handdator

Visa fullständig version : kyckling, ris, grönsaker var e fettet? viktigt?


LuThe
2006-01-03, 23:31
Tja tänker kasta mig in i en deffperiod strax och undar en sak... Om man både äter kycklig och ris till lunch och midda(och grönsaker & frukt) ...

Äter även fullkornsbröd med rökt kalkon till frulle, även havregrynsgröt..

När och hur ska man få i sig tillräckligt med fett?

Sniggel
2006-01-04, 03:20
Borde inte lite avocodo/nötter till lunch/middag vara bra, förutsatt att du inte tränar nära inpå fettintagen.
Kanske ibland byta ut kycklingen mot någon fisk?

Cerberus
2006-01-04, 03:39
ja du får ju lite fett i dig av fullkornsbrödet plus havregrynsgröten. Annars är det knappast svårt att få i dig nyttigt fett, ät fisk, köp omega 3-tillskott, köp nötter.

Yankeee
2006-01-04, 05:50
Du kan ha en skvätt rapsolja dina kycklingrätter / i havregrynsgröten.

cheesian
2006-01-04, 13:08
rapsolja :hbang:

z_bumbi
2006-01-04, 13:31
När och hur ska man få i sig tillräckligt med fett?

Välj andra livmedel i första hand t ex fet fisk.

Rapsolja i någon form.

Tillskott av omega-3 kan var bra om man inte äter tillräckligt med fisk.

norsk_gadd
2006-01-04, 14:28
Hassel-nötter + mixer = Perfekt när man inte har tid att knapra.

Jag kör jäkligt mycket saker i min mixer.... :em:

MrBoris
2006-01-04, 15:20
om jag har en alltför fettsnål lunch med mig (typ ris/tonfisk, kycklingfilé/ris) till skolan brukar jag alltid ta med mig en näve jordnötter i en plastpåse och käka till.

LuThe
2006-01-04, 17:08
om jag har en alltför fettsnål lunch med mig (typ ris/tonfisk, kycklingfilé/ris) till skolan brukar jag alltid ta med mig en näve jordnötter i en plastpåse och käka till.


Tar du me käk till plugget?? Hur gammal är du? gott det ska bli med pannkakor som ja hällt i en skvett Whey 80 med mintchokladsmak :eating:

userfriendly
2006-01-04, 17:14
steker du inte kycklingen i olja? jag brukar köra avokado/olivolja till middag/Lunch, nötter till mellis. Solrosfrön e bra o gott oxå!!
makrill, lax osv..

under en deff behöver du nog minst 0,5g fett/kilo kroppsvikt
men börja GÄRNA högre.

lite mättat fett gör ingen skada - snarare tvärtom skulle jag tro.. tycker det mättare bättre

MrBoris
2006-01-05, 10:58
Tar du me käk till plugget?? Hur gammal är du? gott det ska bli med pannkakor som ja hällt i en skvett Whey 80 med mintchokladsmak :eating:

Jag är 23, snart 24 och läser 3e året på högskolan :cool: