gmhg.org/highlandwrestling1a.jpg

Allan
2006-01-05, 19:44
Klart det finns bögar på byggena. Däremot är säkert Föreningen Öppet Homosexuella Byggnadsarbetare nog inte så stor. Jag har jobbat med ett par, och det var inget märkvärdigt. Vad har homosexualitet med kilt att göra?


allan

hangatyr
2006-01-05, 20:08
Klart det finns bögar på byggena. Däremot är säkert Föreningen Öppet Homosexuella Byggnadsarbetare nog inte så stor. Jag har jobbat med ett par, och det var inget märkvärdigt. Vad har homosexualitet med kilt att göra?


allan

är det inte allmänt känt att skottland brukar kallas bögarnas mecka?

tossefar
2006-01-05, 20:09
är det inte allmänt känt att skottland brukar kallas bögarnas mecka?
Jag trodde det var södertälje?

Tolkia
2006-01-05, 20:13
är det inte allmänt känt att skottland brukar kallas bögarnas mecka?
Fast kanske inte att BÖGAR brukar kalla Skottland för "bögarnas Mecka"?

Allan
2006-01-05, 20:14
är det inte allmänt känt att skottland brukar kallas bögarnas mecka?

Jag är hopplöst oinformerad - jag kunde ha svurit på att det var San Francisco


allan

Sonny
2006-01-05, 21:07
Jag är hopplöst oinformerad - jag kunde ha svurit på att det var San Francisco


allanSamma här.

hangatyr
2006-01-05, 21:38
Jag är hopplöst oinformerad - jag kunde ha svurit på att det var San Francisco


allan

nejnej! san fransisco kalals för bögarnas Taj mahal! skottland: where boys turn into men.

eh elelr nåt.

Diana
2006-01-05, 21:45
Jag trodde det var södertälje?
:laugh:

tycker alla innomhusjobb borde tillåta kiltar/kjolar på sommaren :thumbup: skulle nog göra en del för trevligheten och produktiviteten hos många i den värsta sommar hettan :D