handdator

Visa fullständig version : Nybörjare söker erfarna tipps


JFT
2006-01-04, 22:03
Hej gött folk. Jag har tränat i ca 5mån nu och vill så mkt mer nu.
Jag vet inte om jag tränar rätt & äter rätt kanske kan det bero på att jag inte läst så mycket om allt som har med träning/tränings sätt att göra.
Men iallafall jag är 20 bast och är 182cm & väger 70kg.
Jag tränar 3-4 dagar i veckan och kan knappt vad alla träningssätt heter.
Jag har funderat på ikke tilllåtna medel den senaste veckan men vill fan inte ta nått sånt. Jag har börjat med kreatin som heter Elite 100 sport "Natures". Jag har sökt på nybörjare mm men hittar inget så gjorde denna tråd. Det jag vill ha hjälp med är träningsmetoder / kost / kost tillskott osv. Jag har kollat på många medlemar här och e grymt imponerad det gör ju bara mig mer taggad inför de kommande åren att träna. Har du tid att skriva till mig hur man får en bra kropp lr hjälpa mig att lägga upp en bra kost & träning så snälla hjälp. Jag är lite rädd för att så som jag tränar nu inte ger mig mycket alls. Känner nästan ingen skillnad alls sedan jag började. Har ni tid och lust så blir jag extremt tacksamm. Finns även på msn: joakimtuovinen777@hotmail.com Ha det bra så länge. " Inte råd med personlig tränare där jag tränar nu " sats 300:-/60min kanske finns det villigt folk här istället". Tack och hej *yourock*

Fettecke
2006-01-04, 22:07
berätta om din träning, matvanor osv...

iaf, tråden ligger i "fel" forum, lär säkert bli flyttad, så blir inteförvånad sen... såg att du va ny på brädan...

Nitrometan
2006-01-04, 22:09
Läs gärna de klistrade trådarna i träningsdelen och kostdelen.

Sök om det är nåt särskilt du undrar.

Återkom gärna med mer specifika frågor.

JFT
2006-01-04, 22:12
Min träning ser ut såhär:
Måndag: biceps,axlar,underarmar
Tisdag: rygg,ben
Onsdag: Bröst,triceps,mage
Torsdag: vila
Fredag: "måndags träning och så rullar det på"

Kosten är mycket pasta kött lr fisk. Fast jag äter ju inte 5-6gånger / dag utan kanske 3 till 4.a & ibland frukost efter 2 timmars jobb "börjar 06:45 så frukost vid 9 tiden"

Jax
2006-01-05, 09:32
Skriv gärna vilka övningar du kör också.

Sen verkar det högst troligt att du äter för lite. 3-4 gånger per dag äter min mormor också. Och att inte äta frukost på över 2 timmar håller inte. Mycket mat är det som gäller och du kommer antagligen att vara tvungen att tvinga i dig ett extra mål varje dag. Vissa personer har svårt för att gå upp i vikt och med dina 70 kg så gissar jag att du är en sådan. Som en liten måttstock kan jag nämna att det har tagit 3 år för mig att gå från 68 till 78 kg på 183 cm.