handdator

Visa fullständig version : Kryp!!


H.Emanuel
2006-01-03, 21:50
Jag skulle koka havregryn en gång och när jag hällde ned grynen i det bubblande vattnet såg jag att det var såna där svarta små kryp i. Paketet hade inte stått särskilt länge och datumet var inte gammalt. Har haft problem med detta även tidigare och har städat noga, slängde då alla öppnade paket med gryn och mjöl och sånt och har alltid en plastpåse om öppnade förpackningar. Men likt förbannat... Nån här som råkar ha stött på detta och som kanske vet hur man blir av med skiten?

Helena B
2006-01-03, 22:14
Jag skulle koka havregryn en gång och när jag hällde ned grynen i det bubblande vattnet såg jag att det var såna där svarta små kryp i. Paketet hade inte stått särskilt länge och datumet var inte gammalt. Har haft problem med detta även tidigare och har städat noga, slängde då alla öppnade paket med gryn och mjöl och sånt och har alltid en plastpåse om öppnade förpackningar. Men likt förbannat... Nån här som råkar ha stött på detta och som kanske vet hur man blir av med skiten?

Kanske måste lära dig att städa? Bara råkat ut för en snigel i salladen, annars inget liknande.

Nismo
2006-01-03, 22:14
Jag skulle koka havregryn en gång och när jag hällde ned grynen i det bubblande vattnet såg jag att det var såna där svarta små kryp i. Paketet hade inte stått särskilt länge och datumet var inte gammalt. Har haft problem med detta även tidigare och har städat noga, slängde då alla öppnade paket med gryn och mjöl och sånt och har alltid en plastpåse om öppnade förpackningar. Men likt förbannat... Nån här som råkar ha stött på detta och som kanske vet hur man blir av med skiten?
Mjölbaggar är bara lite extra protein ;)

Kasta alla förpackningar, dammsug och diska ur skåpen. Kommer de tillbaka får du kanske ringa anticimex, vissa hemförsäkringar täcker kostnaden.

P.A.O.K.
2006-01-03, 22:22
mm jag hade det, man fick slänga allt i skåpet o städa, ha inte öppna förpakningar ha dom i en stängd burk eller ngt, lycka till :)

Mago
2006-01-04, 09:58
Paketet hade inte stått särskilt länge och datumet var inte gammalt.

För det är vida kännt att skadedjur endast attackerar mat som gått över datumet? ;)

mini_Arnold
2006-01-04, 09:59
Nån här som råkar ha stött på detta och som kanske vet hur man blir av med skiten?
Vad är du rädd för? djurplågeri?? hahaha

Ät upp dom! Seriöst dom får skylla sig själva

jesse
2006-01-04, 10:46
Som sagt så får du göra en ordentlig städning, funkar inte det så bör du kontakta anticimex för att få bukt med problemet.