handdator

Visa fullständig version : Högskola/Universitet som du vill rekommendera?


Oatmeal
2006-01-04, 16:43
Funderar starkt på att sätta mig i skolbänken igen och det jag vill bli är lärare. Så därför tänkte jag höra vilka skolor ni skulle vilja rekommendera, som ni själva pluggat på. Även ett plus om ni just gick/gått lärarutbildning på denna skola.

Helena B
2006-01-04, 16:56
HIG!

Liten Men Fet
2006-01-04, 17:07
Funderar starkt på att sätta mig i skolbänken igen och det jag vill bli är lärare. Så därför tänkte jag höra vilka skolor ni skulle vilja rekommendera, som ni själva pluggat på. Även ett plus om ni just gick/gått lärarutbildning på denna skola.

Linköpings universitetet har väl hyfsad lärarutbildning. Jag skulle nog undivika vissa mindre högskolor när det gäller lärarutbildningen, det har varit en debatt om att det är för oseriöst och för mycket "klipp och klistra" på vissa ställen.
Då är det studenterna som tyckt det. Sen har du fördelen med rikt studentliv om du flyttar till större ställe plus att det är lättare att byta till en annan utbildning om du ångrar ditt val. Mer å välja på så att säga.

slappe
2006-01-04, 17:38
Fetaste skolan i stan KTH :cool:

Jag vet inte så mycket om lärarutbildningen där men den är kombinerad med civilingejörsutbildningen, och den rockar :)

http://www.kth.se

Liten Men Fet
2006-01-04, 17:46
Fetaste skolan i stan KTH :cool:

Jag vet inte så mycket om lärarutbildningen där men den är kombinerad med civilingejörsutbildningen, och den rockar :)

http://www.kth.se

Kombinerad med civilingenjörsutbildningen? Vilken av dom? Sammarbete mellan sektionerna?
Man läser ju ganska olika saker på ganska olika nivår.
Stockholm funkar nog, men studentlivet är ganska litet och det är dyrt och svårt att få tag i en lägenhet.
Men jag är partisk.

bass
2006-01-04, 17:48
Vill du uppleva det bästa studentlivet kombinerat med bra utbildning ska du söka till Lund eller Uppsala.

Helena B
2006-01-04, 17:52
Vill du uppleva det bästa studentlivet kombinerat med bra utbildning ska du söka till Lund eller Uppsala.

Jasså? Skulle studentlivet vara bättre där än på andra platser i Sverige?

slappe
2006-01-04, 17:52
Kombinerad med civilingenjörsutbildningen? Vilken av dom? Sammarbete mellan sektionerna?
Man läser ju ganska olika saker på ganska olika nivår.
Stockholm funkar nog, men studentlivet är ganska litet och det är dyrt och svårt att få tag i en lägenhet.
Men jag är partisk.

Civilingenjör & Lärare 200 p
Inriktning Matematik-fysik, Matematik-kemi
eller Matematik-IT/data

Information finns här: http://www.kth.se/utbildning/arkitekt_ingenjor/larare/index.html

Liten Men Fet
2006-01-04, 18:00
Jasså? Skulle studentlivet vara bättre där än på andra platser i Sverige?

Studentlivet är bra där, med studentliv menas då festerna runt kring typ.
I stockholm brukar folk tydligen umgås mycket med sina gamla kompisgäng som dom har kvar i staden tydligen. (Hörsägen)

Lund är trevligt, uppsala har jag inte varit i men det är nog bra där med. Chalmers i göteborg är bra men jag vet inte hur det är med lärarhögskolan.

Liten Men Fet
2006-01-04, 18:03
Civilingenjör & Lärare 200 p
Inriktning Matematik-fysik, Matematik-kemi
eller Matematik-IT/data

Information finns här: http://www.kth.se/utbildning/arkitekt_ingenjor/larare/index.html

Det där såg ju väldigt intressant ut, vet inte om jag skulle ställa mig som lärare till den låga lönen efter utbildningen men det är ju ändå bara 20 poäng mer än en vanlig civilare.

Nejv
2006-01-04, 18:38
Jasså? Skulle studentlivet vara bättre där än på andra platser i Sverige?

Eh ja, jag är själv lundastudent och här har vi 9 nationer (Studentklubbar) som anordnar sepearata nattklubbar och dyl varje ons fre och lör.

Billigt och bra röj. Av Lunds 130(?) 000 invånare är ju typ 30 000 studenter så... :)

Perry_G
2006-01-04, 21:29
Skövde kanske... Bra kommunikationer, billigt boende. Ganska liten skola (ca 7000 studenter tror jag). Fina lokaler i skolan, dock har administrationen varit katastrofal de 3 år jag läst men de försöker väl bättra sig hela tiden.

Peter-N1
2006-01-04, 21:35
Lärarhögskolan i Stockholm ska vara bra. Ligger i Fredhäll.

datorjaevel
2006-01-04, 22:36
DELTREE

Larsson
2006-01-04, 22:37
Studentlivet i Uppsala är väldigt bra. Många nationer och mycket olika saker att göra. Fast det är dock riktigt svårt att få ta på bostad i Uppsala :(

Jense
2006-01-04, 22:38
HIV!




vad menar du helena?

mini
2006-01-04, 22:41
Jag skulle inte rekommendera HIG, men jag har ju inte läst deras lärarprogram. Hade vänner som gjorde det, och de hade väl vissa synpunkter, men det har väl alla som pluggar? Utelivet är sådär. Stan är okej.