handdator

Visa fullständig version : ochså en deff fråga


internazionale83
2006-01-04, 22:19
ja har deffat ett par veckor nu , och går/springer rätt så mycket på bandet , och det ja undrar är , vad bör man ha på sig för träningskläder????????, har sett folk som har 2 tjocka tröjer o 2 träningsbyxor , o en gång såg jag en kille som hade en svart sopsäck som han hade kllippt ut o tagit på sig den under en tjock tröja för att svettas mer.
Jag som inte svettas så mycket bör jag ochså klä mig som dom för att öka förbränningen ????????????? ;)

mini
2006-01-05, 00:00
Nej. Du blir av med vätska. Det är inget självändamål. Det är fettet du vill förbränna antar jag.

HenrY
2006-01-05, 00:04
Eftersom kyla påverkar energiförbrukningen så är väl snarare så lite kläder som möjligt! Det borde även vara skönast om man springer går i högt tempo...

Ni som tar detta ordagrant: Nej, ni behöver inte ställa ut löpbandet utomhus med en stor fläkt framför i 20 minusgrader för att fettförbränningen ska bli "optimal";)

Aelrik
2006-01-05, 11:46
Låter som att "sopsäcksjoggarna" tävlar någon sport med invägning och vill tappa massa vätska så att de kvalar in i en lägre viktklass.

Kaboffastar
2006-01-05, 11:50
Eftersom kyla påverkar energiförbrukningen så är väl snarare så lite kläder som möjligt! Det borde även vara skönast om man springer går i högt tempo...

Ni som tar detta ordagrant: Nej, ni behöver inte ställa ut löpbandet utomhus med en stor fläkt framför i 20 minusgrader för att fettförbränningen ska bli "optimal";)

Är det inte så att man måste frysa konstant för att förbränningen skall bli förhöjd med X %, om man går ut å springer i 10 minus och joggar upp bra värme, fungerar hela kyla-bränna-mer-fett-grejen då också ?

Tolkia
2006-01-05, 12:20
... om man går ut å springer i 10 minus och joggar upp bra värme, fungerar hela kyla-bränna-mer-fett-grejen då också ?
Knappast så bra att det är någon vits att testa, annat än för att man vill veta hur det känns att frysa. Lagom är som vanligt bäst; det blir knappast någon optimal löpprestation om man fryser som en hund (och springer man sämre lär man ju göra av med mindre, så det ena tar ut det andra, är min gissning).

Cilia
2006-01-06, 18:57
ja har deffat ett par veckor nu , och går/springer rätt så mycket på bandet , och det ja undrar är , vad bör man ha på sig för träningskläder????????, har sett folk som har 2 tjocka tröjer o 2 träningsbyxor , o en gång såg jag en kille som hade en svart sopsäck som han hade kllippt ut o tagit på sig den under en tjock tröja för att svettas mer.
Jag som inte svettas så mycket bör jag ochså klä mig som dom för att öka förbränningen ????????????? ;)
varför inte flytta in bandet i bastun på en gång så slipper du bylsa på dig så mycket kläder.

men jag tror du vet innerst inne att det där inte funkar.
Det är ju bara önskedrömmar vi alla har och går på den ena teorin efter den andra.
Oftast är sunt förnuft det bästa hur tråkigt det än låter, tyvärr.