handdator

Visa fullständig version : Har du suttit i fängelse?


Dissector
2006-01-05, 06:50
Slänger in en Anonym/Icke-publik poll för att kanske klämma ut nån extra ;)

Alright, säkert inget man vill prata om öppet på ett forum, men vissa personer som avtjänat sitt straff och kommit in bra igen i samhället verkar ju inte ha haft så mycket problem att snacka. Eller någon anonymare identitet här på kolozzeum som inte tar skada av att berätta =) Är lite nyfiken på detta. Jag tittar för mycket på Oz och därför har jag fått lite dille på fängelsen. Funderar på att åka in :D

Men så, om det finns någon som vill berätta så gör gärna det. Hade varit intressant att se om det faktiskt finns någon föredetta intern här.

Nina L
2006-01-05, 06:52
Hade varit intressant att se om det faktiskt finns någon föredetta intern här. Klart det finns! Den som känner sig manad kan ju bekänna sitt brott i tråden. *popcorn*

Avesta
2006-01-05, 07:11
Brottsling är jag i högsta grad, men inte dum nog att åka fast.

King Grub
2006-01-05, 07:15
Skriver detta från Kumlabunkern!

http://bestsmileys.com/cops/9.gif

...

Nej, det har jag inte.

Davil
2006-01-05, 07:26
Jag brukar kalla jobbet för fängelse :)

Ninjasmurf
2006-01-05, 08:36
aldrig åkt fast :D

hangatyr
2006-01-05, 08:36
Jag brukar kalla jobbet för fängelse :)


om du var plit kunde du ha kallat fängelset för jobbet! :thumbup:

Nina L
2006-01-05, 08:40
om du var plit kunde du ha kallat fängelset för jobbet! :thumbup:Aha! Du skrev plit! Är inte det kriminell jargong, så säg? Berätta nu om din tid på kåken. *popcorn*

hangatyr
2006-01-05, 08:48
Aha! Du skrev plit! Är inte det kriminell jargong, så säg? Berätta nu om din tid på kåken. *popcorn*

oops!
ehrrrm, va? :em: :cool: :D

OggeP
2006-01-05, 09:13
Skriver detta från Kumlabunkern!

http://bestsmileys.com/cops/9.gif

...

Nej, det har jag inte.

Kalrt du inte gör, du sitter ju på Hall.

Bronkitkorv
2006-01-05, 09:39
Jag hade fotboja i 40dagar en gång för ca 7 år sedan, det var ganska träligt och inte lärde jag mej nåt av det heller.

polaren
2006-01-05, 10:22
Jag hade fotboja i 40dagar en gång för ca 7 år sedan, det var ganska träligt och inte lärde jag mej nåt av det heller.

Fick du inte lämna hemmet? Fan vad jobbigt :(

Jag skulle också vilja höra lite om hur det är i svenska fängelser, är grymt beroende av fängelseserier och filmer *popcorn*

Herkulez
2006-01-05, 10:57
äh det är ganska lugnt. lite slagsmål och sånt bara. Fölker man dom osagda reglerna och inte är en golar alt våldtäcktsman så får man inte problem.

Jay-Z
2006-01-05, 10:58
Jag var samhällets paria nummer ett.

Nina L
2006-01-05, 11:13
Jag var samhällets paria nummer ett. :D Jag ser att du övar på dina glosor.

clash
2006-01-05, 11:18
Fick du inte lämna hemmet? Fan vad jobbigt :(

Jag skulle också vilja höra lite om hur det är i svenska fängelser, är grymt beroende av fängelseserier och filmer *popcorn*

vad du behöver är en pickadoll, en flaska snabbtren och ett seven-eleven

mini
2006-01-05, 11:24
Nej, men det stör mig att det är en erfarenhet jag förmodligen missar.

Scratch89
2006-01-05, 11:26
Nej, men det stör mig att det är en erfarenhet jag förmodligen missar.
Gör som estländarna?

Pingu
2006-01-05, 11:35
Nej

o.z.z
2006-01-05, 11:47
har de tillgång till kosttillskott på fängelserna, eller är det för stor risk att det smuglas in droger i pulver etc?

Nina L
2006-01-05, 11:48
har de tillgång till kosttillskott på fängelserna, eller är det för stor risk att det smuglas in droger i pulver etc? :eek:

Osten80
2006-01-05, 12:17
har de tillgång till kosttillskott på fängelserna, eller är det för stor risk att det smuglas in droger i pulver etc?


WTF??? :laugh:

Nina L
2006-01-05, 12:23
WTF??? :laugh:Killen funderar just nu på om det kanske är katabolt att sitta i fängelse och om han därför skall välja en laglydig väg genom livet. :D

P.A.O.K.
2006-01-05, 12:25
har de tillgång till kosttillskott på fängelserna, eller är det för stor risk att det smuglas in droger i pulver etc?
det e olika, i dom flesta har dom inte kosttillskott, i vissa får man inte träna

Piranha
2006-01-05, 12:26
Killen funderar just nu på om det kanske är katabolt att sitta i fängelse och om han därför skall välja en laglydig väg genom livet. :D


Eller funderar på att expandera det "lilla" hemföretaget :)

Herkulez
2006-01-05, 12:26
har de tillgång till kosttillskott på fängelserna, eller är det för stor risk att det smuglas in droger i pulver etc?
dom har lättare sätt att få in droger kan jag lova dig =)

o.z.z
2006-01-05, 12:29
det e olika, i dom flesta har dom inte kosttillskott, i vissa får man inte träna
det var ju nått snack om att de skulle förbjuda alla interner att träna pga de blev för starka för vakterna :thumbup:

Herkulez
2006-01-05, 12:32
det var ju nått snack om att de skulle förbjuda alla interner att träna pga de blev för starka för vakterna :thumbup:
där var polaren satt hade dom fint gym, vakterna var lite klokare än politikerna och ville ha gymmet där. dom sa att aktiva interner är interner som bråkar mindre.

zanzi
2006-01-05, 12:59
Slänger in en Anonym/Icke-publik poll för att kanske klämma ut nån extra ;)

Tror inte det finns något som en "Anonym poll" och för att svara på frågon: Nej, det har jag inte.

mini_Arnold
2006-01-05, 13:01
2 dagar men det var inte frivilligt
jävla töntar trodde dom skulle knäcka mig. fuck you! haha

mini
2006-01-05, 13:02
2 dagar men det var inte frivilligt
Det brukar sällan vara det.

hangatyr
2006-01-05, 13:39
2 dagar men det var inte frivilligt
jävla töntar trodde dom skulle knäcka mig. fuck you! haha


hahaha, inte frivilligt? är det sant, du blev alltså tvingad att var inlåst? ananrs brukar man ju hamna på kåken för att man vill.

edit: pucktvåa,som man säger inom hockeybockey.

mini
2006-01-05, 13:40
edit: pucktvåa,som man säger inom hockeybockey.
Inte bara det, du står och vevar med klubban långt efter det att de andra gått in för att dricka varm choklad i omklädningsrummet.

hangatyr
2006-01-05, 13:48
Inte bara det, du står och vevar med klubban långt efter det att de andra gått in för att dricka varm choklad i omklädningsrummet.

men vad fan nu då! jag som just knutit på mig grillorna (tog tydligen närmare en halvtimma), så blir det fruktstund direkt efter...

suck.

Rocco
2006-01-05, 13:54
Nixi på det... Däremot har jag jobbat som plit på Norrtäljeanstalten i min ungdom. Känner mig inte så sugen på att sitta inne så jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag gör något brottsligt.

Peter-N1
2006-01-05, 17:08
En tråd med stor potential att spåra ur.
Snart har hälften av skribenterna här suttit inne och kommer att komma med tuffa anekdoter om livet bakom galler.

Ska bli kul att följa.

....och nej, jag har inte suttit inne...än :D men med CU vet man aldrig.

Cilia
2006-01-05, 17:09
En tråd med stor potential att spåra ur.
Snart har hälften av skribenterna här suttit inne och kommer att komma med tuffa anekdoter om livet bakom galler.

Ska bli kul att följa.
you first!!!

Dissector
2006-01-05, 17:10
En tråd med stor potential att spåra ur.
Snart har hälften av skribenterna här suttit inne och kommer att komma med tuffa anekdoter om livet bakom galler.

Ska bli kul att följa.

Jo man är väl lite rädd för det, samt trovärdigheten i pollen. Men men. Kan bli intressant att se =)

Krampus
2006-01-05, 17:10
you first!!!
:thumbup:

Herkulez
2006-01-05, 17:11
En tråd med stor potential att spåra ur.
Snart har hälften av skribenterna här suttit inne och kommer att komma med tuffa anekdoter om livet bakom galler.

Ska bli kul att följa.

....och nej, jag har inte suttit inne...än :D men med CU vet man aldrig.
har 2kompisar som avtjänat 6 respektive 4år nyligen så jag säger bara va dom berättat för mig


(ifall du menade mig också med din kommentar)

HenrY
2006-01-05, 17:12
Nope, och har inte planerat att sitta i fängelse heller!

Peter-N1
2006-01-05, 17:13
you first!!!

Ok. One time in band camp......eh prison I mean.

pocoloco
2006-01-05, 17:13
Svartsjö har både gym, och försäljning av kosttillskott
På Beateberg ska dom ha ett kanongym vet dock inte hurvida dom säljer kosttillskott

Peter-N1
2006-01-05, 17:14
har 2kompisar som avtjänat 6 respektive 4år nyligen så jag säger bara va dom berättat för mig


(ifall du menade mig också med din kommentar)

Syftade inte på dig. Menade att det har en potential att spåra ur.

Diana
2006-01-05, 17:26
En tråd med stor potential att spåra ur.
Snart har hälften av skribenterna här suttit inne och kommer att komma med tuffa anekdoter om livet bakom galler.
.
:D *popcorn*

nej har aldri suttit inne o inge ja planerar heller, men ibland känns de klart som ett billigare alternativ till egen lägenhet :D

slippa klippa kuponger!!!!

keffat_liv
2006-01-05, 17:31
Var fan tog sida 4 vägen?

Herkulez
2006-01-05, 17:34
Syftade inte på dig. Menade att det har en potential att spåra ur.
ok =)

qubie
2006-01-05, 17:49
KEFFAT_LIV DU ÄR PÅ DEN *slap*

ugglan
2006-01-05, 17:53
räknas fyllecell?

puppas
2006-01-05, 17:55
Nej.

Varit nära fyllecellen en gång i ungdomens år, men en kompis lovade polisen att ta hem mig säkert.

Och nästan blivit anmäld för misshandel.

grisbil3n
2006-01-05, 18:05
På tal om träning och fängelse, Dissector du kanske har nån länk till bilderna på Jon in prison? Han va rätt så jävla köttig vill jag minnas, vore kul o kolla o jämföra med någorlunda färska turnébilder, karln har förtvinat rätt rejält...

Jag har inte suttit i finkan, men slipper jag bli tryckt i duschen och så vidare så kan jag tänka mig att testa nån månad lr två.

Jense
2006-01-05, 18:08
häktad för en väskryckning, men kom ut efter ett dygn då dom fattat att kärringen som ringde polisen bara yrade i nattmössan :laugh:

jag och 3 kompisar i bil, kompisaen där framme satt med armen rakt ut från bilen. vi körde nära trotoaren. vi kör förbi en kvinna, blir stoppade av 2 piketer och en vanlig patrul typ 250 meter längre fram. fråga mig inte hur dom kune komma så snabbt men iaf. det va en kärring som ringt snuten för att hon trode vi skulle sno kvinnans väska (2 olika kvinnor).

härligt med draget vapen mot huvudet


men inte fängelse nä

Ryska_raketen
2006-01-05, 18:09
härligt med draget vapen mot huvudet





Bra lögn :laugh:

Jense
2006-01-05, 18:10
Bra lögn :laugh:




ja för du va med tjockis

Dk1ng
2006-01-05, 18:12
jag och 3 kompisar i bil, kompisaen där framme satt med armen rakt ut från bilen. vi körde nära trotoaren. vi kör förbi en kvinna, blir stoppade av 2 piketer och en vanlig patrul typ 250 meter längre fram.

härligt med draget vapen mot huvudet


Är det de där som kallas drive-by Malmoooeee-style... :D

Masugn
2006-01-05, 18:13
Nopp.

Vad får man för mat i fängelset? Kompisar säger att maten kostar mer per fänge i ett fängelse än per elev i skolan. Det klan väl endå inte stämma?

Peter-N1
2006-01-05, 18:16
häktad för en väskryckning, men kom ut efter ett dygn då dom fattat att kärringen som ringde polisen bara yrade i nattmössan :laugh:

jag och 3 kompisar i bil, kompisaen där framme satt med armen rakt ut från bilen. vi körde nära trotoaren. vi kör förbi en kvinna, blir stoppade av 2 piketer och en vanlig patrul typ 250 meter längre fram. fråga mig inte hur dom kune komma så snabbt men iaf. det va en kärring som ringt snuten för att hon trode vi skulle sno kvinnans väska (2 olika kvinnor).

härligt med draget vapen mot huvudet


men inte fängelse nä

Nu ska vi ha en liten juridiklektion.

Först blir du gripen. Sen blir du förhörd. Efter förhöret tar åklagaren beslut om du ska anhållas eller inte. Efter 3-4 dagar hålls en häktningsförhanling, där det bestäms om du ska häktas eller inte.

Så blev du häktad?

Catstyle
2006-01-05, 18:17
Nu ska vi ha en liten juridiklektion.

Först blir du gripen. Sen blir du förhörd. Efter förhöret tar åklagaren beslut om du ska anhållas eller inte. Efter 3-4 dagar hålls en häktningsförhanling, där det bestäms om du ska häktas eller inte.

Så blev du häktad?
Tyst nu, inte förstöra det häftiga.
Han fick faktiskt en pistol mot huvudet!!!1one

Jense
2006-01-05, 18:17
Nu ska vi ha en liten juridiklektion.

Först blir du gripen. Sen blir du förhörd. Efter förhöret tar åklagaren beslut om du ska anhållas eller inte. Efter 3-4 dagar hålls en häktningsförhanling, där det bestäms om du ska häktas eller inte.

Så blev du häktad?

givetvis, häktad va ordet som användes, vi släpptes efter ett dygn eller liknande - fick sen, och med sen menar jag ca en vecka, reda på att kärringen va dum i huvudet och ingen väska hade rykts.

Jense
2006-01-05, 18:18
Tyst nu, inte förstöra det häftiga.
Han fick faktiskt en pistol mot huvudet!!!1one


Varför säger du så?

Vad får du ut av det?

Catstyle
2006-01-05, 18:19
Varför säger du så?

Vad får du ut av det?
Får mitt eget patetiska liv att inte verka fullt så sorgligt.

delta_mats
2006-01-05, 18:22
Han säger så för att han tror att du ljuger och vill förlöjliga dig.

Jense
2006-01-05, 18:23
Han säger så för att han tror att du ljuger och vill förlöjliga dig.


Jo, men det gör ju alla som suttir vid datorn hela sitt liv.


saker kan hända när man är ute faktiskt, vi hade en jävla otur och det va jävligt tråkigt det som hände, men det va också 4-5 år sen.

Frantic
2006-01-05, 19:34
Nej det har jag inte men ska kanske snart. Rättegången är i början av februari

Bronkitkorv
2006-01-05, 20:17
Fick du inte lämna hemmet? Fan vad jobbigt :(

Jag skulle också vilja höra lite om hur det är i svenska fängelser, är grymt beroende av fängelseserier och filmer *popcorn*
Att inte lämna hemmet var frustrerande men jag fick ju behålla jobbet :thumbup:

En polare satt på skänninge i 3 månader och fick en cell på 6 kvadratmeter och fick jobba med att plocka i krokar till gardinstänger i plastpåsar för 6kronor i timmen .... inte värst spännande

Fettecke
2006-01-05, 20:23
Nej det har jag inte men ska kanske snart. Rättegången är i början av februari

vad har du lyckats med?

Nej, jag har inte gjort det... men har vart i polisförhör för att ha lensat någons föråd på tomburkar ... fick betala tillbaka panten, vart inget med... polisen hämtade mig på skolan, måttligt roligt att åka mr. polisbil därifrån...

Frantic
2006-01-05, 21:25
vad har du lyckats med?



Jag körde bara bil. Låg i en långbilkö i Norge när det dök upp en omkörningsfil. Jag låg långt fram i kön och tillsammans med ungefär fem andra bilar började jag köra om. När filen tog slut så stack de in i de enda luckorna som fanns i närheten så jag fick gasa på för att hinna fram till närmsta lucka innan filen tog slut (det kom mötande trafik så jag skulle förmodligen ha krockat eller tvingat någon av vägen om jag lät bli) och precis när jag skulle svänga in så blev jag fotograferad av en fartkamera. Ett år senare knackar polisen på hemma i Sverige... Enligt fotot så körde jag i 135 på en 80-väg men jag hade kunna svära på mitt liv att jag kört i 110.

En väns arbetskollega körde 15 km/h för fort på en 80-väg i norge och fick böta 12 000:-. En annan bekant fick sitta inne i fyra veckor när han körde 155km/h.

Ishie
2006-01-05, 21:48
Inget allvarligt de senaste åren iaf.. Nån cykel på fyllan kanske.. Jense det låter ganska överdrivet.. 250 meter senare? En körde å 3 knuffa på eller? Ofta de drar vapen för det? Om de verkligen var piketen måste de vart påväg "hem" från nått allvarligare, inte fan skickar de piketen om en väskryckning..

Däremot så kom piketen när en polare blev utkastade från en bar, när Jardeberg va ut å sprang.. De hade bas ungf 500m därifrån baren, så det tog inte många minuter innan de stod utanför baren hehe =P

Bönne
2006-01-05, 22:31
Tyst nu, inte förstöra det häftiga.
Han fick faktiskt en pistol mot huvudet!!!1oneI Malmö finns farligare typer och visst kan polisen dra pistolen när en bil är fullastad med skumma typer (förutsätter att alla såg ut som Jense), speciellt piketpolis.

Dissector
2006-01-05, 23:19
På tal om träning och fängelse, Dissector du kanske har nån länk till bilderna på Jon in prison? Han va rätt så jävla köttig vill jag minnas, vore kul o kolla o jämföra med någorlunda färska turnébilder, karln har förtvinat rätt rejält...

Jag har inte suttit i finkan, men slipper jag bli tryckt i duschen och så vidare så kan jag tänka mig att testa nån månad lr två.

Har tyvärr inga andra än de som finns lite här och var på nätet. Men han blev ju rejält mycket köttigare där inne ja. Träffade honom på Motala Metalfestival också, och då såg han fortfarande rätt biffig ut, men verkar som du säger som att han blir lite mindre nu, men mycket turné och grejer.

Här är ju iaf två bilder. Före-prison och efter-prison (efterbilden är rätt liten och dålig, men man ser ju klart att det hänt nåt inne i finkan :D):

http://www.nuclearblastusa.com/bands/dissection/dissection.jpg
http://img.interia.pl/rozrywka/nimg/Jon_Nodtvedt_Dissection_580986.jpg


Och förresten! JAG tror iaf på Jenses historia om vapnet! sådeså :booty:

myggan
2006-01-06, 00:04
Jag körde bara bil. Låg i en långbilkö i Norge när det dök upp en omkörningsfil. Jag låg långt fram i kön och tillsammans med ungefär fem andra bilar började jag köra om. När filen tog slut så stack de in i de enda luckorna som fanns i närheten så jag fick gasa på för att hinna fram till närmsta lucka innan filen tog slut (det kom mötande trafik så jag skulle förmodligen ha krockat eller tvingat någon av vägen om jag lät bli) och precis när jag skulle svänga in så blev jag fotograferad av en fartkamera. Ett år senare knackar polisen på hemma i Sverige... Enligt fotot så körde jag i 135 på en 80-väg men jag hade kunna svära på mitt liv att jag kört i 110.

En väns arbetskollega körde 15 km/h för fort på en 80-väg i norge och fick böta 12 000:-. En annan bekant fick sitta inne i fyra veckor när han körde 155km/h.


fyfasiken vad trist :(
hoppas det löser sig för dig!

Jense
2006-01-06, 00:13
Inget allvarligt de senaste åren iaf.. Nån cykel på fyllan kanske.. Jense det låter ganska överdrivet.. 250 meter senare? En körde å 3 knuffa på eller? Ofta de drar vapen för det? Om de verkligen var piketen måste de vart påväg "hem" från nått allvarligare, inte fan skickar de piketen om en väskryckning..

Däremot så kom piketen när en polare blev utkastade från en bar, när Jardeberg va ut å sprang.. De hade bas ungf 500m därifrån baren, så det tog inte många minuter innan de stod utanför baren hehe =P


nä givetvis, men jag överdrev inte någonting , 250 meter för att det va köer i trafiken. det va inte så att vi körde i 110km/h. piketen skickas när det är fler än en gärningsman, eller har jag fel?

Callister
2006-01-06, 00:23
Ang. matkostnaden så är den högre per fånge än elev, men inte portionerna.
Det kostar mer för fångarna äter fler mål mat per dag. ;)

Jense
2006-01-06, 00:26
Ang. matkostnaden så är den högre per fånge än elev, men inte portionerna.
Det kostar mer för fångarna äter fler mål mat per dag. ;)





det är en sådan sak jag inte bryr mig ett skit om. snorungarna i skolan uppskattar inte maten ialllafall, så varför bry sig.

morte
2006-01-06, 00:32
Jag är fängslad i min egen kropp. Så ja, hela mitt liv är ett fängelse. Jag tittar ner och ser en konstig utväxt som inte skall vara där, hakan är sträv fast i mitt sinne är den len och mjuk, brösten är hårda och platta och inte mjuka och yppiga som de skall vara.

morte
2006-01-06, 00:36
Jag är fängslad i min egen kropp. Så ja, hela mitt liv är ett fängelse. Jag tittar ner och ser en konstig utväxt som inte skall vara där, hakan är sträv fast i mitt sinne är den len och mjuk, brösten är hårda och platta och inte mjuka och yppiga som de skall vara.

Glömde :naughty: :devil: ;) ;) ;)

_Robbie_
2006-01-06, 00:49
Glömde :naughty: :devil: ;) ;) ;)



Hhahhaa... sorgligt...

Kwon
2006-01-06, 00:55
Jag är fängslad i min egen kropp. Så ja, hela mitt liv är ett fängelse. Jag tittar ner och ser en konstig utväxt som inte skall vara där, hakan är sträv fast i mitt sinne är den len och mjuk, brösten är hårda och platta och inte mjuka och yppiga som de skall vara.

Sexchange-operation?

Peter-N1
2006-01-06, 00:58
nä givetvis, men jag överdrev inte någonting , 250 meter för att det va köer i trafiken. det va inte så att vi körde i 110km/h. piketen skickas när det är fler än en gärningsman, eller har jag fel?

Det finns egentligen inte någon regel som bestämmer när piketen skickas. När dom inte har egna uppdrag så åker dom på vilka jobb som helst, precis som vilken ordningspolis som helst.

Sedan så förväxlar oftast piketen med poliser som åker i buss. Ibland är det det vanliga ordningspoliser som åker busss, tunnelbanepolisen åker alltid buss också tex.

Metal_boy_
2006-01-06, 01:24
Nä. Fan ska jag sitta där och glo för, finns väl ingen vits med?

Cilia
2006-01-06, 12:39
inte jag men

jag har en bekant som har suttit 1 år i fängelse för ekonomisk brottslighet.
hon anmälde sig själv för hon orkade inte med det dåliga samvetet. hon blev indragen i ngt hon inte kunde hantera men inte på hennes initiativ.

iaf så ändrade det året hennes liv och hon är nu tryggare och mår bättre än någonsin i sitt liv. Hon har tidigare alltid varit osäker och otrygg beroende på många olyckliga händelser i sitt liv som hon inte har kunnat hantera och komma över men tiden i fängelset förändrade det. Hon fick samtalshjälp.

Cilia
2006-01-06, 12:41
Det finns egentligen inte någon regel som bestämmer när piketen skickas. När dom inte har egna uppdrag så åker dom på vilka jobb som helst, precis som vilken ordningspolis som helst.

Sedan så förväxlar oftast piketen med poliser som åker i buss. Ibland är det det vanliga ordningspoliser som åker busss, tunnelbanepolisen åker alltid buss också tex.
har en kompis som jobbar i piketstyrkan.
vad jag har förstått så förväxlas dom även i pressen ibland med insatsstyrkan eller snarare så att dom skriver att det var insatsstyrkan när det var piketen som ryckte ut.

man kan se stor skillnad på hur dom är utrustade men det är iofs svårt när dom sitter i bilen.
Fast visst står det piketen på deras bussar?

grisbil3n
2006-01-06, 13:06
Har tyvärr inga andra än de som finns lite här och var på nätet. Men han blev ju rejält mycket köttigare där inne ja. Träffade honom på Motala Metalfestival också, och då såg han fortfarande rätt biffig ut, men verkar som du säger som att han blir lite mindre nu, men mycket turné och grejer.

Här är ju iaf två bilder. Före-prison och efter-prison (efterbilden är rätt liten och dålig, men man ser ju klart att det hänt nåt inne i finkan :D):




Och förresten! JAG tror iaf på Jenses historia om vapnet! sådeså :booty:

Kanon, tack, ja jävlar det är ju bara halva Jon kvar. Föga seriös byggare som ger sig ut på katabol turné o bränner bort fysiken.
:D

Dissector
2006-01-06, 14:25
har en kompis som jobbar i piketstyrkan.
vad jag har förstått så förväxlas dom även i pressen ibland med insatsstyrkan eller snarare så att dom skriver att det var insatsstyrkan när det var piketen som ryckte ut.

man kan se stor skillnad på hur dom är utrustade men det är iofs svårt när dom sitter i bilen.
Fast visst står det piketen på deras bussar?

Jag kan tycka det är rätt svårt att se skillnad ibland på NI och Piketen, Men NI har väl ganska varierande uniformer också? Ibland kan de ju se snarare militära ut, och ibland ha uniformer snarlika piketens.

Peter-N1
2006-01-06, 17:18
har en kompis som jobbar i piketstyrkan.
vad jag har förstått så förväxlas dom även i pressen ibland med insatsstyrkan eller snarare så att dom skriver att det var insatsstyrkan när det var piketen som ryckte ut.

man kan se stor skillnad på hur dom är utrustade men det är iofs svårt när dom sitter i bilen.
Fast visst står det piketen på deras bussar?

Pressen har aldrig ett enda rätt. Utrustning varierar så det är svårt att se skillnad från Ni, Piketen eller utryckningspolisen som ibland också har förstärkningsvapnet MP5. Men man kna kolla lite på klädsel. NI kan se ut hur som helst.

Piketens bussar är märkta med pikten. NI har inga beteckningar. Kör oftast civila bilar. Tunnelbanan har samma bussar som Piketen, men är märkta med Tunnelbanepolisen. Utryckningspolisens bussar är av ett annat märke.

mini_Arnold
2006-01-07, 00:11
Pressen har aldrig ett enda rätt. Utrustning varierar så det är svårt att se skillnad från Ni, Piketen eller utryckningspolisen som ibland också har förstärkningsvapnet MP5. Men man kna kolla lite på klädsel. NI kan se ut hur som helst.

Piketens bussar är märkta med pikten. NI har inga beteckningar. Kör oftast civila bilar. Tunnelbanan har samma bussar som Piketen, men är märkta med Tunnelbanepolisen. Utryckningspolisens bussar är av ett annat märke.
Återigen tackar vi för tipsen konstapeln. :D :thumbup:
Nädå, bra att veta faktiskt.

Cilia
2006-01-07, 12:59
Utrustning varierar så det är svårt att se skillnad från Ni, Piketen eller utryckningspolisen som ibland också har förstärkningsvapnet MP5. Men man kna kolla lite på klädsel. NI kan se ut hur som helst.
kan så vara men de gånger jag har stött på dom i tjänst så är det inte kul. Fast jag vet vilka dom är så blir jag skiträdd. Dom ser riktigt skräckinjagande ut.

Och även då jag träffat dom civilt på fester är det inte helt trevligt.
Det kokar alltid av testosteron i rummet på ett sätt som jag aldrig varit med om i andra sammanhang. (Nu pratar jag om dom i grupp.)

Metal_boy_
2006-01-07, 13:10
Det kokar alltid av testosteron i rummet på ett sätt som jag aldrig varit med om i andra sammanhang. (Nu pratar jag om dom i grupp.)

Ja, då mår du väl gott? :D