handdator

Visa fullständig version : Äta mellan gym pass och promenad?


Viking76
2006-01-05, 07:30
Vad skall man äta mellan ett gympass, 60min, och en promenad, 60min? eller skall man äta efter promenaden istället ?

Gainer?
Protein?
Kolisar?

King Grub
2006-01-05, 07:39
Skall du promenera i fettförbrännande syfte direkt efter styrketräningen är det ingenting mellan som gäller. Gör du så, minskar du samtidigt resultaten från styrketräningen. Att dela upp passen är överlägset, men fastande morgonpromenad och styrketräning senare.

userfriendly
2006-01-05, 07:40
så om man springer 10min i högt tempo efter styrketräning så minskar det resultaten alltså? faaan jag som tänkt träna ett tag juu.. *grr27*

King Grub
2006-01-05, 07:41
Vem har nämnt 10 minuters löpning?

Att dela upp passen är fortfarande bättre, men det är skillnad på 60 och 10 minuter.

Handlar det om kort intensiv konditionsträning skulle jag klart lagt den före styrketräningspasset i stället för efter, om jag var tvungen att kombinera träningsformerna i samma pass.

Viking76
2006-01-05, 07:57
Kör ett gympass på 60 min sen måste jag ut med jycken när jag kommer hem så då blir det en promenad.... Kanske skulle ta enbart protein mellan och sen en gainer? något litet måsta jag bara äta! är vrålhungrig efter gympasset..

eller man kanske skulle skippa gainern helt under deff perioden? men det känns som man behöver den efter passet?

userfriendly
2006-01-05, 08:05
Kör ett gympass på 60 min sen måste jag ut med jycken när jag kommer hem så då blir det en promenad.... Kanske skulle ta enbart protein mellan och sen en gainer? något litet måsta jag bara äta! är vrålhungrig efter gympasset..

eller man kanske skulle skippa gainern helt under deff perioden? men det känns som man behöver den efter passet?

men det gör ju inget om du tar en gainer efter passet, bara det att du inte får "fettförbränningseffekten" på samma sätt av promenaden då

ok då kör jag nog löpningen i början av passet ist :bow: