handdator

Visa fullständig version : Arne marscherar vidare


CoC
2002-08-17, 19:52
Nytt PR för Arne i fredags i tvåhandpinch med 68 kg. Passade sedan på att spöa mig i Rolling Thunder (igen). :smash:

Baha
2002-08-17, 20:03
det kan du inte tolerera

DU MÅSTE SÄTTA HNM PÅ PLATS!!!


jag har en fråga till dig


ivanko grippers, jag har en sån som ser exakt likadan ut men inte är av det märket, men antar den funkar lika i motstånd

hur jämförs en sån med hurman sätter fjädrarna mot en CoC2 tex om det ens går, men på ett ungefär

emmzan
2002-08-17, 20:10
Originally posted by CoC
Nytt PR för Arne i fredags i tvåhandpinch med 68 kg. Passade sedan på att spöa mig i Rolling Thunder (igen). :smash:

Hade han helt raka ben och stod helt still i toppläget? Brukar ju vara en del diskussioner om detta viktiga faktum..:)

CoC
2002-08-17, 20:43
Baha,

Nja, jag satte själv nytt PR i pinchen med 83 kg. Greppet är mkt komplicerat såtillvida att man kan vara stark i en del av greppet men svagare i en annan. Jag närmar mig dock Arne i RT. Han gjorde 88 kg med högern och 79 med vänstern medan jag fick ihop 84 med högern och 80 med vänstern.
Det går inte direkt att jämföra en supergripper med en CoC gripper. Exempelvis är Joakim Palmqvist ruggigt stark med grippers (spöar mig med både högern och vänstern och gjorde en gång tre fulla reps med min #3 utan uppvärmning) medan jag klarar mer än honom med supergrippern och Arne's dynamometer. Grippers kräver mer tillvänjning än en supergripper. Det är bla därför folk ökar så snabbt i början när de börjar träna med grippers.

Emmzan,

Som vanligt var Arnes lyft en bedrövelse att skåda och döma men han har lovat bättring till tävlingen om två veckor.

Baha
2002-08-17, 20:48
lät avancerat

beställde en Coc 2 o 3 nu så får väl se


Hur många fjädrar har ni klämt som tyngst med supergrippern?..lite kortare rörelse med den med

emmzan
2002-08-17, 21:00
Originally posted by CoC
Som vanligt var Arnes lyft en bedrövelse att skåda och döma men han har lovat bättring till tävlingen om två veckor.

Skyllde på knät igen eller?:smash:

Blaze
2002-08-17, 21:17
Coc, klarar du av att "flippa" dem röda 25 kilos eleikoskivorna?

flippa=kasta upp och låt snurra nåt varv för att sedan fånga med en hand.

Pudzianovski
2002-08-17, 21:31
flippa klar ju jag tom. det behövs inget supergrepp

Blaze
2002-08-17, 21:36
Okey då, klarar du flippa dem gröna 50kilos skivorna? :smash: :D

Pudzianovski
2002-08-17, 21:40
har aldrig testat. tror inte det om jag får gissa.

emmzan
2002-08-17, 21:41
Hm. testa denna:
Kör bicepscurl med 15kilos platta!

Lillgrabben
2002-08-17, 21:41
En kille som tränar på samma gym som jag har ett ganska imponerande grepp. Flippa 25 kg.s vikt gjorde han ca 28 st på 30 sek ( på samma sätt som Jonny Lindström gjorde i Guinnes rekordtv) och han drar 150 kg i enhandsmark utan tumlås! Allt detta utan att ha tränat grepp speciellt. Dock så har han ordentligt stora händer......:bpump:

Pudzianovski
2002-08-17, 21:42
Originally posted by emmzan
Hm. testa denna:
Kör bicepscurl med 15kilos platta!

:confused: :rolleyes: :confused:

CoC
2002-08-17, 22:11
Blaze,

Har aldrig provat. Är mer för maxlyft.

Lillgrabben,

Skicka ner honom till Löddeköpinge Grip Challenge den 31 Augusti. Stora händer är en klar fördel i denna typ av lyft men inte med grippers och bara marginellt vid pinch lyft.

Arne Persson
2002-08-21, 22:09
Pinchen går sakteliga framåt, Grippersträningen (spec. med vänstern) käpprätt åt helvete!:booty: Däremot går Rolling Thunder av någon okänd anledning riktigt bra. Gjorde med oklanderlig stil 91 kg :thumbup: och hade ett mkt bra försök på 85 kg med vänstern som herr CoC pga toalettbesök? missade så jag fick underkänna mig själv.:( fick nöja mig med 82 kg på vänstran.

CoC
2002-08-21, 22:23
Toalettbesök? Tog en slurk vatten. För detta förtal ska du pulveriseras i LGC den 31 Augusti.

Arne Persson
2002-08-21, 22:29
Det stämmer! Du fixar alltid det innan träningen. Risken finns att du har rätt med din profetia.

CoC
2002-08-21, 22:35
Du ihärdar med din uppstudsighet. Då blir jag väl tvungen att krossa dig även i din paradgren. :smash:

Arne Persson
2002-08-21, 22:49
Det är möjligt. Vi får väl se.

Pudzianovski
2002-08-21, 22:51
pajkastning på hög nivå

:smokin:

Arne Persson
2002-08-21, 22:54
Den verbala pajkastningen under passen brukar vara några 1000% värre.:D

Baha
2002-08-23, 13:21
jag fick hem mina coc2 o 3 idag


klaraade 2an 3ggr med högern på första försöket och typ 1mm ifrån helt ihop med vänstern, varverkligen sista biten som var tyngst

3an var det en bra stor bit ifrån och med tanke på att sista biten blir absolut tyngst så lär det ju ta ett tag om ens nånsin manskulle klara den, men jag tror verkligen man skulle ha en stor chans att klara den(skrivet i lycklig extas efter det lyckade försöket med 2an)

COC hur kör du för maximal styrka i dom och hurlångt ifrån var du i början på 3an ca innan du klämde ihop den?

och vilka mer övningar kör du för maximal gripper styrka?

och hur mkt kunde det variera i hårdeheten mellan dom olika grippersen ?? tex i motstånd från en 3a till en 3a

CoC
2002-08-23, 20:01
Baha,

Jag tränar grippers sex dar i veckan; värmer upp med lättare grippers och därefter några max försök med en tung. Andra får bättre resultat genom att göra negativa reps med en gripper de inte klarar. En del ökar bättre genom att köra en eller två gånger i veckan. Man måste prova sig fram.

Jag provade inte #3:an förrän jag tränat med min #1 och #2 i en månad. Första försöket var 7-8 mm vill jag minnas. Jag klarade min #3 efter 6 månaders träning med grippers.

IronMinds grippers varierar en hel del. Det tog mig som sagt 6 månader att klara min #3. Det tog mig ett år och tre månader att klara Arnes #3 (ett reps med hans motsvarar två med min). Genom att mäta höjden på din #3 (med ändarna på bägge handtagen ståendes på en flat yta, dvs grippern formar en triangel) kan du få ett grovt mått på hur svår den är. Höjden på min är 131 mm och min är lite lättare än en genomsnittlig. Arnes mäter 129 mm och är lite tyngre än en genomsnittlig. Mao ju lägre desto svårare (ingen absolut regel, det finns naturligtvis undantag).

Jag är långt ifrån en naturlig talang men tränar greppet hårt och det ger till slut resultat.

Starkt att reppa en #2 första försöket, det kunde inte jag. Lycka till med #3:an. Träna hårt så klarar du den.

Baha
2002-08-23, 20:09
oki tack!

skall mäta min sen och försöka få nån uppfattning


märker det är ganska stor skillnad hur varm man är i händerna med, typ enorm skillnad när man var varm i kroppen mot när man setat stilla nu och slappat ett tag


har du testat 4an och hur långt har du klämt ihop den, dvs hur många mm ifrån?

helt klart en kul grej iaf, man vill sitta klämma på dom hela tiden

Pudzianovski
2002-08-23, 21:54
Originally posted by Baha

man vill sitta klämma på dom hela tiden


öhh..du menar grippers eller? :D

jag börja tänka på helt andra saker :nono:


Stark o greja 2an!

:cheers:

Pudzianovski
2002-08-23, 22:07
)HURRA!!!! JAG GREJADE 2:AN PRECIS!!!

LIKA GLAD SOM BAHA NÄSTAN!!

:D


fan va kul!

3an nästa (om typ 4 år :D )

spinkoo
2002-08-24, 08:35
Jag blir också sugen på en post:

Av en ren slump har jag funderat kring greppstyrkar (kan det vara för att det skrivs så mcket...hmm...nää:rolleyes: ) Jag tror att jag e monster svag i grepp, orkar inte ens köra marklyft ordentligt, särsklit inte över 80 kg och med fler reps än 2:(

Vad ska jag göra. Är det grippers som gäller. Kan man träna grippers varje dag och sen fortsätta med sin vanliga träning? Hur funkar det`?

Det märks ju vilka som "råkar" få upp 2:an nästan direct. Inga svaga gosssar direct, pudde, baha.

MVH/spinkoo

Pudzianovski
2002-08-24, 09:35
Originally posted by spinkoo
Jag blir också sugen på en post:

Av en ren slump har jag funderat kring greppstyrkar (kan det vara för att det skrivs så mcket...hmm...nää:rolleyes: ) Jag tror att jag e monster svag i grepp, orkar inte ens köra marklyft ordentligt, särsklit inte över 80 kg och med fler reps än 2:(

Vad ska jag göra. Är det grippers som gäller. Kan man träna grippers varje dag och sen fortsätta med sin vanliga träning? Hur funkar det`?

Det märks ju vilka som "råkar" få upp 2:an nästan direct. Inga svaga gosssar direct, pudde, baha.

MVH/spinkoo

jag är inte alls stark i greppet..jag antar att de är sånt som kommer med tiden man tänar...jag har ändå tränat i ca 7 år och greppets styrka ökar väl samtidigt som man tränar...lite iaf.

jag testade att köra marklyft med magnesium sist och jag fick ett satans bra grepp av det!! så testa det den gång när du kör!

Sen troro jag du kan kör lite grepp med skivstänger o annat.

ja...fråga de som kan ngt om greppträning...du vet ju vilka det är här..

/"Nykär" i greppträning

spinkoo
2002-08-24, 09:39
Magnesia: Det är väl sån vit krita som tyngdlyftarna använder right:rolleyes: Ursäkta noob frågan, hehe, ska jag krita mina händer eller stången???;)

Pudzianovski
2002-08-24, 09:43
det finns en svart tavla på ditt gym. där ska du skriva 100 ggr: jag lovar o krita mina händer nästa gång.


;)

r90
2002-08-24, 09:55
Hmmm...vem är världens greppstarkaste man?
Hur mycket tryck måste man ha för att kunna trycka ihop en coc 1,2,3 samt 4 ?

CoC
2002-08-24, 20:11
r90,

Av de som tävlar: Britten David Horne. Om det finns greppstarkare som inte tävlar är naturligtvis omöjligt att veta.

Ett starkt grepp innebär mera än att trycka ihop grippers. Den senare övningen har exemplevis mkt lite att gör med öppna handstyrkan ( tex att lyfta hantlar och stänger med en stor diameter, typ 2 1/2-3 tum) eller styrkan i tummarna. Tränar man bara med grippers lär det bli svårt att vinna Löddeköpinge Grip Challenge.

CoC
2002-08-24, 21:02
Baha,

Nej, jag har inte provat min #4 än. Det känns inte lönt än. Den är dessutom svår för att vara en #4 och är så pass vid att det är svårt att sätta den bra i handen. Först ska jag klara min PDA 437 ip som motsvarar runt 5 reps med min #3. Om jag klarar 437:an skaffar jag mig en BeefBuilder Elite som ligger mellan PDA:n och en #4 under genomsnittet. En lång väg att vandra. Ingen klarar en #4 i nuläget (även om ett par är mkt nära).

r90
2002-08-25, 11:07
Men hur mycket mostånd ligger en 4a på?

CoC
2002-08-25, 11:17
Mycket motstånd, ovanligt mycket motstånd. Köp en och försök trycka ihop den så får du helt klart för dig hur mycket motståndet är. IronMind anger 365 lbs men det säger inte så mycket.