handdator

Visa fullständig version : Starta efter körtelfeber


LuThe
2006-01-04, 13:58
Alla känner vi till va körtelfeber gör med en =( Nu har jag inte tränat på något vis i 3 månader och det lär dröja nån månad ytterligare innan jag kommer igång. Jag har frossat en hel del om man säger så och flåset är långt ifrån bra. Blir t.o.m andfådd av att gå upp för trappan hemma :em:

Jag tränade minst 2 timmmar vid 5-6 tillfällen i veckan förut och är inte rädd för hårda tag!
Hur tycker ni att jag bör börja för att aktivera mina muskler igen och få tillbaka flåset/kondisen? Bör jag mjukstarta med typ 3 lätta pass i veckan eller kasta mig tillbaka i 5-6 pass i veckan?

Jag hade en idé att springa på löpband första veckan samt endast maxa i alla basövningar (bänk, knä, mark, chins och dips)... Just för att musklerna borde ju aktiveras till en viss del då jag joggar på band? Sen vore det kul att se hur mkt jag försämrats under alla dessa veckor jag legat på soffan ;)

LuThe
2006-01-09, 16:48
plz ngn måste ju ha ngt mysigt förslag?? (A)

Liten Men Fet
2006-01-09, 17:24
Jag tycker du ska ta det VÄLDIGT lugnt i 3 veckor, inget maxande eller för många pass i veckan. Högreps och ganska försiktigt annars är det lätt att du sitter med en skada som gör att du inte kan träna ordentligt på 4 månader till.

Börja med promenader och lite försiktigt med vikterna. Skynda långsamt.

MilkmaN
2006-01-09, 19:18
Håller med ovanståeende talare. Mitt ex hade det och det tog henne bra lång tid att komma tillbaka, just för att hob gick ut stenhårt och blev sjuk direkt igen, och sen gjorde om samma misstag fler gånger...

LuThe
2006-01-10, 09:31
tack för hjälpen! men ja måste säga att det känns surt att man bör ta de lungt :D Blev sån himla omställning när man helt plötsligt inte tränade dessa 5 ggr i veckan och bara kolla på tv och satt vid datorn ..

jag jag ska lyssna på er!