handdator

Visa fullständig version : Titus i Aftonbladet


the_PL_man
2006-01-05, 08:24
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,757472,00.html

/the_PL_man

Börje H
2006-01-05, 08:35
Såg ju inte så ljust ut.

HenrY
2006-01-05, 11:24
Fan riskerar dödsstraff asså... *screwy*

Droog
2006-01-05, 11:27
Vad står det om den här historian på amerikanska forum?

HenrY
2006-01-05, 11:35
Förövrigt så är det väl Arnold som kommer bestämma om dom får dödsstraff eller inte? Då mordet skedde i kalifornien?

norsk_gadd
2006-01-05, 11:36
Förövrigt så är det väl Arnold som kommer bestämma om dom får dödsstraff eller inte? Då mordet skedde i kalifornien?

Äh, då är det ju lugnt... de är ju polare! Det löser sig nog... livstid gissar jag på.

userfriendly
2006-01-05, 11:40
Förövrigt så är det väl Arnold som kommer bestämma om dom får dödsstraff eller inte? Då mordet skedde i kalifornien?


:naughty:

Bite
2006-01-05, 11:43
Förövrigt så är det väl Arnold som kommer bestämma om dom får dödsstraff eller inte? Då mordet skedde i kalifornien?
Eftersom jag har för mycket fritid vet jag att det var i Las Vegas (Nevada) mordet skedde, så Ahnuld slipper ta det beslutet.

Snake
2006-01-05, 11:45
Förövrigt så är det väl Arnold som kommer bestämma om dom får dödsstraff eller inte? Då mordet skedde i kalifornien?

Det är väl domstolen som tar såna beslut, sen har guvenören powah att benåda den dömde...?

Kebab-Arne
2006-01-05, 11:51
Fan, tog de den bild som gör att Titus ser sämst ut på scenen eller?

Läste nånstans att nån av de hävdade att de åkte till Boston för att besöka vänner. Det dumma var att när de grips var Kelly på nån skönhetssalong för att fixa naglarna. *screwy* :confused:

Pingu
2006-01-05, 11:51
Det är väl domstolen som tar såna beslut, sen har guvenören powah att benåda den dömde...?

Så har jag jag förstått det också

Catstyle
2006-01-05, 12:11
Nej guvernören kan inte benåda de dömda det är en vanlig missuppfattning.

Jag kan inte proceduren till 100%, men om guvernören anser att det gjorts något rättsligt fel så kan han begära att det görs om, eller nåt liknande.

I de flesta stater iaf.

Baha
2006-01-05, 12:48
jävla kroppsbyggare

HenrY
2006-01-05, 13:10
Nej guvernören kan inte benåda de dömda det är en vanlig missuppfattning.

Jag kan inte proceduren till 100%, men om guvernören anser att det gjorts något rättsligt fel så kan han begära att det görs om, eller nåt liknande.

I de flesta stater iaf.

Som jag förstått det så kan han benåda, kommer ihåg något fall där just Arnold valde att inte benåda någon dödsdömd!

palme
2006-01-05, 13:15
De var ju swingers så varför ha en affär?

Jaja bryr mig inte, mr big mouth får vad han förtjänar.

mini
2006-01-05, 13:16
Fan, jag läser "Tinus i Aftonbladet" varje gång!

internethjälten
2006-01-05, 13:32
roidrage...

Catstyle
2006-01-05, 13:37
Som jag förstått det så kan han benåda, kommer ihåg något fall där just Arnold valde att inte benåda någon dödsdömd!
Jag tror det är en missuppfattning, även bland svensk media.

Inte 100%, men jag tror det är så.

HenrY
2006-01-05, 13:42
Jag tror det är en missuppfattning, även bland svensk media.

Inte 100%, men jag tror det är så.

Ok, joo det är ju i media jag har läst det. Mer än så har jag ingen aning om!:)

Zonyk83
2006-01-05, 13:56
Tycker mest det är smått typiskt att AB ger sådana här nyheter extra stort utrymme. Tre fina bilder där det givetvis visas muskler, och "Muskelstjärnor" i rubriken...Varför all uppmärksamhet, Mr O är väl knappast stort i Sverige, inte heller de här personerna.

Grahn
2006-01-05, 14:03
Tycker mest det är smått typiskt att AB ger sådana här nyheter extra stort utrymme. Tre fina bilder där det givetvis visas muskler, och "Muskelstjärnor" i rubriken...Varför all uppmärksamhet, Mr O är väl knappast stort i Sverige, inte heller de här personerna.

Kändisar är kändisar och kändisar som mördar är nog heta nyheter oavsett om de inte är speciellt kända kändisar.

Zonyk83
2006-01-05, 14:15
Kändisar är kändisar och kändisar som mördar är nog heta nyheter oavsett om de inte är speciellt kända kändisar.

Det är rätt så tydligt hur nyheten är framlagd. Dessutom får mindre kända kändisar som dessutom inte är kända i Sverige (utom i byggarkretsar) inte sån här uppmärksamhet.
Inte första gången AB visar hur mycket de gillar att svartmåla kroppsbyggare.

Grahn
2006-01-05, 14:18
Det är rätt så tydligt hur nyheten är framlagd. Dessutom får mindre kända kändisar som dessutom inte är kända i Sverige (utom i byggarkretsar) inte sån här uppmärksamhet.
Inte första gången AB visar hur mycket de gillar att svartmåla kroppsbyggare.

Du menar alltså att massor av icke byggande kändisar mördar massor av folk som vi aldrig får läsa om?

Zonyk83
2006-01-05, 14:22
Du menar alltså att massor av icke byggande kändisar mördar massor av folk som vi aldrig får läsa om?

Det är helt okej att skriva om det, men jag tycker det är överdramatiserat. Sedan vet jag inget om ifall AB skriver om när någon av alla världens, för oss okända, kändisar begår grövre brott.

Grahn
2006-01-05, 14:24
Det är helt okej att skriva om det, men jag tycker det är överdramatiserat. Sedan vet jag inget om ifall AB skriver om när någon av alla världens, för oss okända, kändisar begår grövre brott.

Tja det har ju ett nyhetsvärde(dvs i dagens tolkning det säljer tidningar) tror inte det är ngt hat från tidningens sida mot byggare utan snarare deras vanliga motiv, girighet.

Cerberus
2006-01-05, 15:38
Som jag förstått det så kan han benåda, kommer ihåg något fall där just Arnold valde att inte benåda någon dödsdömd!

Stan Tookie Williams, grundaren av Crips, blev väl avrättad typ 13-14 december om ja inte minns fel.

Btw, om de verkligen gjorde det så får de va de förtjänar, dock gillar jag inte dödsstraff, livsstid e mer min stil. Verkar ju onekligen vara skyldiga.

keffat_liv
2006-01-05, 15:40
Fan, jag läser "Tinus i Aftonbladet" varje gång!

jag med :naughty:

balder
2006-01-05, 15:53
OMG han är ju verkligen med i Aftonbladet!!!! :hbang: :hbang: :bow: :bow: *rolleyes*

rememberence
2006-01-05, 16:17
OMG han är ju verkligen med i Aftonbladet!!!!
kanske inget att hylla med tanke på omständigheterna? :)

Jense
2006-01-05, 16:18
kanske inget att hylla med tanke på omständigheterna? :)



500 miljoner smileys efter hans inlägg gjorde inte saken bättre.






även du har en smiley efter ditt inlägg

rememberence
2006-01-05, 16:19
500 miljoner smileys efter hans inlägg gjorde inte saken bättre.






även du har en smiley efter ditt inlägg
vet inte om det är jag, men vad menar du?

bigtraps
2006-01-05, 16:27
Det är rätt så tydligt hur nyheten är framlagd. Dessutom får mindre kända kändisar som dessutom inte är kända i Sverige (utom i byggarkretsar) inte sån här uppmärksamhet.
Inte första gången AB visar hur mycket de gillar att svartmåla kroppsbyggare.

Tycker att den där artikeln var väldigt "snäll" för att komma från en kvällstidning

Dissector
2006-01-05, 16:58
Det är rätt så tydligt hur nyheten är framlagd. Dessutom får mindre kända kändisar som dessutom inte är kända i Sverige (utom i byggarkretsar) inte sån här uppmärksamhet.
Inte första gången AB visar hur mycket de gillar att svartmåla kroppsbyggare.

Framlagd hur? Det enda de skriver angående deras yrke är ju "Den professionelle kroppsbyggaren och före detta Mr. Olympia-deltagaren, Craig Titus, 40, har gripits för mord." Samt en bild. Jag tycker inte det är ett skit svartmålning av kroppsbyggare. Om det hade varit en hockeyspelare, har du tyckt dom svartmålade hockeyspelare ifall dom visade en bild på personen det handlar om iförd hockeyställ? Nu låter det som att det gnälls lite väl mycket tycker jag

Yip_man
2006-01-05, 18:23
inga problem för dem och hitta venen när de ska sätta sprutan i honom

Zonyk83
2006-01-05, 19:05
Nu låter det som att det gnälls lite väl mycket tycker jag

Jag håller med dig